Ralliketju

  • 1 700 114
  • 13 485

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Hirvonen kiri upeasti Kataloniassa, viimeisellä pätkällä nousu kolmennelle sijalla! Tuli annettua kunnon näyttö tallipäälliköille.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä oli tosiaan Hirvosen kiri komea. Mikolle suo mielellään onnistumisia. Toivottavasti tallipaikka irtoaa ensi kaudelle.

Loebin ylivoima on hämmästyttävää. Ensi vuonna tilanne voi muuttua, varsinkin kun säännöt kieltävät ajamasta tämän vuoden autolla. Valitettavasti Grönholmin aika alkaa olla jo ohi, mutta toivottavasti taistelee vielä ensi vuonna täysillä mestaruudesta. Loebillä ei muuten enää ole pitkä matka Sainzin tai Kankkusen lukemiin osakilpailuvoittojen kokonaismäärässä. 10 voittoa kaudessa nostaa Loebin kyllä todella korkealle kaikkien aikojen parhaiden rallikuskien joukossa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Hirvosessa on tosi paljon samaa, mitä Tommi Mäkisessä. Luonne, ajotyyli, urakehitys, tekninen osaaminen jne... Ja kun vielä Mäkinen toimii vahvasti Hirvosen taustalla, tässä meillä on tulevaisuuden maailmanmestari.

DTM'stä tämän kauden jälkeen vetäytynyt Opel tulossa vahvasti mukaan rallin MM-sarjaan. Nyt kun sääntömuutokset ovat selvät seuraavalle kolmelle vuodelle ja uusi kalenterisysteemi on varmistunut, uusia talleja varmasti tulee jatkossa mukaan entistä helpommin. Vapise F1!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ruutuässä kirjoitti:
Kyllä oli tosiaan Hirvosen kiri komea. Mikolle suo mielellään onnistumisia. Toivottavasti tallipaikka irtoaa ensi kaudelle.

Ja irtosihan se, Iltalehden tietojen mukaan Fordin kanssa 2+2 vuotinen sopimus.

http://www.iltalehti.fi/2005/11/18/200511173745029_ur.shtml

Saapas nähdä onnistuuko paremmin kun Subarulla, nyt ainakin edellytykset siihen on paremmat. Vaikka Grönholm onkin toki Fordin ykkönen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma tämä Hirvosen uutisoitu Ford-sopimus. Saa nähdä, mitä töitä Gardemeister itselleen löytää.

Vaikka Hirvonen on saanut Subaru-kautensa aikana hieman negatiivissävyisen leiman, näkisin kuitenkin miehen uran olevan varsin hyvässä mallissa. Hänellä on nimittäin ensinnäkin todella hyvä kokemuspohja 25-vuotiaaksi kuskiksi, ennen päättynyttä kautta oli ajanut täydet kaudet sekä Fordin että Subarun puikoissa. Ja rallissahan tunnetusti keltanokat havoin pärjäävät, vaan kokemuksen mukaan alkaa tuloksia syntyä. Toki sillä edellytyksellä, että myös vauhti on kohdallaan.

Joten nyt, kun Hirvosen ajokengistä on vauhtiakin alkanut löytyä entistä tasaisemmin, on edelleen kaikki syyt uskoa hänen olevan tulevaisuudessa todella kova luu MM-sarjassa.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fordilla on kautta aikojen ollut silmää suomalaiselle kaasujalalle.

Muistetaanhan todelliset superkuskimme Hannu Mikkola ja Ari Vatanen
nimenomaan tämän Dearbornin tehtailta vauhtia hakeneen tiimin ykkössotaratsuina jo vuosikymmenten takaa.

Bosse ja Mikko Fordin puikoissa on hyvin looginen yhdistelmä. Bossella
ei ole mitään hävittävää, joten riskillä mennään ja Mikolla taas kaikki voitettavana eli auto tulee maaliin riittävän usein.

Touho-Topimme kohtalo hieman mietityttää. Skoda-aikojen rämäpää ei
ole lasketellut räväkkää lausuntoa, muttei toisaalta ole näyttänyt mitään
ihan hirmuhäikäisevääkään kaudella 2005.

Tsemppiä kuitenkin koko kolmikolle kaudella 2006.
 

scholl

Jäsen
Itse en kovin korkealle Hirvosta ennen tätä kautta arvostanut. Ja syynä oli se, että mies oli vähän liian aikaisin tehdaskuljettajana. Tallit jotka halusivat pitää kulunsa kurissa antoivat nuorelle, lahjakkaalle kuljettajalle tallipaikan ilman testimahdollisuutta. Jälki ei ollut hulppeaa, mutta Hirvonen on tänä vuonna yksityistallissa osoittanut olevansa hyvä kuski ja näin ollen tallipaikka on ansaittu ja uskon, että miehellä on hyvä tulevaisuus.

Sen sijaan harmittaa vähän Gardemeisterin tilanne. Mies on tällä kaudella oikeastaan ensimmäistä kertaa (Seat ja Skoda takavuosina kalustona) päässyt osoittamaan kykynsä ja on ajanut ihan hyvin. Vanha Focus ei ollut nopein mahdollinen auto, mutta melko kestäävä ja Garde ajoi ihan hyviä sijoituksia. Toivottavasti löytyy tallipaikka ensi kaudeksikin jostakin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Subarun ja Garden sopimus julkistetaan lähiaikoina. Subarun ylin johto muuttaa toimintastrategiaansa ensi kaudeksi, nyt tehdas haluaa tapella myös tallien välisestä mestaruudesta. Siihen tehtävään parivaljakko Solberg-Gardemaister sopii kuin nenä päähän. Jouhkilta taas melkoinen näyttö manageritaidoista, ensin Hirvonen Fordille ja sitten Garde Subarulle.

Melkoinen moka Fordilta päästää Garde ajamaan kauden viimeinen ralli uudella Focuksella. Nyt Garde vie arvokasta tietoa Subarulle, kyseessähän on kuitenkin Fordin pahin kilpailija ensi kaudella kun Peugeot ja Citroen vetäytyivät. Mitsubishi on surkea asfaltilla, siksi ensi kaudesta tulee kahden merkin taistelu. Kun veikkasin lokakuussa Duvalin menevän Fordille, ei belgialainen ollut vielä voittanut MM-rallia. Australian voitto kuitenkin nosti miehen osakkeet Citroenilla taas korkealle ja onkin erittäin todennäköistä, että Duval jatkaa ensi kaudella Loebin rinnalla Kronos tallin Citroenilla. Tämä oli myös Hirvosen onni.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
HCM kirjoitti:
Melkoinen moka Fordilta päästää Garde ajamaan kauden viimeinen ralli uudella Focuksella. Nyt Garde vie arvokasta tietoa Subarulle, kyseessähän on kuitenkin Fordin pahin kilpailija ensi kaudella kun Peugeot ja Citroen vetäytyivät.
Tuskin se auto Tonille ihan puun takaa tuli Australiaan, tai muutenkaan, kyllä se käytettävissä oleva tieto siirtyy joka tapauksessa. Gardea enemmän olisin Malcolm "ikuinen keskinkertaisuus" Wilsonina huolissani Duvalista, jonka Malcolm "ikuinen keskinkertaisuus" Wilson haukkui kauden päätteeksi pystyyn - kaveri vie tod näk Citikalle sitä kehitystietoa koskien C4:n launchausta -07, ainakin kestopäällysteiden osalta. Sebastien hoitaa molemmat. Gardemeisterin kehitys- ja testaustaidot tuntien on kenenkään muun kuskin aivan turha pelätä tallistatuksensa puolesta. Kun näin Garden ajavan 18-19-vuotiaana kouvolalaisena A-junnu-Ascona-kuskina pohjia yleisen luokan sekaan, arvelin hänestä tulevan kova kansalliselle huipulle nouseva kuski. WRC-tasolla Toni on päässyt, ehkä "nuoresta" iästään johtuen, paremmille näyttöpaikoille kuin esim. häntä nopeampi Rovanperä. Gardella ei vain mielestäni ole sellaista balanssia kuin jo Aaltosella, Hämäläisellä, Toivosella, Mikkolalla, Alénilla, Kankkusella, Mäkisellä ja Grönholmilla. Toivottavasti olen väärässä. Hirvonen vei paikan Gardemeisterilta, itse asiassa Hirvonen vei nyt sellaisen paikan, joka ei perinteisesti olisi kuulunut suomalaiselle ollenkaan. Mitä tästä voimme päätellä?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
HCM kirjoitti:
Subarun ja Garden sopimus julkistetaan lähiaikoina. Subarun ylin johto muuttaa toimintastrategiaansa ensi kaudeksi, nyt tehdas haluaa tapella myös tallien välisestä mestaruudesta. Siihen tehtävään parivaljakko Solberg-Gardemaister sopii kuin nenä päähän. Jouhkilta taas melkoinen näyttö manageritaidoista, ensin Hirvonen Fordille ja sitten Garde Subarulle.

En alunperinkään uskonut Garden menoon Subarulle ja tämä varmistanee asian..

Atkinson jatkaa Subarulla
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jep, aivokasvain uutisoitiin mutta sen jälkeen Rikusta ei paljoa kuultu ennen tätä. Vaikka miehen suurin fani en ollutkaan niin ainahan hyvän rattimiehen menetys harmittaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
pasil kirjoitti:
Jep, aivokasvain uutisoitiin mutta sen jälkeen Rikusta ei paljoa kuultu ennen tätä. Vaikka miehen suurin fani en ollutkaan niin ainahan hyvän rattimiehen menetys harmittaa.
Rattimies tai ei, liian nuorena lähti kuitenkin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ikävä juttu, mutta on ehkä parempi, että Riku ei enään joudu kärsimään. Aivokasvain on todella vakava asia, ja Riku on varmasti joutunut kokemaan todella kovia sairastaessaan. Nyt Riku kuitenkin pääsi taivaaseen ja on vapaa tuskistaan. Suru on Rikun läheisillä valtava, mutta uskon että he ovat kuitenkin helpottuneita. Heille rakas Riku on päässyt tuskistaan ja on taivaassa.

Moni rallia seuraava jäi kaipaamaan loistavaa kuljettajaa. R.I.P Richard Burns
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Surullinen juttu. Kyllähän tuon silloin jo sairauden diagnosoinnin aikaan arvasi, miten juttu päättyy. Tuolloinhan sanottiin, että aivokasvain, jonka ennuste ei ollut hyvä. Muistaakseni sanottiin jotain, että alle 40% vastaavanlaiseen kasvaimeen sairastuneista on elossa enää viiden vuoden kuluttua. Burns taisteli, mutta tauti oli liian vahva.

Liian nuorena lähti. R.I.P.

Näytti olleen päivälleen 9 vuotta meikäläistä vanhempi....
 
Viimeksi muokattu:

Qwerty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sistis kirjoitti:
Surullinen juttu. Kyllähän tuon silloin jo sairauden diagnosoinnin aikaan arvasi, miten juttu päättyy. Tuolloinhan sanottiin, että aivokasvain, jonka ennuste ei ollut hyvä. Muistaakseni sanottiin jotain, että alle 40% vastaavanlaiseen kasvaimeen sairastuneista on elossa enää viiden vuoden kuluttua. Burns taisteli, mutta tauti oli liian vahva.

Liian nuorena lähti. R.I.P.

Kyllä se prosentti on paljon pienempi. Sanoisin että noin 5% pahimmanlaatuiseen aivokasvaimeen eli glioblastooma multiformeen sairastuneista on enää elossa viiden vuoden jälkeen. Yleisesti ennustetaan vain muutaman kuukauden elinikää diagnoosin jälkeen. Jos välttämättä sitäkään.


R.I.P Richard Burns
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
pasil kirjoitti:
Jep, aivokasvain uutisoitiin mutta sen jälkeen Rikusta ei paljoa kuultu ennen tätä.

IS Veikkaajassa oli ainakin pari pientä juttua, joiden lukemisen jälkeen ei tämä uutinen ollut kovin suuri yllätys. Viimeinen uutinen taisi olla viime kesänä, jolloin kerrottiin Burnsin erittäin huonosta kunnosta.
 

scholl

Jäsen
Itsellenikin tilanne tuli semisti kyllä yllätyksenä. Ensin ei odottanut kovinkaan vakavaa, kun mieheltä jäi RAC väliin. Sen jälkeen uutisoitiin huonompia uutisia ja kausi 04 jäi väliin. Luulin kuitenkin, että mies olisi tehnyt mannisenmäet ja pystynyt suhteellisen normaalielämään, vaikka ralliautoilu olisikin jäänyt pois. Vakava tilanne ja kuolema tuli siis täysin puun takaa.

Vähän nihkeä rallivuosi brittejen kannalta.
 

Bergeron#37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins,SaiPa,sympatiat Pingut ja Tappara
Park, Burns ja Best. voi niitä brittejä.
 

scholl

Jäsen
Bergeron#37 kirjoitti:
Park, Burns ja Best. voi niitä brittejä.

Best oli varmaan erinomainen rattimies, kun heilui jatkuvasti yli 0,5 promillessa.

Kuriositeettina voisi mainita sen, että Palander hehkuttaa Hesarissa viettävänsä tipatonta kautta ja haastavansa Nykäsen, Karalahden ja Räikkösen samaan. Väkisin tulee mieleen se Aatos Erkon haastattelu, jossa päivitteli Matti Vanhasen touhua Nyt-lehdessä ja ihmetteli seuraavasti: "Jos ihminen ei pysty muullalailla kuin absoluuttisesti kontrolloimaan jotain pahetta, on se aika heikkoa.". No Besthän halusi olla paras juomisessa, joten ehkäpä tilanne on sama Nykäsellä ja kumppaneilla. Palanderille sen sijaan näyttää riittävän viimeinen sija.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Burnsin voittamaa maailmanmestaruutta olenkin jaksanut kritisoida ja valittaa tittelin menneen väärälle miehelle, asettui tuokin saavutus välittömästi uuteen valoon.

Jos kaveri poistuu pallon päältä noin nuorena, niin onhan se hienoa, että pääsi aikanaan kirjauttamaan nimensä historiankirjoihin maailmanmestarina. Saipahan syytä juhlia kunnolla omaa menestymistään, ennen kuin lähtö lopulta tuli.

Tuli aika yllätyksenä kyllä tämä tieto, vaikka "alusta asti" olenkin tuosta Burnsin kasvaimesta tiennyt. Jostain wrc.comin jutusta kun sain viime vuonna sellaisen käsityksen, että homma olisi ihan tyydyttävällä mallilla. Toisaalta, tuollaisen taudin kanssa tyydyttäväkään tila ei kovin ruusuista tulevaisuutta tiedä, kuten tässäkin tapauksessa nähtiin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Burnsin äitiähän kuoli samaan tautiin, joten siinäkään mielessä tämä ei yllättänyt. Turha, mutta yksityiskohta on sekin, että eilen, jolloin Richard siis kuoli, tuli kuluneeksi päivälleen neljä vuotta miehen maailmanmestaruudesta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Burnsista muistuu mieleen eritoten in-car pätkät missä herra näytti sille että on ajelemassa sunnuntaina mummolaan. Ei niin minkäänlaista hätää ja hosumista ajossa, Loeb on nykyisistä saman tyylinen kuski. Siinä missä Panizzista ilmeiden perusteella ei tiedä viekö mies autoa vai auto miestä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse muistan Burnsin aina(?) kovana kilpailijana Mäkisen kanssa ja kauden huipentumat Brittien ralliin, (joka se pitäisi vieläkin olla, samoin kuin F1:ssä Japani) Mies myös sai markkinoille nimeään kantavan rallipelin, joka ilmeisesti oli ihan varteenotettava ja realistisemman tuntuinen kuin Colin McRaen.

Rallimaailmassa nämä tallien poislähdöt muutenkin ovat harmillisia, potentiaalinen voittajajoukko vähenee.
Mielummin näkisi uusia merkkejä erikoiskokeilla, eikä tallien lopettamisia.

No, onneksi rallikausi kestää laajempaan kun F1 vastaava, ja olikos jo tammikuussa kun Monacossa taas aloitetaan kausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös