Mainos

Ralliketju

  • 1 845 299
  • 14 887

Sambody

Jäsen
Pajarilta hävisi hybridi puolessa välissä pätkää, mutta kellossa se ei paljoa näkynyt. Kun ei nyt mitään teknisiä murheita tulisi enempää.
Oli muuten kärkivauhdissa vielä spliteissä. Jos tuota kyytiä tullaan assulla "ilman riskejä" niin johan on markkinat. Toivottavasti hybridi saadaan toimimaan siirtymällä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tuosta on ollut viime päivinä huhuja liikkeellä, että Pajarilla olisi ollut jo jonkin aikaa varma sopimus taskussaan ensi kaudelle, ja näiden kolmen Rally1-autolla ajettavan kisan tarkoituksena on ollut enemmän valmistautua ensi kauteen kuin antaa varsinaisesti näyttöjä. Se ehkä näkyy Samin otteissa, että on pystynyt ajamaan rennosti ja järkevästi, mutta silti nopeasti.

Aika varman oloisia huhuja tuosta liikkuu, että Pajarin ensi kauden ajaminen kytkeytyisi hyvin pitkälti Ogierin ohjelmaan. Eli käytännössä vuorottelisi yhdessä autossa Ogierin kanssa. Ohjelma voisi silloin olla jotain 5-6 kilpailun luokkaa. Belgialaiset taisivat huhuilla sellaistakin kummallisuutta, että Toyotalla olisi vain kolme autoa ja Pajari/Ogier-parin lisäksi yhdessä autossa vuorottelisi Evans ja Katsuta. En tiedä, olisiko siinä kovin paljon järkeä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika varman oloisia huhuja tuosta liikkuu, että Pajarin ensi kauden ajaminen kytkeytyisi hyvin pitkälti Ogierin ohjelmaan. Eli käytännössä vuorottelisi yhdessä autossa Ogierin kanssa. Ohjelma voisi silloin olla jotain 5-6 kilpailun luokkaa. Belgialaiset taisivat huhuilla sellaistakin kummallisuutta, että Toyotalla olisi vain kolme autoa ja Pajari/Ogier-parin lisäksi yhdessä autossa vuorottelisi Evans ja Katsuta. En tiedä, olisiko siinä kovin paljon järkeä.

Olisihan tuossa oma etunsa sorakisoissa jos noin tehtäisiin, mutta tiedä sitten kannattaisiko Katsutaa pitää mukana jos tuommoiseen vuorotteluun mennään. Eri asia sitten jos 4-5 autoa ja välillä kikkaillaan.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olisihan tuossa oma etunsa sorakisoissa jos noin tehtäisiin, mutta tiedä sitten kannattaisiko Katsutaa pitää mukana jos tuommoiseen vuorotteluun mennään. Eri asia sitten jos 4-5 autoa ja välillä kikkaillaan.
Minä näkisin kuitenkin, että Evans on kaikissa olosuhteissa parempi kuin Katsuta, joten siksi en näe tuollaisessa tallin kannalta hirveästi järkeä.

CER:n nelospätkällä oli useammallakin hybridiongelmaa. Pajari ajoi edelleen ilman hybridiä ja jäi 17 sekuntia kärjestä. Myös molemmilta Fordeilta hävisi hybridi hypyssä ja molemmat jäivät vielä enemmän, joten Pajari ei tuossa menettänyt sijoituksia. Pajari sai kiinni myös Mikkelseniä, joka hänkin menetti hybridin hypyn jälkeen.

Ogier kävi vähän ulkoilemassa ja Neuville nousi 0,3 sekunnin päähän kärjestä.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Minä näkisin kuitenkin, että Evans on kaikissa olosuhteissa parempi kuin Katsuta, joten siksi en näe tuollaisessa tallin kannalta hirveästi järkeä.

CER:n nelospätkällä oli useammallakin hybridiongelmaa. Pajari ajoi edelleen ilman hybridiä ja jäi 17 sekuntia kärjestä. Myös molemmilta Fordeilta hävisi hybridi hypyssä ja molemmat jäivät vielä enemmän, joten Pajari ei tuossa menettänyt sijoituksia. Pajari sai kiinni myös Mikkelseniä, joka hänkin menetti hybridin hypyn jälkeen.

Ogier kävi vähän ulkoilemassa ja Neuville nousi 0,3 sekunnin päähän kärjestä.
Onhan tuo hybridi kyllä yksi vitsi. Toimii milloin sattuu ja jos ensi vuonna sitä ei saa resetoida siirtymällä, niin johan sietääkin poistaa autosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Sambody

Jäsen
Onhan tuo hybridi kyllä yksi vitsi. Toimii milloin sattuu ja jos ensi vuonna sitä ei saa resetoida siirtymällä, niin johan sietääkin poistaa autosta.
Jep. Nyt yksi hyppy rikkonut kaikilta merkeiltä vähintään yhdestä autosta hybridin. Selkeästi ei siis ole mikään kokoonpano asia ja kovin on haastavaa ollut arvioida millainen tärsky vie hybridin mennessään. Harmi sinänsä, että osui Pajarille. Nyt Katsuta mennyt vähän menojaan, mutta toisaalta hybridin ja muutenkin auton kanssa painiva Fourmaux on takana. Tuo Katsutan meno on kyllä hurjaa, kun on taas ollut useampaan otteeseen matkanteon päättyminen lähellä.

Vitos ek keskeytettiin, kun Mikkelsen ajoi ulos.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen jälkeen kun ne Lancian sähköautot paloi rallicrossissa, muuttivat myös rallipuolella rajoja hybridin akulle eli nyt jo hypyn alastulossa voi tulla sellainen tälli että menee vika tilaan.
 

Sambody

Jäsen
Rossel on nyt ek 6 jälkeen 38 sekunnin päässä kakkospaikkaa WRC2-luokassa pitävästä Filip Maresista. Auton kanssa ei löydy luottoa vaikka sanoi vian olevan todennäköisesti ratin ja penkin välissä. Liekö paineet niskassa turhan kovat. Onhan sitä vielä tämänkin päivän jälkeen rallia jäljellä lähes 180 ek kilometriä ja luonne muuttuu aika paljon, joten saattaa kakkostilalle keretä vieläkin jolloin uskoakseni Gryazin tulee antamaan voiton hänelle. Gryazinia ei varmastikaan ajamalla yli minuuttia ota enää kiinni varsinkin, kun tulee kaiken järjen mukaan ottamaan vielä tämän päivän ek:lla nokkaan lisää, jos ei luottamusta autoon ala löytymään.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nyt Rosselilla jo 50 sekuntia kakkospaikan Maresiin. Eli aika kivinen tie on kyllä Rosselilla mestaruuteen. Siinä on välissä myös Marczyk ja Kajetanowicz vielä.

Pääluokan puolella oli vähän yllättävää, että Ogier ei jälkimmäisellä puoliskolla oikein meinannut pysyä Neuvillen kyydissä ja tippui lopulta 6,5 sekunnin päähän. Myös Tänak on vain 1,8 sekunnin päässä Ogierista, eli Hyundailla on tässä saumat vielä kaksoisvoittoonkin. Evansilta muuten ihan OK päivä mutta viimeisellä tuli melkein 8 sekuntia takkiin ja on jäänyt kärjestä nyt 15 sekuntia. Katsutalta aika kaksijakoista menoa. Yhdelle pätkälle tuli pohjatkin, mutta sitten välillä jäätiin oikein reilusti. Mutta ainakin on tultu nyt ilman isoja virheitä.

Pajarilta ihan hyvä päivä ottaen huomioon, että joutui ajamaan paljon ilman hybridiä ja on lisäksi ensimmäistä kertaa asfaltilla Rally1-autolla. Tasaista, varmaa ajoa ja se on jo hyvä suoritus, että Munsterin lisäksi myös Fourmaux on takana. Pajarin ihan turha lähteä riehumaan, ajelee vaan varmaa kisaa ja hankkii kokemusta.
 

Sambody

Jäsen
Noniin aamun ensimmäisellä oli haastavat olosuhteet. Mikkelsenillä ja Fourmaux:lla oli tilanteita, mutta ehkä suurin uutinen, että Rossel veti ulos ja hävisi 14 minuuttia. Eli siinä viimeistään meni mestaruus. Mites ne pisteet nyt sitten Japania ja Pajaria ajatellen menikään? Oliko Pajarilla tasapisteissä etu puolellaan Solbergiin nähden jolloin Japanista riittäisi 3 sija mestaruuteen?
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ilmeisesti aika pahat olosuhteet tällä hetkellä. Myös Munster ulos. Mikkelsen sanoo pätkän maalissa, että on kuin jäällä ajaisi.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Neuville ulkoilee pariinkin kertaan käynnissä olevalla erikoiskokeella.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisihan tuossa oma etunsa sorakisoissa jos noin tehtäisiin, mutta tiedä sitten kannattaisiko Katsutaa pitää mukana jos tuommoiseen vuorotteluun mennään. Eri asia sitten jos 4-5 autoa ja välillä kikkaillaan.
Siitähän oli huhuja, että Toyota ottaisi ensi kaudelle mukaan satelliittitiimin. Tarkoittaisiko se sitten 4-5 autoa per kisa. Mutta eiköhän Pajari ole yksi näistä kuskeista. Veikkaan, että Ogier ajaa ensi kaudella vähemmän ralleja ja Pajari ajaa ne kisat mitä mestari ei halua. Loput kisat Pajari käynee ajelemassa rally2 autolla. Ainaki. Samin meno on ollut sen oloista, että sopparia on jo taskussa. Sen verran mallilla malttaa tulla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siellä oli Neuville aika lähellä pistää mestaruuskamppailun tiukaksi jos vähänkään enemmän aikaa olisi mennyt ojaan kiinni jäämiseen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tän päivän vikalle pätkälle jäi vielä iso panos jos Tänak tulee apinan raivolla kärkeen. Eroa toki se nelisen sekuntia, mutta ihan tehtävissä kuitenkin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mulle ei ole asialle mitään merkitystä, mutta tuli spontaani hörötys, kun Neuville puppeloi siellä ojassa. Ei saisi olla vahingoniloinen, mutta näin nyt kävi. Ehkä olen Toyota Gazoo racing kannattaja? Toyota kuitenkin "Suomalainen talli".
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vieraillessani sukulaisten luona tänään pääsin hetken seuraamaan CER:iä MTV Katsomosta. Facepalm oli mennä pään läpi Ketomaan selittäessä kuinka paljon parempi ralliauto Toyotan Yaris on Hyundain i20:n verrattuna. Jos "asiantuntija"-analyysit ovat tätä tasoa, niin jatkan mielelläni rahan kaatamista RallyTV:hen.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä Pajarilla niin supisuomalainen tuuri. Siellä on Neuvillet ja Katsutat vetänyt viikonlopun aikana pitkäksi ja paikoista josta päässyt jatkamaan matkaa. Nyt Pajari pitkäksi ja auto romuna pätkällä.

Meni kyllä ihan liian kovaa, olikohan nuottivirhe ainakin siltä vähän näytti.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kyllä Pajarilla niin supisuomalainen tuuri. Siellä on Neuvillet ja Katsutat vetänyt viikonlopun aikana pitkäksi ja paikoista josta päässyt jatkamaan matkaa. Nyt Pajari pitkäksi ja auto romuna pätkällä.

Meni kyllä ihan liian kovaa, olikohan nuottivirhe ainakin siltä vähän näytti.
Sami Pajari kertoi WRC:lle, ettei tiedä tarkkaan, mitä ulosajossa tapahtui.

– Menimme vähän leveäksi mutkassa ja pyörimme melko kevyesti ympäri. Auton vauriot eivät ole kovin pahoja. Luulen, että voisimme periaatteessa jatkaa, mutta se ei varmaankaan ole järkevää tässä tilanteessa. Emme halua vaurioittaa autoa enempää.

– Mielestäni nuotit olivat hyvät eikä mutkassa ollut mitään yllättävää.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Oli kyllä jo Pajarilla huonoa tuuriakin tuossa. Noita samanlaisia pellolle lipsautuksia sattunut lähes kaikille tässä rallissa, mutta Pajarilla nappasi johonkin kiinni ja lähti rullaamaan. Ja oikeastaan ensimmäinen virhe koko rallissa ja heti kävi noin, kun jotkut lipsautelleet useampaankin kertaan ja menettäneet vain sekunteja.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jaahas, Ogierin pää hajoaa taas ja kuskimestaruus menee nyt varmasti Hyundaille. Myös tallimestaruudessa Korealaismerkki on tuon mällin jälkeen vahvoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös