Rannekello-ketju

  • 283 963
  • 989

Fordél

Jäsen
Okei, kellosta henkii vahvasti 60-luvun lopun/70-luvun alun muotoilu. Voi toki olla että kello on Leijona ja se on tilauksesta teetetty Karhu-logolla, ei mitenkään tavatonta kellomaailmassa/yritysmaailmassa. Toinen vaihtoehto on että kello on kokonaan Sveitsiläinen, oli tuo muotoilu sen oloista että kallistuisin tämän suuntaan.

Jep, itsekin ajoittaisin kellon juuri tohon 60-70-lukujen taitteeseen, niin vahvaa on tuo muotokieli.

Yksi vaihto tosiaan voisi olla tuo, että on Leijona-kello, joka teetetty Karhu-logolla liittyen ko. firmaan (esim. ollut aikanaan firman lahja). Asia ehkä selviäisi jos jostain näkisi onko Karhulla ollut joskus tollainen logo.

Toinen vaihtis on tosiaan tuo, että on kokonaan sveitsiläinen oma merkkinsä, joka ehkä ollut vähän aikaa markkinoilla.

Kolmas vaihtoehto, joka tuli mieleen, on että kyse olisi jostain Leijonan "alamerkistä". No tähän en ole kyllä missään törmännyt enkä siihen usko.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Okei, kellosta henkii vahvasti 60-luvun lopun/70-luvun alun muotoilu. Voi toki olla että kello on Leijona ja se on tilauksesta teetetty Karhu-logolla, ei mitenkään tavatonta kellomaailmassa/yritysmaailmassa. Toinen vaihtoehto on että kello on kokonaan Sveitsiläinen, oli tuo muotoilu sen oloista että kallistuisin tämän suuntaan.

Aikakauteen vahva sama. Indeksit ovat sen verran jyhkeitä, ettei tuollaisia juuri ennen 60-luvun puoliväliä käytetty. Nuppi on näemmä vaihdettu jossain vaiheessa liian suureen tarvikeosaan. Toki tälläiseen alihankintana teetettyyn kelloon ei luultavasti mitään signeerattua nuppia ole alun perin tehtykään. Käyttäisin kellon huollossa ja vaihdattaisin samalla pienemmän nupin. Pitkään piironginlaatikossa ollutta kelloa ei kannata ottaa suoraan käyttöön, koska koneiston öljyt ovat kuivuneet. Hinta huollolle tulee luultavasti olemaan sadan euron kieppeillä. Riippuen paikasta ja siitä tarvitseeko osia vaihtaa. Huollon hintaa ei myydessä saa takaisin ellei löydy jotain näihin erikoistunutta keräilijää ja tuskin silloinkaan. Tosin tätä ei varmaankaan olla myymässä, joten huolto vain mahdollistaisi kellon huolettoman käytön.
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Minulta löytyy tällainen Dolce & Gabbanan rakkekello: http://www.juweliersdenr.be/dg123.jpg Ollut käpälässäni jo reilun vuoden verran, ja olen ollut todella tyytyväinen. Malli on pienemmässä koossa hyvin unisex, ja istuu näin naisenkin ranteeseen erinomaisesti.

Olen mieltynyt hyvinkin vahvasti juuri tuohon metelliseen ulkonäköön. Myös valkoinen ja musta metalli miellyttävät silmää, nahka taas ei ollenkaan. Tämäkin on kai sukupuoli-, tyyli- ja ikäkysymys. Makuja on monia, sanoi koira kun persettään nuoli.
 
Oisko täällä kellään suositella luotettavaa kellosivustoa, mistä voisi esimerkiksi Seikon kelloja tilata? Halvat hinnat ja laajat valikoimat tietysti plussaa. Googlettamalla kun löytää niin pirusti ks. sivustoja, eikä niistä nyt ota selvää mistä kannattaa tilata ja mistä ei.

Tietysti saa myös suositella minulle malleja. Hakusessa sellanen max. 250 euron tyylikäs ja vähän jopa klassinen kello - ehdottomasti nahkarannekkeella. Koneistot sun muut härpäkkeet ei merkkaa itselleni juuri mitään, kunhan ulkoapäin kaikki näyttää hyvältä. Sen olen kuitenkin käsittänyt, että vaatebrändien kellot kannattanee kiertää kaukaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt löytyi niin hieno kello että oli pakko laittaa välittömästi tilaukseen, kun hintakaan ei päätä huimaa. Minulla oli joskus penskana käytännössä ihan samanlainen kello joten tuli heti nostalginen fiilis kun näin tuon.

Casio retro-rannekello (Hobby Hall)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt löytyi niin hieno kello että oli pakko laittaa välittömästi tilaukseen, kun hintakaan ei päätä huimaa.

On muuten helvetin nostalginen tiuku ja tuli hyvät muistot mieleen. Harvoin saa kello mielen herkistymään näin paljon.
 

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oisko täällä kellään suositella luotettavaa kellosivustoa, mistä voisi esimerkiksi Seikon kelloja tilata? Halvat hinnat ja laajat valikoimat tietysti plussaa. Googlettamalla kun löytää niin pirusti ks. sivustoja, eikä niistä nyt ota selvää mistä kannattaa tilata ja mistä ei.

Creation Watchesilta olen muutamia kelloja tilannut. Löytyy varsinkin Seikon malleja kattavasti. Ilmainen toimitus kotiovelle alle viikossa, joten suositukset voi antaa. Pulju sijaitsee Singaporessa, jolloin henkisesti voi varautua tullin selvityspyyntöön. Omalla kohdalla kellot eivät ole jääneet tullin haaviin. Taitaa olla heilläkin parempaa tekemistä kuin kytätä kelloja.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Oisko täällä kellään suositella luotettavaa kellosivustoa, mistä voisi esimerkiksi Seikon kelloja tilata? Halvat hinnat ja laajat valikoimat tietysti plussaa. Googlettamalla kun löytää niin pirusti ks. sivustoja, eikä niistä nyt ota selvää mistä kannattaa tilata ja mistä ei.

Tietysti saa myös suositella minulle malleja. Hakusessa sellanen max. 250 euron tyylikäs ja vähän jopa klassinen kello - ehdottomasti nahkarannekkeella. Koneistot sun muut härpäkkeet ei merkkaa itselleni juuri mitään, kunhan ulkoapäin kaikki näyttää hyvältä. Sen olen kuitenkin käsittänyt, että vaatebrändien kellot kannattanee kiertää kaukaa.

Minä olen ostanut Ebay Uk:sta. Katselee vain että kauppa toimittaa Suomeen ja että riittävän hyvät arvostelut kaupalla. ei tule tulleja eikä ALV:a päälle.
Edit: Myös Amazon Uk myy Seikoja, joskus erittäin asialliseenkin hintaan.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt löytyi niin hieno kello että oli pakko laittaa välittömästi tilaukseen, kun hintakaan ei päätä huimaa. Minulla oli joskus penskana käytännössä ihan samanlainen kello joten tuli heti nostalginen fiilis kun näin tuon.

Casio retro-rannekello (Hobby Hall)
Itse olen ajatellut jotain samantapaista. Eli kyse olisi Casio F91W kellosta. Huuto.netistä saisi uutena about kybällä. Osaltaan osto olisi myös outoa huumoriani tyyliin "USA:ssa voi saada pidemmän tuomion Guantanamossa vain koska omistaa tällaisen kellon, ja minusta se on mielivaltaa ja vastustan tätä tjsp". Lähde Toisaalta tuossa on vaarana se, että joku urpo luulisi mun ostaneen kellon koska Osamakin käytti tätä kelloa. Sen takia tuo on nyt jäänyt.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Onko tietoa suomalaisista liikkeistä (joko liike pääkaupunkiseudulla tai sitten nettikauppa) jotka myyvät NATO-rannekkeita? Toki niitä maailmalta saa, esimerkiksi tuolta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko tietoa suomalaisista liikkeistä (joko liike pääkaupunkiseudulla tai sitten nettikauppa) jotka myyvät NATO-rannekkeita? Toki niitä maailmalta saa, esimerkiksi tuolta.
Tuolla on ollut mutta juuri nyt loppu näköjään. Tosin vain mustana muistaakseni.
NATO -hihna, musta, 18mm - Milites Verkkokauppa

Sitten hallin kellossa oli, mutta Iltapäivälehtien mukaan omistaja oli sotkeutunut oman kauppansa ryöstöön, en tiedä onko auki enää.

Itse olen tilannut ebay uk:sta. Tulee vaivattomasti ja jopa halvemmaksi kuin kivijalkaliikkeestä. Valikoimaa on myös riittävästi. Itse pidän Nato-remmeistä, varsinkin kesällä. Nyt kun olen testaillut Zulu-remmejä, pidän niistä vielä enemmän.

Edit: On remmejä ja on REMMEJÄ, eli laaduissa on eroja. Samoin paksuudessa
Maratac niminen firma tekee ainakin tosi laadukkaita.
DiverTec sitten jos haluaa "Heavy user" remmejä.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Edit: On remmejä ja on REMMEJÄ, eli laaduissa on eroja. Samoin paksuudessa
Maratac niminen firma tekee ainakin tosi laadukkaita.
DiverTec sitten jos haluaa "Heavy user" remmejä.
Tämä pitää paikkansa, Maratacilla on varmaan paras maine. Itse tilannut Timefactorsilta, mutta laatu vaihtelee ja välillä tuntuu, että on tuurista kiinni mitä saa...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Tsekkailin tuolta britti-ebaystä. Tarjoajia oli paljon, mutta monesti juuri haluamani väri(t) oli loppu tai sitten ne eivät lähettäneet UK:n ulkopuolelle. Päädyin tilaamaan tuosta ylempänä linkkaamastani aussipuljusta. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee. Hinnat ainakin olivat ihan OK, 15 USD sisältäen lähetyskulut.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tuli tänään hankittua jonkinmoisena heräteostoksena Suunto Core ja nimenomaan tuoreimpia malleja eli Alu Deep Black, kun krran miellytti silmää ja on kuitenkin suht kevyt ranteessa. Kai tällä kompassin ja ilmanpaineiden kanssa voi Saimaalla veneilyä leikkiessä leikkiä. Jotenkin tällaiset vehkeet sopivat paremmin mulle kuin pelkät kellot, vaikka vähän leluhan tämä taitaa olla. Enkä viitsinyt sijoittaa reilua tuplamäärää fyrkkaa Elementumiin, joka olisi kyllä varmasti ollut pätevämpi peli.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Reissukellosta kuva. Eli kun ei viitsi kalliita Omegoita raahata reissuun kärsimään, mukaan valikoitui Seiko "Spork" suklari. Hyvin se asiansa ajoi, hiekka on kyllä julmaa kellolle, pieniä hiusnaarmuja näkyy siellä täällä. Toisaalta tässä kellossa ei haittaa, käyttöönhän se on tehty.
Linkissä kuva kellosta
http://s14.postimage.org/ild1f8rox/P7093037.jpg
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sain perintönä isältäni Rolex GMT-Masterin ns. pepsi-versiona. Kello toimii edelleen vaikka joskus 60-luvulla tai 70-luvulla se on tullut ensin pappani omistukseen. Pappani sanoi ennen kuin syöpä voitti, että tuo kello pitää mennä aina suvun vanhimman pojan vanhimmalle pojalle perintönä. Kysymykseni kuuluukin, voiko sen viedä esimerkiksi Jyväskylään kellohuoltoon (vaikka Jyväskylässä ei ole Rolex-huoltoa)? Siinä nimittäin ei toimi päivämäärän muuttaminen. Muuten kello toimii kuten pitääkin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sain perintönä isältäni Rolex GMT-Masterin ns. pepsi-versiona. Kello toimii edelleen vaikka joskus 60-luvulla tai 70-luvulla se on tullut ensin pappani omistukseen. Pappani sanoi ennen kuin syöpä voitti, että tuo kello pitää mennä aina suvun vanhimman pojan vanhimmalle pojalle perintönä. Kysymykseni kuuluukin, voiko sen viedä esimerkiksi Jyväskylään kellohuoltoon (vaikka Jyväskylässä ei ole Rolex-huoltoa)? Siinä nimittäin ei toimi päivämäärän muuttaminen. Muuten kello toimii kuten pitääkin.

En veisi. Rolexin huoltaminen maksaa ja hinnalle on syynsä. Tuollainen kello, jolla on vielä historia suvussa, kannattaisi huoltaa merkkihuollossa. Lindroos Helsingissä. Suosittelen vahvasti että huollat tuolla. Kello saa arvoisensa kohtelun, varaosat saatavilla. Mutta tärkeimpänä on se että jos kelloa ei ole viimeiseen 5-10 vuoteen huollettu perusteellisesti, on jo kiire. Mekaaninen kello tarvii tuolla aikavälillä yhden ns täyshuollon jossa kellon koneisto puretaan osiin, vaihdetaan osia tarvittaessa ja kasataan ja öljytään. Jos kelloa ei huolleta, öljyt ovat sitkostuneet, rattaat ja muut kuluvat osat saavat enemmän kitkaa ja vähitellen kuluvat enemmän ja enemmän. Kello kyllä luultavasti toimii pitkään, mutta sitten kun laukeaa, korjaus on kallis. Ns täyshuollon hintaa voi soittaa ja kysyä, mutta luulen että menee jossain 500€ paikkella osineen.
Halvan kellon huollattaisin missä vain hyvällä sepällä, mutta ns arvokelloa en koskaan.
Paljon muutakin voisi kirjoittaa, mutta kysy jos jotain jäi epäselväksi.
Huollattamalla kellon kunnolla, varmistat että kello kestää vielä seuraavallekin sukupolvelle.
Edit: Kannattaisi ehkä kysyä myös Vaasasta Hovisepiltä. Ovat suht iso Rolex myyjä ja seppä on pätevä, en ole varma vain että huoltaako Rolexia.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
30 vuotisen elämänurani kunniaksi olen ajatellut palkita itseni laadukkaalla kellolla. Juhliin on tosin aikaa vielä, mutta kelloja on kiva katsastella jo hyvissä ajoin :)

Noin 1000€ budjetilla(+-200€) olen liikkeellä ja etsin monikäyttöistä kelloa, joka sopisin niin töihin pikkutakin kanssa käytettäväksi, kuin arkeenkin rennommissa vetimissä kikkailtaessa. Olisiko palstan kelloguruilla esittää raikkaita ideoita?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
30 vuotisen elämänurani kunniaksi olen ajatellut palkita itseni laadukkaalla kellolla. Juhliin on tosin aikaa vielä, mutta kelloja on kiva katsastella jo hyvissä ajoin :)

Noin 1000€ budjetilla(+-200€) olen liikkeellä ja etsin monikäyttöistä kelloa, joka sopisin niin töihin pikkutakin kanssa käytettäväksi, kuin arkeenkin rennommissa vetimissä kikkailtaessa. Olisiko palstan kelloguruilla esittää raikkaita ideoita?

Quartz vai mekaaninen, jos mekaaninen niin käsin vedettävä vai automaatti.
Enemmän ns sukelluskellon tyyppinen vai vaikkapa chronometri kuten Speedmaster Pro, vai ihan viisareilla ja päivyrillä varustettu kuten Omegan Aqua terra. Nuo menevät budjettisi yli, mutta lähinnä esimerkkeinä että tietäisi mikä tyyli miellyttää.

Uusi vai vähän käytetty?

Uusista mm Tissot ja osa Tag heuerin kelloista menee tuohon haarukkaan.
Tag suklari, automaattikoneistolla
WAN2110.BA0822 TAG Heuer Aquaracer Black Dial Bracelet Hinta 1.359

Tag Quartsi chronographi.
CAU1110.BA0858 TAG Heuer Formula 1 Chronograph 42 mm Musta/Teräs Ø42 mm Hinta 1.129

Perus viisarikello,automaatti, sertifioitu chronometri (COSC hakusanalla lisää infoa wikipediassa). Tarkoittaa käytännössä että taataan käyvän tietyllä tarkkuudella, eli -4s/+6s/vrk
http://www.kultamerja.fi/verkkokauppa/index.tmpl?sivu_id=120;id=12878;ryhma_id=203;left=;wslevel=;shopnavi=203

Onhan noita.
Myös Sepänviisarin nettisivut kannattaa katsastaa. Aika paljon käytettyjä arvokelloja, tosin tonnin luokassa ei hirveästi valittavaa, mutta joitain siistejä kuitenkin.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Quartz vai mekaaninen, jos mekaaninen niin käsin vedettävä vai automaatti.
Enemmän ns sukelluskellon tyyppinen vai vaikkapa chronometri kuten Speedmaster Pro, vai ihan viisareilla ja päivyrillä varustettu kuten Omegan Aqua terra. Nuo menevät budjettisi yli, mutta lähinnä esimerkkeinä että tietäisi mikä tyyli miellyttää.

Uusi vai vähän käytetty?

Uusista mm Tissot ja osa Tag heuerin kelloista menee tuohon haarukkaan.
Tag suklari, automaattikoneistolla
WAN2110.BA0822 TAG Heuer Aquaracer Black Dial Bracelet Hinta 1.359

Tag Quartsi chronographi.
CAU1110.BA0858 TAG Heuer Formula 1 Chronograph 42 mm Musta/Teräs Ø42 mm Hinta 1.129

Perus viisarikello,automaatti, sertifioitu chronometri (COSC hakusanalla lisää infoa wikipediassa). Tarkoittaa käytännössä että taataan käyvän tietyllä tarkkuudella, eli -4s/+6s/vrk
http://www.kultamerja.fi/verkkokauppa/index.tmpl?sivu_id=120;id=12878;ryhma_id=203;left=;wslevel=;shopnavi=203

Onhan noita.
Myös Sepänviisarin nettisivut kannattaa katsastaa. Aika paljon käytettyjä arvokelloja, tosin tonnin luokassa ei hirveästi valittavaa, mutta joitain siistejä kuitenkin.

Kiitokset näistä! Minulla ei ole koneiston suhteen mitään mieltymyksiä, johtuen lähinnä siitä etten tiedä niistä mitään :)

Noista linkittämistäsi kelloista TAG Heuer Aquaracer oli sellainen mikä silmää miellyttää kovastikkin. Myös tämä Oris on sellainen jota voisin kuvitella käyttäväni:
754 7543 4064 LS Oris Aviation Big Crown Pointer Date Hinta 729

Tai tämä Longines:
L3.642.4.56.6 Longines HydroConquest Large Automatic Black Dial Bracelet Hinta 829

Omegan chronothan ovat todella hienoja, mutta omalla budjetillani ei silmääni ole sattunut vielä ostaripseä kutkuttelevaa chronometriä.

Pakko myöntää tässä asiassa pinnallisuuteni ja mainita että brändilläkin on väliä. Tämän takia esim. Tag Heuer kuumottaa kyllä Oris:ta enemmän.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Omegan chronothan ovat todella hienoja, mutta omalla budjetillani ei silmääni ole sattunut vielä ostaripseä kutkuttelevaa chronometriä.

Pakko myöntää tässä asiassa pinnallisuuteni ja mainita että brändilläkin on väliä. Tämän takia esim. Tag Heuer kuumottaa kyllä Oris:ta enemmän.

Omega Speedmaster automatic date:n saattaa löytää ajoittain siistinä käytettynä 1200-1300€ hinnalla.
Hopeisella, mustalla ja sinisellä taululla noita on ollut ainakin. Itselläni on ollut hopean värinen ja pidin siitä saakelisi. Piti aikanaan myydä kun ostin Pro version.
Tässä linkkiä kelloon:
Hopeisena:
OMEGA Watches: Speedmaster Date - Steel on steel - 3211.30.00
Mustana:
OMEGA Watches: Speedmaster Date - Steel on steel - 3210.50.00
Ja sinisenä
OMEGA Watches: Speedmaster Date - Steel on steel - 3212.80.00

Ja kuten linkkien oikeasta alareunasta näkee, muitakin on, mutta vaikea löytää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Noin 1000€ budjetilla(+-200€) olen liikkeellä ja etsin monikäyttöistä kelloa, joka sopisin niin töihin pikkutakin kanssa käytettäväksi, kuin arkeenkin rennommissa vetimissä kikkailtaessa. Olisiko palstan kelloguruilla esittää raikkaita ideoita?

Postataanpa vähän valtavirrasta poikkeava vaihtoehto.

Pidän vintage tyylisistä kelloista ja keväällä tuli ostettua Rado Original Diver , joka mielestäni erottuu edukseen perus Omegoista ja TAGeista, mitä määrittelemälläsi budjetilla saa. Makuasioitahan nämä toki ovat. Kello on automaatti ja vesitiivis 300m asti.

Malli on vuosikymmeniä vanha ja erikoisuutena kuoren yläosa on valmistettu volframikarbidista, joka on lähes naarmuuntumatonta kamaa. Tästä mallista pitävällä on tosin kiire,koska Radon tämän vuoden katalogista kyseistä mallia ei enää löydy. Sopii sekalaiseen käyttöön, mutta vaatii hieman läskimmän ranteen, jotta ei näytä naurettavalta.

Paikallinen seppä tilasi tuon minulle suoraan tehtaalta ja hintaa jäi alle tonni.

Kelloasioissa kannattaa lukea Muropaketin yleisen keskustelun puolelta "Rannekelloja"-ketju. Suomen vilkkain kellokeskustelu. Sieltä saa varmasti hyviä ideoita.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos rahanpuute ei vaivaa, tästä kelloa edustavampaankin menoon.

Patek Philippe on aina varma valinta joko omaan ranteeseen tai lahjaksi. Tämäkin linkin Grand Complications -malli, nyt hinta alennuksessa jo alle miljoona euroa eli aika mainio kesäale joka kannattaa hyödyntää.

Normihintaisena en lähtisi ostamaan, aika kallis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös