penkinlämmittäjä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä siellä Lapilla on saumat vielä pallille, jos pystyy virheettömästi hyökkäämään. Mukavasti tasoittuu sarja jokatapauksessa.
Sunisella menee ainakin nyt ihan vihkoon. EK10:llä jää pohjista ainakin 36s ja yhteisajoissa on jo Lapin ja Latvalankin takana. En tiedä, mitä Suniselle on käynyt, vai eikö vaan löytynyt menoa.
Ruotsissa suomalaiset eivät oiekin pärjää. Lappi on parhaana kuudentena ja jäänyt kärkeen minuutin ja 5s. Lapilla on palkintopallille matkaa 34s. Latvala on 55s Lappia perässä ja Latvalan perässä Suninen on 16,2s päässä. Tänään on vielä pari lyhyttä puöritystä, joissa ei voi voittaa oikein mitään, mutta hävitä sitäkin enemmän. Huomenna on vielä n. 52 ek-kilsaa, joilla Lappi voi ehkä yhden sijan nousta, mutta tuskin enempää. Suomalaisilla ei edes ole yhtään ek:n pohja-aikaa. Tänak ja Növil ajaneet niitä 4 ja Breen 3.
E. Sellainen huomio sattui silmään noisa Likenäs 1:n tuloksissa, että Jarkko Nikara ajoi parhaan ajan R5 kalustolla. Meekellä kai jotain hämminkiä, kun hävisi Nikaralle. Myös paikallinen ylpeys Tidemand sai pannuun Nikaralta. Muistaakseni tuo Nikaran japanilainen kartturi on nainen.
MM-ralleissa tuo virallisten tulosten julkaiseminen kestää aika pitkään. Siellä on varmaan loppukatsastuksetkin vielä menossa ja sen jälkeen vielä vastalause-ajat ym... Eli lopulliset viralliset tulokset julkaistaan tässä illalla ja vasta sen jälkeen laitetaan pistetilanteet julki...Hienosti Lappi nousu sijalle 4. ja nappasi Power Stagelta 5 lisäpistettä...ja tuosta siis jo 3,5 tuntia aikaa, eikä pistetilanne ole vieläkään päivittynyt wrc.com sivuilla...ja joku sitäkin tekee työkseen.
MM-ralleissa tuo virallisten tulosten julkaiseminen kestää aika pitkään....
Oli taas hieno sääntökukkanen, jonka Ogier käytti Power Stagella. Myöhästyi tahallisesti Power Stagelta, jotta sai paremman ajopaikan. Näin kymppi sijasta tulossa ollut yksi MM-piste, muuttui Powerin neljäksi pisteeksi.
Kertokaa yksikin laji, jossa sakotetaan siitä, että olet hyvä? Keinotekoista kilpailun tasoittelua.
En kyllä muista oliko Meksiko niin kovavauhtinen kisa että siellä auraajat kärsii tähän malliin kuin esim. Ruotsissa. Jos lähtöpaikasta on etua Meksikossa, niin yhdeksäntenä reitille lähtevä Paddon on aikamoinen jokeri Meksikossa.
Meksiko on yksi pahimmista ekana lähteville irtosoran takia, jos vain on kuivaa.
Paddon ei kotisohvalta ole jokeri, Sordo ajaa Hyundain kolmatta autoa Meksikossa. Itse nostaisin jokeriksi vanhan mestarin, pääsee lähtemään 11. autona reitille.
Kyllähän JML:n esitys oli Ruotsissa surkea. Varmasti teki kaikkensa, autokaan ei parhaassa mahollisessa iskussa vielä. Olikohan keli Ruotsissa normia vai oliko sillä mitään merkitystä esim. Latvalan ajoesityksiin?
Olisihan tuossa mahdollista laittaa myös vaikka esim. WRC2 autot ensin reitille, minkä jälkeen latu on auki. Ja ehkä vähän ruvella, mutta ainakin pinta olisi rikki. Ja tosiaan joskus esim. sateella ykkösenä lähtemisestä voi olla iso hyötyä. Aika-ajo ja paikan valinta ei olisi paha, kun shakedown olisi myös tasapuolisessa kondiksessa kaikille.