Minä en missään nimessä halua jeesustella tai tuomita tuollaisten videoiden katsojia. Haluaisin itsekin katsoa niitä mutta olen sen verran herkkä luonne, etten pysty. Minusta on täysin luonnollista, että tällaiset tapahtumat koukuttavat ihmisen tietokoneen ruudun ääreen. Emme me verenhimollemme mitään mahda.
I need to watch things die
from a good safe distance.
Vicariously I live
while the world dies.
You all need it too,
don't lie.
Ihan validia. Mä en itse olisi halunnut nähdä sitä mitä näin enkä noita edes katso, jos tiedän sisällöstä riittävästi eli turhan räväkkää omalle mielelle. Tulee vain paha olo.
Twitteristä kun noita videoita tsekkailin, niin pitikin elää luulossa, että ne on hyvän matkan päästä kuvattuja, mutta toisin kävi. Ymmärrän kyllä sen, että jotkut noita haluavat nähdä ja jollain tasolla itsekin haluan, koska en ehkä edelleenkään usko siihen, että maailma on paha paikka, mutta en vain pysty katsomaan. Liian todellista ja liian lähellä, koska ei ole feikattua.
En vain tosiaan ymmärrä sitä mitä kuvaajien päässä liikkuu, vaikka se on tätä nykyaikaa ilmeisesti. Korostan siis sitä, että mielummin käydään kuvaamassa ja kävellään toisen ruumiin/loukkaantuneen luokse, kun edellinen käytännössä liikkuu ja olisi ehkä pelastettavissa, mutta kukaan ei kerkeä auttamaan. Tämä saattoi olla täysin ainutkertainen tapaus ja toivottavasti olikin enkä tiedä mitä siinä taustalla tapahtui, mutta rajulta se vain näytti. Tulee paha olo.