Red Dead Redemption 2

  • 222 196
  • 965

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Siinä kun ottaa hepan selkään ja lähtee matkalle vaikka St. Denisistä kohti Valentinea ja tekee sellaisen kivan pikku mutkan niin kyllä siinä sattuu ja tapahtuu.
Ai tällainenkin onnistuu Arthurilta?

No, hassuttelut sikseen. Asiaa koko teksti. Tässä saa aikaa kulumaan tuhottomasti. Valitettavasti en tällä hetkellä juuri kerkeä pelaamaan peliä. Lapset valtaavat päivittäin PS4:n, itse joudun tyytymään PS5:een (CoD: Cold War, NHL ym.). Tokihan PS4-pelit voisi asentaa myös PS5:lle, mutta alkaa levytila olla täynnä ja RDR2 on aivan jäätävän kokoinen peli. Ulkoisen kovalevyn avulla toki onnistuisi myös.

Pystyykö pelissä syöttämään köytetyn uhrin petoeläimille? Eli jättämään uhrin metsään, josta vaikkapa karhu käy hakemassa helppoa saalista? Junatempun olen onnistunut köytetylle joskus tekemään. Rotkoon ja veteen pudottaminen on myös hauskaa. Samoin nuotioon tiputtamalla hengiltä polttaminen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai tällainenkin onnistuu Arthurilta?

No, hassuttelut sikseen. Asiaa koko teksti. Tässä saa aikaa kulumaan tuhottomasti. Valitettavasti en tällä hetkellä juuri kerkeä pelaamaan peliä. Lapset valtaavat päivittäin PS4:n, itse joudun tyytymään PS5:een (CoD: Cold War, NHL ym.). Tokihan PS4-pelit voisi asentaa myös PS5:lle, mutta alkaa levytila olla täynnä ja RDR2 on aivan jäätävän kokoinen peli. Ulkoisen kovalevyn avulla toki onnistuisi myös.

Pystyykö pelissä syöttämään köytetyn uhrin petoeläimille? Eli jättämään uhrin metsään, josta vaikkapa karhu käy hakemassa helppoa saalista? Junatempun olen onnistunut köytetylle joskus tekemään. Rotkoon ja veteen pudottaminen on myös hauskaa. Samoin nuotioon tiputtamalla hengiltä polttaminen.
Krokotiileille pystyy uhreja syöttämään, mutta ne täytyy aika lähelle krokoa käydä tiputtamassa. Se on ihan hassua. Vaikka ei ne kyllä syö niitä, se vaan tulee ja naukkaisee kerran ja sitten tulee karttaan kalmoa merkkaava ruksi ja kroko menee takas nukkumaan. En tiedä voiko susille tai karhuille tai puumalle elävää uhria jättää mitenkään, kuolleitahan tulee kyllä kaikenlaiset elukat popsimaan. En tiiä mitä käy jos heittäisi köytetyn ukkelin sikalaan, ruumista tulee possut aika nopeastikin popsimaan mutta veikkaan että elävään eivät koske.
 
Kun kerran olette tykänneet rääkätä sitä mukavaa sokeaa ukkelia siellä tien varressa, niin kai olette myös rääkänneet niitä kodittomia veteraaneja joihin törmää Valentinessa ja Rhodesilla? Toiselta puuttuu jo valmiiksi jalka ja siltä toiselta puuttuu käsi. Mie kerran säikäytin vahingossa tuon sokean ukon silleen, kun olin samalla siinä metsällä ja pamautin aseella siinä sen korvan vieressä. Se oli ihan ihmeissään että mitä nyt tapahtuu. Tämä ei ollut tarkoitus ja alkoi harmittamaan kun ei pystynyt pyytämään siltä anteeksi aiheuttamaani häiriötä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Krokotiileille pystyy uhreja syöttämään, mutta ne täytyy aika lähelle krokoa käydä tiputtamassa. Se on ihan hassua. Vaikka ei ne kyllä syö niitä, se vaan tulee ja naukkaisee kerran ja sitten tulee karttaan kalmoa merkkaava ruksi ja kroko menee takas nukkumaan. En tiedä voiko susille tai karhuille tai puumalle elävää uhria jättää mitenkään, kuolleitahan tulee kyllä kaikenlaiset elukat popsimaan. En tiiä mitä käy jos heittäisi köytetyn ukkelin sikalaan, ruumista tulee possut aika nopeastikin popsimaan mutta veikkaan että elävään eivät koske.
Itse jätin sen yhden naisenryöstäjän Valtentinen pohjoispuolella yhdelle kukkulalle ja leikkasin köydet poikki. Äijä lähti painamaan alamäkeen kuin rusakko puskasta ja itse tallustelin rauhallisesti takaisin hevoselle. Sitten alkoi kuulua helvetinmoista mökää ja katsoin taakseni niin siellä alarinteessä kaveria jahtasi kolme sutta. Oli niitä ensimmäisiä hetkiä RDR2:n parissa, kun tajusi oikeasti mitä kaikkea vekkulia voikaan vielä vastaan tulla. Tuolloin vielä tuoreena pelin parissa en tietenkään tajunnut käydä katsomassa, miten jahti tuli päättymään. Varmaan olisivat saaneet kaverin kiinni, näykänneet kerran krokotyyliin, kaveri muuttunut ruksiksi ja sudet jolkotelleet muualle.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Vielä en ole onnistunut sen toteuttamisessa että köysissä oleva tyyppi jäisi junan alle, ikinä ei ole juna tullut sillä tavalla kohdalle että tuollainen toimenpide onnistuisi.
Itse jossain vaiheessa varastin junan ihan tätä toimenpidettä varten. Sillä sitten asemalle ajelin ja ammuin yhtä vaille koko poppoon ja viimeisen laitoin köysiin ja pudotin radalle. Sitten kun nousin junaan, niin jostain syystä tämä köytetty sankari onnistui jollain MacGyver-tempulla vapautumaan pinteestä ja lähti juoksemaan karkuun. En jaksanut lähteä perään, niin ammuin siihen paikkaan. Kuin sattumalta paikalle ratsasteli toinen herrasmies taivastelemaan tilannetta, sen sitten nappasin hevosen selästä lassolla ja kiikutin raiteille. Nousin junaan ja taas kävi sama homma, että mies vapautui köysistä ja lähti karkuun. Sattui vaan juoksemaan kiskoja pitkin eteenpäin, niin laitoin koneet käyntiin ja ajoin yli. Ei mikään erityisen vahva suoritus tältä karkurilta.
 
Onko pelissä mahdollista löytää Gavin? Onko joku löytänyt tämän kadonneen sankarin? Olisi yksi pelin suurimpia ilonaiheita jos hänet pystyisi löytämään ja ilmoittamaan hänen hätääntyneelle frendille että kunnossa on ja tuon hänet kohta luoksesi. Ilo olisi ylimmillään.

Pitäisi löytää viimeinkin into jatkaa peliä. Se siinä vaan on, että kun pelaamaan alkaa niin taukoja ei kertakaikkiaan vaan malta pitää. Silmät ja niskat joutuu todella koetukselle.
 
Nyt lähdin kalalle ja saaliiksi tuli heti (kolmannella yrittämällä) ensimmäinen legenda tuolta Saint Denisin komealta alueelta! Morgan lähti hymyillen voittajana kohti postitoimistoa ja postitushommat saatiin tuossa just tehtyä. Seuraavaksi Lagrasin alueelle kalaan kun se on tuossa lähellä heti. Kalamies Morgan kun ei pitkiä taukoja pidä väsymyksestä välittämättä.

EDIT: Illan työ tehty ja kaksi komeaa vonkaletta nousi ylös ja molemmat postitettu oikeaan osoitteeseen. Nyt Morgan pääsi ansaitusti lepäämään ja katsotaan löytyykö seuraavat 2-4 isoa legendaa tässä viikonlopun aikana. Paikat on tiedossa ja tällä kertaa pienemmät kalat jätetään viimeiseksi. Pelin parissa ajan saa todellakin nopeasti kulumaan!
 
Viimeksi muokattu:

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
Onko pelissä mahdollista löytää Gavin? Onko joku löytänyt tämän kadonneen sankarin? Olisi yksi pelin suurimpia ilonaiheita jos hänet pystyisi löytämään ja ilmoittamaan hänen hätääntyneelle frendille että kunnossa on ja tuon hänet kohta luoksesi. Ilo olisi ylimmillään.

Pitäisi löytää viimeinkin into jatkaa peliä. Se siinä vaan on, että kun pelaamaan alkaa niin taukoja ei kertakaikkiaan vaan malta pitää. Silmät ja niskat joutuu todella koetukselle.
Ei ole mahdollista löytää Gavinia. StrangeMan Youtube kanavan mukaan Gavin on tämän Gavinia etsivän ukkelin toinen persoonallisuus.

On muuten aivan ylivoimanen RDR2 peliin liittyvä kanava. Aukeaa aika moni juttu niiden videoiden jälkeen.


Linkki vie youtube kanavalle
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei ole mahdollista löytää Gavinia. StrangeMan Youtube kanavan mukaan Gavin on tämän Gavinia etsivän ukkelin toinen persoonallisuus.

On muuten aivan ylivoimanen RDR2 peliin liittyvä kanava. Aukeaa aika moni juttu niiden videoiden jälkeen.


Linkki vie youtube kanavalle
Toi on äärimmäisen koukuttava kanava. Välillä jopa suorastaan kuumottavia videoita puskee vastaan. Tuonne jää helposti pitkäksi aikaa katselemaan kaikkea.

Itse olen tuosta lukenut kanssa että Gavin olisi tuo tyyppi. Joskus muilutan tuon johonkin skutsiin ja päästän tuskistaan.

Onkos tässä pelissä muita tuollaisia olemattomia hahmoja jotka kuitenkin nousee esille? Gavin ja sitten se joku kadonnut prinsessa Isabeau. Isabeausta löytyy se etsintäkuullutuskin mutta muuten ei löydy.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Toi on äärimmäisen koukuttava kanava. Välillä jopa suorastaan kuumottavia videoita puskee vastaan. Tuonne jää helposti pitkäksi aikaa katselemaan kaikkea.

Itse olen tuosta lukenut kanssa että Gavin olisi tuo tyyppi. Joskus muilutan tuon johonkin skutsiin ja päästän tuskistaan.

Onkos tässä pelissä muita tuollaisia olemattomia hahmoja jotka kuitenkin nousee esille? Gavin ja sitten se joku kadonnut prinsessa Isabeau. Isabeausta löytyy se etsintäkuullutuskin mutta muuten ei löydy.
Isabeau on poistettua matskua pelistä, eli häntä ei löydy, vaikka nuo etsintäkuulutukset onkin jätetty peliin. Ja siellä Van Hornin satamassa on muistaakseni yksi satamarakennus, olikohan siellä joku kauppa tms. mistä löytyy matkalaukku Luxemburgin vaakunalla koristeltuna. Olisikohan kyseisellä kauppiaalla ollut jotain tekemistä Isabeaun katoamiseen liittyen.

Toinen mikä tulee mieleen on se tyttö Emerald Ranchilla, josta puhuu useampikin ihminen pelin aikana. En ole jaksanut jäädä sinne kytikselle, tuleeko se tyttö sinne talon yläkerran ikkunaan tuijottamaan vai ei. Onkohan tässäkin tapauksessa poistettua matskua, eli sitä tyttöä ei ole edes mahdollista pelastaa sieltä isänsä nyrkin alta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toinen mikä tulee mieleen on se tyttö Emerald Ranchilla, josta puhuu useampikin ihminen pelin aikana. En ole jaksanut jäädä sinne kytikselle, tuleeko se tyttö sinne talon yläkerran ikkunaan tuijottamaan vai ei. Onkohan tässäkin tapauksessa poistettua matskua, eli sitä tyttöä ei ole edes mahdollista pelastaa sieltä isänsä nyrkin alta.
Se tyttö on siellä ikkunassa, olen itse nähnyt nopeasti kerran ja siitä on gameplay videoita.
 

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
Toi on äärimmäisen koukuttava kanava. Välillä jopa suorastaan kuumottavia videoita puskee vastaan. Tuonne jää helposti pitkäksi aikaa katselemaan kaikkea.

Itse olen tuosta lukenut kanssa että Gavin olisi tuo tyyppi. Joskus muilutan tuon johonkin skutsiin ja päästän tuskistaan.

Onkos tässä pelissä muita tuollaisia olemattomia hahmoja jotka kuitenkin nousee esille? Gavin ja sitten se joku kadonnut prinsessa Isabeau. Isabeausta löytyy se etsintäkuullutuskin mutta muuten ei löydy.
Oon kattonu kaikki RDR2 liittyvät videot :D aivan sairaan hyvin tehtyjä ja todella nähty vaivaa asioiden selvittämiseen
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt sain ekan kerran sellasen kunnon Night Folk -kokemuksen. Olen aiemmilla pelikerroilla onnistunut välttelemään näitä mykkiä kusipäitä, lähinnä ovat tulleet vastaan kun on jonkun hirtetyn ruumiin ampunut alas puusta. Noh, nyt siellä oli se itkevä nainen ja kun sitä meni moikkaamaan niin alkoi sohimaan moralla ja kohta oli pari muutakin mykkää hiipparia tulossa kohti. Mä en oikein tiedä mitä tuossa tapahtui, mielestäni se nainen lähti luikkimaan johonkin vaikka ilmeisesti sekin pitäisi kait tappaa tuossa että ei itseltä henki lähde. Saatto olla että löin sitä, siinä ainakin joku niistä hiippareista tuli aika lähelle ja siinä nyrkkejä heiluteltiin.

Otin sitten muutaman juoksuaskeleen sivummalle ja nää perkeleet seurasi, kolme niitä tuli kohti. Otin aseen ja ammuin yksi kerrallaan kun yrittivät kimppuun käydä. Saatanan mykät kusipäät, mulle ei vittuilla.
 
Nyt sain ekan kerran sellasen kunnon Night Folk -kokemuksen. Olen aiemmilla pelikerroilla onnistunut välttelemään näitä mykkiä kusipäitä, lähinnä ovat tulleet vastaan kun on jonkun hirtetyn ruumiin ampunut alas puusta. Noh, nyt siellä oli se itkevä nainen ja kun sitä meni moikkaamaan niin alkoi sohimaan moralla ja kohta oli pari muutakin mykkää hiipparia tulossa kohti.
Harmittaa vieläkin kun ekalla pelikerralla tuo itkevä nainen ja ne muut tyypit pääsi niin hyvin yllättämään pahaa aavistamattoman Morganin. Nykyään tuonkin tilanteen muistaa niin hyvin, että oliko tällä vai edellisellä pelikerralla kun "juttelut" jätettiin kokonaan välistä ja tämä nainen saikin vain vuorostaan Morganilta ikävän yllätyksen, nimittäin polttopulloille löytyi hyvin käyttöä. Ei oikein ne muut tyypit sit tykänneet tällaisesta toiminnasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se on muuten kanssa kokolailla rasittava sivutehtävä missä autetaan se mekkokekkuli-Charles sinne laivaan. Siinä kun hyvää hyvyyttään ensin puolustaa Charlesia niiltä puukkojunkkareilta ja pistää ne nippuun niin eikö tuon jälkeen ole koko St. Denisin miliisit niskassa. Hienoa kun on jopa vähän silleen umpikujassa siinä laiturilla ja pitäisi yrittää karata virkavaltaa.

Tuon onnistuu silleen hyvin tekemään että ihan kylmästi alkaa ampumaan niitä kavereita kun ne on tulossa kohti ja lisäksi on pitänyt huolen siitä että hevonen on lähellä. Siinä kun tehtävä on ohi ja heppa lähellä niin äkkiä ratsun selkään ja pois mestoilta. Silloinkin tosin iskee lockdownit kaupunkiin kuin koronassa konsanaan.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Nyt sain ekan kerran sellasen kunnon Night Folk -kokemuksen. Olen aiemmilla pelikerroilla onnistunut välttelemään näitä mykkiä kusipäitä, lähinnä ovat tulleet vastaan kun on jonkun hirtetyn ruumiin ampunut alas puusta. Noh, nyt siellä oli se itkevä nainen ja kun sitä meni moikkaamaan niin alkoi sohimaan moralla ja kohta oli pari muutakin mykkää hiipparia tulossa kohti. Mä en oikein tiedä mitä tuossa tapahtui, mielestäni se nainen lähti luikkimaan johonkin vaikka ilmeisesti sekin pitäisi kait tappaa tuossa että ei itseltä henki lähde. Saatto olla että löin sitä, siinä ainakin joku niistä hiippareista tuli aika lähelle ja siinä nyrkkejä heiluteltiin.

Otin sitten muutaman juoksuaskeleen sivummalle ja nää perkeleet seurasi, kolme niitä tuli kohti. Otin aseen ja ammuin yksi kerrallaan kun yrittivät kimppuun käydä. Saatanan mykät kusipäät, mulle ei vittuilla.
Itse päädyin jossakin vaiheessa peliä kokeilemaan sellaista extreme-urheilua, että yritin yönaikaan metsästää noita kavereita kypärä päässä viikinkikirveen ja jousipyssyn kanssa. Tuli aika nopeasti todettua, että Night Folkia on todella vaikea löytää silloin, kun niitä todella kaipaa ja vitun krokotiileja on alueella joka puskassa, mikä teki välillä kyttäilystä suhteellisen kuumottavaa touhua. Pari kertaa pääsi palkitsevasti pelästyttämään hiippareilta paskat kirjaimellisesti housuun, kun yksin jäänyt kaveri pyörii hädissään paikoillaan kavereiden kaaduttua näkymättömästä lähteestä tulleisiin nuoliin ja viikinki-Artturi rushaa selän takaa kirveen kanssa kimppuun.
 
Viimeksi muokattu:

Jumalpaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Itsehän tässä taannoin hakkasin RDR2:sen 100% läpi. Voi tsiisus mikä työ, mutta tulipa tehtyä. Enemmän varmaan työtä kuin 100% pelaamisissa GTA-peleissä yhteensä. Matkan varrella tuli vauhtiin päästyäni tehtyä kaikki löydetty 100% kuulumatonkin sälä, kuten kaikkien tupakkarasioiden keräilykorttisarjojen haaliminen, kun siihen 100% taisi riittää vain yhden korttisarjan keruu. Tuskallisin osa sitä 100% varten oli kyllä ne haasteet. Varmaan sata kertaa meinasin luovuttaa.. Tällä hetkellä Xboxilla hiljalleen hakkailen ykköstä, joka vaikka tuotannollisesti on RDR2:n esiosa, on juonellisesti tunnetusti jatko-osa. Kyllä sitä ykköstäkin pelailee kovinkin, mutta onhan tuo kakkonen aivan käsittämättömän huikea tekele. Jos joku haluaa katsella tätä läpipeluutani pelissä, niin voin laittaa linkin youtube-soittolistaani yksityisviestillä.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tulipahan taas häröiltyä kaikkea. Chapter 4:ssä olen nyt jumittanut viimeistä tehtävää vaille, eli olen keskittynyt lähinnä sellaiseen yleiseen palloiluun ja häröilyyn siellä kartalla. Ekaksi menin pyörimään siihen suolle, siinä kun kuljeskeli eteenpäin niin heppa yhtäkkiä säikähti jotain ja lensin perseelleni maahan. Ei näkynyt punaisia pisteitä niin mietin olisiko nopeasti jou krokotiili voinut vilahtaa, mutta tähtäsin aseella pimeyteen niin tuli se punainen tähtäin eli jotain siellä oli. Menivät kuitenkin piiloon joten fiksuna miehenä menin tietysti sinne suolle kävelemään. Kohta Artturi kiroili jotain ja neljää mykkää vittupäätä käveli kohti. No ei kävellyt pitkään kun ammuin kaikkia silimien välliin. Ihan hauskoja hemmoja vaikka vähän hiljaisia.

Koukkasin sitten ylöspäin Butchers Creekin kautta ja menin sitten sitten sinne joen toiselle puolelle ja sitä tietä pitkin mistä olisi päästy sinne chapter 6:n leirille, tarkoitus oli törmätä Murfree Broodeihin ja siellähän niitä oli tonkimassa joidenkin leiriläisten tavaroita. Ammuin suorilta hevosen selästä ne kaksi siihen paikkaan ja kohta oli pari muuta vatipäätä juoksemassa luokse. Toisen ammuin heti ja toisen köytin ja heitin jokeen ja ammuin vielä varmuudeksi päähän, kyllä se varmaan kuoli. Eilen itse asiassa törmäsin sellaiseen Murfree Broodien ansaan missä oli teltta ja siellä ukko vaikeroi, Artturi meni kysymään tarviisko jeesiä niin eikö se molopää tule sieltä aseen kanssa ja toinen samanlainen kilipää sivulta myös. Ammuin molemmilta pään irti.

Tämän jälkeen jatkoin matkaa sinne ylöspäin kohti sitä Nikolai Teslan näköisen tiedemiehen paikkaa, olin siis aiemmin jo auttanut miestä saamaan sähköä robottiinsa ja olin nyt menossa katselemaan olisiko mestaa voinut tutkia lisää mutta ovet olikin lukossa. Siinä sitten talon pihalla havahduin kun ohjain alkoi välkkymään, palkkionmetsästäjiä oli tulossa tonteille. Kolme nitä ainoastaan siinä oli, kaksi ammuin suorilta siihen paikkaan ja yhden niputin köysiin, alkoi muilutus!

Muilutin tosiaan yhden palkkionmetsästäjän hepan selässä sinne kartan ylälaidassa vasemmalle päin, menin junaraiteita pitkin eteenpäin ja saavuin sinne sillalle mikä sitten myöhemmin Artturin ja Jonin kanssa räjäytetään hajalle. Nyt se on siis luonnollisesti ehjä. Siinä otin sitten palkkionmetsästäjän kannettavaksi ja mietin että mitäs tässä keksii, ei tullut junaakaan joten vähän aikaa siinä funtaisilin ja lopulta heitin sen siitä kokolailla korkealta sillalta alas. Kyllä se aikansa karjui pudotessaan ja Artturi totesi perään että koita pärjätä. Veikkaan että henki lähti. Tuli itse asiassa jälkeenpäin vielä mieleen että tuon tyypinhän olisi voinut muiluttaa siitä sillan yli sinne paikkaan missä on se pieni lampi ja sellaisia geysirejä, olisi voinut heittää siihen monttuun sen tyypin. Joskus kävin Artturilla katsomassa mitä käy jos siihen menee, no henkihän siinä lähtee.

Pistin tässä vaiheessa leiriä pystyyn ja grillasin vähän evästä, Artturi itse asiassa jotenkin automaattisesti heitti sen leirin sinne geysirin läheisyyteen. Siellä tulee legendaairnen sushukkanen vastaan niin metsästin sen sitten samalla. On muuten aika sitkeä elukka, ammuin vissiin parikin kertaa sitä niin saatana vielä juoksee kohti, kolmas kuti tuotti sitten tuloksen ja susi oli just hyppäämässä samalla ja se lensi jollain ihme voltilla ilmassa kun ammuin sitä samalla. Mutta kyllä se kuoli.

Siinä alkoi ilta jo hämärtää kun otin pikku unet Artturilla, lähdin sitten menemään kohti Nikolai Teslan kämppää ja valitsin nyt sen vähän pidemmän reitin eli menin normaalia polkua pitkin. Siellä oli muuten se yksi hamppupää joka pyytää Artturia aina tuomaan yrttejä sille, jeesasin sitäkin ja annoin jotain kamaa sille ja se antoi minulle tonicia takaisin. Harmi kun ei gin tonicia. Noh, matka jatkui ja kohta kuului jotain kirkumista. Siellä hevosmies tuli vastaan ja nainen oli sidottu kyytiin, pikainen U-käännös hevosella ja ammuin ukolle uuden reiän takaraivoon. Pelastin hädässä olleen neidon ja sain siitä hyvää palautetta, nainen vieläpä halasi Artturia kiitokseksi. On se Artturi hyvä mies, mitä nyt välillä viskoo ihmisiä sillalta alas ja muuta mukavaa.

Matka jatkui ja kävin siinä ennen Teslan kämppää siinä korkeassa tornissa mistä näkee aika kauas, jos en muuten ihan väärässä ole niin varmaankin St. Denisin valot hohtaa siellä kaukana. No siitä sitten Teslan kämpälle ja sieltähän se nyt löytyi kuolleena kun taloon meni sisälle, robotti oli karannut johonkin. Sen vissiin löytäisi vuorilta. En muuten tiedä mikä siellä Teslan kämpässä niin kiehtoo mutta taas alkoi ohjain välkkymään ja kolme bounty hunteria tuli luokse. Tein taas perinteiset eli kaksi kylmäksi ampumalla ja kolmas köysiin ja matka jatkuu. Mulla ei sen kummempia suunnitelmia ollut sen varalle ja en oikein kerennyt mitään tehdäkään kun olin ylittämässä vesistöä niin eikö saatana puuma hyökännyt pusikosta. Siinä sitten hevonen villiintyi ja bounty hunter tippui köysissä veteen ja hukkui. Ammuin puuman revolverilla ennen kuin se kerkesi hyökätä enempää kimppuun. Hevonen juoksi muuten jossain ihan helvetin kaukana mutta tuli sitten junarataa pitkin vastaan.

Siinä oli jo aamu niin Artturilla on luonnollisesti nälkä, pistin sitten notskin pystyyn ja tarkoitus oli vähän rillata. No mutta mitäs vielä, kaksi Murfree Broodia tulee ja tällä kertaa ne ei edes kysele että voisko lämmitellä vaan alkaa samantien mölyämään että mee nyt helvettiin täältä. En mennyt, ammuin toiselta pään irti ja toisen köytin. Heitin sen kaverin sitten siihen nuotion viereen ja aloin grillaamaan pihviä. Mutta mitäs, se saatanan sekopää pääsi köysistä irti. En vieläkään halunnut tätä ampua vaan kesken rillailun nousin ylös ja niputin sen uudelleen köysiin, siitä se ei sitten enää noussut. Söin siinä kun kaveri katseli köysistä nuotion vieressä. Noh, leiri kasaan ja Murfree tyyppi hevosen selkään.

Jatkoin siinä junarataa pitkin kohti Annesburgia ja tässä vaiheessa mietin että en sitä Murfree kilipäätä kehtaa kaupunkiin viedä niin heitin sen junaradalle ja olin aikeissa ampua. MUTTA MITÄS KUULENKAAN! Juna puksuttaa kohti joten ei muuta kuin itse pois junaradalta ja hyvä asento. Siinä se Murfree Broodin tyyppi kieriskelee köysissä ja kohta juna jyrää miehen yli. Melkoiseksi silpuksi meni, olen aika varma että kuoli se siihen kun pää oli lähtenyt irti kokonaan, molemmat kädet puuttuivat ja toinen jalka oli myös irronnut. Huonoon kuntoon pääsi.

Koukkasin vielä kerran Annesburgin kautta ja aattelin vielä tehdä yhden lenkin niille huudeille missä niihin Murfree Broodeihin törmää ja kappas, sieltä ne teki sen perinteisen väijytyksen ja sanoi että ihan kuin olisin eksynyt. Ammuin yhden ja sen toisenkin, sen jälkeen niitä tuli sitten useampia eri suunnasta mutta mikäs niitä oli myllyttäessä, parilta lähti ainakin pää irti ja pari ammuin muuten vaan, yhden pistin jälleen tuttuun tapaan köysiin. Menin sitten sen yhden kanssa Butchers Creekin suuntaan ja heitin siitä muutaman metrin korkeudesta alas sen. Harmi vaan ettei osunut jokeen eikä myöskään kuollut joten piti nostaa se uudestaan ja nyt heitin jokeen, siihen se jäi sätkimään joten ammuin vielä varuiksi josko olisi kuollut. Kuoli se, siinä vieressä oli joku Butchers Creekin spurgu kalastamassa ja tämä nyt ei jostain syystä tykännyt siitä kun ammuin sen Murfree Broodin siihen, se tuli tappelemaan ja tästäkös sitten riemu alkoi...

... Butchers Creekissä nimittäin jos aloittaa myllyttämään niin niitä paikallisia pultsareita tulee kimppuun ihan loputtomasti, ammuin ties miten montaa ja niitä tuli aina vaan. Hetken aikaa siinä sitten jaksoin rähistä ja honor-mittarikin otti pari pykälää alaspäin, toki siellä hyvien puolella vielä ollaan kun vähän yli puolivälin on koska olen hyveellinen laupias samarialainen. Mutta ei siinä sitten ikuisuuksia jaksanut tapella kun niitä ois tosiaan varmaan tullut ihan loputtomasti sieltä vastaan.

Häippäsin siitä sitten ja itse asiassa löysin vielä yhden elukan, legendaarinen majava löytyi niiltä kulmilta. Siinä se Artturi tonki sitä elukan paskaa ja ties mitä niin sai vainun, siellähän se uiskenteli joessa ja siihen sitten ammuin sen. Tämä oli huomattavasti helpompi pistää kylmäksi kuin mitä se sushukkanen, yksi osuma riitti. Siitä sitten nahka talteen ja matkalle takaisin kohti St. Denisiä, siinä alkoi jo iltakin hämärtää niin otin suuntiman isolle kirkolle. Tässä ei nyt enää mitään sen kummempaa käynyt, näin ainoastaan yhden suht siistin nuotiopaikan mikä oli ihan tyhjillään mutta näytti siltä kuin joku olisi siinä ihan hetki sitten ollut. Mutta eipä mitään ruumiitakaan löytynyt joten hilppasin siitä sitten pois kohti isoa kirkkoa.

Sellanen tervehenkinen parin päivän reissu Artturilla. Murfree Broodien väijytykset on hauskoja ja Bounty Hunterit toimii hauskoina harjoitusvastustajina, ne mykät suorunkkarit on ainoat erittäin ärsyttävät kun ne tulee ihan puskista ja niitä on hankala havaita varsinkin pimeällä. Niitäkin on tosin erilaisia, ne ketkä tulee puukon kanssa niin niitä vastaan tappelu ei ole hankalaa mutta sieltä kun yksikin pääsee macheten kanssa yllättämään niin sehän on henki pois välittömästi. Onneksi Artturini on salamannopea ja vielä elämänsä iskussa niin niitä on helppo ammuskella kunhan on tarkkana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Äsken onnistuin siinä että muilutin tyypin sinne geysirille ja heitin sinne koloon. Tein attentaatin O'Driscollien leiriin ja pistin kolme kylmäksi ja neljännen nippuun. Siitä sitten hevosen tarakalle ukko mukaan ja kohti geysiriä. Viskasin äijän sinne, siinä tuli sellainen pieni pamahdus ja vettäkin lensi ilmaan. Artturi lensi perseelleen mutta sen kummempaa ei käynyt.

Onko niitä Murfree Broodien väijytyksiä muuten useampia kuin nyt nähdyt neljä eli se kun ampuu sen hirtetyn tyypin sieltä puusta alas, tulessa olevan hevosvaunun valuminen tien yli, sitten se "are you lost" tms. juttu ja vielä se että ne ampuu sieltä pusikosta ja kun juoksee perään niin niillä on sellainen ansakuoppa? Tuo viimeisin tuli äsken ja muihin olen törmännyt. Toi viimeinen on hauska, siinä ne kaksi pässiä tulee huutelemaan siihen kuopan reunalle niin siitä teurastaa ekaksi ne ja sitten ne kaksi muuta myöhemmin. Jälleen ammuin toisen ja köytin toisen niistä ja muilutin junaradalle. Tällä kertaa meni kroppa kohtuullisen paskaan kuntoon, jäljelle jäi pelkkä torso ja pää. Kuljettelin sitä jäljelle jäänyttä osaa mukanani ja yövyin sen kanssa metsässä, lopulta ammuin pään irti.
 
Tuossa edellä hyvää tarinaa noista Murfree Broodien nilkeistä ja tuo joukko on ehdottomasti pelin yököttävintä porukkaa. Ja tuli tästäkin eli siitä apua huutavasta telttailijasta taas pikku hauska juttu sitten mieleen noita edellä olevia juttuja lukiessa: Ekalla pelikerralla onnistuivat kusettamaan juu kun menin katsomaan että mikä nyt on hätänä. Olipa nautinto sitten toisella pelikerralla muistaa tuo tilanne ja hoitaa hommat eri tavalla, eli viskaamalla teltan viereen dynamiittia ja seurata selviääkö se mulkku hengissä. No niinhän siinä kävi että tuli ruumiita ja näinpä se ukko hiljeni siellä teltassa hyvin nopeasti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Artturilla tulee muuten kondikseen heikennystä jo pian sen jälkeen kun Guarmasta on päästy pois. Siinä kun tehdään se tehtävä missä Pinkertonit hyökkää sinne leirille Guarman jälkeen, niin sen jälkeen jos tsekkaa Artturin conditionin niin siinä lukee jo "unwell". Siinä vaiheessa kun Artturi ekan kerran kuupahtaa yskäkohtauksensa jälkeen niin silloinhan siinä lukee jo sick, mutta tuo unwell tulee jo vähän aiemmin ja tiedoissa lukee että dead eye ja stamina heikkenee.

Yksi syy muuten siihen miksi olen jumittanut n. vuoden näissä chapter 2-4 välillä aina vaan uudelleen ja uudelleen on juurikin tuo Guarma. On vaan jotenkin niin saakelin paska ja turha vaihe koko pelissä että ei oikein nappaa, eihän siellä saarella voi oikein edes tehdä mitään. Eri juttu jos tuohon nyt olisi tehty jotain mahdollisuuksia jonkinlaiseen free roamaamiseen mutta ei, tekee mieli vaan äkkiä päästä pois sieltä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt tuli sitten mentyä sinne erääseen kaupunginosaan St. Deniksessä ja vakavat COVID-19 oireet iskivät Artturiin. Pitäisi käyttää niitä maskeja saatana.

Tämä on viimeistään lopun alkua. Tai noh, sanoisin että siinä vaiheessa kun Kieran kanniskeli päätään kohti leiriä niin viimeistään silloin hommat alkoi eskaloitumaan.
 

Wowee Zowee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts, Krakhouse-projekti
Pelasin tossa viime vuoden lopulla tämän pelin toiseen kertaan ja täytyy olla tyytyväinen, että tuli pelattua uudestaan. Ensimmäisen läpipeluun aikana tuli lähinnä ahmittua tarina läpi, ilman että jäi edes katselemaan ympärilleen tai tekemään muita aktiviteetteja ja vaikka pidinkin jo silloin pelistä, olin pienoisesti myös pettynyt kokonaisuuteen.

Noh, toinen läpipeluu sitten osoittikin vian olleen myös pelaajassa. Tällä kertaa tietoisesti välttelin pääjuonen edistämistä liian nopeasti, keskittyen itse pelimaailman tutkiskeluun ja erilaisten sivuaktiiviteettien kanssa kikkailuun. Tämän lisäksi myös ns. roolipelasin koplan jäsentä tuomalla ruokaa ja muita resursseja leiriin, tein eri askareita leirillä, juttelin aktiivisemmin muiden koplan jäsenten kanssa yms. Lopputuloksena huomattavasti eheämpi ja kokonaisvaltaisempi pelikokemus! Rehellisesti sanottuna pelin parasta antia oli erilaisten kuriositeettien etsiminen ja löytäminen, compendiumin täyttäminen ja sivutehtävät, puhumattakaan itse pelimaailman ihailusta ja ällistelystä. Usein hepan selässä tuli vain köpöteltyä hiljaa ja ihailtua pelin kuvankauniita maisemia. Niin upeita näkymiä!

Kontrollit (konsolilla) on edelleen aika kämäset, ja tulitaistelut olivat välillä turhauttavia vaikken edes pahemmin lennellyt vattalleni. Ekan pelikerran kokemus auttoi tässäkin, kärsivällisyydellä ja tilanteen lukemisella pääsi pitkälle. Yllättävän vähän tuli myös hepan kanssa kompuroitua, ekalla läpipeluulla tuntui siltä että joka matkalla vähintään kerran paahdetaan täysiä puuhun, oli kyseessä minkälainen maasto tahansa.

Tarina oli jo ensimmäisellä läpipeluulla arvattava, mutta tarkempi syynäys ja sosialisointi toi ihan helvetisti syvyyttä koplan sisäisiin kemioihin ja dynamiikkoihin - puhumattakaan hahmoista, jotka tuntuivatkin ihan luontaisilta omine virheineen ja kipukohtineen. Pelin päähahmo on kyllä loistava. Muita suosikkeja oli Hosea, Sean, Sadie, Charles, Karen ja LENNYYYYYYH + joitain aika mahtavia sivuhahmoja. Kaupunkien ja asutusten tarkempi tutkiskelu toi myös aika paljon tekemistä (ja hupia). Ja pakkohan pelin on olla loistava jos koiria saa rapsuttaa!

Kyllähän tämä olikin loppujen lopuksi aika mainio peli. Ehdottomasti kokemuksen arvoinen, etenkin jos nauttii tutkiskella peliympäristöä ja nauttii avoimesta maailmasta. Toimii myös hienosti ensimmäisen osan kanssa yhteen, vaikka RDR1 vaikuttaakin vähän tönköltä ja ympäripyöreältä toisen osan laajentuneen hahmokaartin takia. Hankala nähdä että tälle tulisi enää jatkoa, mikä on mielestäni ihan hyvä juttu - ehkä Rockstar keksii jotain uutta, vaikka GTA 5 varmaan tulee vielä päivitettynä tyyliin PS8:lle. Noh, toivossa on hyvä elää. Bully 2, pliis?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On muuten harvinaisen vittumaista kun peli kaatuu kesken tehtävän. Olin menossa sitä Murfree broodin luolaa tyhjentämään ja juurikin siinä vaiheessa kun hyökätään sinne luolaan, pari kertaa kuolin ja sitten kolmatta kertaa ei enää tullut kun peli ikuisiksi ajoiksi lataamaan itseään. On vielä muutenkin tehtävänä ihan perseestä kun ne saatanan sekopäät juoksee macheten kanssa päälle.

No ei muuta ku ratsastetaan uudelleen sinne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös