Viestin lähetti Master Chief
Kiitos noista ystävällisistä sanoista. Muistan sua seuraavana ystävänpäivänä.
Sori, tuli vähän kiihdyttyä aiheettomasti tämän kiihkeän aiheen tiimoilta.
Minäkin muistan sinua ystävänpäivänä.
Viestin lähetti Master Chief
Kiitos noista ystävällisistä sanoista. Muistan sua seuraavana ystävänpäivänä.
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Ehkä Summasen menestyksen osasyynä voi olla se, että sellainen käytös menee jonkin aikaa, mutta liika on liikaa. Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauaa sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä. Ja aina, kun potkujen syynä vihjaillaan käytöshäiriöitä, on siinä jotain muutakin takana kuin se, että yksittäinen kaveri on pahoittanut mielensä, kun toinen oli vähän ilkeä. Kyllä sitä saa mitä tilaa.
Viestin lähetti siffa
Ensimmäisen kappaleen kirjoituksesi osoittaa, että huonosti olet seurannut Raimo Summasen muuttumista valmentajana pelaaja-aitiossa. Monet muut täällä JA:ssa eivät ole sinun laillasi perillä siitä käyttäytymisen muutoksesta, mikä Summasen kohdalla on tapahtunut nimenomaan pelin aikana vaihtoaitiossa. Tälläiset asiantuntemattomat kirjoitukset kääntyvät asiaansa vastaan ja osoittavat vaan sen, että tunnepohjalta täällä kirjoitetaan. Asioiden todellisesta tilasta ei olla tietoisia.
Poimin kirjoituksestasi vielä tuon täysin paikkansapitämättömän väitteen, joka usein esitetään viitaten Raimo Summaseen:" Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauan sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä". Tarkoitatko sinä, että Raimo Summanen käyttäytyi näin maajoukkueen päävalmentajana?
Mitä pelaajat ovat antaneet mielipidettä, niin suurin asia tuntuu olevan työrauha, minkä he haluavat. Kyllä he osaavat tehdä töitä ilman, että joku huutaa naama punaisena vittua vieressä. Ehkä Summasen menestyksen osasyynä voi olla se, että sellainen käytös menee jonkin aikaa, mutta liika on liikaa. Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauaa sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä. Ja aina, kun potkujen syynä vihjaillaan käytöshäiriöitä, on siinä jotain muutakin takana kuin se, että yksittäinen kaveri on pahoittanut mielensä, kun toinen oli vähän ilkeä. Kyllä sitä saa mitä tilaa.
Viestin lähetti mjr
Pointtini nyt oli - jos siis Summanen nyt noin edes käyttäytyy minkä esim. Siffa tuossa kiistää - niin tästä huolimatta antaisin valmentajan jatkaa niin kauan kuin urheilullista menestystä tulee. Jos aikuiset hyvin menestyvät ammattilaiset saavat jostakin menosta tarpeekseen niin sitten menestys lakkaa kuin seinään. Päävalmentaja on täysin riippuvainen joukkueen asenteesta häneen. (Juniori-valmentaminen on sitten tietysti eri asia, siellä en mitään puhdasta ruoska-valmennusta hyväksyisi vaikka sillä menestyttäisiinkin.) Eli en vain ymmärrä sitä miksi Summasen ei annettu jatkaa - oikeastaan en ymmärrä sitäkään miksi ihmeessa mies ei olisi saanut valita omaa tiimiään. Aivan perusasiahan tuo on. Kun siis näitä vanhoja ollaan täällä ruvettu muistelemaan. Mutta en ole Westerlundia erottamassa tai Summasta vaatimassa takaisin. Vastaisen varalta vain toivoisin ettei Suomessa kauheasti jatkossa erotettaisi työssään menestyviä valmentajia ja että erotettaisiin menestymättömiä sen jälkeen kun heillä on ollut tarpeeksi kunnollisia näytönpaikkoja.
Viestin lähetti mjr
Eli en vain ymmärrä sitä miksi Summasen ei annettu jatkaa - oikeastaan en ymmärrä sitäkään miksi ihmeessa mies ei olisi saanut valita omaa tiimiään. Aivan perusasiahan tuo on. Kun siis näitä vanhoja ollaan täällä ruvettu muistelemaan.
Viestin lähetti Maple Leaf
Kun vanhoja ryhdyttiin muistelemaan, niin on ehkä hyvä palauttaa mieliin tässä maajoukkueen johtotiimiasiassa myös se teoria, jonka mukaan Kummola istutti Jutilan maajoukkueen johtoon, ettei Timo vain ryhdy Tampereella Kokoomuksen kansanedustajaehdokkaaksi syömään Kalervon äänisaalista. Itse pidän tätä teoriaa täysin uskottavana.
Viestin lähetti siffa
Tarkoitatko sinä, että Raimo Summanen käyttäytyi näin maajoukkueen päävalmentajana?
Kyllä tarkoitan. Itse asiassa aikaisemmassa viestissäni olen ihmetellyt Summasen käytöksen muutosta ja ennen kaikkea sitä, mistä moinen mahtaa johtua. Elikkä uskon vahvasti, että näin hän on käyttäytynyt kunnes on Rami katsonut parhaaksi alkaa nuolemaan. Mutta se on minun arvaus. Siinä on yhtä paljon totuutta kuin sinun kaikki tietävissä teksteissä. Joka tapauksessa, Rami ei mielestäni lähtenyt sillä jalalla liikkeelle millä normaali ihminen lähtee. Ja kuten jo totesin, mies on varmasti kehittynyt ja jatkaa kehitystään. Saako hän toista näyttöpaikkaa silti? Sitä en arvaile. Toivoisin, että saisi, sillä sitten nähtäisiin, onko se teidän jumala ainoa syy menestykselle. Väitän ettei ole.
Viestin lähetti siffa
Olen seurannut aika tarkasti ja aika läheltäkin tuota Summasen meuhkaamista ja sitten minulle yllättäin hänen hiljentymistään nimenomaan pelaaja-aitiossa pelin aikana.
HIFK:n ja Jokerien kakkosvalmentajana Erkan parina Summanen möykkäsi pelaaja-aitiossa pelaajille ja varsinkin vastustajan vaihtoaitioihin. Ihmettelin silloin, että miten rauhallinen ja viilipyttymäinen Westerlund antaa tuon Ramin käyttäytymisen jatkua. En hyväksynyt silloin Summasen otteita pelaaja-aitiossa. Tulosta tuli, mutta tuli myös traumoja pelaajille sekä joukkueen lähellä olleille "siipeilijöille".
Kun Summasesta tuli Jokereiden päävalmentaja, tapahtui täysi muutos Summasen kohdalla pelaaja-aitiossa käyttäytymisessä. Jotain oli tapahtunut, Summanen oli selvästi tehnyt itsetutkistelua. Toki värikkäitä tapahtumia oli myös tuona SM-liigan päävalmentaja-aikana. Ne muistamme, mutta käyttäytyminen pelaaja-aitiossa pelin aikana muuttui.
Maajoukkueen päävalmentajana Summanen jatkoi pelaaja-aitiossa pelin aikana tuota uutta linjaansa. Möykkäämisen sijasta hän hyvänä tilannejohtajana opasti pelaajiaan, joskus jopa suuriäänisesti, mikä on aivan normaalia. Hän ei "vittuillut ja huutanut pää punaisena jokaisesta pelaajan tekemästä virheestä". Uskokaa jo. Tätä korttia ei Summasta vastaan enää kannata käyttää. Jokainen virheellinen väite kääntyy ennen pitkään väittäjäänsä vastaan. Niin myös minun virheelliset väitteet, joita vääjäämättä tulee.
Yleensäkin ottaen tuli tarkoitettua valmentamismetodia.. ei pelkästään penkin takana vaan myös harjoituksissa ym. mutta jos esim. WC turnauksen aikan Summanen ei mennytkään henkilökohtaisuuksiin, niin mistä sitten erottaminen johtui? Vai oliko kaikki kenties suurta salaliittoa vain koska Rami ei ole Kummolan kaveri eikä pessyt selkää saunassa? Itselle jäi sellainen kuva, että Rami meni henkilökohtaisuuksiin vaan enhän minäkään paikalla ollut.
Viestin lähetti siffa
Summanen oli päätetty jo ennen yhtäkään WC-ottelua erottaa päävalmentajan tehtävistä. Joukkueen menestys tuli karvaana palana Summasen erottajille, koska kukaan Suomessa, ei yksikään jääkiekkoihminen uskonut, että Suomi lähtisi välieräotteluun rapakon taakse. Kummola hoiti kuitenkin sovitun asian loppuun.
Tämähän tarkoittaa sitä, että Summasen ja liiton/Kummolan väliset neuvottelut World Cupin jälkeen olivat liiton/Kummolan puolelta vain farssia, jonka lopputulos oli jo ennalta päätetty, niinkö?
Tämähän tarkoittaa sitä, että Summasen ja liiton/Kummolan väliset neuvottelut World Cupin jälkeen olivat liiton/Kummolan puolelta vain farssia, jonka lopputulos oli jo ennalta päätetty, niinkö?
Viestin lähetti Woland666
Todennäköisesti Summanen vaati (jälleen) saada nimetä oman johtoryhmänsä WC:n jälkeen. Tämä yhtälö olisi merkinnyt = Jutila, Kurri out, ja tähän Kale ei voinut suostua.
Näin sen voisi kuvitella menneen.
Viestin lähetti siffa
Kun Summasesta tuli Jokereiden päävalmentaja, tapahtui täysi muutos Summasen kohdalla pelaaja-aitiossa käyttäytymisessä. Jotain oli tapahtunut, Summanen oli selvästi tehnyt itsetutkistelua. Toki värikkäitä tapahtumia oli myös tuona SM-liigan päävalmentaja-aikana. Ne muistamme, mutta käyttäytyminen pelaaja-aitiossa pelin aikana muuttui.
Maajoukkueen päävalmentajana Summanen jatkoi pelaaja-aitiossa pelin aikana tuota uutta linjaansa. Möykkäämisen sijasta hän hyvänä tilannejohtajana opasti pelaajiaan, joskus jopa suuriäänisesti, mikä on aivan normaalia. Hän ei "vittuillut ja huutanut pää punaisena jokaisesta pelaajan tekemästä virheestä". Uskokaa jo. Tätä korttia ei Summasta vastaan enää kannata käyttää. Jokainen virheellinen väite kääntyy ennen pitkään väittäjäänsä vastaan. Niin myös minun virheelliset väitteet, joita vääjäämättä tulee.
Viestin lähetti kissa
Älä kirjoita fiktiota kun et osaa. Päävalmentajaksi siirryttyään Ramin sekoilu ei enää näkynyt katsomoon asti. Hänen legendaarisen pelottavat raivokohtauksensa jatkuivat aitiossa suullisina, mutta käytävillä, pukukopissa jne. kaikissa perinteisissä muodoissaan.
Jokainen ammattilaispelaaja kestää/hyväksyy tuollaisen käytöksen, siitä ei ole kyse, vaan siitä että yrität tehdä Raimosta sellaista mitä hän ei ole. Lopeta.
Viestin lähetti siffa
Sittenhän Ossi Väänänen ja muut pelaajat valehtelivat meille raskaasti hyvästä WC-turnauksen joukkuehengestä.
Viestin lähetti onomoro
...vaikka tuskin kirja mitään suuria paljastuksia tullee tekemään. Hyvää mainosta kirjalle muuten koko kohu.
Viestin lähetti Kiekoton
Ehkä pääsyy kirjan lykkääntymiselle ei ole mitenkään dramaattinen vaan syynä on yksinkertaisesti Blues-pestin aiheuttama ajanpuute.
Viestin lähetti Spiit
On mielestäni naurettavaa, että jotkut väittävät, että ei aikuisia miehiä tarvitse herätellä. Valitettavasti nämä aikuiset miehet, ammattilaset, ovat pelkästään ihmisiä hekin. Kun tämä epä-täydellinen ihminen asetetaan pelaamaan joukkueeseen, jonka muut pelaajat ovat kohtalaisen vieraita, niin on hyvin mahdollista, että homma menee välillä vähän höntsäilyksi. Ero ei ole kuitenkaan nyt siinä, että pelaajat eivät Erkan ohjauksessa olisi antaneet kaikkeaan peliin, vaan ennemminkin siinä, että Summasen aikana pelaajat antoivat kaikkensa ja vielä paljon ylikin. Tämän ''herättelyn''/ sisäisen halun ja palon repiminen pelaajista irti on elintärkeää etenkin Suomen kaltaiselle joukkueelle, joka ei kaikissa muissa taidoissa huippumaille pärjää. Mieletön tahtotila on asia, joka auttaa uskomattoman pitkälle lajissa kuin lajissa, sen tietää jokainen, joka on joukkueurheilua vähänkään tosissaan harrastanut.
Viestin lähetti Taitopelaaja
Kun luin tuon Iltalehden tutkimuksen, niin minusta tuossa paistaa selkeästi tietynlainen päämääränhakoisuus. Minulle tuo tutkimus ei sinänsä merkkaa mitään. Aivan toisenlaista olen saanut luotettavammalta lähteeltä kuulla.
Odotan kyllä kyseistä kirjaa kovin malttamattomana.
Olet sitten ilmeisesti lukenut eri juttuja kuin minä. Tai vetänyt herneet nenään jostain tietystä jutusta. Kyllähän monissa esim. Sihvosen artikkeleissa on perusteltu pelillisillä tosiasioilla, kun taas IL nojaa pelkästään mielipiteisiin. Toki esitetyt johtopäätökset ovat kärkeviä ja niillä on selvästi provokatiivinen tarkoitus.Viestin lähetti PTS
Mitään muuta kuin yksipuolista mustamaalaamista lehtien jääkiekkotoimittajat eivät ole harrastaneet. Mitään suomalaista jääkiekkokeskustelua lehdet eivät ole halunneet herättää, ainoastaan tuoda julki omia provokatiivisia mielipiteitään tavoitteenaan jumalallisen Raimon maineen nostatus."Pelaajat eivät halua pelata Westerlundille".