Ranskan terrori-iskut

  • 310 141
  • 2 203

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Vaikka olen maahanmuuttokriittinen niin eivät nämä rajat kiinni- toimenpiteet näitä tekoja estä. Mihinkään totaaliseen rajojen sulkemiseen kun ei tietenkään koskaan voida mennä ja tällaisia iskuja suunnittelevat/toteuttavat löytävät kyllä aina halutessaan tiensä.

Ranskalla on oma historiansa ja tällainen radikalisoitunut porukka saattaa olla ihan Ranskassa syntynyttä, jolloin sen kummallisempaa soluttautumista ei edes tarvita. Matkustajakoneita lentää joka puolella ja lomakohteita riittää iskujen kohteiksi.

Synkkiä aikoja eletään ja jatkuvasti saa huomata kuinka epäonnistunut olento ihminen on tätä palloa asuttamaan.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Kuten Raid tuossa yllä sanoo niin kädet pystyyn, mitään ei tehtävissä ole, joten tehdään kaikki asiat kuten ollaan tehtykin ja toivotaan parasta.
Tai sitten ihan oikeasti voidaan tehdä sellaisia asioita kuin: Tiukat rajatarkastukset Eu:n ulkorajoille/sisärajatarkastukset voimaan Eu:n sisälle, siinä muutama Eu:n sisäinen ehdotus.

Sitten isistä vastaan kerätään oikeasti vahva sotilaallinen koalitio ja pyritään isis tuhoamaan, tai sitten odotetaan että joku muu noukkisi meidän kastanjat tulesta taas kerran.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Viisi terroristia listitty ja "yli 120" siviiliä kirjattu ulos viimeisimmän virallisen tiedon mukaan. Vieläkään ei ole mitään tarkempaa tietoa keitä nämä iskujen tekijät olivat, eikä kukaan ole ainakaan median mukaan ottanut vastuulleen. Kohtalaisen erikoista mielestäni, niin suunnitelmallinen joukkoteurastus on kyseessä.

Allahuakbaria on kuulemma huudeltu, mikä nyt sinänsä ei vielä tarkoita mitään. Melkoinen shokki päällä kyllä itse kullakin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Venäjä ampui matkustajakoneen alas taannoin Ukrainassa. Ja siellä kuoli enenmmän ihmisiä kuin tässä. Ja kumpihan tulee saamaan enemmän mediahuomiota?
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Venäjä ampui matkustajakoneen alas taannoin Ukrainassa. Ja siellä kuoli enenmmän ihmisiä kuin tässä. Ja kumpihan tulee saamaan enemmän mediahuomiota?

Mitäpä luulisit? Tottakai tämä tämänhetkinen kriisi, mutta jos muistelet sitä hetkeä kun kone alhaalla oli, niin sanoisin että aikamoinen mediamylläkkä oli päällä silloin. Kuten nyttenkin on menossa on.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka olen maahanmuuttokriittinen niin eivät nämä rajat kiinni- toimenpiteet näitä tekoja estä. Mihinkään totaaliseen rajojen sulkemiseen kun ei tietenkään koskaan voida mennä ja tällaisia iskuja suunnittelevat/toteuttavat löytävät kyllä aina halutessaan tiensä.
Toki näinkin, mutta aika lailla hallitsemattomasti väkeä valuu kriisialueilta Suomeen, eikä kenelläkään ole oikeasti hajua siitä, millaista väkeä sieltä tulee. Ei maahanpääsyn rajoittaminen tuohon peilaten huono idea ole. ISISin tavoitteenahan on lähettää "veljet" joka puolelle maailmaa tappamaan vihollisiaan, miksei siis Suomen kaltaiseen sivistysvaltioon. Ei Suomi sinällään ykköskohde noille varmaankaan ole, mutta esimerkiksi rauhanturvatoiminnassa riittävän näkyvästi esillä herättääkseen tuon porukan mielenkiinnon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hyökkäys Ranskaan oli jopa jossain määrin odotettu. Asiantuntijat ovat kerta toisensa jälkeen todenneet, että mikäli isoja terroritekoja Euroopassa nähdään, niin epäilemättä Iso-Britannia ja Ranska ovat paikkoja niille. Nyt nähtiin kyllä todella iso isku.

Kun tilanne tästä vähän rauhoittuu, niin on mielenkiintoista saada kuulla, olivatko terroristit todella menossa myös stadionin suuntaan (jossa siis Ranska-Saksa maaottelu eilen) , sillä tuolla kuolonuhreja olisi voinut syntyä jopa tuhansia. Ymmärtääkseni jossain suht lähellä stadikkaa näitä terroristeja oli ainakin tavattu (?)
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun tilanne tästä vähän rauhoittuu, niin on mielenkiintoista saada kuulla, olivatko terroristit todella menossa myös stadionin suuntaan (jossa siis Ranska-Saksa maaottelu eilen) , sillä tuolla kuolonuhreja olisi voinut syntyä jopa tuhansia. Ymmärtääkseni jossain suht lähellä stadikkaa näitä terroristeja oli ainakin tavattu (?)
Youtubessa on videoita ko. pelistä, joissa kuuluu useita räjähdyksiä. Ilmeisesti stadionin turvatoimet ovat niin tiukat, että eivät ole uskaltaneet lähteä stadionille pyrkimään. Jonkun tiedon mukaan Stadionin viereisessä baarissa räjähtänyt.
EDIT: Ranskan presidentti Hollande oli iskujen aikaan stadionilla ko. peliä katsomassa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Viha ja pettymys ovat päällimmäisinä tunteina juuri nyt. Jos ei muslimimaailma saa itse omiaan kuriin, siitähän ei ole _mitään_ näyttöä, niin miksi tässä meidän eurooppalaistenkaan pitää yrittää hoivata koko maailmaa, kun samalla ovenavauksella pääsee syöpäsoluja sisään. Minä en enää ymmärrä. Tällaista humanistia koetellaan, vaikka minulla ja minun tunteillani ei tällaisella hetkellä ole paskankaan merkitystä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Luulin teksti-tv:n bugittaneen, mutta avautuihan nuo keltaiset tekstit tuosta hyvin äkkiä. Täällä on jo sanottu kaikki, mitä itsellekin ensimmäiseksi juolahti raivon partaalla mieleen, mutta täytyy sanoa yksi asia, josta en ole kovin ylpeä. Nämä tälläiset teot ovat nostaneet rasistisia tunteita ennen avoimeen mieleen ja mua suoraan sanottuna vituttaa nuo rättipäät. Vitun pelkurit.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tänään pelataan Ruotsissa em-karsintaa... Voi nostaa pikkaisen turvatoimia tämä isku.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Sitten isistä vastaan kerätään oikeasti vahva sotilaallinen koalitio ja pyritään isis tuhoamaan, tai sitten odotetaan että joku muu noukkisi meidän kastanjat tulesta taas kerran.

Varmasti tällainen attentaatti lisää halua tähän, mutta onko kellään motivaatiota sitten kuitenkaan lähteä maaoperaatiota toteuttamaan. Toistaiseksi tuetaan muslimimaita, jotta hoitaisivat oman pesänsä. Onko esim. ISIS jo liian iso ja laajalle levinnyt kokonaan kitkettäväksi? Tähän jos lähdetään toivoisin huomiota lisää myös sitten Afrikan ihmisoikeusloukkauksille. Nämä eivät ole niin mediaseksikkäitä kuin Pariisin sydämessä tehdyt iskut, mutta aika epäinhimillistä on touhu sielläkin.

Toki näinkin, mutta aika lailla hallitsemattomasti väkeä valuu kriisialueilta Suomeen, eikä kenelläkään ole oikeasti hajua siitä, millaista väkeä sieltä tulee. Ei maahanpääsyn rajoittaminen tuohon peilaten huono idea ole. ISISin tavoitteenahan on lähettää "veljet" joka puolelle maailmaa tappamaan vihollisiaan, miksei siis Suomen kaltaiseen sivistysvaltioon. Ei Suomi sinällään ykköskohde noille varmaankaan ole, mutta esimerkiksi rauhanturvatoiminnassa riittävän näkyvästi esillä herättääkseen tuon porukan mielenkiinnon.

Suomi ei varmasti ole ykköskohde ja ihan asiaa kirjoitat. Kaverin kanssa kun yöllä juttelin niin mieleen jäi lausahdus:" Ja näitä meillä on kohta 50 000." Hiukan ampuu yli tämäkin tapa käsitellä asiaa vaikka maahanmuutto aika hallitsematonta onkin.

Hyökkäys Ranskaan oli jopa jossain määrin odotettu. Asiantuntijat ovat kerta toisensa jälkeen todenneet, että mikäli isoja terroritekoja Euroopassa nähdään, niin epäilemättä Iso-Britannia ja Ranska ovat paikkoja niille. Nyt nähtiin kyllä todella iso isku.
Kyllä ja oli sen mukainen valmiustasokin. Uskomattoman nopeasti olivat kadut täynnä viranomaisia, erikoisjoukkoja sekä armeijan toimijoita. Eristys ja haltuunotto tapahtui kyllä koordinoidusti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

TDM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Oulu
Ei ole! Jari Tervo kertoo ensi viikolla taas jossain näsäviisaassa kolumnissaan, että lähes kaikki kantasuomalaiset ovat asennevammaisia rasisteja. Rajat auki ja pelko pois, meillä on unelma!

Kiitos helvetin älykkäästä kontribuutiostasi tähän ketjuun. Olisiko sinulla esittää jotain ihan järkevää ehdotusta jotta tämäntapaiset iskut estettäisiin jatkossa, vai jäädäänkö "rajat kiinni vitun suvakit" -tasolle? Jutellaan, jos ahdistaa. Ehkä me keksitään ratkaisu.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tuli yöllä mieleen, että jos Suomessa tapahtuisi vastaavaa, niin mikä olisikaan loogisempi kohde kuin venäläisten omistama rakennus Stadissa, jossa käy paljon ihmisiä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta.
Onhan heitä monikulttuurisia julkkiksia Suomi täynnä. Onko rivien välistä luettavissa sarkasmia heitäkin kohtaan?
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viha ja pettymys ovat päällimmäisinä tunteina juuri nyt. Jos ei muslimimaailma saa itse omiaan kuriin, siitähän ei ole _mitään_ näyttöä, niin miksi tässä meidän eurooppalaistenkaan pitää yrittää hoivata koko maailmaa, kun samalla ovenavauksella pääsee syöpäsoluja sisään. Minä en enää ymmärrä. Tällaista humanistia koetellaan, vaikka minulla ja minun tunteillani ei tällaisella hetkellä ole paskankaan merkitystä.
Ei pitäisi tehdä jakoja meihin ja niihin, mutta kun kuitenkin suvakitkin kohta laittavat puhkikuluneen "Oikea islam - väärä islam" -levynsä soimaan, niin kas tässä: Neljä porukkaa.

A: Pahat muslimit, väärät muslimit. Ne jotka ampuvat.

B: Hyvät muslimit.

C: Hyvät "rajat auki, lisää maahanmuuttoa, meilonunelma" -eurooppalaiset.

D: Pahat, "rajat kiinni, vähemmän maahanmuuttajia, vähemmän pakolaisia" -eurooppalaiset.

Kuka näistä ryhmistä voi muuttua, ja saada aikaan muutoksen positiiviseen? Miten?

A? Good luck. En usko että noiden hullujen määrä maapallolla vähenee. One born every minute.

B? Jos vaikka sanotte uskonveljillenne, että te olette vääriä muslimeja. Tuomitsette nämä iskut? Problem solved? En jaksa uskoa, että toimii ikinä.

C? Mitä voisi muuttaa omissa toimintatavoissa?

D? Mitä voisi muuttaa omissa toimintatavoissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös