Muutaman kuukauden tauon jälkeen laitoin pelin taas koneeseen. Olin jäänyt Chapter 4:n loppuun, siinä oli pari tarinatehtävää jäljellä joten tiedossa oli että tässä on nyt paskoja aikoja tulossa Artturille. Kyllä ne Lenny ja Hosea kuolivat vaan tälläkin kertaa siinä Chapter 4:n viimeisessä tehtävässä, ei perkele onnistunut mitenkään se että olisi ne pari tyyppiä ampunut ennen kuin Lennystä päästetään ilmat pihalle. Hosean kanssa nyt ei ollutkaan edes mahdollisuuksia, mutta tuo Lenny on harmillinen kun siinä ollaan ihan itse ohjaksissa.
Guarma on kyllä edelleen ihan sitä itseään, tämä nyt etenkin sen vuoksi ettei tuonne pääse enää mitenkään uudelleen. Tai no vissiin pääsee jonkun bugin avulla, eli pitää ratsastaa tietyssä paikassa niin kauan että tiput kartasta läpi ja sitten herätään Guarmasta. Tosin en tiedä onko tuo bugi korjattu. Mutjoo, ehkä tuonkin paikan olemassaolon voisi oikeuttaa sillä tavalla järkevämmin että sinne voisi myöhemmin matkustaa vaikka laivalla. Miksi ei? Se alue on kuitenkin tehty peliin, niin typerää ettei sinne voi palata.
Tajusin muuten senkin, että se Guarman jälkeinen väliaikainen leiri on ihan sen yhden pusikkoraiskaajan mökin vieressä, lisäksi sitä Night Folk -jengiä pööpöilee ihan suht lähellä. Olin tuolla paikalla nyt vähän normaalia pidempään, yleensä tuossa tulee heti tehtyä se tehtävä missä mennään sinne Murfree kusipäiden luolalle, mutta nyt kävin tekemässä parit jutut muualla ja siellä tuli sitten yöaikaan pyörittyä sen verran, että Night Folkeja näkyi.
Olen maininnut tästä jo aiemminkin, eli Artturin kondis alkaa heiketä heti sen Guarmasta paluun jälkeen vaikka lääkäri ei olekaan vielä ottanut positiivista koronatestiä. Hahmon tiedoissa nimittäin lukee jo tässä vaiheessa "unwell" ja statsit heikkenevät, vaikka vielä se sairaus ei varsinaisesti pelatessa näykään. Yksi sellainen kova yskäkohtaus tulee jos suorittaa sen Murfree tyyppien luolan valtauksen ennen kadulle tuupertumista, eli heti sen jälkeen kun Artturi herää uuteen aamuun siellä niin siinä sitten hetki yskitään ennen kuin jatketaan matkaa. Toki on niitä yskäkohtauksia aiemminkin, mutta tuo on sellainen mikä teknisesti ottaen pitäisi tulla vasta sen lääkärikäynnin jälkeen. Tai siis, jos tätä pelaisi "oikein" niin se lääkärireissu kuuluisi tehdä ennen tuota luolan valtaamista.
Tuo Murfree molopäiden luolan valtaus on kyllä jotenkin vittumainen tehtävä. Siis joo, eihän niitä loppupeleissä edes paljon ole siellä luolassa, enemmän niitä itse asiassa on silloin siellä jos sinne alueelle menee sekoilemaan muussa yhteydessä. Mutta jotenkin tuo on inhottava tehtävä, ylipäätään kyseiset kusipäät on koko pelin vastenmielisintä osastoa. Niitä on kyllä kiva lahdata tuosta mainitusta syystä, mutta jotenkin vituttaa aina se kun niihin törmää reissuilla ja ne on siellä tonkimassa ihmisten tavaroita ja ovat pistäneet jotain telttailijoita kylmäksi. Ihan Bodomjärven touhua tuollainen.
Kyllähän sinne St. Denisiin pitää jossain vaiheessa mennä, ei se Artturi tästä enää tokene ja asiat on muutenkin eskaloituneet sen verran paskaan suuntaan että joku ikuisen majapaikan pitäminen siellä luolan edessä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Itse asiassa Chapter 6:ssa on ihan vauhdikkaita tehtäviä, lisäksi kun siitä joskus hypätään Johnin housuihin niin siinä on ihan hauskoja hetkiä myös silloin kun ollaan äijäporukalla rakentamassa taloa.
Mulla on tässä vaiheessa rahaa noin seitsemän tonnia, joten siinä mielessä hieman huvittavaa tilanne miten Artturi valittaa persaukisuuttaan ja tilanne on muutenkin heikko. Veikkaan että tuolla summalla pyörittäisi leiriä ihan reilun aikaa ja Pearson voisi tehdä soppaa porukalle ilman huolta huomisesta.