Voit vapaasti uskoa vaikka joulupukkiin, jos se tekee mielesi hyväksi. Tosiasia on kuitenkin se, että Rale teki viime vuonna uskomattoman paljon virheitä. Kuka tahansa olisi pystynyt Uramaa parempaan suoritukseen, piste. Turha noita on maton alle lakaista vaikka Lukon organisaatio niin tekikin.
Sekö ei sitten millään tavalla ole mahdollista että ihminen oppisi virheistään? Urama on ammattivalmentaja jolla on hyvät näytöt jo ennen Lukko-aikaa, ja varmasti tämä ei ollut ensimmäinen kausi kun Urama on tehnyt urallaan virheitä, niin minä uskon että hän on kykenevä ottamaan opikseen virheistään. En minä sitä kiellä etteikö Urama olisi tehnyt viime kaudella pahojakin virheitä, mutta ei kai se sitä tarkoita että jos yhdellä kaudella tekee jonkun virheen niin sitä on silloin koko loppuelämänsä paska valmentaja joka ei voi tehdä mitään asiaa oikein? Jos asia olisi näin niin tämä maailma olisi täynnä paskoja valmentajia.
Ja jos käydään miettimään sitä että ketä uskoa tässä Elon tapauksessa, niin mikä tekee sinusta pätevämmän ihmisen arvioimaan sitä kuinka Eloa pitäisi peluuttaa? Minun käsitykseni mukaan Urama on noiden pelaajien kanssa päivittäin ihan henkilökohtaisesti tekemisissä ja hänellä on käytössään kaikki heidän testituloksensa yms. niin mikä tekee sinusta pätevämmän arvioimaan sitä pitäisikö Eloa peluttaa Pitsissä vai ei? Miten paljon sinulla on kokemusta valmentamisesta ja miten paljon olet ollut Lukon joukkueen ja Eero Elon kanssa henkilökohtaisesti tekemisissä?
Ja jos siihen vetoat että Urama teki esim. Saarelan kanssa arviointivirheen niin etkö ikinä ole itse sortunut sellaisiin? Minä kun muistelen että juuri sinä olit se joka lähes vaati Lukkoa palkkaamaan Uraman ja olit hyvinkin tyytyväinen siinä vaiheessa kun sopimus Lukkoon julkaistiin. Nyt kuitenkin Urama on itse suuri saatana, tai vähintäänkin tämän oikea käsi, joka ei osaa tehdä mitään oikein ja josta pitää päästä välittömästi eroon. Eikö tämäkin ole ihan samanlainen arviointivirhe? Voiko olla mahdollista että sinä olisit tekemässä samanlaisen arviointivirheen nyt Elon kanssa, ja Urama onkin tehnyt ihan oikean ratkaisun kun ei antanut Elolle jääaikaa turnauksessa?
Kyllähän sitä tosiaan voi jokainen uskoa vaikka mihin mutta ei minulla ole mitään syytä olla uskomatta Uramaan tässä vaiheessa. Yksi huono kausi ei tee kenestäkään vielä huonoa valmentajaa, ja virheitä meistä tekee jokainen. Urama on kuitenkin se henkilö joka noiden pelaajien kanssa varmasti eniten on tekemisissä ja tietää eniten heidän valmiudestaan pelata liigatasolla, joten kyllä minä mieluummin vielä häneen luotan kuin satunnaisiin nettikirjoittelijoihin tai sitten siihen joulupukkiin.
Voihan se toki olla että tämä uskominen tuo tullessaan vielä pettymyksen mutta eiköhän nyt kuitenkin vielä katsota mitä varsinaisella kaudella tapahtuu ennen kuin aletaan taas negailemaan ja aukomaan ranteita, ja vaatimaan puolen joukkueen vaihtamista ja valmentajan poispotkimista. Viime vuonna Pitsi ja kauden alku meni Lukolta erinomaisesti mutta mitenkäs kävi sitten loppukaudesta? Olisiko nyt niin että jotain on tehty toisin viime kaudesta oppineena ja siksi ei vielä ehkä kannata yhden huonosti sujuneen Pitsiturnauksen takia aloittaa tuota valitusvirttä. Annetaan nyt Ralen kuitenkin näyttää vielä kyntensä ensi kaudella ja jos homma ei vieläkään lähde missään vaiheessa toimimaan niin mietitään sitten sitä mahdollista valmentajan vaihtoa.
Ja mitä tulee vielä tuohon toteamukseen että kuka tahansa olisi viime vuonna menestynyt Lukon peräsimessä paremmin, niin minä voin sanoa vastineeksi että kukaan ei olisi pystynyt pärjäämään Lukon peräsimessä paremmin ja se on ihan yhtä väkevä mielipide. Tällaisia "faktoja" on todella helppo heittää kun ei tarvitse mitenkään todistaa väitettään todeksi.