Alko tämmöiset säännöt siksikin vähän hirvittää, että hommasin pojalle ja kaverilleen liput Metallican Hampurin keikoille ja annoin sitten pojalle vaan tunnarit Ticketmasterin Saksan sovellukseeni. No kyllä ne avauskeikalle oli ongelmitta päässeet ja varmaan sitten tänään toisellekin. Ei tosin säännöissäkään vastaavia ollut, ainoastaan kaikki paperiliput oli jätetty pois, eli tulostetuilla ei areenalle ollut asiaa.
Tuosta Suomen (Rammsteinin?) käytänteestä tuli parikin muistutusmailia, ja keikkaliputkin saa myydä eteenpäin vain virallisen jälleenmyyjän kautta. Mutta olihan siinä porukka jo puistojuopotellut sen verran, että ihmettelisin, ellei sekoilua olisi ollut, kuten
@Outsider tuossa yllä epäili.
Hirveää säätöä oli kyllä vessojen kanssa. Jengi kusi, minä muiden mukana, tosiaan toimistorakennuksen seinän multapenkkiin, kun jonot olivat jäätäviä. Miten tuolla on aiemmat stadionkeikat onnistuneet, kun nyt tuntui, että aivan housut kintuissa oltiin tuon suhteen.
Lisäksi tosiaan tuo suomalainen alkoholisäätö toi aivan turhia kikkailuita, kun osa kulkuväylistä oli juomien kanssa kulkeville, vesipulloja ei saanut viedä sinne, toisia tänne ja sitten kuljettiinkin väärään suuntaan.
"Hei, oluiden kanssa tätä kautta!"
"Joo, ei oo juomia mulla nyt, kiitos."
No, lopetin itse juomisen hyvissä ajoin, joten se siitä negasta, koska olihan show komea. Pari komeaa klippiä otin somemuistoksi, vaikka siinä kentällä kameroiden takaa katsellessani aloin ymmärtää lyhyempien tuskaa perusfestareillakin. Kun maa ei vietä yhtään, ei edes maiharit vajaalla 190 sentillä taannut näkyvyyttä Tillin leikkiessä liekinheittimellä.
Tykkäsin, ja joskus täytyy tsekata ulkomailla tahi erilaisessa ympäristössä Suomessa uudelleen.