Hyvähän se olisi, että tulisi lisää parkkiruutuja parkkitalon muodossa alueelle. Sitten vielä tulossa reilusti latauspaikkoja, sähkö- ja hybridiautoille.
Logomo Oy:n taustayhtiö Sunborn Group kertoo kaavailevansa Ratapihankadulle viisikerroksista pysäköintitaloa, joka toimisi samalla rautatieasemana kunnes Turun uusi matkakeskus valmistuu arviolta vuonna 2029.
Uuteen asemarakennukseen tulisi autopaikat lähes 400 autolle, mutta rakennuksen pohjakerros on pyhitetty erilaisten asemapalveluiden ja VR:n käyttöön. Kaikkiaan rakennuksen kokonaispinta-ala on noin 14 000 neliötä.
– Hanke ratkaisisi samanaikaisesti Logomon alueen ja ratapihan pysäköintiongelmia sekä toisi junamatkustajien kipeästi tarvitsevat asemapalvelut, Virtanen kommentoi.
Uudesta pysäköintitalosta on tulossa myös ympäristöystävällinen, sillä rakennus lämpeää maalämmöllä, jonka lisäksi katolle sijoitetaan lähes 1400 aurinkopaneelia. Sähkö- ja hybridiautoille on tulossa omia latauspaikkoja noin sata kappaletta.
Logomo Oy:n taustayhtiö Sunborn Group kertoo kaavailevansa Ratapihankadulle viisikerroksista pysäköintitaloa, joka toimisi samalla rautatieasemana kunnes Turun uusi matkakeskus valmistuu arviolta vuonna 2029.
Uuteen asemarakennukseen tulisi autopaikat lähes 400 autolle, mutta rakennuksen pohjakerros on pyhitetty erilaisten asemapalveluiden ja VR:n käyttöön. Kaikkiaan rakennuksen kokonaispinta-ala on noin 14 000 neliötä.
– Hanke ratkaisisi samanaikaisesti Logomon alueen ja ratapihan pysäköintiongelmia sekä toisi junamatkustajien kipeästi tarvitsevat asemapalvelut, Virtanen kommentoi.
Uudesta pysäköintitalosta on tulossa myös ympäristöystävällinen, sillä rakennus lämpeää maalämmöllä, jonka lisäksi katolle sijoitetaan lähes 1400 aurinkopaneelia. Sähkö- ja hybridiautoille on tulossa omia latauspaikkoja noin sata kappaletta.
Yllätyskäänne Turun rautatieaseman tilanteessa – tällaista asemarakennusta kaavaillaan Logomon sillan kylkeen
Juna-asemasta noussut keskustelu pakotti asemarakennuksen rakennuttajan julkisuuteen suunnitelmiensa kanssa.
www.ts.fi