Arvokelloista on tullut suuri mielenkiinnon kohde ja nykyään niihin tulee kiinnitettyä erittäin paljon huomiota kadulla ja netistäkin tulee tietoa aika paljon kaivettua.
Olen nyt hankkimassa uutta kelloa ja olen vaikeahkon päätöksen edessä. Näistä kahdesta vaihtoehdosta pitäisi toinen valita ja sehän on helpommin sanottu kuin tehty.
Breitling SuperOcean Heritage 42mm
Linkki kelloon:
Breitling SuperOcean Heritage A17321 | Watchfinder.com
Siisti ja legendaarinen malli Breitlingiltä. Jostain syystä olen erittäin mieltynyt tuohon mesh-rannekkeeseen ja pidän muutenkin simppelistä tyylistä ilman mitään kronoja.
IWC Portofino 40mm
Linkki kelloon:
IWC Schaffhausen | Fine Timepieces From Switzerland | Collection | Portofino Family | Portofino Automatic
Tätä kelloa olen himoinnut jo pidemmän aikaa. Kuten jo yllä mainitsin, niin olen erittäin kiintynyt todella simppeleihin kelloihin ja tässä ei ole todellakaan mitään liikaa. Todella elegantti ja ajaton kellon, josta löytyy myös tuo suosimani mesh-ranneke.
Breitling olisi tietysti halvempi vaihtoehto, mutta epäilyttää, että onkohan tuo 42mm kuitenkin hieman liian suuri omaan suhteellisen ohueen ranteeseen. Breitling on muutenkin merkkinä vähän macho, mikä ei sovi niin omaan tyyliini. Tuo SuperOcean on vaan todella tyylikäs kello, että laittaa mietityttämään.
Todennäköisesti tulen kuitenkin valitsemaan tuon IWC:n. Se on ehkä hieman varmempi sijoitus, koska en usko siihen hirveän helposti kyllästyväni. IWC houkuttelee myös sen takia, että se on hieman harvinaisempi merkki ja sitä ei tule kadulla vastaan joka päivä enkä välttämättä kellollani haluakkaan sen kaltaista huomiota mitä Breitling voisi mukanaan tuoda. Tottakai kummatkin vaihtoehdot kirpaisevat lompakossa pahemman kerran, mutta jotkut sijoittavat autoihin jne., mutta itselleni kelloista on tullut eräänlainen harrastus.
Jokatapauksessa asiaa pitää vielä harkita, koska Breitling irtoaisi kuitenkin huomattavasti halvemmalla.