Mainos

Ralliketju

  • 1 844 359
  • 14 879

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta alkanut vaikuttamaan, että Fourmaux jatkaa M-Sportilla. More Than Machinessä luodaan draamankaarta luovasti, kun Toyotalta ilmoitettiin ettei mitään tarjousta ole koskaan Fourmauxille tarjottu edes. Särähti korvaan ettei muka M-Sportilta olisi jo hyvissä ajoin tarjottu ajopaikkaa ensi kaudesta. Liekö vain teatteria millä luodaan kuva, että Fourmaux on siirtymässä pois kunnes paljastetaan hänen jatkavan M-Sportilla.

Ainakin Lapin, Mikkelsenin ja Sordon kuvioista on yllättävän vähän kuulunut että en ihmettele jos aikomus jatkaa ensikaudella noiden kanssa, mutta tässä ehkä halutaan Mikkelsenin vauhti vain nähdä ensin että tehdään lopulliset valinnat.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maailman nopein heikki piti testierikoiskokeella nopeinta vauhtia rally2 luokassa, olisikohan tuossa yksi "musta hevonen" ihan kärkitaisteluunkin jopa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Tossa ynnäilin Rally2 mm-tilannetta. Pajarille minun tulkintani mukaan riittää kakkossija varmistamaan mestaruuden. Kolmossijalla olisi tasapisteissä Solperin kanssa, mutta häviäisi mestaruuden kakkossijojen vertailussa. Kummallakin kolme voittoa, mutta Suulpärillä kaksi kakkossijaa Sampan yhtä vastaan.

Mielenkiinto ainakin omalta osalta keskittyy Rally2 puolelle.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Maailman nopein heikki piti testierikoiskokeella nopeinta vauhtia rally2 luokassa, olisikohan tuossa yksi "musta hevonen" ihan kärkitaisteluunkin jopa.
Eikös testipätkän nopein Rally2 ollut Ingram Yariksellaan ja hän oli samalla peräti koko porukan nopein Rally1 kilpailijat mukaan lukien.
Tossa ynnäilin Rally2 mm-tilannetta. Pajarille minun tulkintani mukaan riittää kakkossija varmistamaan mestaruuden.
Kakkossijan pitäisi riittää.

Päivän eka lenkki on ajettu, kärkikaksikko Evans ja Tänak ovat 0,7 sekunnin päässä toisistaan. Tekniikka ongelmia vika pätkällä kokenut Neuville on kolmantena 40,2 sekuntia kärjestä. Käsittääkseni nyt ei ole kunnon huoltoa, joten saa nähdä, mikä on Neuvillen tilanne. Katsuta ja Ogier menettivät aikaa rengasrikkoihin, joista Ogier on jo yli kahden minuutin päässä kärjestä. Fourmauxilla oli jarruongelmia ja Mikkelsenillä oli omat ongelmansa, pientä ulkoilua jne. Pajari menetti aikaa rengasrikkoon, mutta on Rally2 toisena Gryazinin takana ja Kovalainen on kolmantena. Greensmith ulkoili ja Kajetanonowicz kärse tekniikkaongelmista.


1.Elfyn EvansToyota42.24,0
2.Ott TänakHyundai+0,7
3.Thierry NeuvilleHyundai+40,2
4.Takamoto KatsutaToyota+1.11,2
5.Adrien FourmauxFord+1.13,5
6.Andreas MikkelsenHyundai+1.19,8
7.Gregoire MunsterFord+1.32,4
8.Nikolai GrjazinCitroen+1.44,3
9.Sebastien OgierToyota+2.03,4
10.Sami PajariToyota+2.31,0
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Voi kun Neuvillen huihai meinaa porsia nyt pahaan paikkaan. Eiköhän se sunnuntailta kuitenkin kerää tarvittavat pisteet vaikka nyt menisikin pipariksi.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Vitospätkällä Neuville on jäänyt 2.30min kärjestä eron kasvaessa tasaisesti koko matkan ajan.
Näinköhän tässä vielä draamaa saadaan mestaruudenkin kannalta
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikkelsen teki Mikkelsenit ja ajoi ulos. Pätkä poikki. Miehistö ok...
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Mikkelsen teki Mikkelsenit ja ajoi ulos. Pätkä poikki. Miehistö ok...
Tästä voi tulla merkkimestaruuden kannaltakin jännä vkl. mikäli Neuville ja Mikkelsen ottaa pääkisasta 0 tauluun.
Tosin Ogier ollut vähän ongelmissa. mutta aikalailla saatiin eloa viikonloppuun vaikka ennakolta kaikki näytti melko selvältä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Neuville tarvii maksimissaan 6 pistettä sunnuntaina vaikka ottaisi nollat, eli asemat on ihan hyvät.

Merkkimestaruuden kannalta Hyundain tallipääliköillä saattaa olla pään raapimista.
Vielä on aikaista tietenkin, mutta spekulointi on niin kivaa.
Jos Toyota vie pääkisan pistein 27-18 niin kutistuu ero 6 pisteeseen ennen sunnuntaita.

Ott varmaan haluaa ottaa riskejä ja hakea sitä 12 pistettä eikä Neuvillekään oikein voi varmistella ihan liikaa.
Täytyy toivoa että tälläisistä asetelmista lähdettäisiin sunnuntaille. Toki paljon ehtii vielä tapahtua ennen sitä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Harmi toisaalta, että Neuvillellä on noin iso johto pisteissä, niin ns. panosta ei oikein ole?
Tosin Neuville on ajanut koko kauden tasaisesti ja ottanut niitä pisteitä, joten ansaitsee paikkansa keulassa...
Tänakin ulosajolla Jyväskylässä oli kallis hinta, mutta kausi on pitkä ja noita sattuu.
Olisi tosin aika karua jos Neuville menettäisikin mestaruuden loppumetreillä
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Hienosti on Neuville ajanut oikeastaan koko kilpailun toistaiseksi.
Eilen piti pään kylmänä ja tänään vakuuttavasti kärjen tahtia ja noussut jo kahdeksanneksi.
Kummankin mestaruuden kannalta tärkeä suoritus.

Hienoa että on saamassa viimein sen kruununsa uralle.
Keken sanat pätevät tähänkin.
"Ensin ajetaan kilpailut ja sitten lasketaan pisteet. Se jolla niitä on eniten kauden päätteeksi on mestari ja sen
myös ansaitsee piste."
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänakia saattaa harmittaa Keski-Euroopan rallin sunnuntain himmailu. Sinne jäi kahdeksan pistettä otettavaksi, jolloin mm-tilanne olisi muuttumassa nyt aivan superjännittäväksi. No ehtiihän tässä vielä tapahtua.
 

Sambody

Jäsen
Eihän se auta virhettä tehdä Neuvillellä huomenna, mutta tämän päivän 4 pistettä tekee sen, että Neuvillelle riittää kuudenneksi nopein kyyti super sunnuntailta ilman yhtään powerin pistettäkään. Siellä on 7 muuta Rally1 autoa mukana, joten Munster ja joku muu täytyy jäädä taakse niin sitten ei ole mitään väliä miten Tänak ajaa.

Valmistajien sarjassa tämän hetken tilanteella Toyota on 11 pistettä perässä. Toyotat täytyisi melkein olla huomenna kolme nopeinta koko päivänä ja powerilla. Sillä taitaisi viedä valmistajien mestaruuden. Jos Tänak ehtii kolmanneksi riittäisi muilta Hyundai kuskeilta 3 pisteen saldo huomiselta. Jos oikein pyörittelin tilanteita. Ei kyllä mitään hajua miten valmistajien mestaruus ratkaistaan tasapisteissä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän se auta virhettä tehdä Neuvillellä huomenna, mutta tämän päivän 4 pistettä tekee sen, että Neuvillelle riittää kuudenneksi nopein kyyti super sunnuntailta ilman yhtään powerin pistettäkään. Siellä on 7 muuta Rally1 autoa mukana, joten Munster ja joku muu täytyy jäädä taakse niin sitten ei ole mitään väliä miten Tänak ajaa.

Valmistajien sarjassa tämän hetken tilanteella Toyota on 11 pistettä perässä. Toyotat täytyisi melkein olla huomenna kolme nopeinta koko päivänä ja powerilla. Sillä taitaisi viedä valmistajien mestaruuden. Jos Tänak ehtii kolmanneksi riittäisi muilta Hyundai kuskeilta 3 pisteen saldo huomiselta. Jos oikein pyörittelin tilanteita. Ei kyllä mitään hajua miten valmistajien mestaruus ratkaistaan tasapisteissä.
Kaksi parasta kerää tallipisteet myös sunnuntaina joten se kolmas Toyota ei vie pisteitä Hyundailta vaikka olisi niiden edellä... Tallipisteet on niin sekavasti laskettava että parempi kun odottaa powerin maaliin, sitten ne kertoo kuka voitti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomenna on vielä se että Mikkelsen ja Neuville pääsee hyvältä lähtöpaikalta ajamaan joten tallipisteissä ei oikein taideta kunnon taistelua saada. kuljettajienkin taistelu vähän hyytyi tähän että lopulta tuo Neuville saikin pelastettua tilanteen, tuntuu että kaikki tuuritkin osuu kohdille kun tässä olisi voinut aika kylmät käydä tässä tai edellisessä kisassa.. mutta toki ne tuuritkin pitää ansaita :)
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Kyllähän toi kesän epäonnistuminen Tänakille taisi mestaruuden maksaa Puola Latvia Suomi, joissa lähtökohtaisesti olisi pitänyt kerätä paljon enemmän pisteitä kuin Neuville. Lopulta Neuville vei näistä kilpailuista pisteet 46-33.
Olihan siinä huonoa tuuriakin, etenkin Puolassa peurakolarin merkeissä ja Latviassa taisi säädöt olla ihan päin seiniä.
Jyväskylässä sitten omaan virheeseen ulosajo, jossa taas oli paljon onnea matkassa, ettei kaikki loppunut siihen puuhun.

Pajarillakin turvallinen 50sekunnin johta kolmantena olevaan, mutta maaliin se auto on huomenna tuotava.
 

Sambody

Jäsen
Kaksi parasta kerää tallipisteet myös sunnuntaina joten se kolmas Toyota ei vie pisteitä Hyundailta vaikka olisi niiden edellä... Tallipisteet on niin sekavasti laskettava että parempi kun odottaa powerin maaliin, sitten ne kertoo kuka voitti.
Tavallaan. Kahden parhaan pisteet lasketaan, mutta kolmoskuski voi pienentää muille jäävää pistepottia. Esimerkiksi Keniassa powerilla Hyundai otti kolmoisvoiton jolloin Toyotalle jäi vain murusia kerättäväksi. Näin ollen, jos Toyota vetää huomenna kolmoisvoiton sunnuntailta ja powerilta, niin Hyundaille taitaa jäädä liian vähän pisteitä kerättäväksi. Tilanteen voi tehdä mielenkiintoiseksi se, että Neuville varmaan jättää isoimmat riskit ottamatta ja Mikkelsenin vauhdin riittävyydestä on kysymysmerkkejä. Toki Tänak voi olla liian kova pala Toyota kolmikolle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tavallaan. Kahden parhaan pisteet lasketaan, mutta kolmoskuski voi pienentää muille jäävää pistepottia. Esimerkiksi Keniassa powerilla Hyundai otti kolmoisvoiton jolloin Toyotalle jäi vain murusia kerättäväksi. Näin ollen, jos Toyota vetää huomenna kolmoisvoiton sunnuntailta ja powerilta, niin Hyundaille taitaa jäädä liian vähän pisteitä kerättäväksi. Tilanteen voi tehdä mielenkiintoiseksi se, että Neuville varmaan jättää isoimmat riskit ottamatta ja Mikkelsenin vauhdin riittävyydestä on kysymysmerkkejä. Toki Tänak voi olla liian kova pala Toyota kolmikolle.

Mikkelsen voi nousta aika isoksi tekijäksi tuosta huomisesta taistelussa kun pakko painaa täysiä jos Neuville varmistelee. Tietää myös että voi olla uran viimeinen mahdollisuus rally1 autolla, melkein pitäisi pystyä olemaan nopein tuolta lähtöpaikalta (tai ainakin Tänäkin jälkeen nopein). Eli sieltä voi hyvinkin tulla tulos tai ulos. Veikkaan jälkimäistä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänakille ei taida huomiselle olla muuta suunnitelmaa kuin lappu lattiaan ja maksimi pisteet mukaan. Neuville toiminta sitten määrää kuinka mestaruuden käy. Korostaa tämä kauden finaali taas kerran sitä jokaisen pisteen tärkeyttä. 25 pinnaa on iso ero otettavaksi kiinni. Muutamasta rallista sieltä täältä muutama pinna enemmän niin tilanne olisi toisen näköinen. Kuten Kallen toiminnasta parina viime kautena voidaan todeta.
 

Wrangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikkelsen voi nousta aika isoksi tekijäksi tuosta huomisesta taistelussa kun pakko painaa täysiä jos Neuville varmistelee. Tietää myös että voi olla uran viimeinen mahdollisuus rally1 autolla, melkein pitäisi pystyä olemaan nopein tuolta lähtöpaikalta (tai ainakin Tänäkin jälkeen nopein). Eli sieltä voi hyvinkin tulla tulos tai ulos. Veikkaan jälkimäistä.
Mikkelsenin ainoa paikka on kerätä special stagelta pisteitä. Ajamalla niitä tule, kun on reilut 11/2 tuntia kärjen takana. Mielenkiintoista on ollut nähdä Fordin parannus loppukautena. Formaux ajaa kärjen vauhtia, joskus jopa pohjat, oppinut pysymään tiellä ja voi olla Special Stagella kova sana.
 

Sambody

Jäsen
Mikkelsenin ainoa paikka on kerätä special stagelta pisteitä. Ajamalla niitä tule, kun on reilut 11/2 tuntia kärjen takana. Mielenkiintoista on ollut nähdä Fordin parannus loppukautena. Formaux ajaa kärjen vauhtia, joskus jopa pohjat, oppinut pysymään tiellä ja voi olla Special Stagella kova sana.
Se on power stage ja super sunnuntai on kilpailu mihin ei rallin aiemmat tulokset vaikuta. Kaikki lähtevät samalta viivalta ja 7 nopeimmalle lisäpisteitä kotiin viemiseksi.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onnea Thierrylle mestaruudesta. Kauden paras kuski ja ansaitusti mestaruus. Valmistajien mestaruus sai myös uuden käänteen Oitin ulosajon vuoksi.
 

Sambody

Jäsen
Johan tapahtui heti sunnuntain ensimmäisellä. Tosiaan Neuvillen mestaruus varmistui Tänakin ulosajon myötä. Mikkelsen tuli ensimmäisenä autona kärkivauhtia, mutta maalihaastattelussa auto savusi. Hyundai myös menetti Tänakin lauantain pisteet jolloin virtuaalisesti Toyota on voittamassa merkkimestaruuden. Jos Mikkelsen ja Neuville olisivat päivän ja powerin kaksi nopeinta tarvitsee Toyota sunnuntailta 12 tai 13 pistettä riippuen millä tasapisteissä ratkaistaan mestari. 9 pistettä tulisi jo super sunnuntain 3. ja 4. sijasta mitä ei uhkaa oikeastaan enää kuin Fourmaux. Käytännössä jos MIkkelsenin Hyundai porsii matkalle on kummatkin mestaruudet selvät.

Pajari taas yhden ek:n lähempänä wrc2 mestaruutta. Arai on tukevasti minuutin päässä, joten jonkun ek:n loppukilometrien rengasrikonkin Pajari kestäisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös