Tasaisessa sarjassa varmaan ajettaisiin jo aika-ajot, kuten ERC:ssä taidetaan vetää jo nyt, mutta WRC ei ole ollut tasainen sarja mies muistiin.
Se voi hyvinkin olla näin. Shakedownin eka veto olisi vielä "harjoitusta" ja sitten aika-ajot toisella vedolla. Kyllä siellä aina ne samat nimet olisivat kärjessä.
Asvaltilla ja märällä soralla kärjessä ajava ei kärsi, mutta näillä muutamilla liukkailla sorateillä sitten senkin edestä. Aina siitä joku jaksaa valittaa, vaikka isossa kuvassa murhe ei ole edes missään ratkaisevassa rollissa MM-mitalisteja ajatellen.
Mitä sitten tulee Latvian perjantaipäivään, niin Hyundain hitaus kyllä pääsi yllättämään. Taisivat Toyota-leirin kommentit testiek:n jälkeen olla pientä sumutusta, kun itse kisassa Toyota kulki varsin mallikkaasti. Neuville ja Tänak paikkasivat hanskalla puutteita, mutta Lapista ei ollut edes siihen, vaikka lähtöpaikka oli hyvä. Mitenkään EP:n ajamista arvostelematta, jotenkin tuo ajamattomuus mielestäni näkyi sisäkamerakuvasta. 3kk on pitkä aika olla pois auton ratista ja sitten yht´äkkiä mennä lähes kokoajan kaasu pohjassa. Vielä kun edellinen MM-ralli oli Keniassa, jos ajamisessa pitää olla paikka paikoin enemmän malttia kuin nopeutta.
Noh, nyt EP pääsi sitten siihen avustajan rooliin, että on joku tehtävä loppukisan ajaksi. Helpottaa varmasti Neuvillen taistelua ja hän toivonee hiljaa mielessään pari keskeytystä, jotta saisi kohtuullisen paikan sunnuntaille. Sieltä sitten hyvä powerin kera torjuntavoitto MM-taisteluun.
Kärkikolmikon kohdalla mielenkiinto on mitä tekee Sesks. Kalle ei ole ihan mielettömän kaukana karussa, ja Ogier haastaa takaa. En usko että latvialainen tyytyy suosiolla kolmanteen sijaan.