Ralliketju

  • 1 699 765
  • 13 484

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Hännisen tilanne on kyllä mielenkiintoinen. Onko hänelle paikka Skodalta(tuleeko Skoda edes mukaan?) ensi kaudeksi mm-sarjaan?

Ei ole tainnut VW vielä julkistaa mitään ensi kauden suunnitelmista. Joidenkin huhujen mukaan Skoda ajaisi tällä hetkellä testejä emomerkkiä varten ja tähän uuteen sarjaan VW lähtisikin ihan emomerkin voimin. Mutta toisaalta Skodalta ilmoitettiin että ovat kiinnostuneita uudesta sarjasta heti kun tuo autosääntö vahvistettiin. Vai lähteeköhän sitten loppujen lopuksi kumpikaan mukaan, kukapa noista tietää?

Veikkaisin kyllä että jos Skoda lähtee MM-sarjaan mukaan niin Hänninen on yksi vahvimmista ehdokkaista Fabian rattiin. Huimaa on kyllä ollut Hännisen vauhti parina viime vuotena Jyväskylässä, jo viime vuonna kyykytteli WRC-autolla ajavia Villagroja ja öljysheikkejä ja tänäkin vuonna on ollut oikeastaan ihan siinä hitaimpien WRC-autojen tuntumassa. Jos ei huomenna mitään ongelmia vaan tule niin voittanee luokkansa jokseenkin näytöstyyliin.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Eihän tuossa Hirvosen ulosajossa mitään teknisiä syytöksiä ole, kuten kaveri itseään tuntui syyttävänkin.

Mun mielestä se nyt vaan menee niin, että liian pitkä hyppy kääntyvään alastuloon = ilmassa et voi ohjata = alastulo ulkoreunaan keula edellä ohjaus oikealle = nelivetoautossa ensin keula vetää jo tielle ja se perä ei enää ehtinyt nostaa itseään (ts. tie ei riittänyt) ennen vastapenkkaa = katon kautta ympäri pitkin tietä. Etuvedolla se olisi vetanyt siitä suoraan pihalle vastapenkkaan tössäyttäen ilman sen kummempia kuperkeikkoja. Ja koko tilannehan lähti jo sieltä ennen hyppyä valitusta ajolinjasta ja toki vauhdista.

Joka tapauksessa, tuo kaato menee old school -näyttävyydessään Suurajojen historian näyttävimpiin kaatoihin, ehdottomasti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tässä Lankamaan perinteinen miina (ladon nurkka, hiukan ennen maalia), jossa joka kerta nähdään kaatoja. Tällä kertaa myös WRC-auto sai kipeää, kun Fordin öljysheikki pisti auton katolleen. Joku N-ryhmän Subaru pisti haasteen Hirvoselle vauhdikkaimmasta kaadosta, olisiko mennyt peräti 7-kertaa ympäri? Lankamaan kaadot.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Latvalalta ihan käsittämättömän kova aika EK14:lla. Aamun kahdella ensimmäisellä pätkällä Ogier oli ottanut Latvalaa kiinni n. 7 sekuntia ja eroa oli enää reilut 15 sekuntia, mutta EK14:lla Latvalalle 7,3 sekunnin pohjat ja eroa on taas yli 22 sekuntia. Toisena päivään lähtenyt Solberg ei ole pysynyt yhtään Latvalan ja Ogierin kyydissä ja on tippunut kolmanneksi, eroa yli 28 sekuntia.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Latvalalta ihan käsittämättömän kova aika EK14:lla.

Kirjoittelin täällä jo hyvä tovi sitten, että pidän Latvalaa potentiaaliltaan nopeampana kuin Hirvosta. Ongelma on tiellä pysyminen ja yleinen koheltaminen. Vähitellen varmuuskin näyttää kuitenkin lisääntyneen, joten tiedä vaikka Latvala joskus mestaruuteenkin yltäisi. Asfaltilla hän on kuitenkin sen verran huono, että kaiken täytyy mennä nappiin, jotta mestaruus irtoaisi.

Latvalalle sopii erityisen hyvin nopeat soratiet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viisi pätkää pitäisi Latvalan vielä taistella, joten mitä vaan ehtii vielä tapahtua. Oli kuitenkin hyvä että Latvala pystyi vastaamaan tuohon Ogierin aamun hyökkäykseen lyömällä tuollaisen ajan tauluun. Latvalalla on tosiaan tuo perusnopeus kunnossa mutta virheitä ja koheltamista on ollut liikaa. Tämä kausi on kuitenkin tuonkin suhteen ollut jo parempi ja viime kauden kaltaista sekoilua ei olla enää nähty vaikka niitä ulosajoja on tälläkin kaudella tullut. Mutta tuo Uuden Seelannin voittoon nouseminen viimeisellä EK:lla oli varmaan Latvalan itseluottamukselle melkoinen boosti ja tuollaiset onnistumiset tuovat otteisiin lisää varmuutta. Nyt jos vielä onnistuisi Latvala Jyväskylän voittamaan niin kuka tietää minkälainen vaikutus sillä on kaverin suorituksiin. Mutta pitkä on vielä tie siihen voittoon, Ogier ei tule varmasti antamaan periksi ja minkäänlaisiin virheisiin ei ole nyt varaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tuo Uuden Seelannin voittoon nouseminen viimeisellä EK:lla oli varmaan Latvalan itseluottamukselle melkoinen boosti ja tuollaiset onnistumiset tuovat otteisiin lisää varmuutta. Nyt jos vielä onnistuisi Latvala Jyväskylän voittamaan niin kuka tietää minkälainen vaikutus sillä on kaverin suorituksiin.
Toisaalta, nyt sitten joku pahemman luokan töppäys noiden muiden varsin hyvin palstatilaa ja huomiota saaneiden vastaavien jatkoksi ja auto johtoasemasta pusikkoon rusinaksi, niin heilahtaakin se itseluottamusmittari taas muutamaksi kuukaudeksi pahasti pakkasen puolelle.

No, pakko on kaasu pohjassa päästää ja virheitä saattaa siinä kyydissä sattua kenelle tahansa, mutta nimenomaan Latvalan tapauksessa todella toivon että niin ei käy. Ihannetilanne todella olisi, että J-M ajelisi nyt vakuuttavasti voittoon ja ottaisi sitä todella tervetullutta boostia itseluottamuksensa kannalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sieltähän se Citikoiden hyökkäys tuli heti seuraavalla pätkällä, ja nyt vuorostaan Latvala joutui taipumaan 7,5 sekuntia pohjat ajaneelle Loebille. Nopeammin ajoivat myös Ogier, Solberg ja Sordo, ja ero kakkosena olevaan Ogieriin on enää 16 sekuntia. Eli tiukalle tämä vielä menee kun neljä pätkää on vielä jäljellä. Se on Latvalan kannalta hyvä juttu että kolme noista neljästä pätkästä on toiseen kertaan ajettavia pätkiä jolloin hän ei kärsi ensimmäisenä ajamisesta niin paljoa, ilmeisesti tällä EK15:lla Latvalalla oli ongelmia liukkauden kanssa.


EDIT: Kovaa tulee Citikat. EK16:lla Latvala sanoi ladanneensa niin kovaa kun hän vaan tuolla Fordilla voi tulla ja silti n. 4 sekuntia kuokkaan sekä Ogierilta että Loebilta. Tosi tiukaksi menee loppu jos Citikat pystyvät tuota tahtia ajamaan eroa kiinni, Latvalan ero Ogieriin nyt nimittäin 12,3 sekuntia ja Loebiin 21,4. Seuraava pätkä on Surkee, jolla Latvala onnistui ensimmäisellä kerralla (EK14) mahtavasti. Toivottavasti Latvala pystyy nyt iskemään samanlaisen haamuajan tauluun ja katkaisemaan Citikoiden kirin.
 
Viimeksi muokattu:

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Pystyttekö te rallifanit sietämään tuota Maikkarin selostuskaksikkoa? Äsken pohtivat Tuomisen johdolla mikä on kaverin ja tuttavan ero, hieman aiemmin muistelivat jonkun kuskin tai kartturin poliisiarvoa. Ajotaidoista, autoista tai mistään muustakaan oleellisesta ei vissiin ole tarpeellista kommentoida. En ihan ummikko rallin suhteen ole itsekään, mutta sen kerran kun lajin ääreen sohvalle istahtaa, kiinnostaisi kuulla vähän muutakin kuin että kuka on hyvää ryyppyseuraa rallibileissä. Moottoriurheilun Anu&Juti, etten sanoisi.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaahas. Tiukaks menee taistelu Jyskälän voitosta. Ogier tulee takaa niin perhanasti ja kaksi pätkää vielä jäljellä. Toivottavasti J-M kestää hyökkäyksen, ei vissiin tarvi enää aura-autona edetä kuitenkaan.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Pystyttekö te rallifanit sietämään tuota Maikkarin selostuskaksikkoa?
Ei niitä pysty kuuntelemaan, niin tv:ssä kuin katsomo.fi:ssä. Itse laitan äänet pois, katson livekuvaa ja kuuntelen WRC:n omaa ralliradiota, jossa haastatellaan esim. kuskeja EK:den jälkeen.

Itse veikkailin aamulla, että Latvala voittaa kahden sekunnin turvin, toivottavasti ei niin tiukille mene =)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ogier kyllä tulee takaa kuin itse perkele, vaan onneksi ei nyt viimeisimmällä tullut kuin alle kaksi sekuntia kuokkaan. Tuollaiset tappiot Latvala vielä kestää. Mutta tiukaksi menee kyllä, todella tiukaksi. Nyt punnitaan kyllä Latvalan hermon pitävyyttä. Loeb on jo nyt menettänyt pelin voitosta, mikäli kärkikaksikko ei nyt sitten sorru virheisiin lopussa.
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Latvala. YES!

Kyllä Latvalalle tuon suo mielellään. Varmaan juniorina päiväunena nähnyt Jyväskylän voiton. Ja vastoinkäymisiä takana aivan tarpeeksi. Onnea!
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Latvala piti paikkansa ja voitto tuli. Sanoivat myös, että Jari-Matti on nuorin suomipoika, joka on Jyväskylän voittanut. Alén oli aikoinaan pari kuukautta vanhempi kun silloin voitti, tjsp.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onnittelut Latvalalle upeasta suorituksesta! Se oli ihan ajamalla saavutettu voitto, eikä jättänyt oikeastaan mitään muuta jossiteltavaa kuin että mikä olisi ollut tilanne ilman Hirvosen keskeytystä. Mutta kilpailussa pitää ajaa maaliinkin ja Latvalan voitti oli siis täysin ansaittu.

Toivottavasti nuorimies saa tästä lisää itseluottamusta ja sitä mukaa vielä varmuutta ja tasaisuutta otteisiinsa. Jyväskylässä ei kädettömän kuljettajat juhli joten ainesta miehessä on vaikka mihin.

Onnittelut myös Juho Hänniselle! Ylivoimainen voitto omassa luokassaan, ihan vertailukelpoisia aikoja hitaampien WRC-miesten kanssa, ja vielä pari MM-pistettä. Ei hassummin! P-G Anderssonkaan ei kuitenkaan ihan kädetön vastustaja ole ja nyt jäi yli minuutin päähän.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinällään jännä että Hirvosella on alkanut viimeaikoina tulemana virheitä kun yleensä juuri varmuus ollut hänen valttikorttinsa koko uralla. Toisaalta kertooko tuo sitten sitä, että auto on vain niin heikko tällähetkellä, että on vedettävä riskillä jotta pysyy edes jotenkin muiden vauhdissa? No pointsit mielestäni Hirvoselle Suomen rallista että yritti tosissaan vaikka ulos mentiin.

Latvalalta hyvä ralli ja otti kauden toisen voittonsa. Harmi että myös hänellä on noita virheitä edelleen nähty joten mestaruustaisteluun ei mukaan ehdi enää oikein mitenkään vaikkakin nykyään on 50 pistettäkin otettavissa kahdella voitolla viellä kiini. Loeb taisi vain tälläkertaa varmistella ja antaa muiden vetää täysillä. Veikkaan että koko Citroen tallin taktiikka oli antaa fordien jopa rauhassa riehua siellä kärjessä ja antaa heidän tehdä ajovirheitä.

Fordilla kuitenkin pikkuhiljaa alkaa marssijärjestys muuttua ja Latvala meni taas ohi Hirvosesta pisteistä. Saapa nähdä mitä tulevaisuudessa fordilla tapahtuu. Hirvosen paikka ei välttämättä ole ihan kiveen lyöty enää?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se mikä on Latvalan itseluottamuksen kannalta tärkeää on se, että nämä tämän kauden voitot ovat kumpikin tulleet tiukan sekuntitaistelun jälkeen, siten että kuljettajien henkistä kanttia on testattu tuossa tilanteessa. Ja Latvala on pystynyt nyt pitämään homman kasassa ja voittamaan nuo sekuntitaistelut. Tuollainen tekee hyvää itseluottamukselle kun tietää että pystyy kääntämään tuollaisen tiukan taistelun edukseen.

Latvalasta tuli muuten Jyväskylän MM-rallin kautta aikojen nuorin voittaja (En muista että kukahan oli edellinen tittelin haltija?). Tämäkin tuppaa monesti unohtumaan että Latvala on vielä todella nuori rallikuljettajaksi, suuremmasta WRC-kokemuksestaan huolimatta nuorempi kuin mm. Ogier, joten aikaa hänellä on kehittyä vielä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä teistä muista, mutta kyllä mulla on jo pikkuhiljaa mennyt usko tohon Hirvoseen. Ei siinä vaan tunnu olevan sellaista oikeeta mestariainesta. Jari-Matin voitto Jyväskylässä oli mielestäni erittäin paha juttu Hirvosen kannalta. Latvala kiilasi pisteissä ohitse ja JM alkaa muutenkin olla koko ajan lähempänä ja lähempänä sitä potentiaalia jonka kaveri omaa. Jos se kaikki potentiaali saadaan sieltä irti, niin uskon että Latvala pesee sen jälkeen Hirvosella lattioita.

Toivottavasti ensi kaudeksi tulisi enemmän messiin näitä tehdastalleja. Harmittaa esimerkiksi tuon Solbergin puolesta, kun joutuu nöyrtymään Citroenilla Ogierille ja Loebille. Onko näistä uusista tehdastalleista ollut mitään huhua? Mini nyt ajaa jotkut kisat ja ainakin jossain vaiheessa huhuiltiin Fiatia ja muistaakseni jopa Toyotaa takaisin MM-sarjaan. Olisivat kyllä tervetulleita.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisikohan Skoda olla yksi potenttiaalinen tehdastalli joka palaisi?

Ainakin tuon super 2000 luokan vauhti on ollut melko hyvää. Tosin itsellä ei ole mitään hajua onko noilla autoilla sitten mitään tekemistä ensikauden autojen kanssa eli onko ihan erilaiset autot ja onko esim fordin super 2000 autot mitä oli Jyväskylässä ihan erivehkeitä mitä ensikaudella on käytössä eli voiko tuosta Skodan vauhdista sitten sanoa yhtään mitään?

Jokatapauksessa hyvä saada ainakin mini takaisin mukaan ja olisi hyvä kyllä saada reilusti myös muita mukaan vaikka pari ekaa kautta voisikin olla vaikeampaa. Nyt vähän tylsää kun siellä yleensä joku 6 Citroen kuskia ja pari Dord kuskia kärkikymmenikössä. Oikeastaan aika monesti varsinkin Citroenilla on nyt varaa taktikoida ralleissa kun ei siellä muita uhkaajia monesti ole ollut kun loebilläkin voinut olla 5 tallikaveria edessä ja muut löysännyt tai ottanut aikasakkoa jotta pääsee ohi... Varsikin Sohlbergiä käy tällähetkellä sääliksi kun ei saa ihan puhdasta tehdasautoa alle ja vaikka ajaisi hyvinkin niin monesti joutunut muita päästeleen sitten ohi..
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Avautui nyt vasta kunnolla kuinka varma, luotetava ja ylivoimanen kuljettaja Sebastian Loeb* on. Wikipediasta laskin hänen kuuden viime kauden + tämän keskeneräisen kauden starttinsa joita oli 95 kappaletta. Näistä Loeb on voittanut 54, ollut toinen 19 kertaa ja kolmas 7 kertaa. Palkintopalliprosentiksi tulee hurja 84.2%. Melkoista...

* Linkki vie Loebin Wikipedia artikkeliin.

Ps. En ota vastuuta tietojen oikeellisuudesta, koska laskin niin nopeasti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui nyt vasta kunnolla kuinka varma, luotetava ja ylivoimanen kuljettaja Sebastian Loeb* on. Wikipediasta laskin hänen kuuden viime kauden + tämän keskeneräisen kauden starttinsa joita oli 95 kappaletta. Näistä Loeb on voittanut 54, ollut toinen 19 kertaa ja kolmas 7 kertaa. Palkintopalliprosentiksi tulee hurja 84.2%. Melkoista...


Toisaalta tämä on tätä nykyrallia. Jos kärkikuski ajaa maaliin niin lähestulkoon aina on palkintopallilla. Ennenvanhaa jos ajoit yhdessä mutkassa pienen virheen ja menetit vaikkapa minuutin niin olit pahimassa tapauksessa jossain kympin ulkopuolella, mutta nykyään erot niin suuret ettei sijoitus pahemmin tipahda. Tällähetkellä on vain niin vähän talleja että jos sulla muutenkin hyvä auto niin yksinkertaisesti sillä ei vaan kovin helposti jää kärkitiloilta, toki tässä Ford kaksikko on välillä onnistunut, mutta kuitenkin..

Ei siinä mitään Loeb ehdottomasti kaikkien aikojen kuski, mutta voisi melkein vannoa, että jos vaikkapa Mäkisen huippuvuosina olisi ollut vain kaksi kärkitallia niin myös hänen tilastonsa voisi olla ihan erilaisia...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisikohan Skoda olla yksi potenttiaalinen tehdastalli joka palaisi?

Ainakin tuon super 2000 luokan vauhti on ollut melko hyvää. Tosin itsellä ei ole mitään hajua onko noilla autoilla sitten mitään tekemistä ensikauden autojen kanssa eli onko ihan erilaiset autot ja onko esim fordin super 2000 autot mitä oli Jyväskylässä ihan erivehkeitä mitä ensikaudella on käytössä eli voiko tuosta Skodan vauhdista sitten sanoa yhtään mitään?

Kyllä ne ensi kauden autot eroaa aika lailla näistä tämänhetkisistä super 2000 -autoista. Näissä nykyisissä on mm. 2-litrainen vapaastihengittävä moottori ja näihin ensi kauden WRC-autoihin tulee 1,6-litrainen turbomoottori. Lisäksi näissä uusissa autoissa sallitaan puoliautomaattinen vaihteisto ja niissä sallitaan isommat spoilerit ja siivet. Eli jos Skoda lähtee mukaan niin käytännössä joutuvat hekin tekemään uuden auton. Mutta sellaisia huhujahan on liikkunut että Skoda ajaisi tällä hetkellä testiä jo ensi kautta ajatellen, mutta tuota testiä ajettaisiin emomerkkiä Volkswagenia varten. Skoda pysyisi siis tässä nykyisessä S2000-luokassa ja uuteen sarjaan lähtisi mukaan emomerkki. Mutta tiedäpä sitten näiden huhujen todenperäisyydestä.

Toivoa sopii että uusia merkkejä tulisi vielä Minin jälkeen lisää, mutta on ensi kaudelle tulossa jo ainakin sellainen parannus että ilmeisesti sekä Ford että Citroen tulevat ajattamaan sarjassa kolmea autoa, ja sen lisäksi myös Citikan junnutiimi ja Stobart tulisivat jatkamaan sarjassa parin auton voimin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Hieno kisa Latvalalle, Hirvosenkin vauhti oli lupaavaa, mutta valitettava ulosajo pilasi kisan. Kankkusen mukanaolo oli hieno asia ja vielä kaiken lisäksi Juhalle komea sijoitus, harmi vaan että Räikkösen kisa meni pieleen ulosajon takia.

Ennen kaikkea oli hienoa olla kolmatta kertaa peräkkäin paikan päällä.

EDIT: Laitetaan nyt pari kuvaakin, ei tosin mitään kummoisia, ihan perus rallikuvia:

Linkistä Imageshackin slideshowhun: (13 kuvaa) Slideshow

Tässä imageshackin albumi perinteisemmällä tavalla, jos diaesitys ei toimi.

Yksi ulosajokin muuten meinattiin nähdä, kuvassa nro 3 esiintyvä Pirellin keltaisella Mitsulla ajava numero 37 ajoi hetken aikaa toiset renkaat ojassa, mutta sai hallittua auton kuitenkin. Kuvassa tilanne on jo hallinnassa, tosin erittäin reunassa vieläkin ja ruohoa lentää takana.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä teistä muista, mutta kyllä mulla on jo pikkuhiljaa mennyt usko tohon Hirvoseen. Ei siinä vaan tunnu olevan sellaista oikeeta mestariainesta.

En minä ihan vielä menettäisi luottoa Hirvoseen, koska kyllähän hän viime kaudella ihan oikeasti osoitti olevansa mestaritason kuljettaja vaikka lopulta hävisikin tittelin parilla pisteellä. Tämä kausi on kyllä ollut heikko, ja virheitä on tullut Hirvoselle epätyypillisen paljon, mutta minä luulen että isolta osin tämä johtuu siitä että Citroenin auto on vaan tällä hetkellä niin paljon nopeampi kuin Ford.

Onhan tuo nähty että myös Loeb sortuu joskus virheisiin silloin kun hän joutuu altavastaajaksi ja joutuu yrittämään erityisen kovaa. Nyt Ford-kuskit joutuu koko ajan vetämään vähän "ylikovaa" pysyäkseen Citroenien vauhdissa ja se kostautuu sitten virheinä. Latvalalle propsit siitä että tästä tilanteesta huolimatta hän on pystynyt karsimaan virheiden määrää edelliskausista, mutta Hirvonen näyttäisi nyt ottavan ehkä vähän ylimääräistäkin painetta siitä että hänet ihan "virallisesti" nimitettiin ykköskuskiksi tälle kaudelle. Tähän kun yhdistetään se että auto on hitaampi kuin kilpailijoilla niin Hirvonen ehkä yrittää vähän liikaa ja se kostautuu virheinä.

Mutta kuten olen sanonut niin ensi kaudella moni asia saattaa muuttua. Ensinnäkään ei tiedetä vielä yhtään mitkä ovat tallien väliset voimasuhteet koska molemmille tulee ihan uudet autot. Sen lisäksi ensi kauden autot tulevat olemaan todennäköisesti aika erilaisia ajaa koska käsittääkseni esim. aktiivilukot ovat kielletty näissä S2000-autoissa (korjatkoon joku joka on tutustunut paremmin noihin ensi kauden autosääntöihin). Sitä ei vielä pysty sanomaan miten tämä vaikuttaa kuljettajien välisiin voimasuhteisiin, koska autot vaativat vähän erilaista ajotyyliä.

Jostain lehdestä lueskelin joskus juttua näistä aktiivilukoista ja siinä oli sanottu että aktiivilukoilla varustettua autoa pitää viedä koko ajan nokka edellä "junamaisesti" kun taas mekaanisilla lukoilla varustettua autoa "roiskitaan" enemmän vähän kuin takavetoista. Tässä jutussa oli otettu esimerkiksi Loeb, jolla on tausta etuvetoautoissa ja asfaltilla jolloin tämä nyky-WRC-autojen vaatima ajotyyli sopii erityisen hyvin Loebille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös