Jos ei nyt ihan katastrofi, niin lähellä ainakin. Nimittäin suomalaisten ykkösketjun miesten ajaminen kotoisessa MM-rallissamme.
Kuten Niilo jo tuossa mainitsi, Urrian kaato oli kova kolaus Mikon ajamiselle. Luottoa ei vaan oikein ole, ja jalka nousee liikaa kaasulta. Neste-rallissa oli selvästi nähtävissä, että Citroen ei kulje spooreissa, kuten pojat haluaisivat. Voi olla miesten vikakin, mutta vähän on autossakin vikaa. Tosin Loeb varmaan pääsisi spooreissakin kovaa.
Jari-Matille annetaan pieni synninpäästö, koska ulosajotilanne oli varsin kaksipiippuinen. VW:n miehet kävivät paikan tarkistamassa ja olivat hieman sitä mieltä että auton pitäisi tuollainen isku kestää. Ymmärtääkseni Mikko osui samaan kiveen, mutta Citikka ei hajonnut. Tosin se on aina milleistä ja suunnasta kiinni, onko osuma lopulta samanlainen.
Mitä tulee Fordin kulkemiseen, niin tekninen johtaja Christian Loriaux on oikea jääräpää. Suomipojat olivat usein sitä mieltä, että muutoksia voisi tehdä, koska auto kulkee muita enemmän sivuluisussa. Ei vaan johtajan pää kääntynyt. Nyt sitten on jotain muutoksia tullut, koska auto kulkee suoremmin. Vieläkin Ford paiskii eniten kiviä sivulle, mutta parempaa on havaittavissa.
Hänninen oli myös lopulta pettymys, vaikka pitkä ajotauko antaa hieman anteeksi. Kisavauhtia ei pysty pitämään yllä kuin kisailemalla. Testit ovat eri juttu.
Nikara oli taas iso positiivinen yllätys ja ajoi upeasti. Toivottavasti joku manageri ottaisi miehen hoteisiinsa ja Jarkolle jäisi vain ajaminen.
Ketomaalta perushyvä suoritus uudella autolla, ja voitto tuli aika helposti. D-Mackin rengas on kyllä kehittynyt vuodessa, ei voitto muuten olisi tullut.