Jotenkin kuvittelin, 2020 luvun taitteessa, että tää vuosikymmen on meidän dominointia. Vittu kaikki vedetty vessasta alas.
Palataas tähän vielä. Onko nyt tosiaan
ihan vittu kaikki vedetty vessasta alas, vai voisiko tässä nyt olla ripaus jos toinenkin ylidramatisointia mukana?
Sanotaan alkuun, että kolmen vuoden aikana on tehty paljon virheitä. Isojakin virheitä, joista suurin oli Marko Virtasen palkkaus. Tomi Lämsän osalta en, toisin kuin sinä,
vielä tätä tuomiota ole valmis antamaan, koska opin aikoinaan Pekka Virran tarinasta tärkeän opetuksen. Siis omasta mielestäni tärkeän. Mutta toki myönnän, että on siinä sellaista keskivahvaa virheen tuoksua.
No, mitä sitten ei ole mielestäni vedetty vessasta alas?
1. Jos verrataan aikaan ennen vuotta 2020, niin junioritoiminta on nähdäkseni paljon paremmassa kuosissa (vaikka niitä
maajoukkuerinkiläisiä välillä muualle lähteekin). Siellä on osaavia tekijöitä oikeilla paikoilla ja toiminnasta huokuu ihan erilainen suunnitelmallisuus ja punainen lanka kuin ennen.
2. Lukon budjetti on kilpailukykyinen Liigassa. Lähtökohtaisesti menestys ei siitä jää edelleenkään kiinni.
3. Tämä on nyt varmaan se kohta, missä on suurin näkemysero. Virheistä huolimatta minulla on edelleen luottamusta Lukon urheilujohtoon. Valmennuksen osalta on epäonnistuttu, mutta mielestäni nuo pelaajarosterit ovat olleet sellaisia, joilla olisi voinut menestyä. Tosin Sahlstedt itse sanoi, että mestaruuden jälkeiselle kaudelle ei pystynyt mielestään kasaamaan mestaruudesta kamppailevaa rosteria. Okei, olisiko yksi kova sentteri pitänyt jostain löytää viime kaudelle? Ehkä, mutta toisaalta kun katsoo viime kauden mestarin sentterinelikkoa/-viisikkoa, niin kyllä poru olisi monella, minullakin, päässyt kauden alussa jos siinä olisivat olleet Lukon keskushyökkääjät. Olen tämän sanonut ennenkin, mutta vaikka Sahlstedt on todistetusti osoittautunut tavalliseksi kuolevaiseksi, niin silti en häntä Liigan sisällä vaihtaisi (mahdollisesti) kuin kahteen kollegaansa (katse suuntautuu Mouhijärvelle ja Lahteen).
Sanoit kuvitelleesi 2020-luvun taitteessa, että tuleva vuosikymmen on Lukon dominointia. En sano tätä pahalla, mutta ehkä ne omat epärealistiset odotuksesi nyt näkyvät tässä suhtautumisessasi.
Ei kai siinä mitään lammasta ole jos käyttää rahansa mihin haluaa.
Minä en vain koe saavani vastinetta rahalle, mikä pitäisi kantaa halliin.
Juu, eikä siinä mitään. Se on ihan oikeutettu näkemys.