Kummasti nykyään puskee kaikkien traumaattiset kokemukset pintaan viiveellä.
Jään odottamaan todisteita. Tuomittakoon jos on jotain tuomittavaa.
Usein seksuaalisuuteen liittyvät väärinkäytökset tulevat esiin viiveellä, jos koskaan.
Kummasti nykyään puskee kaikkien traumaattiset kokemukset pintaan viiveellä.
Jään odottamaan todisteita. Tuomittakoon jos on jotain tuomittavaa.
Mä olisin huolissani jos näitä tulisi ennakkoon.Kummasti nykyään puskee kaikkien traumaattiset kokemukset pintaan viiveellä.
No tämähän se on hyvä syy tuomita ja pitää mielenosoituksia konserttien ulkopuolella. Ihan vain sen takia, että siellä on ehkä ollut seksuaalista väärinkäsitystä tai sitten ei.Usein seksuaalisuuteen liittyvät väärinkäytökset tulevat esiin viiveellä, jos koskaan.
No tämähän se on hyvä syy tuomita ja pitää mielenosoituksia konserttien ulkopuolella. Ihan vain sen takia, että siellä on ehkä ollut seksuaalista väärinkäsitystä tai sitten ei.
Usein seksuaalisuuteen liittyvät väärinkäytökset tulevat esiin viiveellä, jos koskaan.
Tosin näin saataisiin melko varmasti niitä todisteita helpommin.Mä olisin huolissani jos näitä tulisi ennakkoon.
En laittanut, vaan ihan itse sanoit. Eli käytännössä vaikka tuomittaisiin kaikissa asteissa ja maissa syyttömäksi, niin siltikin on mahdollista että jotain olisi tapahtunut ja se selviää jälkeenpäin vasta. Tuolla sitaatillasi mikään tuomioistuin ei riittäisi tuomitsemaan täysin syyttömäksi, vaan jättäisi aina moraalisen mahdollisuuden tuomita. Kertoo paljon ennakkoluuloista.Laitoit sitten sanoja suuhuni.
Kuinka moni tällä palstalla pitää Michael Jacksonia syyllisenä, vaikka ei olla tuomittu mistään? Siitä on tullut yleinen vitsi, vaikka on vakava asia. Itse hyväksyn päätöksen jos tuomitaan syyttömäksi. Vaikka tuomittaisiin syylliseksi kovimmat Rammsteinin fanit eivät uskoisi silloinkaan. Nämä ovat vaikeita asioita todistaa, siitä tuskin on kovin moni eri mieltä, varsinkin kun aikaa on mennyt näin paljon. Usein nämä sovitaan, siitä voi jäädä leima syyllisyydestä, vaikka ei olisi tuomittu, tai rahanahneen valehtelijan.En laittanut, vaan ihan itse sanoit. Eli käytännössä vaikka tuomittaisiin kaikissa asteissa ja maissa syyttömäksi, niin siltikin on mahdollista että jotain olisi tapahtunut ja se selviää jälkeenpäin vasta. Tuolla sitaatillasi mikään tuomioistuin ei riittäisi tuomitsemaan täysin syyttömäksi, vaan jättäisi aina moraalisen mahdollisuuden tuomita. Kertoo paljon ennakkoluuloista.
E: ja ilmoitan etukäteen, että pidän hetken hiljaisuuden jatkoajasta ja nautin gin tonicista, sekä the offspringin mainiosta keikasta.
En laittanut, vaan ihan itse sanoit. Eli käytännössä vaikka tuomittaisiin kaikissa asteissa ja maissa syyttömäksi, niin siltikin on mahdollista että jotain olisi tapahtunut ja se selviää jälkeenpäin vasta. Tuolla sitaatillasi mikään tuomioistuin ei riittäisi tuomitsemaan täysin syyttömäksi, vaan jättäisi aina moraalisen mahdollisuuden tuomita. Kertoo paljon ennakkoluuloista.
E: ja ilmoitan etukäteen, että pidän hetken hiljaisuuden jatkoajasta ja nautin gin tonicista, sekä the offspringin mainiosta keikasta.
No tämä oli varsin erikoinen näkemys. En ota kantaa siihen mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, mutta jos joku/jotkut alkaisivat esittämään minusta julkisesti paikkaansapitämättömiä asioita, niin aivan takuuvarmasti veisin jutun oikeuteen. Tämä varsinkin kun en olisi mihinkään syyllistynyt. Tuo reaktio ei minusta kerro yhtään mitään syyllisyydestä tai syyttömyydestä.Siihen asti kunnes Rammstein asianajajiensa toimesta ilmoitti haastavansa oikeuteen heistä ikävään sävyyn puhuvat olin vielä toisella jalalla heidän puolellaan. Tuo reaktio taas kertoo sen, että parempi jotta pidät turpasi kiinni jos sulla ei ole varaa yhtä kalliisiin asianajajiin kuin meillä. Oikeasti täysin viattomalle taholle riittäisi kun nämä asiat ajan kanssa todettaisiin vääriksi, mutta tässä on täysin ilmiselvä yritys tukkia suut. En ole tuomari, mutta näin ei toimita jos tietää olevansa täysin puhtoinen.
Niin, minä taas antaisin asian mennä oikeuteen ja antaisin oikeuden todeta väitteet pötypuheeksi. Se on sitten toinen asia miten toimisin sen jälkeen kun mahdolliset syytteet on käsitelty. Se, että yrittäisin etukäteen vaientaa vastapuolen näyttäyisi minun kirjoissani siltä, että minulla on jotain salattavaa ja sen takia en niin toimisi.No tämä oli varsin erikoinen näkemys. En ota kantaa siihen mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, mutta jos joku/jotkut alkaisivat esittämään minusta julkisesti paikkaansapitämättömiä asioita, niin aivan takuuvarmasti veisin jutun oikeuteen. Tämä varsinkin kun en olisi mihinkään syyllistynyt. Tuo reaktio ei minusta kerro yhtään mitään syyllisyydestä tai syyttömyydestä.
Tottakai se on täysin ymmärrettävää, että valheellisia syytöksiä lähdetään kampittamaan oikeudessa, jos muu ei auta, mutta jos lähtee uhkailemaan oikeuteen viemisellä, niin se on paljon epäilyttävämpää toimintaa. Rammstein veti tämän kortin esille liian nopeasti.No tämä oli varsin erikoinen näkemys. En ota kantaa siihen mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, mutta jos joku/jotkut alkaisivat esittämään minusta julkisesti paikkaansapitämättömiä asioita, niin aivan takuuvarmasti veisin jutun oikeuteen. Tämä varsinkin kun en olisi mihinkään syyllistynyt. Tuo reaktio ei minusta kerro yhtään mitään syyllisyydestä tai syyttömyydestä.
Niin, minä taas antaisin asian mennä oikeuteen ja antaisin oikeuden todeta väitteet pötypuheeksi. Se on sitten toinen asia miten toimisin sen jälkeen kun mahdolliset syytteet on käsitelty. Se, että yrittäisin etukäteen vaientaa vastapuolen näyttäyisi minun kirjoissani siltä, että minulla on jotain salattavaa ja sen takia en niin toimisi.
Rammstein veti asianajajat tiskiin todella pikaisesti ja julkisesti. Tämän olisi voinut tehdä myös taustalla ja ilman julkisuutta - ainakin alkuun. Nyt tuosta jää sellainen tunne, että halutaan pelotella jo etukäteen, ettei kukaan uskalla puhua kokemuksistaan.Puhutaan kuitenkin todella isosta bisnesentiteetistä joka tuo elannon vähintään sadoille henkilöille. Kaikki syytökset ja huhupuheet vahingoittavat bisneksen mainetta ja hyvin mahdollisesti tuottavat sille taloudellista tappiota. Jokainen tämän kokoluokan yritys palkkaisi tässä kohtaa asianajajan, joka koittaisi ohjata tappelua virallisia reittejä pitkin sometuomioistuimesta. Tästä ei kyllä todellakaan voi vetää mitään johtopäätöksiä.
Rammstein veti asianajajat tiskiin todella pikaisesti ja julkisesti. Tämän olisi voinut tehdä myös taustalla ja ilman julkisuutta - ainakin alkuun. Nyt tuosta jää sellainen tunne, että halutaan pelotella jo etukäteen, ettei kukaan uskalla puhua kokemuksistaan.
Sillä kyllä sitä tavallinen tallaajakin ymmärtää, että voi joutua oikeuden edessä vaikeuksiin, vaikka kertoisi totuuden ja häntä olisi oikeasti kohdeltu väärin.
Yleisesti ottaen lienee parempi olla täysin hiljaa ennen oikeudenkäyntiä, koska todellisuudessa mitä enemmän puhut, sitä enemmän annat aineistoa myös vastapuolelle Anything you say, can and will be ja sitä rataa. Enpä siis usko Rammsteinin tätä kommentoivan muutoin kuin yleisell tasolla kiistävän väitteet. Hiljaa he tulevat olemaan, totta kai. Mainehaitta on jo syntynyt, ja kuten totesin tällä tavoin meneteltyään he synnyttivät sitä itse itselleen lisää.Itse jotenkin vieroksun, että vain toinen osapuoli syyttäjä/syytetty kaksikosta saisi puida asiaa julkisesti ja toisen pitäisi hiljaa hyväksyä tämä mainehaitta ja ajaa omaa etuaan mahdollisella monen vuoden oikeusprosessilla hiljaa taustalla samaan aikaan.
Jonkun mielestä ovat varmasti syyllisiä kun lopettavat bileiden järjestämisen, jonkun mielestä siksi että reagoivat niin vahvasti ja toisen mielestä siksi että käyttävät asianajajaa. Pointti on se, että teki niin tai näin niin joku on näkevinään siinä todisteen syyllisyyteen.Rammstein veti asianajajat tiskiin todella pikaisesti ja julkisesti. Tämän olisi voinut tehdä myös taustalla ja ilman julkisuutta - ainakin alkuun. Nyt tuosta jää sellainen tunne, että halutaan pelotella jo etukäteen, ettei kukaan uskalla puhua kokemuksistaan.
Sillä kyllä sitä tavallinen tallaajakin ymmärtää, että voi joutua oikeuden edessä vaikeuksiin, vaikka kertoisi totuuden ja häntä olisi oikeasti kohdeltu väärin.
En tainnut sanoa, että Rammsteinin pitäisi olla hiljaa? Tottakai molemmin puolin saadaan puida asiaa julkisesti, mutta sen voi tehdä myös ottamatta asianajajia julkisesti mukaan heti alkuunsa. Tuossahan lähdettiin uhkailemaan oikeustoimilla kaikkia, jotka puhuvat asiasta julkisuuteen.Itse jotenkin vieroksun, että vain toinen osapuoli syyttäjä/syytetty kaksikosta saisi puida asiaa julkisesti ja toisen pitäisi hiljaa hyväksyä tämä mainehaitta ja ajaa omaa etuaan mahdollisella monen vuoden oikeusprosessilla hiljaa taustalla samaan aikaan.
Tämä alkaa olla jo "palstatotuus".... Todellisuudessa Metsäketo ei ollut mikään puhdas pulmunenMetsäketoahan syytettiin ties mistä seksuaalisista ahdisteluista yms. rikoksista kunnes lopulta paljastuikin kaikkien naisten väitteiden olevan keksittyjä, valehtelua
En kutsuisi näitä asioita "todisteina syyllisyydestä", vaan epäilyttävänä toimintana, joka voi saada näyttämään syylliseltä.Jonkun mielestä ovat varmasti syyllisiä kun lopettavat bileiden järjestämisen, jonkun mielestä siksi että reagoivat niin vahvasti ja toisen mielestä siksi että käyttävät asianajajaa. Pointti on se, että teki niin tai näin niin joku on näkevinään siinä todisteen syyllisyyteen.
Edit: Miettikääpä jos tuomari toimisi samalla tavalla kuin sometuomioistuin. "Herra Lindemann, lopetitte siis bileiden järjestämisen. Tämä riittäköön todisteeksi syyllisyyteenne".