Ralliketju

  • 1 699 947
  • 13 485
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Päivän ensimmäisellä Ogier ajoi ulos ja rikkoi ripustuksensa. Toisella oli ilmeisesti korjaus pettänyt ja ajoi jälleen pellolle ja keskeytti. Mikko on löytänyt hieman vauhtia, mutta häviää silti joitain sekunteja muille kärkikuskeille. Aiempaan asfalttivauhtiin nähden kuitenkin selkeää parannusta. Latvala johtaa nelosen jälkeen muutamalla sekunnilla.

Yksi asia on kuitenkin varma. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa Saksan rallin voittaja ei ole Sébastien.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tänä vuonna ensimmäistä kertaa Saksan rallin voittaja ei ole Sébastien.
Totta, jotain positiivista hieman yksitoikkoiseen voittajalistaan.

Toinen ajopäivä on takana, eikä muita ihmeellisyyksiä Ogierin ulosajon lisäksi nähty.

J-M vetää letkaa, mutta ero Neuvilleen on minimaalinen. Mikko on aika paljon perässä, mutta omien kommenttiensa perusteella on suhteellisen tyytyväinen vauhtiinsa. Hieman erikoiseksi noita sanoja luonnehtisin, mutta ilmeisesti nyt on isot asiat myös mukana, kun ensi kauden tallipaikkakin pitäisi joten kuten saada. Siksi varmaan tulee ns. peruslujaa, mutta ei halua ottaa riskiä, että joutuu keskeyttämään ajovirheen takia. Siksi jää tasaisesti joka split-välillä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Harmittaa niin perkeleesti, kun oma ennustus osuu kohdalleen. Tuli eilen sanottua, että ikävä kyllä Latvala ei maalia tule näkemään. Ja niinpä Latvala pihalle ek 12:lla ja keskeytys kärkipaikalta. Hienoa työtä JiiÄMMÄ. Hirvonen fleguilee kolmantena, kaukana tallikaveri Sordosta. Ei näin, ei todellakaan näin. Huonolta näyttää Suomipojat.

Katastrofi Volkkarille kotirallissa ja tässä valossa Latvalan ulosajo on todella paha moka. Talli olisi Ogierin keskeytyksen jälkeen tarvinnut Latvalalta hyvän tuloksen kotirallistaan. Nyt tuli katastrofi.
 
Viimeksi muokattu:

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Kun tätä rallia en niin hyvin tunne, niin onko nyt tosiaan niin, ettei tästä maasta ole muita kuskeja tonne kärkitalleihin, kuin nää kaksi hahmoa?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Harmittaa niin perkeleesti, kun oma ennustus osuu kohdalleen. Tuli eilen sanottua, että ikävä kyllä Latvala ei maalia tule näkemään. Ja niinpä Latvala pihalle ek 12:lla ja keskeytys kärkipaikalta. Hienoa työtä JiiÄMMÄ. Hirvonen fleguilee kolmantena, kaukana tallikaveri Sordosta. Ei näin, ei todellakaan näin. Huonolta näyttää Suomipojat.

Katastrofi Volkkarille kotirallissa ja tässä valossa Latvalan ulosajo on todella paha moka. Talli olisi Ogierin keskeytyksen jälkeen tarvinnut Latvalalta hyvän tuloksen kotirallistaan. Nyt tuli katastrofi.

No olisihan se ollut pienoinen ihme, jos Latvala olisi ladulla pysynyt. Neuville loi hyvin paineita hengittämällä ihan niskaan ja tässä on taas tulos. Mitähän selittelyä tällä kertaa saadaan kuulla, itku kurkussa taas vingutaan ties mitä.

Kun tätä rallia en niin hyvin tunne, niin onko nyt tosiaan niin, ettei tästä maasta ole muita kuskeja tonne kärkitalleihin, kuin nää kaksi hahmoa?

No oishan niitä nyt varmaan muitakin, Esim. Esapekka Lappi ja Jarkko Nikara. Mutta ikävä totuus on vaan se että suomalaisilla ei ole rahaa. Rahaa tarvitaan ja todella paljon. Yhden rallin ajaminen maksaa about 150000 e tai enemmän.
Itse toivon tietyssä määrin, että kumpikin saa monoa tän kauden jälkeen. Mikon lähtölaskenta on jo pitkällä ja Latvalallakin alkaa kohta. Aika monta Poloa jo romutettu....
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Latvala on täysin paska kuski, niin kun on myös Hirvonen. Vituttaa tuollaiset suomalaisten rallikuskien maineenpilaajat. Nyt on nähty nämä herrat ja toivottavasti lentävät kauden päätteeksi kärkitalleista ulos.

Kuinka mones kerta tämä oli kun Latvala vetää kärjestä pöpelikköön? Ei riitä yhden käden sormet, ei todellakaan. Riittääkö edes kahden.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Päätöspäivään Sordon johdolla, Neuville 0.8 sek perässä. Lauantai päättyi sitten katastrofiin kun Historic -luokan auton törmännyt puuhun ek:lla 14. Kuljettaja ja kartturi ovat kuolleet !

linkki maikkarin sivuille
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Latvalan ulosajo. Pääseepähän selitteleen varmaankin teknisestä viasta..

Tuo tilannehan tuossa videossa oli vaan se piste iin päälle. Kaikkihan alkoi edellisellä pätkällä kun ajoi kartturin kylki edellä kiveen ja sanoi itsekin olleensa onnekas, ettei peli jäänyt siihen.

Eivät kuitenkaan saaneet päivähuollossa korjattua tuota kartturin kylkeä/ovea ja se sitten ei pysynyt tuolla seuraavalla pätkällä kiinni johon Latvalan matka päättyi. Oli jo ajanut ennen tuota videolla näkyvää ulosajoa aiemmin samalla pätkällä ulos jolloin kuljettajan puoleinen takaripustus vahingoittui ja tuossa kohtaa sitten pyörä taittui lopullisesti alle. Osasyy tuohon aiempaan ulosajoon oli se, että nuotti myöhästyi kun Anttila joutui toisella kädellä pitelemään ovea kiinni.

Toisaalta kaikkihan alkoi Latvalan omasta hölmöilystä Panzerplalttella...
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Osasyy tuohon aiempaan ulosajoon oli se, että nuotti myöhästyi kun Anttila joutui toisella kädellä pitelemään ovea kiinni.

Tää meikäläistä ihmetyttää. Miljoonabisnestä pyöritetään, mutta ovea ei saada korjattua. Olisivat vaikka laittaneet semmosen puucee hakasen... Kai nyt ote herpaantuu kun vedät toista markkaa puiden välissä ovi auki.

No, ei se poista sitä että Latvala olisi voinut ajaa vaikka vaan hiljempaa...

Edit: No ei se mutka menny Belgian pojallakaan yhtään paremmin : http://youtu.be/U9XyuMmdviM
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Toisaalta kaikkihan alkoi Latvalan omasta hölmöilystä Panzerplalttella...

Nimenomaan juuri näin. Arvasin heti, kun luin uutisista mitä oli tapahtunut, että JML alkaa puhumaan vaan tosta ovesta. Ja näin juuri kävikin. Oli muuten erikoisia nuo kommentit eilisen pätkän vaikeista olosuhteista. Sordo hehkutti, että mahtavaa, tälläistä se pitääkin olla. Ja muut, suomalaiset etunenässä, kiroaa ja tuskailee. NYT OIKEASTI HEREILLE JMM ja HIRVONEN! Suomalaiset huippukuskit on aina tunnettu siitä, että mitä vaikeammat olosuhteet, sitä kovempaa finskit menee ja koskaan ei valiteta. Ei noi keski-eurooppalaisetkaan enää itke Jyväskylässä jos vettä tulee kolme päivää kuin sieltä kuuluisasta Esterin peräosastosta.

Hirvosen tilanteesta kertoo hyvin se, että ylivoimaiset Volkkarit on poissa voittotaistelusta, mutta silti Hirvonen on vasta kolmantena. Mies jonka pitäisi ajaa maailmanmestaruudesta. Eikä kahteen viimeiseen ralliin Hirvosella ole ollut edes mitään palaa voittotaisteluun vauhdin puolesta. Loeb oli Loeb, mutta mikään talli ei romahda näin pahasti näin nopeasti. Kyllä Hirvosen kohdalla syyt ovat nyt siellä ratin ja penkin välissä. Ja vaikka ottaisikin Saksasta Citroenille tärkeät merkkipisteet, väkisinkin ranskalaistallissa mietitään ensi kautta ja sitä, että onko tästä suomalaisesta ajamaan tallin johtotähtenä (sorry Mersu) ja mestaruudesta. Se kuuluisa "viimeinen mahdollisuus", vieläkö sellainen suodaan? Pari hyvää tulosta loppukaudesta ei välttämättä edes riitä, sen verran heikkoa on Hirvosen tekeminen tällä kaudella ollut.

Kun tätä rallia en niin hyvin tunne, niin onko nyt tosiaan niin, ettei tästä maasta ole muita kuskeja tonne kärkitalleihin, kuin nää kaksi hahmoa?

Tästä tuli mieleen, että kun tuo Mäkisen nimi on niin kovaa valuuttaa Aasian puolella, Mäkinen voisi alkaa pyörittämään rallin MM-sarjassa WRC2-luokassa Subaru-tiimiä. Kolme autoa, kahdessa niistä ratissa suomalaislupaus ja yhdessä esim. kuljettaja Aasiasta. Rahoitus Subarulta / Japanista / Suomesta. Ja jos Subaru innostuisi tekemään paluun WRC tasolle ja antaa tehtaalta tukea, voisi se tehdä sen juuri Mäkisen tiimin kautta. Tästähän aikoinaan käytiinkin kovia spekulointeja, sitä ei koskaan tapahtunut, syitä en tiedä. Volkkarin hyvät tulokset ja Hyundain tuleminen voisivat toimia Subarun suuntaan hyvänä rohkaisuna. Toisaalta tarvitseeko Subaru sellaista, merkki kuitenkin on ollut rallin MM-sarjassa mukana pitkään ja saavuttanut komeita tuloksia.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikeastaan Hirvonen on ekakertaa juuri sillä sijoituksella ja vauhdista miltä melkein Saksasta voisi olettaa olevan. Onhan se nähty ettei suomalaisilla asfaltilla meinaa vauhti riittää ja jos riittää niin ollaan metsässä. Toki ero Sordoon voisi olla vähemmän, mutta nyt varmasti maaliin, todennäköisesti vielä voittotaistelun ollessa noin kuumana jompikumpi voi ajaa kärjessä ulos. Tosin eipä varmaan Power stagelta lisää pisteitä ole tulossa kun Ogier tulee varmaan 3 pistettä nappaamaan sieltä ja jos Latvala on mukana ja voittotaistelu käy kuumana niin saa vetää aika kovaa sen eli taitaa taas 0 pistettä sieltä olla tulossa.

Noh onhan tuo toki aika surkeata ollut, mutta mielestäni tämä on juuri semmoinen ralli jossa Hirvosen ei edes kannata siitä voitosta taistella vaan ottaa ne varmat pisteet. Nyt jos Sordo ottaa voiton niin tallilta onnistunut kisa ja varmaan juuri sitä mitä täältä hirvoselta odotettiin. Mutta saapa nähdä mitä ensikausi tuo tullessaan, Neuville esimerkiksi on viimeaikoina ajanut niin hyvin että olisiko siitä ehkä Citroenin seuraava tähti? vai oliko sielä jotain riitaa taustalla, en muista :)
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona

Pajicz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pirkkalan Pingviinit
Sen nyt vielä ymmärsi kun Hirvonen jäi kakkosviulun soittajaksi Loebin ajaessa Citroenilla, mutta... nyt tuo sama meinaa tapahtua Dani Sordon kanssa! Ei vaan käy laatuun.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Sen nyt vielä ymmärsi kun Hirvonen jäi kakkosviulun soittajaksi Loebin ajaessa Citroenilla, mutta... nyt tuo sama meinaa tapahtua Dani Sordon kanssa! Ei vaan käy laatuun.

Joo ja Kris Meeke ajoi Jyväskylässä muutamilla pätkillä kovempaa kuin Hirvonen ja hieman useammalla pätkällä lähes samaa vauhtia. Siis Meeke, joka ilmeisesti tuli Jyväskylään lähes vuoden kilpailutauolta.

Hälytyskellot soittaa kaksikon JMM-Hirvonen kohdalla ja kovaa, mutta silti tunnutaan eri piireissä vaan hyssyttelevän ja sanotaan, että kritisoida ei saisi. Itse en jaksa enää tästä aiheesta kirjoittaa. Toivon koko sydämestäni olevani väärässä sillä loppuun asti pyritään pitämään lippu korkealla molempien puolesta. Vaikka viime aikoina se onkin alkanut jo tuntumaan samalta kuin kusisi vastatuuleen samalla kun hakkaisi päätään seinään.

Jotenkin sellainen tunne, että Saksassa ulosajoon sortunut Ogier lähtee Australiassa ajamaan perus hyvää tulosta ja varmistamaan mestaruutta. Eli ranskalainen tuskin vetää alusta lähtien aivan sata lasissa ja tämä tarjoaa aina Australiassa hyvin ajaneille Latvalalle ja Hirvoselle hyvän voittomahdollisuuden. Ykköshaastaja on tottakai Neuville. Ulosajoja ei saa finskeille tulla missään nimessä.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Olipa upea voittotaistelu.
Kyllähän Danille voiton suo vihdoin, vaikka harmittaakin Thierryn kakkoseksi jäänti. Mutta kyllä belgian poika yritti, pitäisikö Mikonkinkin yrittää noin, sen sijaan että olis aina vaan iha ookoo.. MM sarjassa viidentenä onksekin iha ookoo Mikko?

Olen vähän eri mieltä tosta jm:n parjaamisesta, kyllä sarjassa on kaksi yli muiden kuskia, taidoiltaan. Toinen vaan ajaa yleensä aina maaliin, toinen ei.
Kymmeniä kertaa JML:n ajoa penkalla katselleena se uskomattoman kaunista ja tehokasta, auto kun auto.
Tosin kyllä tollaset Oppivuodet jutut on myös mun korviini jo aivan liian kuultu.

Suomesta kyllä tulee mun mielestä kuskeja jos tulis managerejä ja rahaa esim. Korhonen ja Pajunen, olisko kellään pari miljoonaa näille kavereille? Onneksi Salo auttaa ilmeisesti Nikaraa jos sitten Hyundailla pääsis koittaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Jos jollakulla on tietoa Turun SM:n aikatauluista niin voi lähestyä vaikka yksityisviestillä, jos ei halua julkiseen levitykseen myytävää tietoa. Perjantaina ajetaan pimeän pätkät ilmeisesti Turun eteläpuolella. Ensimmäinen ongelma tulee tuolloin, kun meikäläinen on opastamassa juniorisählääjiä ysiin asti. Ehdinkö vai enkö ehdi. Lauantaina meen aamupäivällä tunniksi opastamaan jälleen pelaajia tunniksi ja päivällä neljältä olisi vielä JJK käymässä Turussa. Ainoa tiedossa oleva aikataulu on Jäähallin pihamaalla ajettavasta super-ek:sta, joka starttaa lauantaina 12 ja maali on ilmeisesti kello 17. Auttakaa ihmistä. Ei viittis mennä ostamaan perjantaina rallipassia vaan huomatakseen, etten ehdi kuitenkaan katsomaan mitään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos jollakulla on tietoa Turun SM:n aikatauluista...

HTML:
Perjantai 30.8.2013 -  Pituus km -  Ensimmäinen auto 
Lähtö                                     20.15 
EK1                     19,03             21.30 
EK2                     16,78             22.34 
     
Lauantai 31.8.2013 -  Pituus km -  Ensimmäinen auto 
EK3                      7,82             10.53 
EK4                     18,98             11.37 
EK5                      1,40             13.11 
Huolto/Tauko                              13.25 
EK6                      7,82             14.48 
EK7                     18,98             15.32
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kiitos! Jostain syystä ei osunut silmään ollenkaan kilpailun sivuilta tuo aikataulu, vaikka äsken sitä sieltä etsin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Jos tähän ralliin oli jotain superkaksaria niin kertoimet voi olla kohdillaan. Lähes kaikilla kärkinimillä ongelmia tai ulosajoa oikeastaan joka luokassa. Juha Salokin jäi lähtöviivalle.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Australiassa ajettu jo 10 pätkää ja ralliketjua joutui kaivamaan syvältä arkistoista...

Jotenkin sellainen tunne, että Saksassa ulosajoon sortunut Ogier lähtee Australiassa ajamaan perus hyvää tulosta ja varmistamaan mestaruutta. Eli ranskalainen tuskin vetää alusta lähtien aivan sata lasissa ja tämä tarjoaa aina Australiassa hyvin ajaneille Latvalalle ja Hirvoselle hyvän voittomahdollisuuden. Ykköshaastaja on tottakai Neuville. Ulosajoja ei saa finskeille tulla missään nimessä.

Vihkoon meni tämä analyysi. Ei löytynyt Ogierille pysäyttäjää Australiassa, 10 pätkän jälkeen 20 sekunnin kaula Hirvoseen. Hirvonen oli alussa ongelmissa tallikaverinsa Meeken kanssa, mutta onneksi tilanne kääntyi mitä pidemmälle ralli eteni ja nyt ero on 18 sekuntia. Mutta kyllähän nuo tappiot neljällä pätkällä taas kerran pistivät pään pyörimään, että mitä helvettiä Mikko.

Latvala pyörähti ek kolmosella, sijoitus tällä hetkellä viides ja ero tallikaveriin minuutti. Tältä osin ei mitään uutta. Eiköhän Jari-Matin Volkkarin penkkejä ole käynyt jo uudet miehet sovittelemassa Saksan tehtaalla. Lähtölaskenta on käynnissä.
 

Pajicz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pirkkalan Pingviinit
Ogierilla on loebmäisesti perusvarma ajo jo niin kovatasoista, että muut joutuvat ottaa isoja riskejä yltääkseen samalle tasolle. Toivottavasti joku nyt tulevaisuudessa onnistuu nousemaan haastajaksi, ettei Ogier-VW -kaksikosta tule yhtä ylivoimaista kuin Loeb-Citroen -duo oli.

Jos nyt potentiaalisia tulevaisuuden haastajia pitäisi veikata, niin nostaisin ylös ainakin nimet Thierry Neuville, Hayden Paddon, Andreas Mikkelsen ja ehkäpä Esapekka Lappi. Ja ei Jari-Mattikaan ole vielä mikään ikäloppu, vasta 28-vuotias. Kokemukseen nähden esitykset tosin ovat heikohkoja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Australiassa ajettu jo 10 pätkää ja ralliketjua joutui kaivamaan syvältä arkistoista...

Höhöö ompa hyvin piilotettu ralli kun en ennen tätä viestin lukemista edes tienyt että ralleja ajetana nyt viikonloppuna, ainut ralliuutinen mihin törmännyt roskalehdissäkin oli joku ulosajo jossa loukkaantui ihminen, múuten saa ihan urheilusivultakin kaivaa ralliuutiset. Ei taida mediaakaan kiinostaa..

Noh Hirvoselta peruajoaan kakkospaikalla ja ykkönen ei yllätä. Varmaan vähän talliltakin määräystä tullut että hirvosen tuotava auto vain maaliin ja turha lähteä riskillä ogieria haastamaan, varsinkin kun Latvala törttöilee sen minkä ehtii, tosin ei hajua onko tallipisteissä enää mahdollista saada volkkareita kiini mutta kuitenkin..
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ranskan MM-ralli alkoi ekalla pätkällä joka oli samalla Powerstage. Nopein oli Sordo joka samalla sinetöi Ogierin maailmanmestaruuden. Kisa jatkuu huomen aamulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös