Silitysrauta-Mike kirjoitti:
Miksi on niin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että joidenkin mielestä olympialaiset ovat maailman arvostetuin urheilutapahtuma ja olympiavoitto kaiken kruunu?
Summanen on hyvä valmentaja ja WC-hopea hieno saavutus. Koko maailma ei kuitenkaan pyöri Raimon ympärillä, ja on varmasti monia asiantuntijoita, joiden sydän sykkii oikeasti olympialaisten puolesta ja jotka silti iloitsivat Suomen menestyksen myötä.
Otsikon aiheeseen liittyen, siffan nimen voisi hyvin liittää listaan mukaan Rantasen, Pesun ja Sihvosen rinnalle. "Kun Suomi voitti hopeaa *loistavan valmentajansa johdolla*..." jne." Kaikki ei ole anti-summaslaisten salaliittoa.
Urheilua erittäin laajasti harrastaneena, seuranneena ja edelleen seuraavana pidän myös olympialaisia maailman arvostetuimpana urheilutapahtumana. Ei siitä ole erimielisyyttä.
Myös jääkiekon olympiaturnausta arvostan korkealle. Olympiavoitto myös jääkiekossa on huippusaavutus. Torinosta olisin odottanut Suomelta kultamitalia, mikäli Summanen olisi saanut jatkaa. Toivon vilpittömästi, että Westerlund hoitaa kultamitalit Suomeen.
Jääkiekon MM-kisat ovat olleet minulle aina kiinnostava ja jännittävä urheilutapahtuma. Iloitsin Suomen MM-kullasta 1995 täysin sydämin, vaikka silloin ei kisoissa pelannut yhtään sen hetkistä NHL-pelaajaa.
Ramista en viimeksi kirjoittanut yhtään mitään. Pohdiskelin vaan näiden jääkiekkoturnausten arvojärjestystä ja sitä, miksi jotkut JA:aan kirjoittaneet pitivät WC-turnausta jääkiekon kovimpana turnauksena ennen viime syksyn WC:ia, mutta WC:n jälkeen se ei enää ollutkaan niin korkeatasoinen jääkiekkoturnaus. Mahtoiko kelkan kääntöön vaikuttaa Suomen yllättävä menestys Summasen johdolla WC-turnauksessa?
Tuo onkin hieno ja totuudellinen viestiketjun otsikko tuo "Kun Suomi voitti hopeaa loistavan valmentajansa Raimo Summasen johdolla". Siinä on hehkuttamista vielä pitkäksi aikaa niille, jotka ymmärtävät antaa sille sen arvon, joka sille kuuluu. Kiitän kohteliaisuudesta sinua, Silitysrauta-Mike, kun arvostat minun asiantuntemukseni noin korkealle ja esität nimimerkkini kirjoittajien listaan.
Toki ne, jotka eivät voi/ymmärrä Suomen WC-menestykselle antaa sille kuuluvaa arvoa, voivat jatkaa minun puolestani aivan vapaasti turnauksen vähättelyä. Sehän on hyvää terapiaa Summas-vastenmielisyydelle.