Lisäksi välit tallipäälikköön ei varmaan ihan parhaimat noiden ulosajojen jälkeen ole ollut, isot panostukset latvalaan ja vuodesta toiseen mokailee vain ja varsinkin nyt kun ykköskuskin paikka piti olla niin eipä siitä oikein mitään tullut.
Niin, Jari-Matti on Wilsonille kuin oma poika. Välit ovat varmasti kunnossa, ei kannata edes epäillä.
Yleisesti voidaan kysyä, että jos kolme rallia neljästä päättyy ulosajoon, niin kuinka moni tallipäällikkö on siinä tilanteessa kuin mitään ikävää ei olisi tapahtunut?
J-M jopa pyysi että Solberg olisi ottanut ykköskuskin paikan, koska norjalainen on jo niin paljon pisteissä edellä. Malcolm ei suostunut tähän siirtoon, joten sekin kuvastaa hyvin sitä luottoa, jota J-M tallissa nauttii. Kenelläkään ei liene epäselvää mistä se juotaa. Jari-Matin nopeus ja ajorohkeus on vaan niin kovaa luokkaa, että virheitä saa anteeksi. Tosin tallin kannalta nyt pitäisi jo pysyä ladullakin, koska maalissa vasta ne pisteet jaetaan.
Mikon kohdalla Portugali oli siis raju pettymys hylkäyksen takia. Täysin kuljettajasta riippumaton tekijä, mutta kuski ne tallin virheet joutuu kärsimään. Erikoista sinällään, että noinkin kokenut tiimi yritti vilpillä pelata. Loppukatsastus on nykyään sitä luokkaa kattava, että luokitusten vastaisia osia ei kannata käyttää. Citroen meinasi ensin valittaa hylkäyksestä, mutta veti sitten valituksensa takaisin, koska asia oli niin selkeä. Rahaa vaan palaa, eikä lopputulos olisi ollut kovinkaan hyvä. Ehkä Mikko olisi voinut selvitä aikasakolla, mutta iso osa pisteistä siinäkin tapauksessa olisi jäänyt saamatta.
Muutaman kerran olen niissä katsastuksissa ollut mukana, ja aina saa auton työntää traileriin. Sen verran sitä puretaan, että ajaminen katsastuksen päätyttyä on mahdotonta.