Mainos

Ralliketju

  • 1 838 577
  • 14 825

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Akio Toyoda on varsin selkeästi osoittanut olevansa Tänakin "fani", joten en pitäisi suurenakaan ihmeenä jos Japanissa Ott kättelee Akion kanssa diilin Toyotalle. Toki lajin kannalta paras olisi jos menee Fordille.
Kokonaisuutena olisi tietysti paras jos olisi kolme suht' tasavahvaa tallia joissa jokaisessa vähintäänkin yksi mestaritasoinen kuljettaja, mutta toisaalta ei olisi huono vaihtoehto myöskään tuo Rovanperä-Tänak -showdown samassa tallissa, varsinkin kun siinä vielä Ogier hääräilisi kolmantena valikoiduissa ralleissa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Akio Toyoda on varsin selkeästi osoittanut olevansa Tänakin "fani", joten en pitäisi suurenakaan ihmeenä jos Japanissa Ott kättelee Akion kanssa diilin Toyotalle.
Juu, ei Toyotaakaan voi unohtaa spekuloinneissa ja jossain kohtaa olikin jo huhuja, että Tänak olisi menossa Toyotalle. Jos näin kävisi, se tarkoittaisi, että Evans tekee Tänakille tilaa. Itse pidän kuitenkin Fordia todennäköisempänä vaihtoehtona.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Itse mietin, että olisiko tuollainen Tänäk - Breen vaihdos mahdollinen. Breen pärjäsi Hyundailla hyvin ja tuskin tuo sopimus hirveän kallis on. Kokemusta myös tallista ja olisi todennäköisesti aivan pätevä kaveri Neuville pariksi. Voisi olla tässä tilanteessa aivan hyvä win-win ratkaisu kummallekin tallille, jota tietysti Evans tai Tänakin halut siirtyä vaikka Toyotalle voi vielä sotkea.

Voisi joka tapauksessa luulla, että Tänak ja Ford on sellainen pari, jota on helpompi myydä. Jolloin niitä sponsorieuroja myös kertyisi hieman eri tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Oletteko palstaveljet tuumailleet, voisiko Tänak tarkoittaa sanoessaan: "Olen sellaisessa vaiheessa uraani, että koen tarvitsevani uuden haasteen", että hän siirtyisi rallista kokonaan, vaikkapa rata-autoilun, aavikkokisojen, Rallicrossin tai jonkun muun moottoriurheilulajin pariin?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletteko palstaveljet tuumailleet, voisiko Tänak tarkoittaa sanoessaan: "Olen sellaisessa vaiheessa uraani, että koen tarvitsevani uuden haasteen", että hän siirtyisi rallista kokonaan, vaikkapa rata-autoilun, aavikkokisojen, Rallicrossin tai jonkun muun moottoriurheilulajin pariin?
Tämäkin kävi mielessä. Mikä se haaste sitten olisi? Totuuden nimessä ei tuo Tänakin tekeminen tällä kaudella ole mitään innostusta lajia kohtaan huokunut. Totaali kyllästyminenkin ralliin voi olla kyseessä... Silloin toki parempi keksiä muuta...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oletteko palstaveljet tuumailleet, voisiko Tänak tarkoittaa sanoessaan: "Olen sellaisessa vaiheessa uraani, että koen tarvitsevani uuden haasteen", että hän siirtyisi rallista kokonaan, vaikkapa rata-autoilun, aavikkokisojen, Rallicrossin tai jonkun muun moottoriurheilulajin pariin?
Ford tarjoaisi kyllä haastetta, mutta tuskin sellaista, jota Tänak juuri nyt toivoo. Sitä samaa haastetta, epäluotettava auto, Hyundai on tarjoillut jo muutaman vuoden. Silti, luulen, että jos Tänak jatkaa WRC-tasolla ajamista, talli on juurikin M-Sport.
Vaihtoehtona on myös hyppääminen kuskinpukilta tallipäälliköksi eli oman tallin pitäjäksi (Märtinin kanssa), jota he jo itseasiassa Hyundaille tekevät tällä hetkellä, kun vastaavat R2-auton rakennus- ja kehitystyöstä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eihän Tänäkillä ole muuta vaihtoehtoa kuin Ford tai lopettaminen, eiköhän sillat ole muualle poltettu.

Sinällään Tänak on itse tervetullut Toyotalle, mutta manageri Märtin ei oikein ole. Tänakin palkka on myös ollut Hyundailla kohtuu kova, eli siinä luultavasti joutuisi tulemaan vastaan jos Toyotalle siirtyy. Tämä tosin helpottuisi potkimalla edellämainittu manageri vittuun, sillä hänen taskuunsa ui yli 50% Tänakin peruspalkasta.

Toki tuntuu myös siltä että Fordille siirtyminen vaatii palkan pudotusta, sillä tuskin Malcolmin rahasäiliönkään pinta kestää ihan Tänakin nykypalkkaa(+Kohtuullista korvausta kartturille).
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Sinällään Tänak on itse tervetullut Toyotalle, mutta manageri Märtin ei oikein ole. Tänakin palkka on myös ollut Hyundailla kohtuu kova, eli siinä luultavasti joutuisi tulemaan vastaan jos Toyotalle siirtyy. Tämä tosin helpottuisi potkimalla edellämainittu manageri vittuun, sillä hänen taskuunsa ui yli 50% Tänakin peruspalkasta.
Jos Tänak tulisi Toyotalle, niin eihän nyt managerina sopimuksia ja asioita hoitava Märtin tule siinä mukana. Jokaisella kuljettajalla on manageri, eikä kukaan heistä ota yli puolia kuljettajan palkasta. :)
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Suosikkijoukkue
KK
Oli kyl käsittämättömän surkeaa paskaa toi yleisö-EK.



Vaikka Kallella yksi asvalttirallin voitto onkin taskussa, niin kyl se on silti se missä eniten on kehitettävää. Se on jännää siinä mielessä, että kun vauhti riittää nyt jo podiumille/voittotaisteluun, niin mitä sit parin vuoden päästä kun on masteroinut asvaltinkin? Oon ennenkin sanonut että Sébastien vol 3.
Kallen ensimmäinen ralli tuolla. On kertonut, että lujempaakin pääsisi, mutta taisi ottaa rauhassa ja opetella pätkiä. Yliyritys tässä tilanteessa olisi silkkaa tyhmyyttä. Ogier on nuo pätkät hieman useammin ja kyllä tässä tilanteessa kokemus puhuu.

Olisi kyllä hienoa, jos Ogier ajaisi ensi vuonna täyden sarjan. Olisi Tänak, Kalle ja S.O. taitelemassa maailmanmestaruudesta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kallen ensimmäinen ralli tuolla. On kertonut, että lujempaakin pääsisi, mutta taisi ottaa rauhassa ja opetella pätkiä. Yliyritys tässä tilanteessa olisi silkkaa tyhmyyttä. Ogier on nuo pätkät hieman useammin ja kyllä tässä tilanteessa kokemus puhuu.

Olisi kyllä hienoa, jos Ogier ajaisi ensi vuonna täyden sarjan. Olisi Tänak, Kalle ja S.O. taitelemassa maailmanmestaruudesta.

Kyl Kalle oli viime vuonnakin mukana. Kaikki pätkät ei tokikaan 1:1 ollu samoja, pari uutta oli mukana ja osa ajettiin eri suuntaan kuin viime vuonna, mutta ei kuitenkaan ensikertalainen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko tästä jotain faktaakin eikä vain vahva tunne?

Sanotaanko että pikkulintu joka on saattanut joskus olla mukana noissa touhuissa. Syynä groteskille järjestelylle on osaltaan se että Märtin investoi omaa rahaansa kohtuu paljon Tänakin uraan ja nyt korjaa omiaan pois(korkojen kera) kun Hyundai maksoi hemmetin kovan peruspalkan.

Ja kyllä Märtinillä on ollut ainakin Tänakin Toyota-vuosina tapana tunkea lusikkaansa "vääriin soppiin", minkä vuoksi osaltaan Tänakin yllättävä tallinvaihto tuolloin tapahtui.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tänak on Fordin mies ensi kaudella, jos rallin MM-sarjassa jatkaa. Neljäs kerta toden sanoo, vanha viidakon sanonta. Ja Loeb on näyttänyt Tänakille, että kyllä Pumalla ehtii, jos vaan osaa ajaa.

Toki sitten jos mainitsemansa "uudet haasteet" ovatkin yllättäen jossain muualla kuin koko sarjassa, niin onhan sekin tavallaan mahdollista.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Itse veikkaan, että Tänak ja Breen "vaihtavat" keskenään paikkoja. Homma on neuvoteltu tallien ja kuskien välillä kulisseissa ja Ford on saanut jostakin lisää rahaa ja panostaa kaikki rahat yhteen kovaan kuljettajaan. Lisäksi Tänak tuo mukanaan myös sponsorirahaa tallille. Muissa kolmessa autossa ajavat sitten maksukuskit Greensmith, Loubet ja Solberg. Ja jos Mikkelsen myös maksaa ajamisestaan, niin hän vuorottelee Solbergin kanssa. Huttunen ajaa sitten 1-2 kisaa, jos saa rahoituksen järjestymään.

Kovasti ihmettelen, mikäli Tänak päätyisi Toyotalle. Siellä on nyt Kalle, lähes-mestari Evans, Ogier/Lappi sekä Katsuta. Veikkaan, että jatkavat samoilla, sillä eipä tuossa tiimissä tunnu kovasti ylimääräistä kitkaa olevan. Jos tuohon porukkaan ottaa Tänakin, niin mites sitten käy?

Hynyselle jäävät sitten Neuville, Breen sekä Sordo/Suninen. Saavat hyvän kakkoskuskin huomattavasti halvemmalla kuin Tänakille on pitänyt maksaa ja ylimääräinen hälinä ja hulina tallin ja auton ajettavuuden kanssa vähenee.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän tuon Tänäkin tilanne sitten perheen suhteen on, voisiko välivuosi tai vuorottelu Loebin kanssa olla ehkä vaihtoehtoja?
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
En aivan ymmärrä mistä nämä Evans Hyundaille jutut ovat saaneet alkunsa koska siinä vain ei ole järkeä. Evans on näyttänyt että Toyotalla kulkee; nyt on vaan ollut heikko vuosi. Sopparia on jäljellä niin miksi edes toyota haluaisi päästää herrasta irti; käsittääkseni pidetty kaveri ja auton kehittäjänä vertaansa vaille. Jos taas perustuu siihen että on Kallen kakkonen niin kaikkea muuta; kyllä toyota on kokoajan sanonut ja toteuttanut (etenkin) Tommin jälkeen tätä strategiaa ettei ykköskuskia ole. Miksi muuttaa toimivaa konseptia? Ja nytkin puhutaan että Montessa kaikilla on nollapistettä ja ollaan samalla viivalla. Mitä Evans olisi siiten Hyundailla? Neuville on huomattavasti selvemmin tallinsa ykköshevonen kuin Kalle toyotalla. En toki sitä sano ettei kaikkea voi sattua mutta olisin todella isosti yllättynyt jos Evans siirtyisi muualle.

Eiköhän Tänak ole fordin mies. Tuskin ne alkuperäiset huhut aivan tuulesta temmattuja olivat kun nyt tilannetta katsoo. Taidot ei ole mihinkään kadonneet; hyundai ei vain ole sopinut käteen niinkuin kataloniassa hieman kommentoikin jo tilannetta jonkun pätkän maalissa. Ainut mutta tässä konseptissa on tuo perheen tilanne.

Hyundaille on nyt auennut paikkoja ja pakka on hieman auki; Sordo puheli lopettamisesta tämän kauden jälkeen mutta nyt puheista saa vahvan käsityksen että jatkaa samanlaisessa roolissa kuin tänäkin vuonna. Mikkelsen on noussut huhuissa voimakkaasti esiin; hyvä kuski ja ansaitsisi toki paikan mutta ei viime kierros hyundailla aivan putkeen mennyt. Breen tuntuisi loogisimmalta jos ford miehenstä päästää irti; hyundailla kulki ja on rattimies. Suninen on myös tehnyt varsin hyvää työtä WRC2-luokassa hyundailla joten varmasti on mietintämyssyissä pääkonttorilla kolmosautoon.

Mitä tulee katalonian ralliin niin usein ollut tylsähkö kisa katsojan kannalta ja sitähän se hieman taas olikin. Toki on varmasti mageeta baanaa päästää tuollaista "kaksikaistaista" hyvä kuntoista asvalttia, mutta jokin siitä katsojan näkökulmasta puuttuu. Tai ainakin minun näkökulmasta : ) (toki hieno ralli ja ansaitsee paikkansa kalenterista).

Missäköhän Lappi & Ferm olivat viikonloppuna? Olisi luullut että herrat olisi tuotettu paikalle fiilistelemään mahdollista (hyvin todennäköistä) tallimestaruutta... toivottavasti lentoliput edes Japaniin on tilattu (juu tottakai ne on tilattu). Jotenkin otti silmään somesta että siellä otetaan kuvia mestaritallista yms., mutta EP & Ferm loistaa poissaolollaan. Toki voi olla etteivät vaan päässeet paikalle; tiedä häntä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mikähän tuon Tänäkin tilanne sitten perheen suhteen on, voisiko välivuosi tai vuorottelu Loebin kanssa olla ehkä vaihtoehtoja?

On varmasti. Näin perheellisenä miehenä/isänä kun ajatteleen niin en yhtään ihmettele vaikka lopettaisi uransa. Fyrkkaa on varmasti lapsenlapsille asti jaettavaksi.

Koko tilanne on ylipäänsä niin erikoinen, en nyt tähän rupea lähteitä kaivamaan (toki teen sen jos joku haluaa, eikä meikäläisen sanaa usko), mut tässä vapaasti lainattuja/tiivistettyjä kommentteja Ottilta tältä vuodelta:

- Hyundai on paska auto, eikä sillä taistella mestaruudesta

- Olisin ajanut kovempaa mut auto ei anna myöden

- Auto on paska

-Autossa on kehitettävää paljon

- Kalle vaan oli parempi

- En pysynyt Kallen vauhdissa, vaikka parhaani tein

- Auto on hyvä ja tiimi teki loistavaa työtä

- Voitin vaikka auto oli paska

- Hyundai for life

- En kovempaa päässyt vaikka auto on hyvä

- En ymmärrä tätä autoa. Se on nopea mutta en osaa ajaa sitä oikealla tavalla.
 
Entäs jos Tänak ja Markko Märtin perustaa oman rallitallin jonkun uuden autovalmistajan kanssa? Joku nyrkkipajahan niillä jo on Virossa. Tänakhän puhui uusista haasteista.....
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Entäs jos Tänak ja Markko Märtin perustaa oman rallitallin jonkun uuden autovalmistajan kanssa? Joku nyrkkipajahan niillä jo on Virossa. Tänakhän puhui uusista haasteista.....

Olisi kyllä aika kova veto ?

- Mikä merkki voisi olla, joku ns. legendaarinen jo sarjassa mukana ollut merkki ?
- Olisiko kyse Rally1 autosta, vai alemman luokan autosta
- Millaisella aikataululla tämä tapahtuisi. Onko ollut kovin isoja huhuja, että joku merkki olisi kiinnostunut, oikeasti. Jossain vaiheessa taisi olla joku juttu, että pari kolme merkkiä olisi tulossa, jos on sähköautot ?. Jos ihan puskista lähdetään kehittään autoa, ottaa se aikaa pari kolme vuotta, että ollaan oikeasti kilpailukykyisiä? Volkkari teki aika nopeasti autosta dominoivan, mutta rahaa taisi olla käytössä, paljon. Sääli, että kaikki kaatui siihen päästökikkailuun
 
Suosikkijoukkue
KK
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Niillä on jo oma talli. Ei tarvitse perustaa. Tätäkin joku spekuloi jossain.
Niinhän, niillä pojilla on oma RedGrey-talli ja ovat ylläpitäneet Hyundain Rally2-autoja, jolla ajaa Suninenkin. Jos Tänakia kiinnostaa sitten jatkossa olla enemmän kilpatallin touhuissa mukana, niin aikataulutkin ovat helpommin muokattavissa perheen tilanteen mukaan. Rally2/R5-autojen vuokraaminen ja ylläpitäminen on varmastikin varteenotettava vaihtoehto, jos Tänak lopetettaa ajamisen. Samankaltaista toimintaa harjoittaa, muun muassa Toni Gardemaisterin kipparoima TGS Worldwide tiimi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinhän, niillä pojilla on oma RedGrey-talli ja ovat ylläpitäneet Hyundain Rally2-autoja, jolla ajaa Suninenkin. Jos Tänakia kiinnostaa sitten jatkossa olla enemmän kilpatallin touhuissa mukana, niin aikataulutkin ovat helpommin muokattavissa perheen tilanteen mukaan. Rally2/R5-autojen vuokraaminen ja ylläpitäminen on varmastikin varteenotettava vaihtoehto, jos Tänak lopetettaa ajamisen. Samankaltaista toimintaa harjoittaa, muun muassa Toni Gardemaisterin kipparoima TGS Worldwide tiimi.
Tämä RedGrey kuvio on se mitä esim. Dirtfish on spekuloinut. Eivät antaneet kovin suuria prosentteja sen kummemmin Fordin kun Toyotankaan sopparille, mutta rivien välistä tavattuna jotain omaan talliin liittyvää uutista olisi ehkä tulossa. Ihmettelen kyllä olisiko se edelleen Huyndain R5 millä jatkavat vai jotain ihan muuta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös