Ralliketju

  • 1 699 787
  • 13 484

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Sammutti autonsa palsankylässä ja siitä ero. Muuten kyllä tulee tasatahtia vielä. Huomenna busse iskee ja kovaa... Hirvonen ilman ongelmia varmaan on keulassa illalla. Varsinkin kun esim. Jukojärvi sopii miehelle kuin nyrkki silmään.

Olihan siinä tuo kämmi, mutta silti Loeb ei ole ollut vielä yhdelläkään EK:lla Marcusta nopeampi. Sekunti/ek tekee mukavat 30 sekuntia kisassa. :)
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Terävimmän kärjen osalta iltapäivän toiseen kertaan ajettavat pätkät on takana ja Loeb jää kovasta riskin otosta huolimatta Ford-kaksikolle lisää. Hirvonen pistää kovasti kampoihin Marcukselle, muttei taida ihan vielä riittää. Mutta katsellaan miten tilanne kehittyy.

Edit: Näköjään Petterikin tulee nyt kovempaa kuin Loeb, kun aamun ongelmat on takanapäin.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terveisiä Vellipohjasta!
Kylläpä se Herrojen vauhti oli, taas kerran, täysin tajutonta! Ihmetellä täytyy, kuinka noi vehkeet pysyy tiellä siinä vauhdissa. TV:n kautta ei saa minkäänlaista käsitystä koko rallitouhusta. Menkäähän huomenna tai sunnuntaina ihmettelemään! Kannattaa!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Järkyttävää katteltavaa nämä maikkarin rallilähetykset, joka parin jälkeen mainoskatko!

Tosin ne mainoskatkot itsessään kesti vain 20 sekuntia. Ja siinä välissä saatiin vain uudet autot valmiiksi lähtöön.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Järkyttävää katteltavaa nämä maikkarin rallilähetykset, joka parin jälkeen mainoskatko!

Aikaisemmin päivällä tuli puolen tunnin kooste, jossa ei muistaakseni ollut kuin yksi mainoskatko, mutta eipä siinäkään liikaa varsinaista kilvanajoa näytetty. Muutama hassu välähdys kärkinimistä jostain pätkältä ja suurin osa lähetysajasta kulutettiin studiojauhamiseen.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Järkyttävää katteltavaa nämä maikkarin rallilähetykset, joka parin jälkeen mainoskatko!

Jep, samaa tuli täälläkin kirottua.

Koko maikkarin "tuotanto" Killeriä lukuunottamatta, (kamerat) aivan perseestä.
Todella pettynyt kuvaan, mitä tulee varsinaisilta erikoiskokeilta.
Näyttää helvetin halvalta amatöörien puuhastelulta tuo kuvaus, kameroita aivan liian vähän, incaria ei näytetä käytännössä ollenkaan, jne, kyllä on YLEä ikävä...

Samoin katsojien itse kuvatut omat videopätkät, ei helvetti, pitää mennä paviljonkiin asti "infopisteeseen" kysymään lisäohjeita.
Mahdollisimman vaikeasti tuokin toteutettu. Eipä ole yhtään katsojien itse kuvaamaa videopätkää vielä näkynyt.
 

Semenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trojans, Steelers, La Liga, jääkiekko lajina
Koko maikkarin "tuotanto" Killeriä lukuunottamatta, (kamerat) aivan perseestä.
Todella pettynyt kuvaan, mitä tulee varsinaisilta erikoiskokeilta.
Näyttää helvetin halvalta amatöörien puuhastelulta tuo kuvaus, kameroita aivan liian vähän, incaria ei näytetä käytännössä ollenkaan, jne, kyllä on YLEä ikävä...

Sama vika Rahikaisella. Eli kovat oli puheet ennen kauden alkua, kuinka meininki muuttuu ja ralli on hienompaa töllössä. Nyt kylä ikävä YLEä rallin suhteen. Huoltoaluehaastattelut, pätkien kuvat ja muut info jutut toimi vaan niin valtavan paljon paremmin valtion yhtiön puolella. Jotenkin Yleltä sen rallilähetyksen löysi ja niiden pariin eksyi joskus vahingossakin, nyt joutuu oikein metsästämään, notta koska se puolen tunnin kooste siitä yleisöerikoiskokeesta tulee.

Mitä ralliin tulee, huikeeta on touhu ja tämän vuotinen kisa. Vielä kun olisi Kankkunen mukana niin olis vielä hienompaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eli kovat oli puheet ennen kauden alkua, kuinka meininki muuttuu ja ralli on hienompaa töllössä. Nyt kylä ikävä YLEä rallin suhteen.

Ei liene kuitenkaan eka kerta kun Maikkari mesoaa ja puheet ovat sitten kuiteski lopulta ihan täysin toista, mitä lopulta suoltavat tuutista pihalle. Harmitti hiukan, kun itsellä on yleensä tapana tallennella kaikki Neste Oil Rallin lähetykset ja katsella niitä jälkeenpäin. Eilisen "koosteen" jälkeen ei harmita yhtään.

No niin, tie alkaa pikkuhiljaa käydä kohti Ouninpohjaa ja Kakariston risteystä. Autoa näyttäisi olevan pellot jo pimeänä, on se ralli aika monen ratto :)
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, päivän ensimmäiset ek:t ajettu ja Busse näyttäisi tehneen hieman ratkaisua Ouninpohjassa. Mikolla meinasi auto lähteä hanskasta kakaristolla.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Mikolla meinasi auto lähteä hanskasta kakaristolla.

Oli kyllä TODELLA lähellä erittäin raju ulosajo Mikolla.
Tuurilla ja taidolla Mikko selvisi pelkällä säikähdyksellä...

Jokohan Malcolm alkaa kohta "hillitsemään" keskinäistä taistelua.
Loeb on toki kohtalaisen lähellä, mutta ero on kuitenkin aika reilu ottaen huomioon, miten tiukkaa tuolla on, (ajetaan sekunnin kymmenyksistä).
 

tiikeri

Jäsen
Jokohan Malcolm alkaa kohta "hillitsemään" keskinäistä taistelua.
Loeb on toki kohtalaisen lähellä, mutta ero on kuitenkin aika reilu ottaen huomioon, miten tiukkaa tuolla on, (ajetaan sekunnin kymmenyksistä).

Hirvosen ja Loebin ero reilu 17 sekuntia, joten ei todellakaan varmasti ala mitään hillitsemään vielä. Tyhmäähän se olisi tässä vaiheessa, katsotaan sitten tilanne uudestaan kun päivän ek:t on ajettu. Kunhan vaan Fordin tekniikka kestää, niin eiköhän tästä kaksoisvoitto irtoa. Ajamalla Loeb ei tuolta enää tule nousemaan, enkä usko että suomalaiskaksikko ajovirheisiin tulee sortumaan.

Eiköhän Hirvonenkin ala pikkuhiljaa itsekin tajuamaan, ettei hän ajamalla Marcusta kiinni saa.. kunhan pitää ranskalaisen takanaan, niin hyvin menee.

EDIT. säätöä
 
Viimeksi muokattu:

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
MTV3:n rallilähetykset ovat todellakin syvältä.
Ehkä 2 minuuttia näytetään itse asiaa, loput on mainoksia, ukkojen jorinoita, tikkakisaa ja hölmöilyä. Maxin puolella lähetykset ovat mielestäni olleet hitusen parempia.
Melkein toivoisin Hirvoselle voittoa, ja pääasia että ranskis pysyy kaukana.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Harmitti hiukan, kun itsellä on yleensä tapana tallennella kaikki Neste Oil Rallin lähetykset ja katsella niitä jälkeenpäin. Eilisen "koosteen" jälkeen ei harmita yhtään.

Kannattaa katsoa iltasin Eurosportin koosteet ja ottaa talteen ne. Niissä keskitytään itse aiheeseen, eikä pelkästään Tomi Tuomisen ärsyttävään naamatauluun. Ja jää joku kuvaki mitä rallissa on päivän mittaan tapahtunu.
 

tiikeri

Jäsen
Onnittelut Marcus Grönholmille rallin voitosta. Erittäin vakuuttavaa ja täysin virheetöntä työtä koko viikonlopun ajan. On se huikea äijä ajamaan, ei voi muuta sanoa.

MM-sarjan pistetilanne näyttää tällä hetkellä oikein mukavalta. Vaikeita ralleja tulossa ja pientä etumatkaa varmasti tarvitaan Loebin takana pitämiseksi.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Hirveää katsottavaa nämä MTV3:n rallilähetykset. YLE on muistaakseni viime vuosina näyttänyt päätös-ek:n suorana ajoineen, mutta mitä tekee Maikkari? Lähetysaikaa on reilu tunti, mutta ajoa siinä näytetään kolmen kärkikuljettajan maalin jälkeisen köröttelyn verran. Kommentit kyllä saatiin, Grönholmilta oikein kahteen kertaan; ensin heti maaliin tulon jälkeen ja noin viisi minuuttia myöhemmin vielä puhelimitse. Joku kuningasajatus tässäkin oli varmasti taustalla, mutta se ei kyllä ainakaan allekirjoittaneelle auennut... Muutenkin lähetyksestä varmasti yli 80% on tuttuun tapaan turhanpäiväisiä studiolöpinöitä Gardemeisterin kanssa.

Maikkarilla on kyllä uskomaton taito sössiä jokaisen urheilutapahtuman televisionti, johon se onnistuu oikeudet hankkimaan. Tässäkin tapauksessa olisi ollut syytä vain ottaa mallia YLE:n rallilähetyksistä...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
tiikeri kirjoitti:
Onnittelut Marcus Grönholmille rallin voitosta. Erittäin vakuuttavaa ja täysin virheetöntä työtä koko viikonlopun ajan. On se huikea äijä ajamaan, ei voi muuta sanoa.

Erityisesti onnittelut seitsemännestä "keskisuomen" valloituksesta. Seuraava olisi jo ohittamaton. Jatka vielä kausi Bosse.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Maikkarilla on kyllä uskomaton taito sössiä jokaisen urheilutapahtuman televisionti, johon se onnistuu oikeudet hankkimaan. Tässäkin tapauksessa olisi ollut syytä vain ottaa mallia YLE:n rallilähetyksistä...

Tämä on sitä Sairasen sairasta huumoria.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On siellä ulkomaan elävät saattaneet hieman ihmetellä muuan Toni Gardemeisterin vauhtia Vetomiehissä. Oli kuulemma nimittäin pistänyt mm. Fordin WRC-tehdasautolla ajavalle Al Qassimille joillakin pätkillä sekuntikaupalla päihin, ja esim. yli 30 kilometrin pituisella Ouninpohjallakin lähes sama aika. Ja nämä ajat siis F-ryhmän takaveto-Bemarilla! Veikkaisin että on voinut olla ihan komeaa nähtävää kun takavetoisella tullaan todella isoa kovaa.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tämän vuoden sorasirkus takana ja tänään palattu jo työnsyrjäänkin kiinni... Tämän vuoden Neste Oil Rallista jäi kyllä hienot fiilikset kokonaisuudessaan. Koko viikonloppu to-su oltiin reitillä ja nähtävää kyllä riitti kaikin puolin, porukkaa oli silmittömästi enemmän kuin viime vuonna ja urheilullisestikin kisa tarjosi paljon mukavia juttuja.

Noihin Maikkarin säätöihin ja lähetyksiin en osaa ottaa kantaa kun en ensimmäistäkään nähnyt, mutta jos muutaman sanan itse kilpailusta tänne heittäisi.

Ensimmäisenä täytyy kyllä ylistää paljon parjaamani Mikko Hirvosen esitystä. Mies teki viikonlopusta seuraamisen arvoisen ja miehen yritys oli silmiinpistävää. Ei siinä Kakariston vasurissa ajeta ulos, jos ei yritys ole aivan tapissaan. Kyllä Mikko sen paikan tietää ja tuntee, mutta nyt oli vaan niin huima hyökkäys päällä, että monessa paikassa meinasi äijällä livetä. Ja haastatteluissa mies jaksoi luoda hyvää fiilistä siinä missä Bosse oli välillä puuduttavan laimea kommenteissaan. Nyt Mikko pystyi tutuissa maisemissa mittaamaan oman "limiittinsä" ja saman tien jäi Loebin poika taakse. Bossen vauhtiin on matkaa parisen kautta, jos vaan mies saa (ja miksei saisi?) pitää nykyisen tallipaikkansa.

Toinen läpi viikonlopun loistanut asia oli Loebin vaisuus. Millään kohtaa ei tullut kunnon hyökkäystä, edes todellista yritystä hyökkäykseen. Kaipolanvuoren pohjat olivat puhtaasti tulosta siitä, että Sebillä oli pehmeämpi rengasseos kuin Fordin pojilla, jolloin rengas toimi pehmeässä tiessä nopeammin. Juupajoella ja Ouni 1:llä "löppönen" saikin sitten selkään niin että kolina kävi. Nyt kun Mikkokin oli Sebiä nopeampi, pelkkien pisteiden ajelu ei sinällään edes riitä mestaruuskamppailua ajatellen, mutta yksinkertaisesti ei tainnut nyt mestarilla olla eväitä haastaa suomalais-duoa. Hieman alakuloisuutta oli miehen olemuksessa havaittavissa, mutta toisaalta revanssin paikka tulee nyt Saksassa, jossa mies on perinteisesti ollut elementissään ja hallinnut olosuhteet ja tiet paremmin kuin kukaan muu. Mutta pidemmäksi kävi jälleen tie mestaruuteen; nyt on Loeb vihdoin palannut sinne muiden kuolevaisten joukkoon virheiden ja epäonnen kanssa.

Täysin vastakohtaisen kisan ajanut Subaru-kaksikko jätti kyllä ihmeellisen kuvan tiimin tilanteesta. Petter taitaa olla niin suuri jorma otsassa tätä nykyä, ettei kypäräkään tunnu mahtuvan päähän. Atkinsson leikittelee diplomaattisilla vastauksillaan ja on ikään kuin tallikaverin pessimististisyys ei vaikuttaisi häneen millään tavalla. Hieno ajo epävarmana ja niitä "omia paikkoja" löytävänä kuskina tunnetulta aussilta. Petter oli löytämässä hyvän vauhdin perjantaina, mutta jotenkin jo odotettu keskeyttäminenhän siellä edessä sitten häämötti.

Muista suomalaisesiintyjistä Latvalan sähläilyt nyt nousevat ensimmäisenä mieleen. Käsittämättömiä kämmejä nuorelta kuskilta läpi kauden, eikä edes kotikisassa malttanut... Kantapään kautta on kallis keino opetella lajin virheet, mutta se näyttää Jari-Matilla nyt olevan se valittu tie. Hänninen ajoi tasaista kisaa pitkään, ei mitään hehkuttamisen arvoista, mutta tekniikka petti miehen. Krissen osalta olis ehkä jo parasta vaihtaa alaa, siitä ei kertakaikkiaan vaan tule mitään. Rahalla kun ei niitä käsiä sentään saa, vaikka hienoja autoja saakin... N-ryhmässä kauan odotettu Ketomaan, Flodinin ja Alenin kohtaaminen kuihtui aluksi Ketomaan poistumiseen ja lopulta Alenin tekniikkamurheisiin. Silti uskallan väittää, että suomalaiskaksikko olisi taistellut "verissä päin" ryhmän voitosta. Ja jotenkin olisin kyllä nähnyt Ketomaan sen piirun verran nopeampana. Mutta pelkkää spekulaatiota...

Urmo Aava ajoi vahvassa kannustuksessa meikäläisen mielestä melkoisen hienon kisan. Laski perjantain alussa hieman ylikovaa ainakin Vellipohjassa ja muutenkin mennä paukutteli ihan kohtuullisia aikoja läpi kisan.

Siinäpä sitä ajatuksenjuoksua näin yhden pois rallista eletyn päivän jälkeen.

Loppukaneettina todettakoon, että maaliintuloseremoniat olivat tänä vuonna kertakaikkisen loistavat, aivan "world class", etten sanoisi. Iso käsi sen järjestäneille.

Haudattakoot tämä aihe tältä vuodelta ja jatketaan sarjan seuraamista Saksan merkeissä... Aamen.
 

tiikeri

Jäsen
Toinen läpi viikonlopun loistanut asia oli Loebin vaisuus. Millään kohtaa ei tullut kunnon hyökkäystä, edes todellista yritystä hyökkäykseen.

Tähän nyt on pakko heittää kommenttia. Millä mittarilla se hyökkäys sitten lasketaan? Kyllähän Loeb tuli sen minkä pystyi, mutta kun ei se vauhti vaan yksinkertaisesti riittänyt Fordeille. Paha siinä hyökätä enempää, jos ei sitten välttämättä halua tutustua Keski-Suomalaisen metsikön saloihin lähemmin. Se voi ehkä näyttää katsojan silmään sille, että eihän tuo edes yritä ajaa kiinni, kun ero vaan tasaisesti kasvaa. Fordit olivat vaan liian nopeita ja sillä siisti. Kyllä Loeb varmasti pettynyt on kolmanteen sijaansa, en epäile sitä hetkeäkään.

Tässä on vielä monta Loebille hyvin sopivaa asfalttirallia jäljellä. Eroa Grönholmiin 13 pistettä, joka ihan täysin kiinni otettavissa. Mikäli Loeb olisi yrittänyt jollain hullunrohkealla riskillä Jyväskylässä, niin sitä eroa voisi olla nyt 19 pinnaa, joka on jo huomattavasti vaikeampi kuroa kiinni.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Millä mittarilla se hyökkäys sitten lasketaan? Kyllähän Loeb tuli sen minkä pystyi, mutta kun ei se vauhti vaan yksinkertaisesti riittänyt Fordeille. Paha siinä hyökätä enempää, jos ei sitten välttämättä halua tutustua Keski-Suomalaisen metsikön saloihin lähemmin.

No tämä nyt oli vaan tällainen oma henkilökohtainen vastalause tätä muniin puhaltelua ja varsinaista pistelaskulogiikan kukkasta kohtaan. Eihän Loebillä järkevästi ajateltuna ollut hitauden todettuaan mitään järkeä uhkarohkeasti lähteä hyökkäystä tekemäänkään, mutta kuten Hirvonen osoitti, tämän maan MM-rallia ei voiteta ilman puolihullua yrittämistä, eikä välttämättä edes sillä. Loeb tyytyi vain toteamaan, että ei tästä mitään tule... Ja silti haastatteluissa kertoo pitävänsä voittoa Suomessa tavoitteenaan. Kieltämättä miehen ajolinjat antavat väärän kuvan nopeudesta. Bosse, Mikko ja Loeb kun ajavat mutkat täysin eri tavoilla. Ehkä Suomen MM-rallia ei vaan sitten voiteta junamaisella vaan ralliautomaisella tyylillä, kuka tietää...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ehkä Suomen MM-rallia ei vaan sitten voiteta junamaisella vaan ralliautomaisella tyylillä, kuka tietää...
Omasta mielestäni kyllä Marcus ajaa enemmän keula edellä kuin Loeb. Mikko taas ajaa nykyisin aikalailla samoin kuin Loeb, tosin näidenkin kesken tulee välillä suuriakin eroja.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Omasta mielestäni kyllä Marcus ajaa enemmän keula edellä kuin Loeb. Mikko taas ajaa nykyisin aikalailla samoin kuin Loeb, tosin näidenkin kesken tulee välillä suuriakin eroja.

Nyt täytyy sanoa, että omat havainnot viikonloppuna olivat kyllä täysin päinvastaiset. Paras paikka ajolinjojen vertailuun oli Vellipohjan loppupäässä pitkä näkemäalue, jonka matkalla oli muutama nopea mutka. Koska erot mutka-ajossa olivat ensimmäisellä metsä-ek:lla niin silmäänpistävät, niin tuli sitten väijyttyä asiaa jokaisella pätkällä, jossa käytiin. Mikolla linjat olivat ehkä vähän niin kuin näiden kahden välillä, mutta Mikko puolestaan roikkui selvästi eniten parissa paikassa.

Bossen mutkat olivat huomattavasti kulmikkaampia (ainakin siellä missä meikäläinen ajoa näki), kun taas Loeb pyrki ajamaan mutkat ilman sen suurempia soranlennättämisiä ja mahdollisimman suoralla linjalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös