Onnea vaan Raumalle, saatte pitkällä tähtäimellä hyvän valmentajan. Itse epäilen, että suurimpia hedelmiä päästään vasta keräämään tulevilla kausilla. Lyhyellä tähtäimellä peli voi jopa mennä huonompaan suuntaan, koska pelitaktiikkaa varmasti muuttuu enemmän yleisen nykylinjan mukaiseksi. Tämä on sääli, koska Lukko oli yksi viihdyttävämpiä joukkueita liigassa, mutta menestyksen paineet ovat kovat. Niin, en usko, että keskialueen tiukan sumpun opetteleminen käy ihan käden kääntessä pelaajilta, jotka ovat viimeiset pari vuotta menneet kaukalossa kuin viitapirut ja ajaneet kaikkea liikkuvaa. Tässä mielessä Rautakorpi varmasti tarvitsee aikaa ja onkin mielenkiintoista nähdä kuinka kauan kestää kuin ilmestyy ketju ”Tukka heikoin lenkki?”.
Toinen asia, jota olen ihmetellyt raumalaisessa kiekossa tai itse asiassa tälle foorumille kirjoittavien raumalaisten kiekkoihmisten kommenteissa on Jyrki Santalan ylistäminen. Mielestäni Santala on epäonnistunut lähes kaikessa mihin on koskenut ja tietääkseni Rauman vanhan polven kiekkomiehet ovatkin valmiitaa lähettämään Santalan uudestaan takaisin Turkuun, tällä kertaa pysyvästi. Santala oli vahvasti Lehkosen takana, kehitti omat pojat projektin, lupasi menestystä yhden oppivuoden jälkeen, positiivismerkkisiä taloudellisia tuloksia, pelaajan myyntituloja, hankki liudan paniikkihankintoja viime kaudella, teki järjettömän hintaisia jatkosopimuksia, pelasti Ässät konkurssilta, jne. Voidaan tietysti todeta, että Ika Lehkonen torpedoi kaiken tämän, mutta sanoisin kuitenkin, että J.Santala on myös aika vahvasti epäonnistunut. Onkin mielenkiintoista nähdä keväällä Santalan asema, jos ja kun Lukon kurssi ei lyhyellä tähtäimellä tästä oikea. Onko vanhoilla parroilla Tuessa vielä luottoa Santalaan?