Mainos

Ralliketju

  • 1 839 534
  • 14 831

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Nyt kun asiaa on sulatellut, niin se että Jouhki kampeaa kummatkin suojattinsa ulos Fordilta on menestyksen kannalta suht loogista. Ford ei edelleenkään panosta itse juurikaan mitään rallitoimintaansa, vaan jatkaa tuon Wilsonin M-Sportin käyttämistä välikätenään. Citikka ja VW:n talli ovat suoraan tehtaan alaisia talleja ja resurssit ovat(tulevat oletettavasti olemaan) sen mukaiset. Vaikka testaamista sun muuta on koitettu rajoittaa, ei Ford pysty edes kunnolla pitämään kiinni parhaista ja kokeneimmista mahdollisista työntekijöistä, vaan nämä imeytyvät muille. Tätä taustaa vasten on suht hyvä suoritus että Ford on pystynyt pistämään Citikalle näinkin hyvin hanttiin, mutta jos emoyhtiö ei tule taustalle voimallisemmin mukaan, niin Ford kerää tulevaisuudessa vain ne jäänteet mitä Citroenilta ja VW:ltä jää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä mitä nyt Fordin touhua katsonut niin Latvalan valinta kyllä melkeinpä se paras vaihtoehto. Fordin touhu näyttää vähän siltä että ajetaanko sielä edes enää montaa kautta rallia. Lisäksi välit tallipäälikköön ei varmaan ihan parhaimat noiden ulosajojen jälkeen ole ollut, isot panostukset latvalaan ja vuodesta toiseen mokailee vain ja varsinkin nyt kun ykköskuskin paikka piti olla niin eipä siitä oikein mitään tullut.

Vaikka kova tallikaveri tulee olemaan niin askel etenpäin tuo VW, melkein kun Mikonkin tilannetta miettii niin vaikka tallikaveri on heikompi niin ei se tilanne välttämättä yhtään heikommaksi ainakaan noin ammattikuskin näkökylmasta varmaan mennyt palkassakin varmaan eroja fordin vastaavaan..
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Lisäksi välit tallipäälikköön ei varmaan ihan parhaimat noiden ulosajojen jälkeen ole ollut, isot panostukset latvalaan ja vuodesta toiseen mokailee vain ja varsinkin nyt kun ykköskuskin paikka piti olla niin eipä siitä oikein mitään tullut.

Niin, Jari-Matti on Wilsonille kuin oma poika. Välit ovat varmasti kunnossa, ei kannata edes epäillä.

Yleisesti voidaan kysyä, että jos kolme rallia neljästä päättyy ulosajoon, niin kuinka moni tallipäällikkö on siinä tilanteessa kuin mitään ikävää ei olisi tapahtunut?

J-M jopa pyysi että Solberg olisi ottanut ykköskuskin paikan, koska norjalainen on jo niin paljon pisteissä edellä. Malcolm ei suostunut tähän siirtoon, joten sekin kuvastaa hyvin sitä luottoa, jota J-M tallissa nauttii. Kenelläkään ei liene epäselvää mistä se juotaa. Jari-Matin nopeus ja ajorohkeus on vaan niin kovaa luokkaa, että virheitä saa anteeksi. Tosin tallin kannalta nyt pitäisi jo pysyä ladullakin, koska maalissa vasta ne pisteet jaetaan.

Mikon kohdalla Portugali oli siis raju pettymys hylkäyksen takia. Täysin kuljettajasta riippumaton tekijä, mutta kuski ne tallin virheet joutuu kärsimään. Erikoista sinällään, että noinkin kokenut tiimi yritti vilpillä pelata. Loppukatsastus on nykyään sitä luokkaa kattava, että luokitusten vastaisia osia ei kannata käyttää. Citroen meinasi ensin valittaa hylkäyksestä, mutta veti sitten valituksensa takaisin, koska asia oli niin selkeä. Rahaa vaan palaa, eikä lopputulos olisi ollut kovinkaan hyvä. Ehkä Mikko olisi voinut selvitä aikasakolla, mutta iso osa pisteistä siinäkin tapauksessa olisi jäänyt saamatta.

Muutaman kerran olen niissä katsastuksissa ollut mukana, ja aina saa auton työntää traileriin. Sen verran sitä puretaan, että ajaminen katsastuksen päätyttyä on mahdotonta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuulilasi ja AKK Sports yhteistyöhön | Tuulilasi

Ei suoranaista ralliasiaa, mutta AKK katkaisee vuosikymmenten yhteistyön Vauhdin Maailman kanssa ja virallisen Neste Oil rallioppaan tuottaa jatkossa Tuulilasi.

Omana mielipiteenäni totean että seurailtuani molempien lehtien kirjoittelua ja kun Tuulilasin moottoriurheilupuoli on mitä on VM:ään verrattuna, niin kyllä tässä vaihdossa taitaa kuluttaja hävitä.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Latvalan "huikea" alkukausi saa jatkoa. Solisluu paskaksi hiihtoretkellä Lapissa ja Argentiinan ralli jää väliin.

Lähde: WRC:n sivut jonne myös tämä linkki vie
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joopa joo. Kyllä se nyt tuurin pukkasi Jari-Matille. Seuraava kisa siis ainakin jää väliin, eikä sitä seuraavaan osallistuminenkaan ole kirkossa kuulutettu. Nuo toipumiset voivat aina mennä hieman ennakoitua huonommin.

No, Ford joutuu nyt tekemään sen, mitä J-M jo aiemmin pyysi. Petter tulee varmaankin ajamaan loppukauden ykköskuskina. Joskin Jyväskylässä voitosta käydään kova taistelu, eikä tallimääräyksiä paljotta anneta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huhujen mukaan Ford on tarjonnut Latvalan autoa Sordolle, koska Minihän ei ole lähdössä Argentiinaan joten Sordo olisi "vapaalla jalalla" tuohon ralliin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Prodrivella vaan ohjelma supistuu entisestään. Argentiinan ja Uuden Seelannin piti alkuperäistenkin suunnitelmien mukaan jäädä väliin mutta nyt talli on ilmoittanut jättävänsä myös näiden kahden kisan välissä olevan Kreikan kisan väliin. Eli Sordo nähdään siis Minin puikoissa seuraavan kerran aikaisintaan Jyväskylässä, ja mistäpä tuon enää tietää nähdäänkö silloinkaan vai onko tallin kassa jo sen verran tyhjä että homma oli tässä.

Toivottavasti Sordo pääsisi edes tuohon Fordille Latvalan sairasloman tuuraajaksi niin ei joudu koko kesää katselemaan vierestä kun muut ajaa.


EDIT: Ei kun korjataanpas heti välittömästi omia puheita. Eli näillä näkymin Prodrive olisi siis lähdössä Uuteen Seelantiin, mutta Argentiina ja Kreikka jää väliin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huhut osoittautuivat todeksi eli Sordo ajaa Latvalan tuuraajana Fordia Argentiinassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Solberg ilmeisesti pysähtynyt ja Hirvonen noussut rallin johtoon.. kohta tallimääräyksellä päästää loebin ohi.. ? vai mitähän laittomuuksia taas autossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Solberg ilmeisesti pysähtynyt ja Hirvonen noussut rallin johtoon.. kohta tallimääräyksellä päästää loebin ohi.. ? vai mitähän laittomuuksia taas autossa.

Sordo on sen verran lähellä vielä että ei kärsi oikein kikkailla.

EDIT: Eikä näköjään edes tarvitse. Loebille puoli minuuttia nopeampi aika kuin Hirvoselle, ja samalla myös Sordo Hirvosen ohitse.

Nelospaikalla ollut Neuville ajanut ulos ja hänen kisansa jäi siihen.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EDIT: Eikä näköjään edes tarvitse. Loebille puoli minuuttia nopeampi aika kuin Hirvoselle, ja samalla myös Sordo Hirvosen ohitse.

Millähän sekunttikellolla olet katsonut kun ei ole Hirvonen Loebille ole tainut missään kohti tänään puolta minuuttia nopeampi olla ollut, nyt ero päivän päätteeksi loebin eduksi 0.1 sekunttia.

Tosin Sordo alkaa jäädä kelkasta joten tallimääräystä kohta kehiin? Toivottavasti sordo nyt vähän löytäisi vauhtia tai ralli lässähtää tähän.

EDIT: toki ikävä kyllä Sordo taitaa alkaa jo varmistelemaan vaikka paras vauhti varmaan vielä piilossa kun vasta totuttelee autoon. Tähän asti kyllä loistavaa työtä kun hyppää suoraan toisesta autosta toiseen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millähän sekunttikellolla olet katsonut kun ei ole Hirvonen Loebille ole tainut missään kohti tänään puolta minuuttia nopeampi olla ollut, nyt ero päivän päätteeksi loebin eduksi 0.1 sekunttia.

Näköjään tuon yleensä niin luotettavan Vysledky Rallyen sivuilla on nyt jostain syystä ihan puutaheinää nuo tulokset. Siellä näkyy edelleen että Hirvonen on jäänyt puoli minuuttia Loebille vitospätkällä, ja kutospätkän tuloksia ei ole näköjään ollenkaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loeb meinasi lipsauttaa pari kertaa ulos niin Citikalla jäädytettiin tilanne ja käskettiin Hirvosen lopettaa taistelu Loebia vastaan. Tää on tätä... Vittu kun se Hirvosen voitto Portugalissa meni siihen hylkäykseen.

EDIT: Minulla ei ole mitään tallimääräyksiä vastaan silloin kun ne tapahtuvat loppukaudesta ja tilanteessa jossa ainoastaan toisella kuljettajalla on realistiset mahdollisuudet voittaa mestaruus, mutta tämä Citroenin touhu on kyllä ollut jo vuosia aivan perseestä. Tälle "kautta aikojen parhaalle" rallikuljettajalle annetaan kaikki mahdollinen apu heti kauden avauskisasta alkaen ja esim. viime kaudella Ogier määrättiin apukuskiksi tilanteessa jossa hän oli vielä itsekin mestaruudessa kiinni ja taisivat olla Loebin kanssa tasapisteissä.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Loeb meinasi lipsauttaa pari kertaa ulos niin Citikalla jäädytettiin tilanne ja käskettiin Hirvosen lopettaa taistelu Loebia vastaan. Tää on tätä... Vittu kun se Hirvosen voitto Portugalissa meni siihen hylkäykseen.
Jos tarkoitat, että Portugalin hylkäyksen takia Hirvonen joutuu nyt ajamaan vain toisesta sijasta, niin taitaa olla väärä arvio.

Sinällään tallimääräykset ovat tosiaan perseestä, mutta kaksoisjohdossa oleva tiimi tuskin haluaa molempien ajavan ulos vain sen takia, että kisailevat keskenään rallin voitosta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tarkoitat, että Portugalin hylkäyksen takia Hirvonen joutuu nyt ajamaan vain toisesta sijasta, niin taitaa olla väärä arvio.

En minä sitä tarkoittanut. Ihan yleensä vaan olisi mielenkiintoisempi tilanne kun Hirvonen olisi tällä hetkellä pistejohdossa. Sitä kirosin vaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinällään kyllä vituttaa Hirvosen puolesta kun vauhtia näyttäisi tallikaveriin verrattuna kerrankin olevan hyvää, mutta toisaalta tuo oli kyllä tiedossa kun talliin tuli että kakkoskuskina joutuu olemaan. Silti olisi kyllä hauskaa ollut nähdä tuo tilanne kun Hirvonen johtaisi pisteissä ja jos tilanne olisi tuo mikä olisi.. loebillä olisi paljon enemmän paineita ja tallikaan ei ehkä niin suoriltaan tallimääräyksiä voisi antaa vaikka kyllä varmaan antaisikin.

Noh jos sentään Powerilta täydet pinnat kotia ja jotain saadaan rallista taas pelastettua. Tosin ei tuo Loebin ajo ole vakuuttanut joten saapa nähdä tulisiko sieltä joku virhe, tosin nyt kun hirvonen kai joutuu jemmailemaan vauhtia kunnolla niin mahdollisuuksia ei ole. Tosin huomenna tuon ekan erikoiskokeen voisi hirvonen vetää täysiä niin saisi loeb pistää kaasua pohjaan :)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Argentiinasta ei mitään uutta, vaan Citroenille tuli sitten odotettu kaksoisvoitto Loebin johdolla. Power Stagella Petter oli nopein, Mikko toinen ja hieman yllättäen Qatarin mies Citikalla kolmas. Kun Loeb jäi neljänneksi, niin oma "koira" ajoi ranskalaiselta yhden pisteen pois.

Fordin kannalta kisa meni aika huonosti, kun vielä kruunuksi Sordon kisa taisi päättyä tuonne viimeiselle pätkälle. Petter oli lopulta kuudes mutta aika pieni lohtu tuo on Citikan ykköstallia vastaan.

Östberg on ajanut tasaisen hyvin koko alkukauden ja oli taas kolmas. Eroa kärkeen tuli yli 3 minuuttia, mutta sijoitus oli hyvä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se vituttaa kyllä tämän päivän rallissa että kun on vain kaksi tallia jotka on ihan tosissaan mukana, ja näissäkin talleissa molemmissa pelataan selkeästi pisteitä yhdelle kuskille, niin kisat tahtovat jäädä aika latteiksi silloin kun jompikumpi näistä kuljettajista keskeyttää tai joutuu ongelmiin. Tallit vaan tylysti määrää kuljettajat pitämään asemansa ja loppukisa on pelkkää ajelua. Tämä MM-sarjan näivettyminen kahden tallin väliseksi kisaksi on tehnyt juuri tämän että tallimääräysten käyttö on todella helppoa. Vaikka tuolla on muutamia hyviä yksityiskuskeja niin ei heillä vaan riitä kalustossa nopeus haastaa ihan tosissaan näitä tehdaskuskeja, joten hekään eivät pysty juuri hankaloittamaan näiden isojen tallien tallipeliä.

Alkaa jotensakin menemään kyllä maku ja mielenkiinto koko hommasta, ja ei voi muuta kuin toivoa että Volkkari pystyisi heti nousemaan mukaan kärkitaisteluun ja mielellään mukaan tulisi uusiakin merkkejä (esim. Toyota).
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se vituttaa kyllä tämän päivän rallissa että kun on vain kaksi tallia jotka on ihan tosissaan mukana...

Ja näistäkin käytännössä vain yksi on oikea tehdastalli ja resurssit sen mukaiset. Volkkaria odotellessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös