Rallipelit

  • 71 435
  • 308

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ps4 vuorossa Saksa sitten :) otin varaslähdön yhdessä toisessa kimpassa ja löysinhän itseni sieltä kivikosta keskeyttäneenä parin erikoiskokeen jälkeen kun sitä ennen oli jäänyt minuuttitolkulla :) jotenkin ei vain oikein rytmiä löydy täälä, nuotteja pitäisi osata lukea ja auto saamaan iskuun mutkiin, mutta tuntuu että tää puskee ihan minne haluaa, jarrutukset menee pitkäksi ja suoralla auto lähtee käsistä :) metsästä pärjää hetken ehkä jotenkin kun mennään lähemmäksi Suomen kaltaisille teille, mutta heti kun pelloille niin ulkona kun lumiaukko ja auto ottaa osumaa :) ehkä pitää ihan oikeasti pintakaasulla yrittää nyt ajaa tää läpi :D
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Kävinkin Saksan jo ajamassa läpi. Jäi kyllä sellanen fiilis taas että parempaan olisi pitänyt pystyä. Jokaisella erikoiskokeella tuli jossain kohtaa mokattua huolella joten eipä ole kovin kummoset odotukset tällä kertaa. Kolmonen ja vitospätkä oli muuten ihan sama, ja se oli ensimmäisen pätkän alkuosuus, joten vähän saman toistoa oli. Siltikään vaikka kolmannella kerralla alkoi jo muistaa ulkoa mutkat jossain tuli kämmättyä. Paljon oli hairpinejä, varmaan käsijarrua sai painella enempi kuin normaalijarrua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tääläkin käytiin Saksa ajamassa, 2 ekalla erikoiskokeella jäätiin Lucky Thirteenille yli 5 minuuttia, mutta sitten 3 ja 4 erikoiskeella enää 8 sekunttia ja 5 ja 6 molemmilla 18 sekunttia eli iso parannus ekan huolon jälkeen :D vaikka auto oli ihan pilipalina niin tehtiin semmoinen päätös että muutetaan auton joka asetus ihan toiseen asentoon missä ollut ja heti alkoi auto melkein kun raiteilla pysyä urassa :) jos auto ei olisi ollut ihan hajalla niin olisi varmaan pohjat tullut 3 ja 4 erikoiskeille mutta vaihdelaatikko ja ohjaus oli paskana ja muutaman kerran lähti lipemään missä ei pitänyt :) noh jotain opittiin ja vaikka jäätiin 6 minuuttia niin varmaan ekakertaa saksasta maaliin ja jopa pari ehjää erikoiskoetta :)
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Nyt on käyty ruopimassa Wales läpi Lancialla. Ekaa pätkää ajettu ~10s ja ensimmäinen rengasrikko, siitä samalla kaavalla viimeiselle pätkälle asti, jonka selvisin ilman rengasrikkoa ja tultiin sen mitä romuksi revitellystä Deltasta sai irti. En tiedä mitkä DMACK:it oli alla, mutta vähän sellainen oman elämänsä Ott Tänak sai olla tuon rallin ajan, meni kyllä tuskailuksi ja renkaiden vaihteluksi koko kisa. Tuskin olisi ehjällä ajokilla ja ajollakaan kärkipaikkaa hätyytelty, mutta olisi sentään ollut edes hauskaa. Jatkan siis rengaspelleilyn kanssa siitä mihin edelliskaudella Suomessa jäin.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Jaaha tämän viikon saksan osakilpailu tuli räimittyä läpi. Varsin kaksijakoiset tunnelmat, sillä käytännössä yksi hieman leveäksi mennyt oikealle taittuva nopea kurvi koitui allekirjoittaneen tuhoksi tässä rallissa. 1. pätkällä kävin katollani, mutta silti pohjat. 2. pätkällä onnistuin spinnaamaan ja jäin johonkin kiveen jumiin, mutta silti olin vielä ihan kärkikamppailussa mukana ja kolmannella pätkällä olin runsaat kolme sekuntia kärjestä. Neljännellä pätkällä löytyi todellinen hurmio, kaikki meni täydellisesti... Kunnes ajoin yhden nopean oikean leveäksi sen verran, että takarengas lähti irti ja loppupätkä taiteiltiin maaliin kolmella renkaalla. Tällä pätkällä jäin toistakymmentä sekuntia. Sitä ei vaan enää saanut kiinni, vaikka täysiä ja melko virheettömästi loput kaksi pätkää tultiin.

Kauden päättää Wales, saa katsoa saako Poloa siellä kulkemaan paremmin. En oikein missään vaiheessa luottanut tuolla Saksassa siihen täysin, vaikka koitin säätää ja tehdä vaikka mitä sille.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Voi että kyllä alkaa houkuttamaan ratin osto, kun ohjaimella tulee ns. tunti turpaan. Ei vaan pysty pitämään autoa pienissäkään röykyissä hanskassa kun ei ole minkäänlaista tuntumaa tiehen. Suomi meni siihen nähden erittäinkin hyvin, jos unohdetaan kahden ensimmäisen ek:n yhteensä 5 spinnausta. Loppujen pätkien ajoilla olisi melkein taistellut kakkossijasta.

Saksa taasen...voi luoja, että tuo on tylsä ralli tuota metsäosuutta lukuunottamatta. Kolmosen spinnaus jäi harmittamaan, kun ilman sitä olisi tullut oltua alle 5 sekunnin päässä pohjista, mutta eipä tuloksissa olisi ollut mitään asiaa ylemmäksi kun muuten ajo on tuollaista pumppailua. Noh, taas avuitta ohjaimella ajaneista nopein, eli oman sarjan ykköstila ;)
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Kävin pc puolella Saksassa putsaamassa tiet ja mielestäni hyvin meni vaan noin kun sanoo niin viimeiseksi jää..

Puolet pätkistä meni melkein virheittä mutta muuten tuli pari kertaa nämä saksan kivet tutuiksi.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Kävin pc puolella Saksassa putsaamassa tiet ja mielestäni hyvin meni vaan noin kun sanoo niin viimeiseksi jää..

Puolet pätkistä meni melkein virheittä mutta muuten tuli pari kertaa nämä saksan kivet tutuiksi.

Tuli toisena korkattua Saksan ralli. Ei mieleisin ralli, mutta ihan ok meni. Aika varovasti tuli ajettua. 4ek:lla tuli +15s, kun pöläytin katsojan päälle tiukassa ysikympissä. Viimeinen ek tuli aika varovasti ja yksi ihan pieni spinni siinä sattui. Mutta muuten ihan ehjä ja aika virheetön ralli. Varovasti ja tarkasti maaliin oli tavoite, ja se saavutettiin.
 
Viimeksi muokattu:

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Tässä vaiheessa, kun ollaan jo ajamassa PS4 sarjan viimeistä rallia, niin onko porukalle syntynyt jotain muutostoiveita seuraavan kauden suhteen? Ollaan nyt ainakin saatu maaliin saakka aika säännöllisesti se noin 10 kisailijaa, enkä itse ainakaan ek määrään lähtisi muutoksia tekemään.

Mutta ehdotuksia otetaan vastaan ja jotain on jo itselläkin mielessä.

Tsemppiä kauden päätösralliin kaikille!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä kannattaako nyt hyvää kaavaa muuttaa kun niin paljon autoja ajanut maaliinkin asti, vai pitäisikö harkita jossain kohti että joka ralliin arvotaan autot? :) tosin ne on sitten niin taistelua vetää jollain b-ryhmän autolla montessa tai kreikassa maaliin :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainut on että voisiko samoja erikoiskokeita vaihtaa pois ettei samoja asu samaan ralliin? ja en tiedä jopa sitten että pitäisikö Suomessa olla jopa 8 erikoiskoetta kun se on vaan niin mukava ajaa :)
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Allekirjoittaneen osalta tämä Jatkoaikakausi saatu päätökseen. Walesin ralli on ehkä vaikein kaikista ja se näkyi ja tuntui. Tuli käytyä jälleen katollaan, puhkottua renkaita ja käytiin vielä tutustumassa metsähallitukseenkin pariin otteeseen. Kaksi EKta taisi mennä puhtaasti koko rallista.
Seuraavaa kautta jo odotellen, sillä kulunut kausi on kyllä ollut todella hauskaa ajamista ja on myös ollut kiva lukea täältä muiden edesottamuksia ja ajatuksia käydyistä kilpailuista.

Vähän ajattelin, että formaatti voisi pysyä seuraavalle kaudelle aikalailla samana. Tuo kuuden pätkän ajaminen vaatii sen noin 30 min ajoa viikossa, joten sen tuntuu tällä hetkellä aika moni pääsevän läpi. Montea lukuunottamatta keskimäärin 7 kuskia on ajellut rallit maaliin saakka, vaikka muutama uusi kuski ei olisi pahitteeksi.

Sellaista muutosta olen ajatellut, että maksimissaan yksi pätkä tulee kahteen kertaan/ralli, jos arpa niin päättää. Muuten jälleen arvon pätkät ja säätilat. Yöt jää pois muualta paitsi Ruotsista ja rallijärjestys pysyy samana.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
PC-puolella kävin ajamassa Saksan rallin. Logitech ei halua toimia Win10:n kanssa, joten jouduin ajamaan todella kireillä rattiasetuksilla. Tämän takia korjausliikkeet olivat varsinkin rallin alkupuolella liian rajuja ja spinnasin muutaman kerran. Loppupuolella aloin saamaan rytmistä kiinni, mutta pari minuuttia jäin kärjelle. Ihan ok suoritus kuitenkin siihen nähden kuinka radikaalisti ohjaaminen muuttui näiden ongelmien takia. Ensi ralliin pitää saada paketti taas kuntoon niin voi ajaa oikeasti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Noniin, Walesia kerkesin ajaa 10sek et saatiin auto keskeytyskuntoon. :D Harjotteluvedoissa oltiin ihan Juzatuksen vauhdissa ekalla kahdella pätkällä joten kyllä syö miestä. Mestaruus toki oli jo karannut käsistä, joten nälkäisenä odotetaan seuraavaa kautta! Kauden kohokohtana siis Ruotsin rallin voitto.

Ps. mun mielestä vois vetää jokerina rallin jossa on jokaisesta rallista yksi pätkä!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Sain näköjään aloittaa alusta, joten mitä sanotte saanko ajaa maaliin vai jättäydynkö kisasta kun kerran olen auton lunastukseen ajanut?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Noniin, Walesia kerkesin ajaa 10sek et saatiin auto keskeytyskuntoon. :D Harjotteluvedoissa oltiin ihan Juzatuksen vauhdissa ekalla kahdella pätkällä joten kyllä syö miestä. Mestaruus toki oli jo karannut käsistä, joten nälkäisenä odotetaan seuraavaa kautta! Kauden kohokohtana siis Ruotsin rallin voitto.

Ps. mun mielestä vois vetää jokerina rallin jossa on jokaisesta rallista yksi pätkä!
Tuo on melko väkevä suoritus. On itsekin kaikenlaista ulosajoa tullut suoritettua mutta noin ripeä keskeytys on vielä kokematta, aina sitä muutaman mutkan on päässyt läpi ennen poistumista.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Sain näköjään aloittaa alusta, joten mitä sanotte saanko ajaa maaliin vai jättäydynkö kisasta kun kerran olen auton lunastukseen ajanut?
Jokin bugi tässä ilmeisesti, kun olen samasta asiasta kuullut Burrolta kertaalleen. Silloin hän ajeli harjoittelumielessä yhtä pätkää lukuunottamatta maaliin, jotta lopputulosta ei tullut.

Ehkä se on vähän rallihengen vastaista ajella maaliin asti, mutta mikäs minä olen sanomaan :D Voin toki lätkäistä sulle pistesakon ;)

PS4 pelurit vois ehkä lisäillä Juzatus nimimerkin kaverilistalleen, mikäli siellä on vielä tilaa.
 
Viimeksi muokattu:

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
PC-puolella 4 ajanut Saksan läpi, Walesissa oli sentään 7 maalin ajanutta.. Vielä on aikaa 9.5h ajaa ralli ennen kuin uus alkaa.

Seuraavaksi vuorossa Kreikka.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Tuli tuossa käytyä katsomassa paikan päällä rallin SM-osakilpailua Varsinais-Suomessa ja siitä inspiroituneena päätin tehdä PS4 alustalle tällaisen viikonloppukilpailun, jossa itse asiassa on vielä kaksi eri sarjaa. Toisessa ajetaan 2010's sarjan autoilla ja toisessa on vähän perinteisempää takavetoa tarjolla.

Kilpailu käydään tulevana viikonloppuna 26.-28.8. ja ralli alkaa perjantaina klo. 12.00 ja päättyy sunnuntaina klo. 24.00.
Rallissa ajetaan 13 erikoiskoetta, joista ensimmäinen on "yleisö EK", joka ajetaan asvaltilla ja loput soralla. Osa pätkistä on Walesista ja osa Suomesta, jotta ei tulisi toistoa niin paljon.

Vahingossa tuli tehtyä sarjat PC puolelle. Teenpää uudet vielä PS4 puolelle. Mikäli PC puolella löytyy innokkaita kuskeja, niin mukaan alla olevista linkeistä.

PC

https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/59035/sft-dirt-rally-1 4wd sarja

https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/59036/sft-dirt-rally-2 rwd sarja

PS4

https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/59045/sft-dirt-rally-1 4wd sarja
https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/59048/sft-dirt-rally-2 rwd sarja

Tervetuloa!
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Aikalailla kaksi päivää PS4 puolen Jatkoaikaliigaa jäljellä ja suurin osa aktiiveista on tainnut jo päristellä Walesin, jossa nähtiin myös pari keskeytystä. Suurin kato taisi käydä kauden avaanneessa Monte Carlo rallissa, josta ainoana maaliin selviytyi pleimeik. Tämän jälkeen kisoista saatiin maaliin hienot 7-9 kilpailijaa.

Tässä seuraavaa kautta suunnitellessa mietin, että onko tällä hetkellä ideoita muutoksille? Nyt on ehdotettu jokerikilpailua, jossa olisi sekoitus kaikista ralleista. Itse kehittelin tästä, että pitäisikö tehdä kaksi lisäkilpailua, joista toinen painottuisi asvaltille (Monte/Saksa) ja toinen soralle (Suomi, Kreikka & Wales), en tiedä mitä tehdään Ruotsille.. Lisätäänkö Monten lumipätkien jatkoksi? :)

Toinen pohdittava asia on autoluokka. Jatketaanko noilla 2010-luokan autoilla? Itse tein jatkosopimuksen Volkswagenin kanssa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
PC-puolella kävin ajamassa Saksan rallin. Logitech ei halua toimia Win10:n kanssa, joten jouduin ajamaan todella kireillä rattiasetuksilla. Tämän takia korjausliikkeet olivat varsinkin rallin alkupuolella liian rajuja ja spinnasin muutaman kerran. Loppupuolella aloin saamaan rytmistä kiinni, mutta pari minuuttia jäin kärjelle. Ihan ok suoritus kuitenkin siihen nähden kuinka radikaalisti ohjaaminen muuttui näiden ongelmien takia. Ensi ralliin pitää saada paketti taas kuntoon niin voi ajaa oikeasti.

Itsellä ilmeni myös ongelmia Logitech+WIN10 combolla, ajurit olivat menneet taas pienen tauon jälkeen sekaisin ja piti asennella Logitechin softat uudelleen. Ajelin Saksaa ja ei parista ekasta pätkästä meinannut mitään tulla, ekalla taisin ottaa jo toista minuuttia turpaani outojen spinnien ja ulosajojen seurauksena, ja kakkosellakin tuli puolisen minuuttia kärsään, huoltotauolla säätelin hiukan autoa ja vilkaisin ohjainasetuksia, sielläpä näkyi että kun en koskenut kaasuun, niin pedaali antoi itsekseen noin 50% maksimikaasusta(eli helpommin selitettynä, mulla oli jatkuvasti autossa veto päällä), deadzonella tuon tietysti sai poistettua, mutta olipa ikävä yllätys ja selittikin vähän miksi auto lenteli minne sattuu. Lopuilla pätkillä pystyin jopa yhteen pohja-aikaan, mutta vitunmoinen yliyrittäminen johti siihen että en saanut porukkaa enää kiinni.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Itsellä ilmeni myös ongelmia Logitech+WIN10 combolla, ajurit olivat menneet taas pienen tauon jälkeen sekaisin ja piti asennella Logitechin softat uudelleen.

Mä koitin asentaa sen Logitechin softan uudestaan ja se asentuikin, mutta ei suostu enää käynnistymään. Jonkun 1,5 tuntia jaksoin yrittää uudestaan ja uudestaan, mutta eihän siitä yhtään mitään tullut. Täytyykin tänään koittaa muistaa korjata.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Vetää sanattomaksi tuo Wales, tai oikeastaan oma suoritus siellä. Kolmella ensimmäisellä ek:lla jokaisella kerran pihalle (ykkösellä vielä koko kisan lempimutkayhdistelmässäni), ja [seliseli]nelosella oli kai jotain hajonnut autosta kun rupesi käyttäytymään tosi kummallisesti jarrutuksissa[/seliseli]. Vitonen tuli niin hyvin kuin vain pystyin ajamaan, ja silti eroa tuli pohjiin 9s. Viimeisellä olisi pitänyt ajaa melkein 10 sekunnin pohjat, että olisi ollut saumaa nousta sarjapisteissä, joten tuli pyöriteltyä Hyundai melko lailla lunarikuntoon ja nilkutettua maaliinajaneista hitaimpaan aikaan. Mutta onpa mukava kisa, tätä lisää! Itseä ei välttämättä nämä nykytykit niin kiinnostaisi, mutta jos muut haluavat niillä ajaa niin eiköhän ainakin nämä sorakisat tule ajeltua mukana ensi kaudella. Ja viikonlopun 2-vetoisissa: perjantai-iltana ek1, lauantaina 2-7 ja sunnuntaina 8-13
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Vetää sanattomaksi tuo Wales, tai oikeastaan oma suoritus siellä. Kolmella ensimmäisellä ek:lla jokaisella kerran pihalle (ykkösellä vielä koko kisan lempimutkayhdistelmässäni), ja [seliseli]nelosella oli kai jotain hajonnut autosta kun rupesi käyttäytymään tosi kummallisesti jarrutuksissa[/seliseli]. Vitonen tuli niin hyvin kuin vain pystyin ajamaan, ja silti eroa tuli pohjiin 9s. Viimeisellä olisi pitänyt ajaa melkein 10 sekunnin pohjat, että olisi ollut saumaa nousta sarjapisteissä, joten tuli pyöriteltyä Hyundai melko lailla lunarikuntoon ja nilkutettua maaliinajaneista hitaimpaan aikaan. Mutta onpa mukava kisa, tätä lisää! Itseä ei välttämättä nämä nykytykit niin kiinnostaisi, mutta jos muut haluavat niillä ajaa niin eiköhän ainakin nämä sorakisat tule ajeltua mukana ensi kaudella. Ja viikonlopun 2-vetoisissa: perjantai-iltana ek1, lauantaina 2-7 ja sunnuntaina 8-13

Kiitos raportista ja palautteesta. Olen tosissaan itsekin pohtinut tuota seuraavan kauden ajokkia ja miettinyt, että olisiko se A-ryhmä, R4 tai 2000 sarja parempi. Autot kulkisivat vähän hitaammin, jolloin erot jäisivät ehkä vähän pienemmiksi ja ohjaimella pelaavilla olisi vähän helpompaa. Ilmeisesti R4 sarjan alkupään autot (Focus 01 ja Subaru 01) olisivat melko lähellä samalla viivalla R4 ryhmän autojen kanssa. Jos rajoitetaan näihin? Focus 07 taas en oikein näe tasavertaisena 01 version kanssa? Noh mene ja tiedä. Tai sitten otetaan F-cupin säännöt, eli vedetään vapaasti hengittävillä takavetoisilla? Aikalailla tuo setti, joka tällä hetkellä on tuossa viikonloppurallissa?

Mielipiteitä?
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Alla listattuna Jatkoaika DRC -sarjan toisen kauden lopullinen pistetaulukko. Osa kuskeista ei tainnut osallistua yhteenkään kisaan, joten maaliin asti päässeistä kukaan ei jäänyt ilman pisteitä. Vähän tylsästi tuo RaceNet poistaa kauden kilpailujen tulokset välittömästi viimeisen kisan päätyttyä, joten kilpailukohtaisia tilastoja ei voi enää katsoa jälkikäteen.

Seuraavalle kaudelle lähdetään nyt todennäköisesti aikalailla samoilla asetuksilla, mutta otetaan käyttöön seitsemäs rallimix kilpailu, jossa siis ajetaan pätkä jokaisessa maassa. Autoluokkaa pohdin vielä, mutta todennäköisesti ei tulla tässä kohtaa jatkamaan 2010 luokan autoilla ja B-ryhmä taitaa olla myös kilpailukiellon alla vielä tässä kohtaa. Tärkeintä olisi, että kaikilla olisi vielä hauskaa kilpaillessa. :)

Seuraava kausi pyörähtää ensi viikon alkupuolella käyntiin ja uudet kuskit voivat käydä ilmoittautumassa mukaan sarjaan alla olevasta linkistä.

https://www.dirtgame.com/leagues/league/44187/jatkoaika-drc

1 Juzatus 108
2 pleimeik 73
3 x__elBurro__x 69
4 Lapapystyyn 67
5 NWih 55
6 Top-Sukka 32
7 p_asiii 24
8 LAPPURI 18
9 HemmoP75 16
10 eski655 15
11 qzxcv48 12
12 battle_ankka 10
13 jyrtsi82 0
14 ajkarja 0
15 Jyrkka80 0
16 Janezcky 0
17 Marsaihq 0
18 Jkaappi 0
19 Cluller 0
20 SuperbeastoX 0
21 Stirben 0
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös