Red Dead Redemption 2

  • 221 819
  • 965

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos pitää paikkaansa niin 1. Olen iloinen etten koskaan pelannut peliä joten pääsen nauttimaan matkasta tuorein silmin mutta...

2. Koska en uskonut tämän koskaan tapahtuvan niin otin tyhmyyksissäni selvää miten peli päättyy jo aikoja sitten... pihtene vieköön
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei siitä nyt kauaa ollu kun valittelin viimeksi tässä ketjussa että RDR1:stä ei kuulu ja nyt on jotain huhuja liikenteessä että ehkä ensi vuonna...

Ois tietenkin mahtavaa jos se tulism ja sitten pelissä ois mahdollisuus pelata RDR2 ja RDR1 saumattomasti putkeen läpi. Ja että RDR1 maailma ois auki jo RDR2:ssa niin pääsisi Arthurillakin Meksikossa free roamamaan. Voihan se olla että tollainen yhdistelmä jopa tulee, mutta sitten veikkaan että toi paketti tulee vain PS5:lle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ois tietenkin mahtavaa jos se tulism ja sitten pelissä ois mahdollisuus pelata RDR2 ja RDR1 saumattomasti putkeen läpi. Ja että RDR1 maailma ois auki jo RDR2:ssa niin pääsisi Arthurillakin Meksikossa free roamamaan.
Tässä tulee vaan se ongelma että jos Artturilla ylittää sen tietyn rajan niin henki lähtee ennen kuin ehtii sanoa Dutch van der Linde, joten ei siinä Artturilla ihan kamalasti kyllä Meksikoa tutkita.

Jos tällainen yhdistelmä tulee niin tämä mahdollistaisi Johnilla sen että pääsisi tutkimaan esim. St. Denisiä oletettavasti sellaisena aikana kun siellä on jo autoja. Mutjoo, jos veikata pitää niin ei tällaista yhdistelmäpeliä ole tulossa, korkeintaan uusioversio siitä ekasta ja ehkä myös tokasta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tässä tulee vaan se ongelma että jos Artturilla ylittää sen tietyn rajan niin henki lähtee ennen kuin ehtii sanoa Dutch van der Linde, joten ei siinä Artturilla ihan kamalasti kyllä Meksikoa tutkita.
Luonnollisesti toi piirre/ominaisuus ois saatava RDR2:sesta veke. Ainakin meikäläistä ärsyttää ihan sikana kun ei sillä Arturilla pysty free roamamaan siellä New Austinin puolella vaan ammutaan seulaksi vaikka kuinka hyvin taistelisit vastaan. Ja vaikka nyt pääsis niin se Armadillo on kakkosessa niin kuollut mesta että ei siitäkään hirveesti iloa ole ja Thieves' Landing on myös pienempi paikka.

Voihan se olla että aika on kullannut muistoja mutta RDR1:ssä eniten diggasin siitä osuudesta kun seikkaili siellä Nuevo Paraísossa. Eli sikäli kyllä odotan että pääsis sinne taas ratasatamaan.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Lyhyt omakohtainen huvittava sattuma pelistä. Nimesin hevoseni alussa Meetwurstiksi. Appleseed Timber Company-tehtävässä juttelin leirin johtajan kanssa kun työmiehet taustalla kaatoivat puun ja se puu kaatui Meetwurstin päälle ja hevoseni kuoli. Minulla ei ollut ruisketta jolla herättää henkiin hevonen. Seuraava hevonen oli nimeltään Meetwursti II ja se eli loppuun saakka.
 

Varjohukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers
Lyhyt omakohtainen huvittava sattuma pelistä. Nimesin hevoseni alussa Meetwurstiksi. Appleseed Timber Company-tehtävässä juttelin leirin johtajan kanssa kun työmiehet taustalla kaatoivat puun ja se puu kaatui Meetwurstin päälle ja hevoseni kuoli. Minulla ei ollut ruisketta jolla herättää henkiin hevonen. Seuraava hevonen oli nimeltään Meetwursti II ja se eli loppuun saakka.
Great minds think alike! Omilla pelikerroilla nimesin hevoseni aina Metwurstiksi ja numeroita tuli nimen perään sitä mukaa mitä kuolo korjasi. Red Dead Onlinen puolella taidettiin päästä jo neljänteen.

Lymyääkö muuten Jatkoajan RDR II - pelaajissa sellaisia absoluuttisia hullumiehiä / naisia, jotka ovat saaneet
pelistä Platinum Trophyn? Minä otin keväällä tavotteeksi tuon ja sieltähän se lopulta napsahti toukokuussa. RDR II on yksi kaikkien aikojen upeimmista peleistä, mutta pakko myöntää, että se grindauksen määrä ja ajoittainen vitutus ja turhautuminen oli jotain ihan uskomatonta.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Lyhyt omakohtainen huvittava sattuma pelistä. Nimesin hevoseni alussa Meetwurstiksi. Appleseed Timber Company-tehtävässä juttelin leirin johtajan kanssa kun työmiehet taustalla kaatoivat puun ja se puu kaatui Meetwurstin päälle ja hevoseni kuoli. Minulla ei ollut ruisketta jolla herättää henkiin hevonen. Seuraava hevonen oli nimeltään Meetwursti II ja se eli loppuun saakka.
Great minds think alike! Omilla pelikerroilla nimesin hevoseni aina Metwurstiksi ja numeroita tuli nimen perään sitä mukaa mitä kuolo korjasi. Red Read Onlinen puolella taidettiin päästä jo neljänteen.

Lymyääkö muuten Jatkoajan RDR II - pelaajissa sellaisia absoluuttisia hullumiehiä / naisia, jotka ovat saaneet
pelistä Platinum Trophyn? Minä otin keväällä tavotteeksi tuon ja sieltähän se lopulta napsahti toukokuussa. RDR II on yksi kaikkien aikojen upeimmista peleistä, mutta pakko myöntää, että se grindauksen määrä ja ajoittainen vitutus ja turhautuminen oli jotain ihan uskomatonta.
Pelin ystävät on myös lihajalosteiden ystäviä, oma hevoseni oli nimeltään Maggara. Hieman koville otti kun hepo potkaisi viimeisen potkunsa.
 

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Great minds think alike! Omilla pelikerroilla nimesin hevoseni aina Metwurstiksi ja numeroita tuli nimen perään sitä mukaa mitä kuolo korjasi. Red Read Onlinen puolella taidettiin päästä jo neljänteen.

Nyt on pakko kommentoida koska täällä kirjoittelee kolmas Meetwurstin omistaja! Sen verran satunnaisesti tullut pelailtua (lukuunottamatta nyt paria viime viikkoa) ja aika alussa tarinan osalta, että mennään tosin ensimmäisessä Meetwurstissa vasta :). Pitänee henkisesti varautua jo Original Meetwurstin menettämiseen!

Upea peli kyllä kaikinpuolin. Pakkaa vaan unohtumaan että pitäisi tarinaakin pelailla kun on niin perhanasti kaikkea muuta kivaa mitä pelissä voi tehdä..
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Upea peli kyllä kaikinpuolin. Pakkaa vaan unohtumaan että pitäisi tarinaakin pelailla kun on niin perhanasti kaikkea muuta kivaa mitä pelissä voi tehdä..
Kannattaa pelata "sivutehtävät" myös, sieltä löytyy todellisia helmiä. Sivutehtävät myös tukevat pääjuonta todella paljon, jos ei muuten niin ainakin ns. taaksepäin! Itselläni tulee mieleen sirkus.....
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Tässähän kävi taas samalla tavalla kuin kaikissa muissakin open world peleissä. Aloin metsästelemään eläimiä tarkoituksena kerätä kaikki itemit mitä noilla nahoilla pelissä saa ja työmaa osoittautui niin isoksi, että on jäänyt koko pelin pelaaminen tyystin. Josko sitä jossain vaiheessa tulisi taas hypättyä Artturin saappaisiin.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Lyhyt omakohtainen huvittava sattuma pelistä. Nimesin hevoseni alussa Meetwurstiksi. Appleseed Timber Company-tehtävässä juttelin leirin johtajan kanssa kun työmiehet taustalla kaatoivat puun ja se puu kaatui Meetwurstin päälle ja hevoseni kuoli. Minulla ei ollut ruisketta jolla herättää henkiin hevonen. Seuraava hevonen oli nimeltään Meetwursti II ja se eli loppuun saakka.
Noh, mulla on yhden hepan nimenä Rasvattu Salami. Ei ihan Metukka sentään.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuli tällainen Youtube video vastaan.


Tunnustan että vaikka olen pleannut pelin neljästi läpi ja joka kerta viettäntyt maailmassa helkkaristi aikaa niin en ole kyseistä kohtausta nähnyt. Ton talon luonna olen monesti kyllä käynyt ihmettelemäässä, mutta ei toi mummeli ole koskaan tullu pelissä vastaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuli tällainen Youtube video vastaan.


Tunnustan että vaikka olen pleannut pelin neljästi läpi ja joka kerta viettäntyt maailmassa helkkaristi aikaa niin en ole kyseistä kohtausta nähnyt. Ton talon luonna olen monesti kyllä käynyt ihmettelemäässä, mutta ei toi mummeli ole koskaan tullu pelissä vastaan.

Niin toi tulee jos on saalistanut kaikki elukat? Millanen video mahtaa tulla jos kerää kaikki dinoluut?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Onpas tästä pelistä paljastunut ärsyttävyyksiä:

- Tehtävä loppuu ja seisot keskellä ruumiskasaa: sivullinen tallaa paikalle, huutaa murhaaja ja paikalle spawnaa tyhjästä 100 sheriffiä. PANG ja olet kuollut.
- Tapat keskellä erämaata yksittäisen matkaajan ja olet samantien etsintäkuulutettu ja paikalle spawnaa tyhjästä 100 sheriffiä.
- Satunnaisgeneroidut maantierosvot: olet ollut metsästämässä, heppa täynnä saalista Ja peli päättää keksiä sinulle puuhaa: ”We’ll show you how free men do killing!” Kuolema koittaa ja kaikki metsästetty häviää kuin pieru preerialle.
- Arthurin ”miehekäs” cowboy kävely leirissä on kuin hidaaaaastettua elokuvaa katsoisi.

Yksi ja kaksi kertaa on ohjain ollut lentää seinään…
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onpas tästä pelistä paljastunut ärsyttävyyksiä:

- Tehtävä loppuu ja seisot keskellä ruumiskasaa: sivullinen tallaa paikalle, huutaa murhaaja ja paikalle spawnaa tyhjästä 100 sheriffiä. PANG ja olet kuollut.
- Tapat keskellä erämaata yksittäisen matkaajan ja olet samantien etsintäkuulutettu ja paikalle spawnaa tyhjästä 100 sheriffiä.
- Satunnaisgeneroidut maantierosvot: olet ollut metsästämässä, heppa täynnä saalista Ja peli päättää keksiä sinulle puuhaa: ”We’ll show you how free men do killing!” Kuolema koittaa ja kaikki metsästetty häviää kuin pieru preerialle.
- Arthurin ”miehekäs” cowboy kävely leirissä on kuin hidaaaaastettua elokuvaa katsoisi.

Yksi ja kaksi kertaa on ohjain ollut lentää seinään…
Et vain osaa. Jos joku näkee sinut ruumiskasan tai yksittäisen ruumiin luona, voit mennä ottamaan sen kiinni ennen kuin se vasikoi seriffeille. Tai sit vaan ratsastella helvettiin. Jos jäät sinne ruumiskasan sekaan pyörimään kuin vajaaälyinen niin sietääkin seriffien tulla päiväsi päättämään.
Ja eihän niitä nyt tule muistaakseni kuin joku 6 vai 8 maksimissaan, vähän dead eyeä päälle ja kohta ei oo seriffejä yhtään, ja sit karkuun vain.

Maantierosvoista sama, dead eye päälle niin kohtapa onkin vain kivasti lootattavaa. Ainoita paskoja yllättäjiä on lemoyne raidersit, joilla joskus on se semmonen minigun mukanaan, sitä jos ei hoksaa ottaa ihan ekana pois pelistä niin sitten voi käydä kylmät.

Arthurilla voi myös harppoa lujempaa siellä leirissä, painele kaikkia nappeja niin kyllä se oikea sieltä löytyy. Vaikkakin pelin ideana onkin kyllä minusta ennemmin hitaasti naatiskellen mennä, eikä banaanikärpäsen hermoilla juosta vain koko ajan. Välillä voi päivän tai pari hengata vain leirissä, pelailla vähän pokeria ja tehdä puhdetöitä, ja syödä soppaa ja jutella muille tyypeille. Välillä käy vaikka vähän kalassa tai metsällä.

Toisinaan virkistää kun lähtee jonnekin Valentineen tai Rhodesiin vähän saluunaan lounasta syömään, siihen päälle pari kaljaa ja shottia ja sitten korttipöytään. Jos ei onni suosi niin kummasti helpottaa harmitusta kun lataa ensin jakajalta pään tohjoksi haulikolla ja sen jälkeen ampuu vielä pelikaverit, tai miksei vaikka polttopullolla sytytä koko pöytää pelaajineen tuleen.

Sitten karkuun seriffejä ja menee vaikka sinne lumisille vuorille vähän telttailemaan, välillä käy kalastelemassa legendary-lohta ja metsästämässä. Illalla voi pistää teltan pystyyn, paistaa vähän kalaa ja juoda kahvia tähtitaivasta toljotellen, ennen ku painaa telttaan nukkumaan pitkät unet.

Sitten kun on kunnolla saanut akut ladattua, voikin painella St. Denisin saluunaan, heittää baarimikkoa tomahawkilla ja saluunasta kauhuissaan pakenevaa väenpaljoutta dynamiitilla, ja linnoittautua baaritiskin taakse kokeilemaan kuinka monta koppalakkia saa hengiltä kunnes kuolo korjaa Artturin.

Tai kiivetä jonkun talon katolle ja alkaa sieltä jousipyssyllä ammuskelemaan alhaalla käveleviä ohikulkijoita, ja kohta taas sinnitellä poliisien ristitulessa niin kauan kuin mahdollista. Kun poliisit alkaa kiivetä tikkaita pitkin katolle, suurta hupia on heittää siihen tikkaiden yläpäähän polttopullo ja katsoa kuinka poliisit kiipeävät tulimereen. Tai sitten vaan lasauttaa haulikolla katonreunan yli pilkistävää poliisia kupoliin, niin että päätön kalmo tipahtaa tikkaita pitkin ja vie tuurilla jonkun toisenkin ylös kiipeävän poliisiherran mukanaan katutasoon.

Jaa, pitäis varmaan joskus tätäkin taas pelata.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
- Satunnaisgeneroidut maantierosvot: olet ollut metsästämässä, heppa täynnä saalista Ja peli päättää keksiä sinulle puuhaa:
Noh, kun peliä on tahkonnut liian monta tuntia niin tietää mistä kohtaa satunnaisgeneroidut maantierosvot tuppaa tulemaan. Siellä on pari paikkaa joita aina lähestyn kivääri valmiina ja tavoitteena on jos ne siltä tulee niin niiltä maantierosvolta jää se lause kesken. Vaikka tossa saa sellaisen kivan "Clint Eastwoodmaisen dollari trilogia" fiiliksen niin kyllä mua harmmittaa että nykyään peli ei tarjoa enään mitään yllätyksiä.

Mutta kieltämättä se on vähän ärsyttävää että saatat olla keskellä ei mitään ja sieltä se todistaja sitten kävelee paikalla. Itse ratsastan noi aina kiinni, lassoan ne, sidon ne ja jätän siihen. Muuten sitä saa ammuskella todistajia muina töinään...


 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse pelasin pelin ensimmäistä kertaa läpi tänä vuonna ja olihan tuo mukavaa ajanvietettä. Pelasin peliä, kuten itse voisin kuvitella tekeväni. Eli olemalla ihan mukava, mutta jos joku tekee jotain ikävää, niin saa samanlaista kohtelua luvassa.

Dead eye:ta en halunnut käyttää räiskimisessä, kuin pakollisissa kohdissa.
Jonkin verran jäi asioita varmasti näkemättä, mutta en ole vielä halunnut niitä alkaa tutkimaan. Jotenkin sellainen tyhjä olo tuosta pelistä jäi ja siihen palaaminen ei ainakaan nyt tunnu hyvältä.
Jännä juttu sinänsä, kun pelistä kuitenkin pidin paljon.

Tai ehkä juuri siksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jonkin verran jäi asioita varmasti näkemättä, mutta en ole vielä halunnut niitä alkaa tutkimaan. Jotenkin sellainen tyhjä olo tuosta pelistä jäi ja siihen palaaminen ei ainakaan nyt tunnu hyvältä.
Molemmissa Red Dead Redemptioneissa on se että kun tarina on loppu niin free roaminen ei oikein maistu ja eipä siellä ole paljoa tekemistä. On yksi niistä pienistä pettymyksistä ton pelin suhteen. Rahaa ois ostaa vaikka mitä, mutta kun ei uudet kledjut, aseet tai hepat kiinnosta niin mitä sillä tekee? Saint Deniksen Théâtre Râleurin näytöksetkin on sen verran monesti katottu läpi.

Itse pelin olen pelannut 4 kertaa läpi. Viimeksi näköjään marraskuussa 2021. Eli taukoa alkaa taas olla sen verran että kohta vois sinne taas suunata. Tai sitten ostan kaikesta huolimatta sen RDR1:sen. Tykkäsin ykkösestä aikoinaan kuin hullu puurosta ja taisin pelata sen viiteen kertaan läpi. Ehkä aika on kullannut muistoja mutta edelleen on fiilis että siinä oli kohtia ja juttuja jotka oli parempia kuin mitä RDR2:ssa.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on sellainen tilanne RDR2 kanssa, että viidessä vuodessa olen päässyt noin puoleen väliin peliä (48%). Pitkiä taukoja on siis ollut välissä, mutta aina silloin tällöin palaan pelaamaan. Hieno peli ja tykkään tunnelmasta, mutta huomaan kuitenkin sen, etten peliin koukutu sillä tavalla kuin ehkä "pitäisi". Eilen vähän pelailin ja tänään voisi taas.

Olisi kenelläkään vinkkejä siihen mikä olisi hyvä tapa löytää motivaatiota pelin kanssa etenemiseen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla on sellainen tilanne RDR2 kanssa, että viidessä vuodessa olen päässyt noin puoleen väliin peliä (48%). Pitkiä taukoja on siis ollut välissä, mutta aina silloin tällöin palaan pelaamaan. Hieno peli ja tykkään tunnelmasta, mutta huomaan kuitenkin sen, etten peliin koukutu sillä tavalla kuin ehkä "pitäisi". Eilen vähän pelailin ja tänään voisi taas.

Olisi kenelläkään vinkkejä siihen mikä olisi hyvä tapa löytää motivaatiota pelin kanssa etenemiseen?
Mihin asti storyssa olet edennyt?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Äsken just pelasin pokeria siellä isossa jokilaivalla ja Driscolit teki väijytyksen leiriin.
Hmm okei. Jännä sinänsä jos ei ole iskenyt, koska about kaikki kenen kanssa olen pelistä jutellut pitävät näitä chapter 2-4 pelin parhaina osina. Mutta ehkä se ei vaan kaikille iske.

Itse tässä mietin että pitäisikö sitä nyt PS5:lle tuo peli asentaa, senhän taas tietää että jos sitä nyt alkaa pelaamaan niin loppua ei näy... :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös