Mainos

Red Dead Redemption 2

  • 235 354
  • 1 001

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Moni on ihmetellyt sitä että peli on tosiaan aika siveellinen, etenkin kun vertaa Rockstarin moneen muuhun peliin.
Panemaan ei pääse, mutta ihmisen pään ja kaikki raajat voi ampua irti keneltä tahansa, ja sen jälkeen heittää torson johonkin suohon krokotiilien syötäväksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olen nyt tuolla Chapter 3:ssa menossa ja äsken käytiin ryöstämässä Valentinen pankki. Tässä vaiheessa tuli sitten ehkä tuo storymoden kaikkein absurdein asia eteen, eli tuon pankkiryöstön ja kaiken muun häröilyn ansiosta Artturilla on sellaiset vajaa 4000 dollaria massia taskussa. Silti tilanne on nyt ja tästä eteenpäin se että ollaan "persaukisia" ja ei voi lähteä esim. Linttosen Marin kanssa kohti auringonlaskua. Dutch horisee moneehista ja last big scoresta, vaikka rahaa on kuin rosvopäälliköllä.

Moneeh!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ykkösessä on kyllä tehtävässä Gates of El Presidio cutscene kohta joka on kaikkea muuta kuin siveellinen.
Kaverin puolesta googletin ja kaveri sanoi että ohhoh. En ollut tuohon törmännyt koska en ollut ykkösosaa koskaan pelannut. Noh, poikkeus ja sääntö ja jne.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eilen kävi pitkästä aikaa kunnon Night Folk -kokemus. Menin sinne niiden alueelle yöaikaan ja ihan ilman mitään itsesuojeluvaistoa, jossain vaiheessa hevonen ottaa pultit ja viskaa pois selästä. Joku hahmo vilahti siinä kun juoksi ensin tien yli, seurasin perässä ja kohta niitä saatanan mykkiä kusipäitä oli neljä siinä lähellä. No ei mitään, pääsihän niistä helposti eroon, mutta kyllä tuossa hieman pulssi kohosi. Ei siinä, ihan itse kyllä kerjäsin tuota mutta silti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tuossa kun eilen suoritti Chapter 3:n taas loppuun, niin sitä aina pohtii tiettyjä juonikuvioita tässä pelissä. Esim. tuota Micahin mulkkumaisuutta ja siihen liittyviä käänteitä alleviivataan kyllä mielestäni jopa ihan liikaa melko alkumetreiltä alkaen, toki joo siellä on ne pari tehtävää jossa Artturin kanssa vähän jopa läppää heitetään mutta noin muuten siitä kyllä tulee ihan mulkero kuva heti alusta alkaen.

Tavallaan olisi ollut hauskempi twisti jos Micah olisikin tehnyt jonkun pelattavan hahmon kannalta sankarillisen uhrauksen jossain vaiheessa, koska tuollaista ei oikein voinut odottaa missään välissä. Toki olisihan se ollut vähän hassu käänne jos vaikka Hoseasta olisikin paljastunut mulkvisti, mutta jonkun pienen muutoksen tuo olisi kuitenkin kaivannut. Nythän tuossa mentiin kuitenkin aika odotetulla kaavalla sinne ihan loppuun saakka.

Micah taitaa olla muuten leiristä ainoa hahmo joka ei syö tai nuku ollenkaan.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen nyt tuolla Chapter 3:ssa menossa ja äsken käytiin ryöstämässä Valentinen pankki. Tässä vaiheessa tuli sitten ehkä tuo storymoden kaikkein absurdein asia eteen, eli tuon pankkiryöstön ja kaiken muun häröilyn ansiosta Artturilla on sellaiset vajaa 4000 dollaria massia taskussa. Silti tilanne on nyt ja tästä eteenpäin se että ollaan "persaukisia" ja ei voi lähteä esim. Linttosen Marin kanssa kohti auringonlaskua. Dutch horisee moneehista ja last big scoresta, vaikka rahaa on kuin rosvopäälliköllä.

Moneeh!
Sama hommahan se tulee eteen epilogin puolella, kun Johnilla on tonneja taskut täynnä, mutta silti ollaan muka rahattomia ja pitää käydä pankista hakemaan lainaa pariinkin kertaan. Nyt en tosin muista miten tuo koko lainanmaksu oli pelissä hoidettu, mutta olisi ollut hienompi itse pystyä määrittämään kuinka paljon käsirahaa tuohon lyö. Olisi toki vaatinut tarinaan enemmän tai vähemmän eri variaatioita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Sama hommahan se tulee eteen epilogin puolella, kun Johnilla on tonneja taskut täynnä, mutta silti ollaan muka rahattomia ja pitää käydä pankista hakemaan lainaa pariinkin kertaan. Nyt en tosin muista miten tuo koko lainanmaksu oli pelissä hoidettu, mutta olisi ollut hienompi itse pystyä määrittämään kuinka paljon käsirahaa tuohon lyö. Olisi toki vaatinut tarinaan enemmän tai vähemmän eri variaatioita.
Asuntolaina kuitataan sillä viimeisen juonitehtävän rahamäärällä.

Tostakin olisi sinänsä saanut vähän järkevämmän jos esim. sitä karjatilaa pitäisi vaikka oikeasti edes jollain tavalla pyörittää siinä. Joo, eihän tuo mikään elämäsimulaattori ole, mutta on tuossa pari sellaista juttua jotka olisi pienellä viilauksella tuoneet vielä entisestään lisää tähän huikeaan peliin.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Asuntolaina kuitataan sillä viimeisen juonitehtävän rahamäärällä.

Tostakin olisi sinänsä saanut vähän järkevämmän jos esim. sitä karjatilaa pitäisi vaikka oikeasti edes jollain tavalla pyörittää siinä. Joo, eihän tuo mikään elämäsimulaattori ole, mutta on tuossa pari sellaista juttua jotka olisi pienellä viilauksella tuoneet vielä entisestään lisää tähän huikeaan peliin.
Juu elämäsimulaattori ja pakotettu paskan lapioiminen olisi varmasti pelikokemuksena kehno, mutta olisihan se omanlaisensa kokemus voida esim valita maksaako lainaa takaisin rahoilla jotka on saatu rikollisia metsästämällä vai tilaa pyörittämällä.

Itse juuri toinen kierros tarinassa pitkästä aikaa menossa ja juuri epilogin puolella vaimo ja poika palasi kotiin uuden koiran kanssa. Tein tuosta omat johtopäätökset ja lähdin yksin kiertämään ykköspelin karttaa Del Loboja lahdaten. Ehkä paluumatkalla voisi koukata vielä Van Horn-Annesburg seudun kautta kauppoja ja junia ryöstämään.

Kieltämättä tuo ykköspelin uudelleenjulkaisu (vaikka ilmeisesti mitään käytännön muutosta ei ole tehty) kiinnostaa ja houkuttaisi tuo tarina päästä pelaamaan taas läpi, kun en sitä kakkosen julkaisun jälkeen ole tehnyt. Avautuisi varmasti moni asia eri tavalla kun pahikset on "entuudestaan tuttuja". 50€ on tosin aivan liian suolainen hinta tuolle, odotellaan siis aikoja kun saa jollain parilla kympillä irroitettua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kieltämättä tuo ykköspelin uudelleenjulkaisu (vaikka ilmeisesti mitään käytännön muutosta ei ole tehty) kiinnostaa ja houkuttaisi tuo tarina päästä pelaamaan taas läpi, kun en sitä kakkosen julkaisun jälkeen ole tehnyt. Avautuisi varmasti moni asia eri tavalla kun pahikset on "entuudestaan tuttuja". 50€ on tosin aivan liian suolainen hinta tuolle, odotellaan siis aikoja kun saa jollain parilla kympillä irroitettua.
Juu itsehän en ole tuota ykkösosaa koskaan edes pelannut vaikka tapahtumat onkin tiedossa, mutta odottelen kyllä ihan suosiolla että hinta tippuu. Tuo viidenkympin lappu ei ihan kamalasti houkuttele, jospa tuossa jossain vaiheessa (esim. Black Friday) tippuisi selvästi alemmas.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tavallaan olisi ollut hauskempi twisti jos Micah olisikin tehnyt jonkun pelattavan hahmon kannalta sankarillisen uhrauksen jossain vaiheessa, koska tuollaista ei oikein voinut odottaa missään välissä.
...tai miten ois sellainen twisti että RDR3:ssa se hahmo millä pelataan oiskin Micah! Rockstaran toimari oli kai jossain haastattelussa sanonut että Red Dead Redemption tulee olemaan sellainen GTA:n tyypinen sarja johon tullaan tekemään pelejä tulevaisuudessa, eli RDR3 tulee sitten joskus. Veikataan että ilmestyy aikasintaan joskus vuonna 2030...

Itse miettinyt kanssa että millä hinnalla sen RDR1:sen ostais. Jos nauttisin pelaamisesta yhtä paljon kuin silloin joskus niin ei toi 50 euroo paha ole. Mutta vähän veikkaan että sen verran on oma vaatimustaso grafiikoiden suhteen noussut että on se ajan hammas saattanut hieman sitä peliä pureskella. Hintaa suurempi ongelma itselle on se että muisti on ihan tapaissa omalla pleikkarilla enkä ole pystynyt edes päivittämään RDR2:sta uusimpaan versioon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
...tai miten ois sellainen twisti että RDR3:ssa se hahmo millä pelataan oiskin Micah! Rockstaran toimari oli kai jossain haastattelussa sanonut että Red Dead Redemption tulee olemaan sellainen GTA:n tyypinen sarja johon tullaan tekemään pelejä tulevaisuudessa, eli RDR3 tulee sitten joskus. Veikataan että ilmestyy aikasintaan joskus vuonna 2030...
Viime aikoina on jonkin verran tullut kaikkia epämääräisiä huhuja siitä että RDR3 on kehityksessä, mutta tietenkään mitään virallista tuosta ei ole. Ja siis onhan tuo kehitystyö ollut varmaan jo vuosia käynnissä jollain tasolla. Ihmeellistähän se olisikin jos tuota pelisarjaa ei jatkettaisi, jotenkin se kiehtoo vielä enemmän kuin GTA vaikka molemmat ihan mahtavia ovatkin. Joskus heitin vertailun että RDR-universumi on enemmän sellaista laatudraamaa ja vastaavasti GTA on helkkarin laadukas toimintakomedia. Molemmat toimii.

Mitä mahdolliseen RDR3:een tulee niin kieltämättä mielenkiintoista seurata, että jatketaanko tässä tuota Dutchin jengiporukan saagaa jollain tasolla vai otetaanko tuosta irtiotto ja hypätään ajassa vaikka 100 vuotta taaksepäin. Jos nyt miettii vaikka RDR2:sta niin onhan siinäkin pelin aikana kaikkia sellaisia pieniä avoimia juttuja joihin voisi keksiä ties mitä vaihtoehtoja, mutta toisaalta sitten tuolla villissä lännessä voisi hyvin tehdä sellaisen sadan vuoden aika hypyn taaksepäinkin.

----------------------

Tässä kun tuo Chapter 4 alkaa olla alkumetreillä, niin huomaa sen että tuolla niitä stranger missioneita alkaa tippua kuin sieniä sateella. Tahti on välillä jopa hengästyttävän kova kun koko ajan tulee kysymysmerkkiä näkyville. Muutenkin itse asiassa huomasin sen että kun Chapter 3:ssa alkaa tehdä niitä juonitehtäviä kunnolla, niin pelaamisen tahti kiihtyy ja tarinassa tulee vaan edettyä jokseenkin automaattisesti. Tästä pääsen sitten siihen johtopäätökseen että erilainen free roam ja muu häröily on kuitenkin parasta jo siinä chapter 2:n aikana, koska tosiaan kolmosesta eteenpäin tuo tarina alkaa viedä itsessään paljon enemmän jo eteenpäin.

Myönnettäköön että tällä kierroksella olen edennyt ehkä vähän suoraviivaisemmin joissain asioissa, en ole esim. niitä legendaarisia elukoita jaksanut metsästää muuta kuin sen karhun. Osittain tähän toki vaikutti se kun hirvenmetsästys meni vituiksi ensin puuman ja sen jälkeen palkkionmetsästäjien takia.

Yksi vaihtoehtohan olisi jättää ne stranger missionit Johnille mitkä pystyy suorittamaan myös hänellä, ja lähteä sitten epilogin jälkeen kunnon road tripille ja kahlaamaan tuota karttaa läpi.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mitä mahdolliseen RDR3:een tulee niin kieltämättä mielenkiintoista seurata, että jatketaanko tässä tuota Dutchin jengiporukan saagaa jollain tasolla vai otetaanko tuosta irtiotto ja hypätään ajassa vaikka 100 vuotta taaksepäin. Jos nyt miettii vaikka RDR2:sta niin onhan siinäkin pelin aikana kaikkia sellaisia pieniä avoimia juttuja joihin voisi keksiä ties mitä vaihtoehtoja, mutta toisaalta sitten tuolla villissä lännessä voisi hyvin tehdä sellaisen sadan vuoden aika hypyn taaksepäinkin.
Yksi luonnollinen jatkumo olisi jatkaa Jack Marstonilla uutta tarinaa, mutta tuossa toki mennään jo vuodessa 1914, jolloin maailmansodan myötä teknologian kehitys alkaa hieman sotia RDR-maailmaa vastaan. Jos RDR2 pohjalta lähdetään jotain rakentamaan, niin heitän oman lottolipukkeeni Sadie Adlerin olevan seuraavan osan päähahmo. Luonteen puolesta osuisi tuohon täydellisesti ja Rockstarilla ollut kovaa painetta tuoda enemmän naishahmoja mukaan pelisarjoihinsa. En tosin pistä pahitteeksi, jos tehdään aikahyppy kokonaan eri aikaan.

Oma mielenkiintoinen asia on myös mahdollisen RDR3:n kartta. Yhdistyykö vain RDR+RDR2 maastot yhteen, vai lähdetäänkö GTA-hengessä tyystin uusille alueille, jossa saattaisi olla jotain viitteitä sitten alkuperäisiin alueisiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Yksi luonnollinen jatkumo olisi jatkaa Jack Marstonilla uutta tarinaa, mutta tuossa toki mennään jo vuodessa 1914, jolloin maailmansodan myötä teknologian kehitys alkaa hieman sotia RDR-maailmaa vastaan. Jos RDR2 pohjalta lähdetään jotain rakentamaan, niin heitän oman lottolipukkeeni Sadie Adlerin olevan seuraavan osan päähahmo. Luonteen puolesta osuisi tuohon täydellisesti ja Rockstarilla ollut kovaa painetta tuoda enemmän naishahmoja mukaan pelisarjoihinsa. En tosin pistä pahitteeksi, jos tehdään aikahyppy kokonaan eri aikaan.
Sadien puolesta olen itsekin puhunut aiemmin, olisin itse asiassa tykännyt jos tähän peliin olisi julkaistu vaikka joku Sadien oma lisäosa missä olisi tehty jotain bounty hunter tehtäviä Sadiella. Ajallisesti Sadielle voisi jotain kehitelläkin, kunhan se siis tapahtuisi tuossa aikaikkunassa mikä on vaikkapa siinä RDR2:n chapter 6:n ja epilogien välillä eli 1899-1907. Kovin paljon tuota pidemmälle en nimittäin menisi, koska jos ihan puhtaasti villissä lännessä halutaan olla niin tuo 1900-luvun alkukin alkaa olla jo niin loppusuoralla sen osalta että kovin pitkälle siitä vaan ei voi enää jatkaa.

Tämä tosiaan sitten sulkee myös tuon Jack Marstonilla pelaamisen pois, ellei nyt sitten muuteta konseptia jo erilaisempaan suuntaan ja tehdä tästä jotain Yellowstonen spin-off sarja 1923:n hengessä kulkevaa peliä.

--------------------------

Sellasen huomion tein muuten että tuosta Artturin ja Mari Linttosen rakkaustarinan päättymisestä olisi saanut vähän loogisemman jos sen olisi toteuttanut ihan pienellä erolla nyt nähtyyn. Sen sijaan että Artturi valittaa chapter 4:ssä että ei ole massia lähteä mihinkään, niin tuo olisi pitänyt olla chapter 6:ssa ja perusteluna se että Artturi tietää olevansa jo huonossa kondiksessa ja kohtalon pyörä pyörii. Tuossa on nimittäin sellainenkin ristiriita että eihän se Mari ainakaan pelissä näkyvien asioiden myötä saa koskaan tietää mitä sille Artturille tapahtuu, lopputeksteissä toki on se kohta missä Mari suree Artturin haudalla mutta eihän siitä kohtalosta kukaan kertonut naiselle mitään.

Nimittäin, mulla oli tuon Artturin ja Marin viimeisessä kohtaamisessa reilu 5000 dollaria rahaa ja tuohon aikaan sillä olisi varmaan hommannut ihan kivan mökin vaikka Guarmasta ja vaikka sellasen määrän kokaiinia että Artturi olisi vetänyt koko loppuikänsä kokkelia aamuisin Marin tissivaosta jos vaan olisi matkaan lähtenyt. Mutta ehei, ei ole rahaa lähteä.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Moi - uskokaa tai älkää, mutta aloitin tämän pelin pelaamisen noin kuukausi sitten. Nyt tarttisin jeesiä:

Olen Chapter kakkosessa ja en nää mitään muuta tehtävää, kuin "Javier Escuella" ja tämä on siellä "wanted dead or alive" - alueella. Noita bounty hunter - tehtäviä voin tehdä, mutta en usko että ne vie juonta eteenpäin.

Onko mun siis tarkoitus rynniä sinne Blackwateriin jotta saan juonta eteenpäin vai mitä?

Kiitos
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Moi - uskokaa tai älkää, mutta aloitin tämän pelin pelaamisen noin kuukausi sitten. Nyt tarttisin jeesiä:

Olen Chapter kakkosessa ja en nää mitään muuta tehtävää, kuin "Javier Escuella" ja tämä on siellä "wanted dead or alive" - alueella. Noita bounty hunter - tehtäviä voin tehdä, mutta en usko että ne vie juonta eteenpäin.

Onko mun siis tarkoitus rynniä sinne Blackwateriin jotta saan juonta eteenpäin vai mitä?

Kiitos
Kyllä tuon muistaakseni pystyy normaalisti tekemään. Normisti tuolle alueelle mentäessä tulee noutaja suht nopeasti, mutta kun pääset tarpeeksi lähelle Javieria, alkaa tehtävän cut scene ja pääset suorittamaan tehtävää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä tuon muistaakseni pystyy normaalisti tekemään. Normisti tuolle alueelle mentäessä tulee noutaja suht nopeasti, mutta kun pääset tarpeeksi lähelle Javieria, alkaa tehtävän cut scene ja pääset suorittamaan tehtävää.
Juu, siellä ei kannata turhaan lähteä haahuilemaan vaan suunnata kohti Javierin pallukkaa määrätietoisesti. Ja taisi olla hyvä valita kanssa rajanylitys sinne alueelle mahdollisimman läheltä sitä palleroista. Muuten tulee miljardi sheriffiä ja kuolo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Juu, siellä ei kannata turhaan lähteä haahuilemaan vaan suunnata kohti Javierin pallukkaa määrätietoisesti. Ja taisi olla hyvä valita kanssa rajanylitys sinne alueelle mahdollisimman läheltä sitä palleroista. Muuten tulee miljardi sheriffiä ja kuolo.
Muistaakseni tuossa pääsee aika simppelisti menemään vaikka ei ihan siitä holleilta menekään, kunhan vaan määrätietoisesti on menossa kohti Javieria. Ja eikai niitä rajanylityspaikkoja ihan hirmu kaukana tuossa ollut muutenkaan.

Sitä olen joskus kokeillut että pystyykö tuossa yhtään palloilemaan siellä Wanted dead or alive -alueella pelin alussa, niin vastaus oli aika helppo: ei pysty. Siinä ei ihan hirmu pitkään tarvitse matkaa taittaa kun tulee aika iso määrä erilaisia viranomaisia mestoille ja niitä oikein pääse piiloonkaan. Joskus onnistuin hetkellisesti harhauttamaan ne, mutta siinä meni muutama sekunti ja kohta lensi taas luotia niskaan lisää.

Tuo on toki sinänsä vähän ristiriitainen kun se Wanted dead or alive tulee siinä chapter 6:n aikana myöhemminkin, mutta silloin meininki ei ole ihan noin brutaalia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistaakseni tuossa pääsee aika simppelisti menemään vaikka ei ihan siitä holleilta menekään, kunhan vaan määrätietoisesti on menossa kohti Javieria. Ja eikai niitä rajanylityspaikkoja ihan hirmu kaukana tuossa ollut muutenkaan.

Sitä olen joskus kokeillut että pystyykö tuossa yhtään palloilemaan siellä Wanted dead or alive -alueella pelin alussa, niin vastaus oli aika helppo: ei pysty. Siinä ei ihan hirmu pitkään tarvitse matkaa taittaa kun tulee aika iso määrä erilaisia viranomaisia mestoille ja niitä oikein pääse piiloonkaan. Joskus onnistuin hetkellisesti harhauttamaan ne, mutta siinä meni muutama sekunti ja kohta lensi taas luotia niskaan lisää.

Tuo on toki sinänsä vähän ristiriitainen kun se Wanted dead or alive tulee siinä chapter 6:n aikana myöhemminkin, mutta silloin meininki ei ole ihan noin brutaalia.
Minä joskus tuolla oikein urakalla seikkailin, kun halusin nähdä onko totta että jos siellä tarpeeksi kauan hengissä pysyy, jostain Artturin kuuppaan lävähtää ns. invisible sniperin luoti, joka tappaa laakista. Eli peliin on sisäänrakennettu juttu, joka tappaa Artturin automaattisesti tuonne alueelle jos ne seriffilegioonat ei jo saa Artturia hengiltä.

Ja kyllähän semmonen kikka siellä odottelee. Yhden kerran sain Artturin semmoseen umpikujakanjoniin kiven taakse jemmaan, ja siellä odotellessani täysiin ruumiin voimiin lataamani Artturin kanssa taas yhtä uutta seriffiaaltoa, yhtäkkiä Artturi vaan kuoli. Punaisia tähtiä ei juuri silloin kartassa ollut kovinkaan lähellä, eli näkymätön snaipperi iski. Toisen kerrankin jossain aukiolla ratsastelin karkuun ja syötin Artturille maustettuja big game meat-palasia jotta saisin healthit täyteen, seriffejä ei just ollu hetkeen missään näköpiirissä, mutta kappas, taas lävähti jostain Artturin pääkoppaan luoti ja täysistä healtheista mentiin suoraan kuoloon.

Guarmassa kuulemma on tuo sama ilmiö jos menee sinne alueille joihin ei saisi mennä, siellä en oo kyllä tainnut koskaan onnistua pysymään hengissä niin kauaa että näkymätön snaipperi päivän päättäisi, vaan ihan niihin joka paikasta tulevien sotilaiden luoteihin on Arttu kuupahtanut.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Mä pääsin joskus Beecher’s Hopen etelä/lounaispuolella olevalle sillalle, jota kautta kuljetaan Thieves Landingiin. Sitten tuli noutaja. Muistaakseni yleisten teiden ulkopuolella meneminen auttaa siihen, että fyyrerit ei ole perässä, mutta sitten jossain kohtaa Fat Lady päästää ”korkean nuotin”.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä joskus tuolla oikein urakalla seikkailin, kun halusin nähdä onko totta että jos siellä tarpeeksi kauan hengissä pysyy, jostain Artturin kuuppaan lävähtää ns. invisible sniperin luoti, joka tappaa laakista. Eli peliin on sisäänrakennettu juttu, joka tappaa Artturin automaattisesti tuonne alueelle jos ne seriffilegioonat ei jo saa Artturia hengiltä.

Ja kyllähän semmonen kikka siellä odottelee. Yhden kerran sain Artturin semmoseen umpikujakanjoniin kiven taakse jemmaan, ja siellä odotellessani täysiin ruumiin voimiin lataamani Artturin kanssa taas yhtä uutta seriffiaaltoa, yhtäkkiä Artturi vaan kuoli. Punaisia tähtiä ei juuri silloin kartassa ollut kovinkaan lähellä, eli näkymätön snaipperi iski. Toisen kerrankin jossain aukiolla ratsastelin karkuun ja syötin Artturille maustettuja big game meat-palasia jotta saisin healthit täyteen, seriffejä ei just ollu hetkeen missään näköpiirissä, mutta kappas, taas lävähti jostain Artturin pääkoppaan luoti ja täysistä healtheista mentiin suoraan kuoloon.

Guarmassa kuulemma on tuo sama ilmiö jos menee sinne alueille joihin ei saisi mennä, siellä en oo kyllä tainnut koskaan onnistua pysymään hengissä niin kauaa että näkymätön snaipperi päivän päättäisi, vaan ihan niihin joka paikasta tulevien sotilaiden luoteihin on Arttu kuupahtanut.
Itsekin tuon näkymättömän Häyhän uhriksi päätynyt Artturin aikoina. Ajatuksena oli juuri katsoa kuinka pitkälle etelään on mahdollista päästä ja muutamasta sheriffiaallosta tulikin selvittyä hevosella ratsastaen. Jonkun ajan päästä satuin juuri katsomaan ympärille ettei ketään missään näkyvissä eikä kartassakaan yhtään punaista tähteä ollut pyörimässä, kunnes napsahti takaraivoon ja game over. Hetkeksi siis pääsee leikkimään kunnes ei enää pääsekään.

Itsellä tuohon Javierin tehtävään pääsemisen kannalta ei koskaan ongelmaa ole ollut, mutta melko suoraa linjaa sinne onkin tullut aina suunnattua.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsekin tuon näkymättömän Häyhän uhriksi päätynyt Artturin aikoina. Ajatuksena oli juuri katsoa kuinka pitkälle etelään on mahdollista päästä ja muutamasta sheriffiaallosta tulikin selvittyä hevosella ratsastaen. Jonkun ajan päästä satuin juuri katsomaan ympärille ettei ketään missään näkyvissä eikä kartassakaan yhtään punaista tähteä ollut pyörimässä, kunnes napsahti takaraivoon ja game over. Hetkeksi siis pääsee leikkimään kunnes ei enää pääsekään.

Itsellä tuohon Javierin tehtävään pääsemisen kannalta ei koskaan ongelmaa ole ollut, mutta melko suoraa linjaa sinne onkin tullut aina suunnattua.
Mä muistan ekalla kerralla Javieri-tehtävää lähestyneeni sen verran kaukaa sieltä kartan vasemmasta reunasta, jostain sieltä Owanila-järven alapuolelta, että en päässyt lähellekään Javierin palloa ennen kuin seriffit olivat minut kuoliaaksi ampuneet. Silloin ihmettelin että vittu täähän on vaikeeta, mutta toisen kerran kun kokeilin lähempää päästä, niin ei tullut mitään seriffejä mistään. Kai siinä jotkut rajat on peliin rakenneltu, että riittävän läheltä kun tulee niin loppumaton seriffi-aalto laitetaan hetkeksi pois päältä. En tiiä mitä kävis, jos tulis jostain siitä Javierin läheltä alueelle, ja sit jäis vaan hengailemaan paikoilleen, että tulisko seriffit sittenkin.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eilisistä "Dead or alive" keskusteluista heräsi ajatus, että onko kukaan koskaan päässyt tuonne vankilaan tunkeutumaan? Kyseessä siis saari Saint Denisin lähellä, josta John käytiin vapauttamassa tarinassa. Kerran tuonne saarelle menin pyörimään, ja rauhassa sain kulkea kunnes avasin tulen, jonka jälkeen vartijoita spawnasi loputtomasti. Jossain vaiheessa kiipesin vartiotorniin, josta sitten olikin hieman haastetta päästä elossa pois, koska vartijat piiritti tuon tornin täysin. Lopulta pääsin tuolta saarelta pakenemaan, mutta vankilan portteja en päässyt sen tarkemmin kolkuttelemaan.

Toinen no go zone mihin olen koittanut päästä on tuo intiaanireservaatin lähellä oleva armeijan linnoitus, mihin tarinassa tunkeudutaan vapauttamaan intiaanihefen poikaa. Netistä bongasin, että muurien yli pääsisi myöhemmin kiipeämään jonkun tietyn mallisen hevoskärryn päältä (joku maitokärry tai vastaava), mutta en koskaan tuota kyseistä kärryä ole löytänyt. Ilmeisesti tuon jollain viritelmällä pitäisi spawnata Rhodesin kaupan eteen, mutta en tuossa koskaan ole onnistunut ja toisekseen tuolta on aika pitkä matka itse linnoitukselle vielä, ainakin omalla tyylillä jossa heppakärryillä painetaan täyttä vauhtia koko matka.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Muutaman kuukauden tauon jälkeen laitoin pelin taas koneeseen. Olin jäänyt Chapter 4:n loppuun, siinä oli pari tarinatehtävää jäljellä joten tiedossa oli että tässä on nyt paskoja aikoja tulossa Artturille. Kyllä ne Lenny ja Hosea kuolivat vaan tälläkin kertaa siinä Chapter 4:n viimeisessä tehtävässä, ei perkele onnistunut mitenkään se että olisi ne pari tyyppiä ampunut ennen kuin Lennystä päästetään ilmat pihalle. Hosean kanssa nyt ei ollutkaan edes mahdollisuuksia, mutta tuo Lenny on harmillinen kun siinä ollaan ihan itse ohjaksissa.

Guarma on kyllä edelleen ihan sitä itseään, tämä nyt etenkin sen vuoksi ettei tuonne pääse enää mitenkään uudelleen. Tai no vissiin pääsee jonkun bugin avulla, eli pitää ratsastaa tietyssä paikassa niin kauan että tiput kartasta läpi ja sitten herätään Guarmasta. Tosin en tiedä onko tuo bugi korjattu. Mutjoo, ehkä tuonkin paikan olemassaolon voisi oikeuttaa sillä tavalla järkevämmin että sinne voisi myöhemmin matkustaa vaikka laivalla. Miksi ei? Se alue on kuitenkin tehty peliin, niin typerää ettei sinne voi palata.

Tajusin muuten senkin, että se Guarman jälkeinen väliaikainen leiri on ihan sen yhden pusikkoraiskaajan mökin vieressä, lisäksi sitä Night Folk -jengiä pööpöilee ihan suht lähellä. Olin tuolla paikalla nyt vähän normaalia pidempään, yleensä tuossa tulee heti tehtyä se tehtävä missä mennään sinne Murfree kusipäiden luolalle, mutta nyt kävin tekemässä parit jutut muualla ja siellä tuli sitten yöaikaan pyörittyä sen verran, että Night Folkeja näkyi.

Olen maininnut tästä jo aiemminkin, eli Artturin kondis alkaa heiketä heti sen Guarmasta paluun jälkeen vaikka lääkäri ei olekaan vielä ottanut positiivista koronatestiä. Hahmon tiedoissa nimittäin lukee jo tässä vaiheessa "unwell" ja statsit heikkenevät, vaikka vielä se sairaus ei varsinaisesti pelatessa näykään. Yksi sellainen kova yskäkohtaus tulee jos suorittaa sen Murfree tyyppien luolan valtauksen ennen kadulle tuupertumista, eli heti sen jälkeen kun Artturi herää uuteen aamuun siellä niin siinä sitten hetki yskitään ennen kuin jatketaan matkaa. Toki on niitä yskäkohtauksia aiemminkin, mutta tuo on sellainen mikä teknisesti ottaen pitäisi tulla vasta sen lääkärikäynnin jälkeen. Tai siis, jos tätä pelaisi "oikein" niin se lääkärireissu kuuluisi tehdä ennen tuota luolan valtaamista.

Tuo Murfree molopäiden luolan valtaus on kyllä jotenkin vittumainen tehtävä. Siis joo, eihän niitä loppupeleissä edes paljon ole siellä luolassa, enemmän niitä itse asiassa on silloin siellä jos sinne alueelle menee sekoilemaan muussa yhteydessä. Mutta jotenkin tuo on inhottava tehtävä, ylipäätään kyseiset kusipäät on koko pelin vastenmielisintä osastoa. Niitä on kyllä kiva lahdata tuosta mainitusta syystä, mutta jotenkin vituttaa aina se kun niihin törmää reissuilla ja ne on siellä tonkimassa ihmisten tavaroita ja ovat pistäneet jotain telttailijoita kylmäksi. Ihan Bodomjärven touhua tuollainen.

Kyllähän sinne St. Denisiin pitää jossain vaiheessa mennä, ei se Artturi tästä enää tokene ja asiat on muutenkin eskaloituneet sen verran paskaan suuntaan että joku ikuisen majapaikan pitäminen siellä luolan edessä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Itse asiassa Chapter 6:ssa on ihan vauhdikkaita tehtäviä, lisäksi kun siitä joskus hypätään Johnin housuihin niin siinä on ihan hauskoja hetkiä myös silloin kun ollaan äijäporukalla rakentamassa taloa.

Mulla on tässä vaiheessa rahaa noin seitsemän tonnia, joten siinä mielessä hieman huvittavaa tilanne miten Artturi valittaa persaukisuuttaan ja tilanne on muutenkin heikko. Veikkaan että tuolla summalla pyörittäisi leiriä ihan reilun aikaa ja Pearson voisi tehdä soppaa porukalle ilman huolta huomisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös