Ralliketju

  • 1 699 858
  • 13 484

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Kannattaa myös muistaa että siellä ajelee myös muita autoja kuin nelivetoja. Eilisillä pätkillä oli osa porukkaa jäänyt jumiin keskelle erikoiskoetta ja siirtymällä oli myös muutamat autokunnat jääneet kiinni.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Lauantain aamupäivän lenkki on takana, ja Mikko hallitsee tapahtumia. Keli on nyt parempi kuin eilen, mutta liukasta on edelleen.

Östberg ja Novikov ovat Mikon pahimmat haastajat, joskin aikaero on jo sitä luokkaa, että Mikon voitto on ihan omissa käsissä. Mikko seuraa Östbergin aikoja, joten vauhti on myös sen mukaista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on näköjään niin että nämä eilen keskeyttäneet kuljettajat ajavat tuolla ihan ylivoimaisesti parasta vauhtia kun Hirvonen, Östberg ja kumppanit ilmeisesti ajelevat aika varman päälle. Samalla Hirvosen johto kuitenkin on kasvanut koko ajan ja jos Mikko vaan pysyy poissa ongelmista ja ajelee varman päälle niin pitäisi aika helposti pystyä voitto nappaamaan. Eroa Östbergiin nyt 47 sekuntia ja Novikov on jo yli minuutin perässä.
 

Sambody

Jäsen
Jonkun verran kertoo vissiin vieläkin vallitsevista olosuhteista, että Hirvonen jäi aamupäivän kolmella ek:lla Solbergille ja Sordolle yli minuutin ja Latvallallekkin rapiat 40 sekunttia. Normaalioloissa sorarallissa vaikka kuinka Hirvonen varmistelisi niin eihän hän kärjelle noin paljoa jäisi perusvauhdissa. Tällä vauhdilla, jos jatketaan niin Solberg tulee vielä neljäntenä ajavan Sandellin ohi ennen rallin loppua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jahas, ja Latvala on taas kerran vaikeuksissa. Tällä kertaa ei kuitenkaan ulosajo vaan bensanpaineet on hävinneet ja on siksi joutunut keskeyttämään. Myös Sordo oli pysähtynyt pätkälle pariksi minuutiksi jostain syystä.

EDIT: Eipäs olekaan vielä Latvala keskeyttänyt, vaan saapui pätkän maaliin yli 12 minuuttia pohja-aikaa hitaampana.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saapa nähdä jääkö latvalan kisa kuitenkin siihen sillä vielä kaksi erikoiskoetta pitäisi selvitä maaliin ennen huoltoa. Onkos tuo nyt niin että jos jättää kaksi viimeistä erikoiskoetta ajamatta 10 minuuttia lisää aikasakkoa ja taas huomenna mukana? eihän tuossa varmaan autoa kannata enempää rikkoa enää ja huomenna powerilta kolme pojoa takataskuun..

Voi kyllä Sordollakin olla pieni vitutus päällä. Mies ajanut kokoajan kärkiaikoja ja juuri kun kympin kärki alkoi olla ulottuvilla niin taas takaa-ajo alkaa alusta :) Olettaen että matka nyt edes jatkuu, mitä sielä onkaan tapahtunut.

AL ATTIYAH ollut varmaan yksi yllätysnimiä sillä mies ajaa rallissa neljäntenä. Novikov toki myös yllätys että ajaa kolmentena eikä ole vielä ulos ajanut.
 

marston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
EDIT: Eipäs olekaan vielä Latvala keskeyttänyt, vaan saapui pätkän maaliin yli 12 minuuttia pohja-aikaa hitaampana.

Tämän jälkeen ei Latvalalla enää valitettavasti ole asiaa pistesijoille, paitsi Power Stagelta on tietysi mahdollisuus pisteille, mikäli auto kestää. Eli siinä mielessähän leikki kannattaisi taas tämän päivän osalta jättää kesken. Solbergilla sen sijaan mahdollisuus ottaa vielä tuo nelossija ja siten edes vähän auttaa Fordia tuossa valmistajien kisassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rouva Fortuna lyö oikein urakalla lisää kiviä Ford-miesten pulkkiin juuri kun näyttää että saavat ne liikkeelle. Nyt oli Petteriltä vuorostaan hajonnut ohjaustehostin juuri ennen EK16:n lähtöä ja siltä pätkältä tuli yli minuutti eroa pätkäpohjiin. Juuri kun Petter oli edellisellä pätkällä ehtinyt ohittamaan Al Attiyahin niin nyt taitaa taas tippua takaisin sekä Al Attiyahin että Prokopin taakse.

EDIT: Ei kyllä mene Ketomaallakaan oikein putkeen, ei ole varmaan koko rallissa toiminut kunnolla tuo auto. Eilen moottori toimi useamman pätkän ajan vain kolmella pytyllä ja nyt on tainnut pari viimeistä pätkää tulla ilman yhtä jarrulevyä. Silti olisi vielä niukin naukin pistesijassa kiinni jos nyt ei enää lisää ongelmia tulisi.
 
Viimeksi muokattu:

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Oottehan te tämän varmaan nähny, mutta tässä on video Loebin, Tänakin ja Latvalan kohelluksista. Aika paljon näytti Latvalalla olevan vauhtia olosuhteisiin nähden! Harmi kun ei ollut yleisöä tuolla kohdalla. Suomessa tuo auto olisi ollut takaisin tiellä n. 10 sekunnissa :)
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Oottehan te tämän varmaan nähny, mutta tässä on video Loebin, Tänakin ja Latvalan kohelluksista. Aika paljon näytti Latvalalla olevan vauhtia olosuhteisiin nähden! Harmi kun ei ollut yleisöä tuolla kohdalla. Suomessa tuo auto olisi ollut takaisin tiellä n. 10 sekunnissa :)

Käsittääkseni meni alustasta jotain tuossa rikki, iskaria tai muuta, joten jatkaminen olisi ollut vähän siinä ja siinä vaikka takaisin olisikin päässyt.
 

Sambody

Jäsen
Käsittääkseni meni alustasta jotain tuossa rikki, iskaria tai muuta, joten jatkaminen olisi ollut vähän siinä ja siinä vaikka takaisin olisikin päässyt.

Siihen sisäkurvin kiveen kopsahtaessa taisi tosiaan jousitus pettää. Ei sinällään kovin kummoinen yllätys, että Latvalan kisa kosahtaa sisäkurviin nousseeseen kiveen. Näitä on nähty ennenkin. Splittien mukaan ei edes tuolla pätkällä puskenut tulemaan mitenkään älyttömän kovaa, mutta niin vain noutaja tuli taas.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, se on sitten Jari-Matti Latvalan ura Fordilla toistaiseksi ohi.

Helvetinmoinen harmi, viimeaikaiset töppäykset olivat tallipäällikölle liikaa ja pinna paloi Portugalin ulosajon seurauksena siinä määrin että Latvala siirrettiin syrjään ainakin syksyyn asti.

Ehe-ehe, tylsyyttäni urani eka aprillipila Jatkoajassa, jo oli aikakin saatana!
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
"Perjantaina Fordin keskeytysten vuoksi Portugalissa ykköspaikalle noussut Hirvonen ei ajanut yhdelläkään erikoiskokeella pohja-aikaa, mutta loisti tasaisen varmalla suorituksellaan." -Yle urheilu

Voi kun joku olis kertonu tuon Latvalallekin, ettei aina tarvitse talla pohjassa

Edit. Mutta, mutta... Ketomaa nappasi kaikkien vastoinkäymisten jälkeen yhden MM-pisteen! Hieno taistelu!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika jännä juttu Hirvonen ei ajanut kertaakaan pohjia, mutta voitti rallin silti ylivoimaisesti ja leikitellen :)

Sordollekin power stagelta palkinto hyvistä suorituksista vaikka lopulta pisteitä ei tullutkaan kun taisi sunnuntaina taas jotain ongelmia olla ja siinä meni mahdollisuudet pisteille lopullisesti. Huikeeta ajoa silti ja näytti taas että minillä on kaikki mahdollisuudet jopa voittotaisteluun jos edelleenkin siihen kehitystyöhän vain panostettaisiin ja luotettavuus saisi kuntoon..

Hirvonen taisi lopulta ottaa aika varman päälle tuon Power stagen kun puoliminuuttia turpiin vaikka 5 km erikoiskoe vain oli.

Hieno juttu ja ei loeb varmaan nyt pysty niin selkeä ykköskuski olemaan hirvosen mentyä pistejohtoon. Toivottavasti Sohlberg pystyisi haastamaan tätä kaksikkoa niin se olisi ihan Hirvosenkin etu. Nythän talli varmaan taktikoi Loebin hirvosen edelle jotenkin vielä jos ero pysyy isona. Mutta Hirvosen kannalta hieno juttu ja pistää tallinkin taas miettimään kannattaako ykköskuskia pitää vai ei. Alkaa taas loebinkin otteisiin näkyä kun nopea ja ennenkaikkea varma kakkoski tallissa löytyy. Onko kohta jopa ura ohi kun tallikaverit alkaa piestä jo mestaria?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mutta Hirvosen kannalta hieno juttu ja pistää tallinkin taas miettimään kannattaako ykköskuskia pitää vai ei. ?

Ennemmin helvetti jäätyy kuin Citroen tekisi Hirvosesta tasavertaisen Loebin kanssa. Sieltähän heitettiin tallipäällikkö vaihtoon kun kehtasi antaa Ogierille tasavertaisen kohtelun primadonna-Loebin kanssa ja samalla Citikka hukkasi Loebin mantteliperijän. Eiköhän taas seuraavassa sorarallissa Mikolta oteta vähän tehoja koneesta pois lopussa että saadaan Loeb näyttämään paremmalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi kun joku olis kertonu tuon Latvalallekin, ettei aina tarvitse talla pohjassa

Minun mielestäni Latvalan ongelma ei ole ollut enää pitkään aikaan se että hän ajaisi liian lujaa, vaan minusta tuo ongelma on enemmänkin keskittymisen kanssa. Noita ulosajoja on tullut Latvalalle monesti sellaisissakin tilanteissa jossa hän ei ole tullut ihan maksimivauhtia, ja jopa ihan hitaissa ja helpoissa paikoissa. Minusta vaan näyttää että Latvala ei saa pidettyä keskittymistään oikeissa asioissa ja välillä tulee noita älyttömiä ajatuskatkoja ym. sekoiluja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Just joo... Hirvosen voitto meni sitten sääntöjenvastaiseen kytkimeen ja voittajaksi nostettiin Östberg. Liekö Loeb käskenyt tallia vaihtamaan huollossa vähän erilaisen kytkimen...
 

TW

Jäsen
Just joo... Hirvosen voitto meni sitten sääntöjenvastaiseen kytkimeen ja voittajaksi nostettiin Östberg. Liekö Loeb käskenyt tallia vaihtamaan huollossa vähän erilaisen kytkimen...

Ja turbokaan ei täytä määräyksiä. Sen osalta vielä lisätutkintaa. Citroen valittaa tuomiosta mutta eivät nämä tuomiot muutu. Vaikka ei kuulemma mitään suorituskykyetua niin ei nuo väärät osat sinne vahingossa mene...
 

Sambody

Jäsen
Onhan tuo koomista. Auto on siis mennyt luokitteluun kytkimen kanssa, jossa on ollut reikiä painon vähentämiseksi ja nyt autoon oli tyrkätty ilman reikiä oleva kytkin, koska eivät olleet "ehtineet" reittää sitä. Turbosta ei mitään hajua, mutta onhan tuo aika kovaa peliä hylätä parin puuttuvan reiän takia.

EDIT: Itseasiassa ne reiät taisivat olla jäähdytystä varten, mutta enivei ei tuolla tosiaan mitään suorituskykyä lisäävää vaikutusta ollut.
 
Viimeksi muokattu:

TW

Jäsen
Onhan tuo koomista. Auto on siis mennyt luokitteluun kytkimen kanssa, jossa on ollut reikiä painon vähentämiseksi ja nyt autoon oli tyrkätty ilman reikiä oleva kytkin, koska eivät olleet "ehtineet" reittää sitä. Turbosta ei mitään hajua, mutta onhan tuo aika kovaa peliä hylätä parin puuttuvan reiän takia.

Turbosta luin Autosportin ja Ylen sivuilta: "turbon turbiinipyörän halkaisija ylitti määrämitan". Tuo kytkinhomma kuulostaa kyllä enemmän työtapaturmalta. On silti ennenkin tullut rajuja rangaistuksia pienistä asioista. 2007 ja sattumoisin juuri Portugalissa Fordit saivat 5 minuutin aikasakon 0,5mm liian ohuiden takalasien takia.

Eniten harmittaa Latvalan koomailu. Olin varma että tällä kaudella nuo ulosajot jäisivät vähemmälle mutta mitä vielä. Vauhti riittää vaikka mihin mutta keskittyminen näköjään ei.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ja turbokaan ei täytä määräyksiä. Sen osalta vielä lisätutkintaa. Citroen valittaa tuomiosta mutta eivät nämä tuomiot muutu. Vaikka ei kuulemma mitään suorituskykyetua niin ei nuo väärät osat sinne vahingossa mene...

Ehkä suoranaista vauhtia eivät tuo, mutta esimerkiksi luotettavuuteen noilla saattaa olla vaikutusta. Joka tapauksessa, mikään protesti tuskin menee enää läpi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei hitto koko rallin sai jännittää ja pelätä sitä ettei Hirvonen aja ulos ja sitten talli kusee muutaman osan takia koko voiton. Jotenkin tuntuu että tuo saattoi olla jopa tahallista tallin puolelta. Äkkiä ne asetelmat muuttuu, MM-johto vaihtuukin sitten loppukauden perseenpyykkimiseksi Loebille joka taistelee mestaruudesta Sohlbergin ja Östbergin kanssa..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten se tuntuu että suomalaiset on aina näissä sääntösählingeissä ottavana osapuolena. Jos jonkun ranskalaisen autossa/ajossa on jotain sääntöjenvastaista niin rangaistus on yleensä ihan merkityksetön tai sitten ei tule minkäänlaista rangaistusta, mutta annahan kun suomalaisen autosta löytyy jotain niin se on välittömästi pisteet nollilla. Vai katsonko minä vaan niin vahvojen värilasien läpi?

Muutenkin on kyllä tämä(kin) rallikausi menossa suomalaisittain hyvin vahvasti päin vittua. Heti jos näyttää että alkaa menemään hyvin niin välittömästi lähtee matto jalkojen alta ja menee vain entistä pahemmin päin persettä.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Ristiriitaiset fiilikset tosta volkkarille siirtymisestä jos totta. Resurssit siellä loputtomat vertaa Fordiin, mutta siellä on jo tuleva maailman mestari kuski.
Latvala ja Ogier on selkeästi Loebin aikakauden jälkeen parhaat ja ainoat jotka taistelee mestaruuksista, mutta sama talli. Onko lupa ajaa täysillä voitoista?
Ja Ford fanaatikkoa kyrsii sikana suosikin lähtö jos niin käy. pelkään pahinta, mut kun tulosta ei tuu mitenkään. Siirryn Tänäk leiriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös