Kai niitä nimiä sai johonkin tiettyyn päivämäärään asti vaihtaa. Mutta joo, koko seurueen pitää olla samaan aikaan portilla.
Viikkoa ennen piti vaihtaa nimet, sen jälkeen ei onnistunut. Meillä kävi niin onnellisesti, että saimme korruptioliput eiliselle ja omat liput oli tälle illalle. Ei ehditty nimenvaihtoruljanssiin mukaan, mutta jälkimarkkinat toimivat ja TM lunasti 5%:n komissiolla liput takaisin ja joku onnellinen sai tämän illan keikalle tsetit. Hyvin toimi.
Mulla ehkä oli liian suuret tai kokonaan väärät odotukset keikasta. Show oli toki mahtava ja musa hyvää, mutta olin vähän yllättynyt, miten vähän bändi otti ”kontaktia” yleisöön. Tokihan siellä oli paljon sanatonta kontaktointia, mutta musta se kuului enemmänkin showhun kuin olisi ollut ”just tämän yleisön kanssa kommunikointia”. Snadisti jäi sellainen virkamieskoneisto-tyyppinen fiilis. Ehkä kuuluu kuvaan ja tämä oli mun eka Rammstein-keikka, joten vika voi myös olla minussa. Mutta yleensä live-keikoilla olen tottunut suurempaan vuorovaikutukseen esiintyjien ja yleisön välillä.
Myös tunnelma oli musta ajoittain todella vaisu, ottaen huomioon yleisömäärän. Luulen, että se johtui yleisön korkeasta keski-iästä ja siitä, että yleisössä oli paljon porukkaa, jotka tulivat vain shown vuoksi. Ja varmaan sekin vaikutti, että moni on nähnyt bändin jo useampaan kertaan, joten uutuudenviehätystä ei tosidiggareilla enää ollut.
Mutta hieno show ja kannatti kokea. Vessoja on aina liian vähän, kun on isoja massoja liikkeellä. Ja kun promilleja on mittarissa, ihmisten sietokyky jonotukselle on alhaalla. Ja kun miesten on helppo kuseksia käytännössä mihin vain, niin sitten tehdään. Itse en havainnut naisten vessoissa normaalia pidempää suurtapahtumaan kuuluvaa jonotusta. Asioin rakennuksen kiinteissä saniteettitiloissa. Jonoja toki oli, mutta olen tottunut ja myös asennoitunut niihin.