Rauli Urama – TPS:n urheilutoimenjohtaja

• 118 430
  • 730

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Viestissäni ei myöskään otettu kantaa vain näiden kahden pelaajaan hankintoihin. Vaan yleisemmin, joista kyllä annoit rapaa Uramalle, josta olin eri mieltä.

Onko sinulla siis jotain tietoa, että näistä kahdesta pelaajasta oli kovakin kysyntä ja nyt päädyttiin tähän vuokrapestiin, että säästettiin edes jotain? Werner on voinut esimerkiksi ilmoittaa, että siirtyy vain Ruotsiin. Tai Palmu, että vain Liigan sisällä. Silloin voi pelata uhkapeliä, että odotellaan viimeiseen asti tai säästetään edes jotain kun tulee paikka.
Juu, suattaapi olla vuan suattaapi olla että ei..

Tietoa asiasta minulla ei ole, perustelen näkemystäni sillä että kova kysyntä oli siirtorajan kynnyksellä kun monet urheilutoimenjohtajat valittelivat markkinoiden kuivuudesta, toki jos pelkää riskejä, niin mitään ei tule samaankaan, eipä sinullakaan noiden väitteisi tueksi ole mitään faktaa, pelkkää jossittelua.

Vielä lopuksi en yhtään ihmettele että nuo siirtojututkin on vedetty pisin vittua kun tapaus Eisenmengerin hankinta oli tuo samaisen herra Uraman päätäntävallassa.

Juu, suattaapi olla vuan suattaapi olla että ei..

Tietoa asiasta minulla ei ole, perustelen näkemystäni sillä että kova kysyntä oli siirtorajan kynnyksellä kun monet urheilutoimenjohtajat valittelivat markkinoiden kuivuudesta, toki jos pelkää riskejä, niin mitään ei tule samaankaan, eipä sinullakaan noiden väitteisi tueksi ole mitään faktaa, pelkkää jossittelua.

Vielä lopuksi en yhtään ihmettele että nuo siirtojututkin on vedetty pisin vittua kun tapaus Eisenmengerin hankinta oli tuo samaisen herra Uraman päätäntävallassa.

Ei tosiaan ole faktaa enkä niitä sellaisina esittänyt. Toin lähinnä sellaisen näkökulman esiin, että nämä siirtokuviot tosielämässä eivät varmaankaan ole ihan niin helppoja, yksinkertaisia ja mustavalkoisia kuin tehdä niitä netissä anonyymin nimimerkin takaa, jossa kaikki menee aina jetsulleen ilman virheitä.

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ei tosiaan ole faktaa enkä niitä sellaisina esittänyt. Toin lähinnä sellaisen näkökulman esiin, että nämä siirtokuviot tosielämässä eivät varmaankaan ole ihan niin helppoja, yksinkertaisia ja mustavalkoisia kuin tehdä niitä netissä anonyymin nimimerkin takaa, jossa kaikki menee aina jetsulleen ilman virheitä.
Jep, ja minä esitin oman näkökulmani, Urama on tuonne palkattu hyvällä korvauksella ja jos olet tyytyväinen kaverin tekemisiin, niin se on mielipiteesi ja sillä sipuli.
Hyvää kevään jatkoa.

Jep, ja minä esitin oman näkökulmani, Urama on tuonne palkattu hyvällä korvauksella ja jos olet tyytyväinen kaverin tekemisiin, niin se on mielipiteesi ja sillä sipuli.
Hyvää kevään jatkoa.

Olenko sanonut, että olen Uraman tekemiseen tyytyväinen? Tai että kaikki on hyvin? Vastaan itse, en ole.

Tässä tullaan tähän täällä useamman kirjoittajan tapaan. Kirjoitellaan ja kun joku ei ole samaa mieltä, niin selvä homma, olet siis tyytyväinen esimerkiksi tässä tapauksessa Uraman tekemisiin. Se, että kaikki ei ole kaikille aina pa*kaa, ei tarkoita, että kaikki olisi hyvin tai että mitään parannettavaa ei ole.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olenko sanonut, että olen Uraman tekemiseen tyytyväinen? Tai että kaikki on hyvin? Vastaan itse, en ole.

Tässä tullaan tähän täällä useamman kirjoittajan tapaan. Kirjoitellaan ja kun joku ei ole samaa mieltä, niin selvä homma, olet siis tyytyväinen esimerkiksi tässä tapauksessa Uraman tekemisiin. Se, että kaikki ei ole kaikille aina pa*kaa, ei tarkoita, että kaikki olisi hyvin tai että mitään parannettavaa ei ole.
I feel you.
Tämä on outo tapa täällä. Itse kun kerron keskustelleeni Uramasta hänen yläpuolellaan olevan kanssa ja kertoneeni että siellä ollaan tyytyväisiä Uramaan ja siihen mitä hän on tehnyt Seuran sisällä, tarkoittaa se sitä että mä olen positiivari ja ennenkaikkea MÄ olen tyytyväinen Uraman tekoihin.
Varmasti mulla on positiivisempi ajatus Uramasta mitä täällä usealla on, mutta sekään ei tarkoita että mä olisin täysin tyytyväinen hänen tekoihinsa. Mä en vaan jaksa lähteä tähän väsyneeseen ja jopa henkilökohtaisuuksiin menevien "vitsien" heitto talkoisiin. Kampaviinerit, penkkipaidat, kumileimasimet ja ulkonäköön viittaavat kommentit jätän muille ketkä tuollaista paskaa haluaa suoltaa.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Matkaan hieman median ajassa kuvitellusti eteenpäin ja annan Rauli Uraman puolesta kauden niputtavan yhteenvedon:

” Tämä on prosessi ja kaikki suoriutuivat mainiosti. Kauden tulos on kaikilla mittareilla positiivinen.
Siksi palkitsenkin itseni Vuoden Tepsiläisenä, koska olen saanut kaiken tämän aikaan, edustusjoukkueesta junioreihin. Putki on kunnossa ja tuottaa pelaajia, vaikka toki muutaman onnistuneen hankinnan onnistuimme ennen kauden alkua ja varsinkin loppukaudesta tekemään. Minulle siitä iso kiitos, vaikken mistään vastaakaan.”

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Odotan "innolla" urheilujohdon koottuja selityksiä. Kapea rosteri, kun pieni budu, loukkaaantumiset häiritsi, markkinoilla ei ollut meille sopivia pelaajia ym lässyn lässyn...

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odotan "innolla" urheilujohdon koottuja selityksiä. Kapea rosteri, kun pieni budu, loukkaaantumiset häiritsi, markkinoilla ei ollut meille sopivia pelaajia ym lässyn lässyn...
Tämän yhteenvedon kyllä voisi jättää välistä tällä kaudella tai sitten se tulee pelkästää Holman suusta talous edellä.

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kauhean usein ja melkein aina tällä palstalla keskustelu Tepsin saavutuksista menee vänkäykseksi jostain yksittäisistä pelaajahankinnoista. Esim. Eisenmengelen hankinta on tässä pisara meressä ja se, että onko vastuu hänen hankinnastaan Kalliolla vai Uramalla.

Urheilijohtajan onnistumista voi aika helposti mitata urheilullisella menestyksellä. Osittain toki voi ottaa mukaan myös taloutta (pelaajabudjetissa pysyminen, hyvät pelaajasopimukset jne) sekä pelaajakehityksen.

En nyt jaksa noihin muihin lähteä, mutta se ensimmäinen eli urheilullinen menestys sojottaa kohti lattiaa Uraman kaudella.

Tullessaan taloon 1.5.2020 hän korosti, että tulevan kauden (20-21) joukkue on Kallion et kump kasaama. No, tuolla porukalla otettiin hopeaa.

Tässä kohtaahan kaikki näytti todella hyvältä. Siihen päälle palkattiin vielä Ahokas, joka oli tuossa kohtaa todella kuuma valmentajanimi ja meriittejä jo vyöllään. Todella hyviä omia junnuja oli myös edustuksessa ja tuostahan päästiin toisen kerran putkeen finaaliin.

Urama näytti lähes nerolta.

Mutta, sen jälkeen suoritustaso on valahtanut todella alas.

Ahokkaan toisen kauden riitely ja sekoilu. Miettisen ajan alakulo. Reippaat budjetin ylitykset, joista päästy säästökuuriin. (Ei tietysti pelkästään Uraman, vaan koko konsernin leväperseisyyttä taloudessa)

Posina lasken edelleen tuon jatkuvan virran P-Amerikkaan. Siinä tehty hyvää duunia koko Uraman jakso, vaikkakin tuossa merkkejä taantumisesta.

Eli ts. kaikki mittarit alkaneet osoittamaan väärään suuntaan Uraman toimintajaksolla.

En syytä yhtä miestä tästä, vaan koko Tepsin ongelma. Mutta jos sitä urheilujohtajan onnistumista pitää arvioida, niin en keksi parempiakaan mittareita.

Uramalla nyt 2v jatkot median mukaan. Aika näyttää ja kääntää kurssi. Jos ei käänny (selkeästi parempaan), niin ei mitään perusteita jatkaa sopimusta yhtään pidempään. Budjetti on pieni, mutta siinähän sitä on sauma osoittaa olevansa ammattimies. Ruikutukset vähemmälle ja työhaalarit jalkaan.

Loppusijoitukset
(20-21: 2.)
21-22: 2.
22-23: 10.
23-24: 8.
24-25: 12. (jatkosopimus Uramalle)

Omalla kohdalla "realistinen" odotusarvo tulevien kausien kohdalla on top8 -joukkue. Budjetti pieni, mutta ei Turussa voi tyytyä mihinkään jämäsijoihin. Selkeästi oltava playoff-joukkue, mutta realistista on että TOP4 -sijoituksista ei taistella ilman satumaista onnistumista joka rintamalla (valmennus, loukkaantumiset, täydelliset hankinnat ja hyviä nousuja junnuista).

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Eikö tuo nyt aika osuva olisi? Siinä tiedostettu riskit ja se miksi riskillä mennään ja miten eskaloitu. Markkinoista ehkä eri mieltä. Eisenmengeriä lukuun ottamatta ihan haut napattiin loppupeleissä.

Mitä pitäisi sanoa?

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikö tuo nyt aika osuva olisi? Siinä tiedostettu riskit ja se miksi riskillä mennään ja miten eskaloitu. Markkinoista ehkä eri mieltä. Eisenmengeriä lukuun ottamatta ihan haut napattiin loppupeleissä.

Mitä pitäisi sanoa?
Esim näin:
" Olemme epäonnistuneet työssämme. Budjetti oli kuitenkin samaa luokkaa, kuin esimerkikisi SaiPalla, joka sijoittui runkosarjassa viidenneksi ja eteni nyt puolivälieriin. Pelaajahankintoihin on satsattava enemmän aikaa ja laadullista osaamista. Markkinoilla on kyllä meillekin sopivia pelaajia, kunhan vain teemme työmme laadukkaasti. Loukkaantumisia tulee kaikille joukkueille, niiden selän taakse emme voi piiloutua. Kuten todettua, nyt on peiliin katsomisen paikka. Arvosana kaudesta 5-"

Eli vastuu omasta työstä, ei selittelyjä.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Eikö Tepsillä siis ollut kapea rosteri ja pieni budjetti? Loukkaantumisetkin häiritsi etenkin syyskautta aika voimakkaasti.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikö Tepsillä siis ollut kapea rosteri ja pieni budjetti? Loukkaantumisetkin häiritsi etenkin syyskautta aika voimakkaasti.
Kuten monella muullakin joukkueella. Silti ne pelaa puolivällyissä, eikä johdon tarvitse selitellä mitään.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Esim näin:
" Olemme epäonnistuneet työssämme. Budjetti oli kuitenkin samaa luokkaa, kuin esimerkikisi SaiPalla, joka sijoittui runkosarjassa viidenneksi ja eteni nyt puolivälieriin. Pelaajahankintoihin on satsattava enemmän aikaa ja laadullista osaamista. Markkinoilla on kyllä meillekin sopivia pelaajia, kunhan vain teemme työmme laadukkaasti. Loukkaantumisia tulee kaikille joukkueille, niiden selän taakse emme voi piiloutua. Kuten todettua, nyt on peiliin katsomisen paikka. Arvosana kaudesta 5-"

Kyllä tuo ensimmäinen versio olisi parempi. Toki vielä niin, että kerrotaan miten koitetaan ensikaudella tehdä asiat paremmin. No joo voi itsensä kölinaltavetämisellä jotain sympatiapisteitä saada.

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Esim näin:

Ihan kuin nämä meidän johtajat suojatyöpaikoistaan luopuisi? Ei tarvitte selitellä kun vastuuta ei ole. Nostetaan hymyillen palkkaa vaikka asiat on ihan päin vittuja.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä tuo ensimmäinen versio olisi parempi. Toki vielä niin, että kerrotaan miten koitetaan ensikaudella tehdä asiat paremmin. No joo voi itsensä kölinaltavetämisellä jotain sympatiapisteitä saada.
Tuota urheilujohtoa saa toki puolustella hamaan tappiin. Jos sija 12 riittää ja sääleistä ulos, niin fine. Turha odotella mitään analyysiä, kuinka asiat tehdään paremmin. Ennemmin taas uhriudutaan, kuinka ei vain voida pärjätä, koska ei ole rahaa. Vaikka Kalpat, Ässät ja Saipat pärjääkin lähes samoilla perunoilla.

Jass0

Jäsen
Kyl mun mielestä Urama ja Westerlund ovat tehtävänsä tehneet.
Muistanut enää edes koko Westerlundia. Löytyi sentään lltasanomien juttu kahden vuoden takaa, että palaisi mieleen mikä tämän "työtehtävä" olikaan.

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuota urheilujohtoa saa toki puolustella hamaan tappiin. Jos sija 12 riittää ja sääleistä ulos, niin fine. Turha odotella mitään analyysiä, kuinka asiat tehdään paremmin. Ennemmin taas uhriudutaan, kuinka ei vain voida pärjätä, koska ei ole rahaa. Vaikka Kalpat, Ässät ja Saipat pärjääkin lähes samoilla perunoilla.

Tämä on kyllä ihan täyttä asiaa.

Tepsissä on vaatimustaso laskenut olemattomiin ja osalla kannattajistakin riittää nämä selitykset syiksi.

Hei, loppusijoitus oli 12! Ei ollut edes karsinnat kaukana. Se on aivan saatanan paska suoritus, vaikka nyt muutama peli räpiköitiinkin taas kivasti sääleissä.

Ei se nyt vaan riitä millään. Tämä on kuitenkin TPS eikä mikään Jukurit.

Edit: Mielestäni seuran tärkeimmältä sidosryhmältä eli kannattajilta ei voi tulla viestiä, että tämä riittää. Kannattaa saa ja pitää, mutta ei pidä tyytyä paskaan suorittamiseen vaan paineistaa parempaan.

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni seuran tärkeimmältä sidosryhmältä eli kannattajilta ei voi tulla viestiä, että tämä riittää. Kannattaa saa ja pitää, mutta ei pidä tyytyä paskaan suorittamiseen vaan paineistaa parempaan.

Tässä ollaan ytimessä. Jos oikeasti seurasta välitetään niin nyt ei ole paikka tyytyä vain myötäkarvasilittämiseen.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege

En nyt puolustele urheilujohtoa. Lienee jokaiselle selvää kauden lopputulos oli katastrofisen paska, ja puhdas fokus, pitäisi olla siinä, että näin ei enää käy. Jos halutaan muutosta ja joskus pärjätä oikeasti, niin tosiasiat pitää tunnustaa. Asiat pitää tehdä, niin että me ei olla Kalpa, Ässät, Saipa. Noi kolme joukkuetta on yhteensä viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen voittanut yhden mestaruuden ja ollut kaksi kertaa finaalissa. Kalpa ollut parikertaa neljän joukossa runkosarjassa. En muista, onko Ässät siihen kerran tai kaksi päätynyt, mutta kyllä siellä lattiaa ollaan kiillotettu eikä kattoa. Viimeksi näistä joukkueista on saavutettu mitalli putkeen kahdeksankymmentä luvun alussa.

Todennäköisyys mestaruuden voittamiseen kärkibudjetin ulkopuolleta on äärettömän pieni. Nopeasti päässä laskettuna 1:100 keskimäärin. Jos muisti ei tee tepposia, niin HPK on ainut, joka tuon on pystynyt toistamaan.

Kalpa tekee toki hyvää työtä pitkäjänteisesti, mutta kyllä minä TPS:n lähtökohtaisesti haluaisin korkeampaan laatikkoon.

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Valitettavasti tilanne TPS:n kohdalla on tällä hetkellä se, että olemme jo huomattavasti jäljessä SaiPaa, Ässiä ja Kalpaa. Siksi kannattaisi ensiksi kiinnittää tavoitteeksi se, että otamme nämä kiinni ja vasta sen jälkeen voimme ruveta kuvittelemaan jotakin vielä haastavampaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy