Mainos

Ralliketju

  • 1 838 808
  • 14 825

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Evans ainakin Monzan hölmöilynsä jälkeen tarvitsee oikeaa tukea pystyäkseen nollaamaan tilanteen.
Latvala ei kyllä mielestäni ole tähän millään tasolla oikea kaveri. Latvalan pää ei moisia tilanteita kestänyt, eikä mies onnistunut ulosajojen jälkeen tulemaan vahvempana takaisin, ikinä. Hieman kyllä epäilyttää tämä valinta Toyotalta. Jos mies on pelkkä pr-ukko ja päätökset tekee taustalla joku muu voi kuvio toimia. Muuten pahoin pelkään, että Toyotan alamäki alkaa tästä. Mäkinen olisi ehdottomasti pitänyt pyrkiä pitämään pestissään. Kuten aiemmin kirjoitettiin mies on luonut Toyotan menestyksen ja nyt ollaan vedenjakajalla. Tilalla pitäisi olla ammattilainen. Nyt vaikuttaa että näin ei ole. Annetaan mahdollisuus, mutta itselläni ei luotto riitä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuossa nimityksessä täytyy vähän koittaa ymmärtää tuota Japanilaista kulttuuria. JM on Akio Toyodan suojeluksessa ja siten erittäin arvostettu heidän piireissään. Annetaan nyt näyttää... Ja ammattilaisia on tallissa paljon joten hommat hoituu kyllä... Tommia näköjään närästi aika paljon. Sen verran mielenkiitoisia kommentteja saanut lukea. Taitaa nyt Tommia tietää miltä saksalaisista tuntui silloin kun veti niiden käsistä WRC projektin Puuppolaan... Ammattipiireissä tuota kutsutaan ylikävelyksi...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Latvala ei kyllä mielestäni ole tähän millään tasolla oikea kaveri. Latvalan pää ei moisia tilanteita kestänyt, eikä mies onnistunut ulosajojen jälkeen tulemaan vahvempana takaisin, ikinä.
Sanotaanko näin, että JML saa ryssiä aika huolella moiset tilanteet, että olisi Mäkisen Tommia huonompi. Kaikki kunnia lapsuuteni idolille, mutta Tommin ihmisjohtamistaidot eivät ole mairittelevat. Ei ole mikään salaisuus, että Tommilla on ilkeä tapa lyödä lyötyä jopa oman tiimin kohdalla. Tilanne kärjistyi viimeistään JML:n kohdalla, kun Tuurin poika jos joku olisi tarvinnut kannustavan ja tsemppaavan esimiehen, eikä Tommin tarjoamaa julkista ryöpytystä.

Huhut Puuppolasta vihjailevat siitä, että Tommi sai lähteä juuri tämän omainaisuuden myötä. Onhan tuokin aika iso merkki Japanista, että Tommin korvaa juurikin ulos "savustettu" Jari-Matti, joka edustaa sitä toista ääripäätä.
 

Hexa

Jäsen
JM on vain julkisivu. Siellä on taustalla pirun kovia ammattilaisia Lindstömin Kaitsusta lähtien jotka sen paletin pyörittää käytännössä... Ja osaavat nykiä JM:a oikeista naruista oikeaan suuntaan jos meinaa alkaa mopo keulia...
Annetaan tosiaan nyt Latvalalle mahdollisuus. JM tuntee lajin ja autojen tekniikan läpikotaisin, aivan kuten Mäkinenkin. Miesten luonteet ovat vain hieman erilaiset. Ihmissuhdetaidoissa Latvala kuitenkin peittoaa Mäkisen kirkkkaasti. Tosin siinä on myös Latvalan heikkous, eli liiallinen kiltteys. Hieman jämäkkyyttä tarvitaan lisää touhuun. Japanilaiset arvostavat pehmeää, mutta kuitenkin määrätietoista johtamista. Lindströmin Kaitsu osaa kuitenkin ohjata alussa JM:ää oikeaan suuntaan ja toimia mentorina hänelle.
 

Hexa

Jäsen
ja sitten pestiin palkataan kaveri, jonka pää ei kestä ratissa ja, jonka ihmisjohtamistaidot tuskin päätä huimaavat.
Juuri oletettujen Mäkistä parempien ihmisjohtamistaitojen takia Latvala tuohon palkattiinkin. Tuohan oli juuri Mäkisen heikkous, hän vaati todella paljon alaisilta, joskus jopa liikaa. Ei ole mikään salaisuus, että tuon takia monia avainhenkilöitä on poistunut tallista vuosien varrella, eikä ilmapiiri kai paras mahdollinen ollut nykyäänkään kaikilta osin. Mutta kuitenkin Latvalalta odotetaan varmasti myös johtajuutta, ei pelkkää mukavuutta. Joka tapauksessa Latvala edustaa hieman pehmeämpiä arvoja kuin Mäkinen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Juuri oletettujen Mäkistä parempien ihmisjohtamistaitojen takia Latvala tuohon palkattiinkin. Tuohan oli juuri Mäkisen heikkous, hän vaati todella paljon alaisilta, joskus jopa liikaa. Ei ole mikään salaisuus, että tuon takia monia avainhenkilöitä on poistunut tallista vuosien varrella, eikä ilmapiiri kai paras mahdollinen ollut nykyäänkään kaikilta osin. Mutta kuitenkin Latvalalta odotetaan varmasti myös johtajuutta, ei pelkkää mukavuutta. Joka tapauksessa Latvala edustaa hieman pehmeämpiä arvoja kuin Mäkinen.

Ei Tommikaan varmasti mikään täydellinen ole, mutta hyppäys täysin nysvään Jari-Mattiin on kyllä aikamoinen muutos ja mielestäni tuolla mennään ihan väärään suuntaan. Mäkisen savustaminen ulos tämän omasta tallista on jokseenkin tyly ratkaisu.

Päteviä ehdokkaita varmasti olisi löytynyt tuohon työhön. Nyt otettiin käytännössä kaveri, jota voisi verrata kesätyöläiseksi.
 

Hexa

Jäsen
Ei Tommikaan varmasti mikään täydellinen ole, mutta hyppäys täysin nysvään Jari-Mattiin on kyllä aikamoinen muutos ja mielestäni tuolla mennään ihan väärään suuntaan. Mäkisen savustaminen ulos tämän omasta tallista on jokseenkin tyly ratkaisu.

Päteviä ehdokkaita varmasti olisi löytynyt tuohon työhön. Nyt otettiin käytännössä kaveri, jota voisi verrata kesätyöläiseksi.
Totta on kyllä, että Tommi on saanut todella paljon aikaan näinkin lyhyessä ajassa. Olkoonkin, että on erittäin vaativa johtaja ja tietyllä tavalla myös pelkkä tulosjohtaja. Hieman ihmetyttää kyllä tuo ratkaisu ja ajoitus, kun ainakin ulospäin on vaikuttanut, että Mäkinen on viime aikoina kehittynyt myös ihmissuhdejohtamisen puolella. Ei ole ainakaan ulospäin arvostellut omia kuskeja niin suoralla tyylillä virheistä, vaan käyttänyt maltillisempia ilmauksia.

En olisi itsekään tuota vaihtoa suorittanut, minusta Latvalalla olisi ollut vielä annettavaa kuskinakin MM-sarjassa, tosin tallipaikkaa ei enää tahtoisi löytyä, ja Tommi puolestaan on antanut hyvät näytöt tallipäällikkönä tulosten puolesta. Mahdollisuuden Latvala saa kuitenkin tuossa näyttää osaamistaan, niin kuin Mäkinenkin aikoinaan. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Uskon kuitenkin, että JM tuosta tehtävästä suoriutuu. Johtamistyyli tulee olemaan vain erilainen Mäkiseen verrattuna ja aikaa menee alussa myös harjoitteluun. Kaikki edellytykset homman hoitamiselle on kuitenkin olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vaatimustaso pitää olla kova moottoriurheilun huipulla, aivan kuten muunkin urheilun huipulla. Ei puolivillainen pituushyppääjä tule ikinä mitään saavuttamaan. Sama homma rallin MM-teamissa on.

JM on ihmisenä tosiaan paljon pehmeämpi kuin Mäkinen, mutta tyhmä JM ei ole. Hänellä on kova kokemus monesta automerkistä ratin takana, ja ne kaikki ovat olleet aikansa kovia menijöitä kilpailijoita vastaan. Täysillä rakastuminen Maisaan ei nyt jälkikäteen arvioituna ollut ihan paras veto, mutta nämä henkilökohtaiset ihmissuhdekiemurat eivät ole sama asia, kuin rallitallin johtaminen.

Corolla WRC oli hyvä ja nopea auto. Samoin Focus WRC. Sitten JM pääsi näkemään vuosiksi VW Polon WRC:n ja vielä Yariksen WRC. Kyllä tuolla listalla jo tietää, mitä autolta halutaan että se on nopea.

Oikeastaan moottorin tekeminen on se iso juttu, johon kuskilla ei niin sanomista ole. Toivoo vaan saavansa tehokkaan myllyn tallilta käyttöönsä. Nyt vielä kun samalla koneella pitää vetää useampi ralli, niin inssit helposti tekevät pieniä kompromisseja, että kone kestää useamman kisan revityksen.

Annetaan JML-lle mahdollisuus. Sen hän on ansainnut, vaikka ei koskaan voittanut sitä himotuinta palkintoa eli kuljettajien maailmanmestaruutta.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
J-M Latvala tallipäälliköksi.
En olisi ihan heti uskonut tämän päivän tulevan vastaan, mutta tässä sitä ollaan.

Tästä saadaan hyvä esimerkki siitä, kuinka hyvillä suhteilla voi joskus päästä pitkällekin. Latvala on Toyotan isojen pomojen suosiossa Japanissa ja muutenkin erittäin suosittu henkilö nimenomaan Japanissa.

Kun Mäkinen siirrettiin hienovaraisesti syrjään tallipäällikön tehtävästä, niin Latvala ei ollut missään nimessä ensimmäinen nimi kuka rallipiireissä tuohon on yhdistetty. En tiedä mitä matkan varrella on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, mutta ainakin 2-3 henkilöä joita tuohon on huhuttu, ei syystä tai toisesta pestiä sitten ottanut vastaan. Mäkinen omalla toiminnallaan poltti välit omiin työntekijöihinsä ja syystä sai palkinnoksi 'ylennyksen' muihin hommiin.

Mutta niin kauan kun Toyotalle ralliautoa on suunnittelemassa, rakentamassa ja kehittämässä rallimaailman neroin mies alallaan - Tom Fowler, ei Toyotalla ole hädänpäivää. Kuriositeettina mainittakoon asiaan ja mieheen liittyen, että hän on myös suunnitellut uusimman Yariksen siviiliautomallin alusta loppuun.
Mutta mikäli tämä mies siirtyy johonkin toiseen talliin tai kokonaan muihin hommiin, niin sitten on vaikeampaa. Myös Lindström erittäin pätevä mies alallaan urheilupuolella, toivottavasti näillä kahdella palkka ja sopimuksen pituus kohdallaan Toyotan kanssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Johtamistyyli tulee olemaan vain erilainen Mäkiseen verrattuna ja aikaa menee alussa myös harjoitteluun. Kaikki edellytykset homman hoitamiselle on kuitenkin olemassa.
Edellytykset on, mutta eihän tuon tason pestin pitäisi olla mikään harjoittelupositio. Mäkisellä oli kuitenkin takanaan Tommi Mäkinen Racing tiimi ja sitä pyörittänyt jo pitkään, ennen astumistaan Toyotan ralliprojektin vetäjäksi. Latvalan kokemus on tasolla nolla. Kuten aiemmin sanoin antaa miehen nyt näyttää osaamisensa, kun position on saanut. En vaan ymmärrä tämän nimityksen järkevyyttä. Olisi jotenkin odottanut Latvalan marinoituvan ensin muissa alemmissa tehtävissä, eikä suoraa hyppäystä Mäkisen isoihin saappaisiin. Toki siitä olen iloinen, että tallipäällikkö Toyotalla pysyy edelleen suomalaisena.

Paljon täällä puhutaan Mäkisen huonosta johtamisesta. Tulosta on ainakin tullut. Mitä Tommi Mäkinen on tehnyt/tekee, että miestä pidetään "vääränä" miehenä tiimipäällikön tehtäviin?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paljon täällä puhutaan Mäkisen huonosta johtamisesta. Tulosta on ainakin tullut. Mitä Tommi Mäkinen on tehnyt/tekee, että miestä pidetään "vääränä" miehenä tiimipäällikön tehtäviin?
Ott Tänak voitti maailmanmestaruuden Toyotalla, ja siitä huolimatta vaihtoi tallia. Tänakin seuraaja Ogier voitti mestaruuden. Tänak siis heitti mestaruuden menemään. Nyt on hyvä miettiä mikä oli Mäkisen rooli Tänakin esimiehenä ? En olisi yllättynyt, jos Tommi lähtisi Toyotalta alkuvuodesta perusteena henkilökohtaiset syyt.
 

Hexa

Jäsen
Paljon täällä puhutaan Mäkisen huonosta johtamisesta. Tulosta on ainakin tullut. Mitä Tommi Mäkinen on tehnyt/tekee, että miestä pidetään "vääränä" miehenä tiimipäällikön tehtäviin?
Tulosten puolesta Mäkinen onkin ollut hyvä valinta. Kaikilta osin en itsekään ymmärrä tätä ratkaisua, mutta annetaan myös Latvalalle mahdollisuus näyttää mihin pystyy. Hieman samanlainen autourheilu- ja autonrakentamistausta löytyy molemmilta. Japanilaiset varmaan voisivat avata päätöstä hieman tarkemmin, mutta haluavat myös että kaikki osapuolet säilyttävät kasvonsa. Joitain huhuja tallin ilmapiiristä ja ihmisjohtamistaidoista on kuulunut ja voisi arvailla päätöksen osittain kytkeytyvän niihin. Silti pidän hieman yllätyksenä tätä ratkaisua.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Kyllä tässä pitää varmasti J-M:n maksaa hieman oppirahoja ennenkuin homma voi alkaa luistaa tässä tulevassa pestissä. Toyota näyttää kuitenkin olevan yleensäottaen pitkämielinen, joten en epäile etteikö miehestä ole mahdollista ihan mukiinmenevä johtaja vielä leipoa. Mutta luulen, että kyllä tästä lööppi jos toinenkin saadaan vielä revittyä ennenkuin Latvala saa hommat luistamaan. Tiimin johtaminen vaatii kuitenkin kokonaisuuden hallintaa, taktista näkemystä ja myös kykyä tehdä kovia päätöksiä. Toki myös tiimin tsemppaaminen auttaa, mutta pelkästään se ei riitä. Mielenkiintoista kyllä nähdä miten äijän käy. Onnea vaan J-M:lle uuteen haasteeseen!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielenkiintoinen veto otta J-M pestiin. Uskon että voi pärjätä hyvinkin keulakuvana, Toyoda varmasti tietää missä arvostuksessa Jari-Matti on tallissa ja miten toimii henkilöstön kanssa. Tähän vielä Mäkisen rooli jossa varmasti antaa neuvoja ja antaa ohjeita alkuun miten haldata tallipäällikön arkea.
Parempi ulosanti uudella tallipäälliköllä on kuin vanhalla. Kaikella rakkaudella Tommin rallienglantia kohtaan.
 

Hexa

Jäsen
Nyt kun on hieman perehtynyt lisää tähän nimitykseen, niin voi todeta, että Latvalan toimenkuva tallipäällikkönä on hieman erilainen kuin Mäkisen. Mäkisen vastuualue oli laajempi, mutta Latvala toimii enemmänkin ralliautoilun ja Toyotan lähettiläänä ylipäätään, sekä tallin keulakuvana PR-mielessä ja sen lisäksi mahdollisimman suorana linkkinä tallin arkipäiväisen toiminnan ja kuljettajien välillä.

Suora lainaus Keskisuomalaisesta: ”Jatkossa Toyotan rallitallista vastaa neljän henkilön johtoryhmä, jossa ovat Latvalan lisäksi Tom Fowler, Kaj Lindström ja Yuichiro Haruna. Fowler on tallin tekninen johtaja, Lindströmin vastuulla on operatiivinen toiminta ja Haruna vastaa tallin hallinnosta. Latvalan roolina on tuoda johtoryhmään kuljettajien näkökulmaa.”

Tallin johtaminen ja toiminnot on siis jaettu Toyotalla nyt pienempiin kokonaisuuksiin, kun ennen Mäkinen piti lähestulkoon kaikki langat omissa käsissään.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tallin johtaminen ja toiminnot on siis jaettu Toyotalla nyt pienempiin kokonaisuuksiin, kun ennen Mäkinen piti lähestulkoon kaikki langat omissa käsissään.
Siinä mielessä olet väärässä, että Tom Fowler on ollut teknisen puolen ja inssiosaston päällikkö tallin alusta asti ja ollut periaatteessa täysin päävastuussa auton suunnittelusta ja kehittämisestä.

Mäkisellä ei todellakaan edes ole tiettyä tarvittavaa teknistä tietoutta mitä tuossa tarvitsee, jotta voi sanoa olevansa vastuussa teknisestä puolesta.
 

Hexa

Jäsen
Siinä mielessä olet väärässä, että Tom Fowler on ollut teknisen puolen ja inssiosaston päällikkö tallin alusta asti ja ollut periaatteessa täysin päävastuussa auton suunnittelusta ja kehittämisestä.

Mäkisellä ei todellakaan edes ole tiettyä tarvittavaa teknistä tietoutta mitä tuossa tarvitsee, jotta voi sanoa olevansa vastuussa teknisestä puolesta.
En ihan kirjaimellisesti tarkoittanut, että Mäkinen olisi nimenomaan vastannut kaikesta ja käytinkin sanaa lähestulkoon. Mutta yleensä tallipäälliköllä on kuitenkin jonkinlainen kokonaisvastuu toiminnasta. Ei tallipäälliköillä aina ole edes teknistä tietoutta nimeksikään, jos ajatellaan vaikka jotain Flavio Briatorea. Enemmänkin on kyse siitä, että osaa koordinoida tehtävät oikein ja huolehtii siitä, että eri osastojen yhteistyö pelaa saumattomasti. Sama asia oli siis myös Mäkisen kohdalla. Nyt kuitenkin tehtävät ja samalla myös vastuualueet on ilmoitettu selkeästi johtoryhmän jäsenten välillä.
 

Hexa

Jäsen
Ja myös mikä oli Tänakin rooli Mäkisen alaisena. Tai Märtinin rooli.
Ainahan sopimukseen pääsemiseksi vaaditaan kaksi näkökantaa. Lehdistössä on spekuloitu Märtinin asettaneen sopimukselle liian kovat ehdot ja hinnan. Kulissien takana on tapahtunut varmaan paljon muutakin, mistä ei kaikkea kerrota. Mediassa on jotain arvailuja esitetty syistä, joten aina jotain vuotaa lehdistölle jonkun toimesta. Ei savua ilman tulta tässäkään tapauksessa. Henkilötasolla ja persoonana myöskään Tänak ei ole sieltä ihan helpoimmasta päästä, joten osasyynä on voinut olla myös ihan puhtaat henkilökemiat tallin sisällä. Mutta se on varmasti vain osasyy. Tai sitten Adamo teki vain paremman tarjouksen.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Nyt kun on hieman perehtynyt lisää tähän nimitykseen, niin voi todeta, että Latvalan toimenkuva tallipäällikkönä on hieman erilainen kuin Mäkisen. Mäkisen vastuualue oli laajempi, mutta Latvala toimii enemmänkin ralliautoilun ja Toyotan lähettiläänä ylipäätään, sekä tallin keulakuvana PR-mielessä ja sen lisäksi mahdollisimman suorana linkkinä tallin arkipäiväisen toiminnan ja kuljettajien välillä.

Tämän valossa Latvalan onnistumisen todennäköisyys tulevassa tehtävässään nousi merkittävästi. Hyvä asia varmasti J-M:n kannalta, ettei tarvitse alkaa kylmiltään johtaa orkesteria, vaan saa tulitukea vierestä. Voi tosin olla, että vastuuta tulee sitten myöhemmin lisää, kun kokemusta karttuu. Näkisin, että laiva tarvitsee kuitenkin pitkässä juoksussa selvän kapteenin, vaikka lyhyen matkaa pärjätään ilmankin. Aika näyttää alkaako J-M ottaa askeleita siihen suuntaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainahan sopimukseen pääsemiseksi vaaditaan kaksi näkökantaa. Lehdistössä on spekuloitu Märtinin asettaneen sopimukselle liian kovat ehdot ja hinnan. Kulissien takana on tapahtunut varmaan paljon muutakin, mistä ei kaikkea kerrota. Mediassa on jotain arvailuja esitetty syistä, joten aina jotain vuotaa lehdistölle jonkun toimesta. Ei savua ilman tulta tässäkään tapauksessa. Henkilötasolla ja persoonana myöskään Tänak ei ole sieltä ihan helpoimmasta päästä, joten osasyynä on voinut olla myös ihan puhtaat henkilökemiat tallin sisällä. Mutta se on varmasti vain osasyy. Tai sitten Adamo teki vain paremman tarjouksen.

Joo ja lisäksi tässä on myös tuo Ogier ollut varmaan jo aika pitkään myös sopassa mukana, jossain taisi olla että jo elokuussa olisi Ogier ilmoittanut ettei ajaisi Citroenilla ensikaudella. Käytännössä siis samaan aikaan on sekä ogierin että Tänäkin kanssa todennäköisesti neuvoteltu ja tästä ei myöskään varmaan Tänäkin leiristä tykätty kun ei olisikaan ykköskuskin asetelmaa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Suninen ajaa ens kaudella ainakin muutamia ralleja:


Hieno juttu.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Fordilta odotettu päätös. Gus tuo rahaa pöytään ja MSport tarvitsee sitä. Ehkä Malcolm tulee isommin taasen mukaan kun "uudet" autot tulee 2022. Mutta hyvä kun Ford pysyy kuvioissa.

Muita soppariuutisia viime viikoilta on Oliver Solbergin kiinnittäminen Hyundain tiimiin. Ajelee ensiksi WRC2-luokassa. Samaan luokkaan päivitetyllä Skodalla osallistuu Mikkelsen.

Huomenna on iso päätös kauden avauskisasta kun Ranskan paikallishallitukset päättää tiukennetaanko koronatoimia alueella. Jos kiristetään niin sillä on todella iso merkitys Montea ajatellen. Jos Monte ajetaan niin silloinkin tulee vaatimaton 3kk paussi kalenteriin kun seuraava kisa näillä näkymin on Kroatiassa huhtikuun lopussa. Tosin ilmeisesti Suomen talviralli helmikuun lopulle on vielä pöydällä, mutta allekirjoittanut hieman epäilee että tuo tulee tapahtumaan. Toivottavasti tapahtuu, mutta epäilen.

Ja tunturista puheenollen SM-ralli starttaa n. viikon päästä. Veiby ja Bottas nimimiehinä kisassa mukana, myös Niclas Grönholm viivalla muiden perinteisten kuskien kanssa. Riku Tahko on vaihtanut Minin Hyundaihin. WRC-luokan ilmoittautumista tosin on jatkettu perjantaihin saakka. Jos Monte perutaan niin varmasti elätellään haaveita että ykköspyssyt saapuisi testimielessä Rovaniemelle.

Perinteikäs Dakar käynnistyi myös ja monta WRC-piireistä tuttua miestä mukana; Meeke, Sainz, Loeb, Prokop, Al Attiyah & Al Qassimi ainakin. Kunnioitusta herättävä kisa, mutta ei ole minulle koskaan kolahtanut että olisin liiemmin seurannut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Fordilta odotettu päätös. Gus tuo rahaa pöytään ja MSport tarvitsee sitä. Ehkä Malcolm tulee isommin taasen mukaan kun "uudet" autot tulee 2022. Mutta hyvä kun Ford pysyy kuvioissa.

Toisaalta ei tuo Msportin kannalta kuitenkaan kovin hyvältä kuulosta että Suninen on käytännössä ainut joka pystyy sijoituksista ajaan ja ei aja edes koko kautta. Tietenkin Greensmith voi pikkuhijaa alkaa ottamaan ok sijoitksia ja varsinkin kun autoja on niin vähän. Tietenkin ensikausi tallille on vain ajelua ja panostukset on jo muualla.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Toisaalta ei tuo Msportin kannalta kuitenkaan kovin hyvältä kuulosta että Suninen on käytännössä ainut joka pystyy sijoituksista ajaan ja ei aja edes koko kautta. Tietenkin Greensmith voi pikkuhijaa alkaa ottamaan ok sijoitksia ja varsinkin kun autoja on niin vähän. Tietenkin ensikausi tallille on vain ajelua ja panostukset on jo muualla.

Olen ehdottomasti samaa mieltä kuskien tasosta mutta lähestyin asiaa lähinnä sen kannalta että parempi näin kuin ei ollenkaan mikä oli ilmeisesti myös vakava vaihtoehto.

Onhan Malcolm ennenkin pitänyt "välivuotta". Toivottavasti tästäkin tulee sellainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös