Mainos

Ralliketju

  • 1 863 380
  • 14 993

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Onpa mukavaa vaihtelua kun Sesks haastaa Kallea. Pääsee toki hyvältä paikalta ajamaan, mutta kyllähän mies osaa ajaakin kun katsoo. Lapilla jo fuckkia tulee eli sitähän ollaan kohta pian lepikon puolella. Erityisposit annan RallyTvlle, ei tartte kuunnella Katsomosta jaarittelua.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Tämä uusi pistejärjestelmä pitää erot pieninä. Thierry saanee taas nyt helpotusta siitä johtuen, mutta joku Tänak taas hyötyi alkukaudella siitä älyttömästi. Mielenkiintoinen kisa menossa, Sesks huikeassa vauhdissa. Lappi toistaiseksi hukassa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samoilla pätkillä ennenkin ajaneilla Rovanperällä ja Sesksillä pitäisi olla ainakin ensimmäisellä ajokerralla isohko etu.

Ainakin haastattelussa Kalle totesi, että Latvian kisoista on aikaa jo niin monta vuotta että ei muista enää mitään pätkistä. Piti Wikipediasta tarkastaa, että vuonna 2017 on viimeksi ajanut tuolla joten ei olisi ihme jos olisi päässeet 7 vuodessa unohtumaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ja omasta mielestään vielä Rovanperä ajaa huonosti. Saattaa siinä kiire vielä muille tulla jos alkaa jossain vaiheessa kulkemaan
 
Suosikkijoukkue
HPK,Dallas Stars&Dortmund
Kalle on aina toisilla vedoilla ne erot tehnyt saapi nähdä miten Sesks vastaa iltapäivällä. Hienoa taistelua jokatapauksessa eikä peli näyttäisi ratkeavan vielä tänään.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sikäli myös mielenkiintoinen kärkikolmikko, että jokainen näistä haluaa varmasti voittaa, kun ei aja mestaruudesta. Sesksiä kyllä ilo katsella on todella iloinen haastatteluissa ja syytä ollakin. Tälläistä tarinoita katselee mielellään kaiken maailman Munsterien sijaan.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Sikäli myös mielenkiintoinen kärkikolmikko, että jokainen näistä haluaa varmasti voittaa, kun ei aja mestaruudesta. Sesksiä kyllä ilo katsella on todella iloinen haastatteluissa ja syytä ollakin. Tälläistä tarinoita katselee mielellään kaiken maailman Munsterien sijaan.
Kyllä tuollaista ajamistakin katsoo mieluummin jonkun Munsterin räpiköinnin sijasta. Hyvin on kyllä Sesks päässyt sisään rally1-luokkaan.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mestarikandidaateilta aika heikko avaus tähän ralliin. Osa selittyy tietysti lähtöpaikoilla, mutta jos Neuville on viiden EK:n jälkeen jopa Munsterin takana, niin ei ole kyllä mennyt kuljettajallakaan ihan nappiin. Myös Evans vasta sijalla 7 heikoimpana Toyota-kuljettajana. Erotkin sitä luokkaa, että noita ei ole ihan helppo ajaa kiinni Latvian kaltaisessa rallissa.

Tänak sentään neljäntenä, joten hänellä on vielä tuossa jotain saumaa kärkitaisteluunkin. Seuraavaksi pitkä Tukumsin pätkä, jolla tuli ensimmäisellä kierroksella vähän isompia eroja.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ei Lapilla oikein kulkenut, mutta toi viiminen pätkä missä oli 14sekkaa hitaampi kuin toiseksi hitain rally1 kielisi että Hyundailla ajatettiin Lappi auraamaan huomiseksi Neuvillen eteen.

Nyt kun katselin tuota uudestaan niin ihan selvästi hidasti ja aika vittuuntuneena kommentoi, että meni siihen neljä sekunttia ja en mä keltaiselle voi pysähtyä.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rovanperä tekee aika murhaavaa jälkeä, kun pääsee tuolta lähtöpaikalta ja auto on hyvissä säädöissä. Martin Sesks jatkoi hyvää ajoaan, mitä näytti jo Puolassa, tosin tällä kertaa hybridin kanssa. Ogier ajoi ihan ok perjantain. Fourmaix ja Katsuta kirivät hienosti Tänakin ohitse vikalla pätkällä. Hyundait oli ihan eksyksissä koko päivän, kaikki kolme kuskia valittivat pidon puutteesta sekä Neuville itki, kun joutui auraamaan. Ogier tuumas hyvin Neuvillen valittamisesta, että hän joutui tekemään 10 vuotta sitä melkein putkeen.
 

Sambody

Jäsen
Oli ensimmäisenä ajopäivänä Hyundait kyllä ihan yössä. Pahimpana floppina Lappi, mutta eipä Tänak ja Neuvillekään(lähtöpaikka joo) kerkineet mihinkään. Kaupan päälle Tänakilla jarru murheita kahdella viimeisellä minkä johdosta kerkesi vielä Fourmaux ja Katsutakin hänen edelleen. Jännä miten ei lähtenyt Lapilla sitten ollenkaan syönnille ja siitä hyvästä sai ottaa auraajan paikan Neuvilleltä huomiselle jolloin ilmeisesti vielä enemmän riittää aurattavaa.

Wrc2:ssa Solberg ihan ylivoimainen. Pajari ei millään kerennyt samaan vauhtiin, mutta huomenna lienee Heikkilä poimittavissa edeltä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Neuville saa itkeä auraamisesta. Nyt on se paikka (kenties viimeinen ja paras) ottaa se mestaruus, joka olisi pitänyt napata jo 2017 tai 2018. Kalle on osa-aikaisena ja pistejärjestelmäkin varsin erikoinen. Toki Neuville tämän tietää ja nyt on menossa kolmen rallin kombo, jotka ei Neuvillen vahvuutta ole. Jos näistä suoriutuu ilman isompia pistetappioita on mestaruus jälleen kerran Thierryn ulottuvilla. Sitten pitää vain pään kestää. Tänäk ei toistaiseksi ole täysin päässyt sinuiksi Hyundain kanssa ja tämä pelaa Neuvillen pussiin jos Latviasta ja Jyskälästä ei isoa pistetappioita tule. Jäljellä kuitenkin sen jälkeen Neuvillelle sopivia ralleja. Toki Toyota voi sekoittaa pakkaa jos mestarismiehet ajelevatkin enemmän ralleja valmistajien mestaruuden toivossa kuin oli tarkoitus. Ogier-Rovanperä on sellainen kombo, että sillä sekoitetaan kuskien mestaruustaistoakin huolella.
 
Viimeksi muokattu:

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ei Lapilla oikein kulkenut, mutta toi viiminen pätkä missä oli 14sekkaa hitaampi kuin toiseksi hitain rally1 kielisi että Hyundailla ajatettiin Lappi auraamaan huomiseksi Neuvillen eteen.
Oli tallimääräys. Ferm sanoi hyvissä ajoin ennen viimeisen ekn maalia, että rauhoita ja Lappi protestoi ettei sitä kaasun nostoa noin aikaisin olisi tarvinnut tehdä. Lopulta jäi eroksi n 4 sekuntia, että kartturi oli paremmin hereillä.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tullut hirveästi sympatiaa Neuvillen valituksille tien auraamisesta tai osa-aikakuskeista Rovanperältä, Evansilta ja Ogierilta. Mikä ei tietenkään ole yllätys, kun kysellään kilpailevan tallin kuskien mielipidettä toisen kuskin sanomisista.

 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No Kalle voitti viime kaudella samoista asemista Portugalin ja Viron, sekä Kreikan. Että ykkönen kärsii aina. Siihen pitää sopeutua ja maksimoida tulos
 

Sambody

Jäsen
Periaatteessa hyvä pointti Neuvillellä, että kivempihän se olisi katsoa, kun parhaat kilpailisivat reiluista lähtökohdista. Jos siis unohtaa, että jollain käänteisellä lähtöjärjestyksellä tai aika-ajoilla viimeiset 20 vuotta olisi ollut vielä enemmän Sebastienien dominointia eikä nyt Kallen pari viime kautta ainakaan vaikeampia olisi olleet, jos ei olisi tarvinut aurata soralla. Tasaisessa sarjassa varmaan ajettaisiin jo aika-ajot, kuten ERC:ssä taidetaan vetää jo nyt, mutta WRC ei ole ollut tasainen sarja mies muistiin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tasaisessa sarjassa varmaan ajettaisiin jo aika-ajot, kuten ERC:ssä taidetaan vetää jo nyt, mutta WRC ei ole ollut tasainen sarja mies muistiin.
Se voi hyvinkin olla näin. Shakedownin eka veto olisi vielä "harjoitusta" ja sitten aika-ajot toisella vedolla. Kyllä siellä aina ne samat nimet olisivat kärjessä.

Asvaltilla ja märällä soralla kärjessä ajava ei kärsi, mutta näillä muutamilla liukkailla sorateillä sitten senkin edestä. Aina siitä joku jaksaa valittaa, vaikka isossa kuvassa murhe ei ole edes missään ratkaisevassa rollissa MM-mitalisteja ajatellen.

Mitä sitten tulee Latvian perjantaipäivään, niin Hyundain hitaus kyllä pääsi yllättämään. Taisivat Toyota-leirin kommentit testiek:n jälkeen olla pientä sumutusta, kun itse kisassa Toyota kulki varsin mallikkaasti. Neuville ja Tänak paikkasivat hanskalla puutteita, mutta Lapista ei ollut edes siihen, vaikka lähtöpaikka oli hyvä. Mitenkään EP:n ajamista arvostelematta, jotenkin tuo ajamattomuus mielestäni näkyi sisäkamerakuvasta. 3kk on pitkä aika olla pois auton ratista ja sitten yht´äkkiä mennä lähes kokoajan kaasu pohjassa. Vielä kun edellinen MM-ralli oli Keniassa, jos ajamisessa pitää olla paikka paikoin enemmän malttia kuin nopeutta.

Noh, nyt EP pääsi sitten siihen avustajan rooliin, että on joku tehtävä loppukisan ajaksi. Helpottaa varmasti Neuvillen taistelua ja hän toivonee hiljaa mielessään pari keskeytystä, jotta saisi kohtuullisen paikan sunnuntaille. Sieltä sitten hyvä powerin kera torjuntavoitto MM-taisteluun.

Kärkikolmikon kohdalla mielenkiinto on mitä tekee Sesks. Kalle ei ole ihan mielettömän kaukana karussa, ja Ogier haastaa takaa. En usko että latvialainen tyytyy suosiolla kolmanteen sijaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
EP valitteli, että säädöt autossa ovat huonot ja renkaat ylikuumenee niin menee luisteluksi. Saattaa koko Hyundai porukkaa vaivata sama probleema.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännä nähdä mikä Hyundain vauhti sitten Suomessa on, kylmää kyytiä jos samalla tavalla jatkuu ja Toyota tykittää 5 autolla hyviltä lähtöpaikoilta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Rovanperä löi sitten 5.4 sekunnin moukarin pöytään ja ilmeisesti kantaa mukanaan kahta vararengasta muiden yhtä vastaan.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
EP valitteli, että säädöt autossa ovat huonot ja renkaat ylikuumenee niin menee luisteluksi. Saattaa koko Hyundai porukkaa vaivata sama probleema.
Tänak sanoi ihan samaa, että ei löydä millään hyviä säätöjä ja ei vaan ole pitoa.

Tänakille tälle päivälle ihan hyvä avaus, vain 0,1 sekuntia Ogierista, mutta Neuvillen ja Lapin ajo vaikuttaisi jatkuvan samanlaisena tervanjuontina kuin eilenkin. Neuville 16,4 sekuntia Rovanperän pohjista ja Lappi peräti 28,4 sekuntia.

Ogier alkaa laittamaan painetta Sesksille. Otti kiinni 2,7 sekuntia ekalla pätkällä ja eroa nyt vain 3,2 sekuntia.

Rovanperä vetelee taas sitten ihan omia aikojaan. 5,4 sekunnin pohjat heti avaukseen ja repäisee eron Sesksiin jo 23 sekuntiin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perinteinen lauantain avaus Kallellelta. Jos eilen vikalle pätkälle tuli luu kurkkuun muille, niin tämä oli sitten viimeistään luulot pois veto. Ja tulee varmaan paranemaan päivän mittaan, kun Kallella on kaksi varapyörääkin mukana
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Tänak sanoi ihan samaa, että ei löydä millään hyviä säätöjä ja ei vaan ole pitoa.

Tänakille tälle päivälle ihan hyvä avaus, vain 0,1 sekuntia Ogierista, mutta Neuvillen ja Lapin ajo vaikuttaisi jatkuvan samanlaisena tervanjuontina kuin eilenkin. Neuville 16,4 sekuntia Rovanperän pohjista ja Lappi peräti 28,4 sekuntia.

Ogier alkaa laittamaan painetta Sesksille. Otti kiinni 2,7 sekuntia ekalla pätkällä ja eroa nyt vain 3,2 sekuntia.

Rovanperä vetelee taas sitten ihan omia aikojaan. 5,4 sekunnin pohjat heti avaukseen ja repäisee eron Sesksiin jo 23 sekuntiin.
Vaikka kyllä tuossa 28sekunnin tappiossa muutakin on kuin pelkät säädöt etenkin kuin Neuville seuravaana autona löi 12sekuntia kovemman ajan. Tuskin siellä enään ihan täysiä Lappi ajaa ja Jyväskylässä sitten uusi yritys.

Ogierin ja Sesksin taistelusta tulee vielä mielenkiintoinen ja Tänäk ottanee lopulta Katsutan kiinni.

Evansin pitäisi nyt ottaa Fourmaux kiinni niin Katsuta voi sen verran hidastaa että jää Evansin taakse.

Tästä saatetaan saada vielä aika herkullinen MM-taisto Tänäkin ja Neuvillen välillä. Evansiin en kyllä jaksa uskoa vaikka mukana roikkuukin. Vauhti ei vaan tunnu riittävän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös