Lätkä-Bongari Iso-E
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KK
Tänakilla siirtymällä teknistä ongelmaa. Näinköhän merkkimestaruus ratkeaa siihen.
Greensmith kaiteeseen. Vittu on toi saamatonta tuolla et autoa ei saada tieltä pois. Ennemmin lyödään pätkä pois. Tuolla väkimäärällä auto olisi jo siirretty pois. Jengiä vitusti vieressä.
Saahan sen tuosta varmaan liikkeelle, mutta mihin sen siirtää. Ei sitä oikein kaiteen ylikään kannata kipata.
Greensmith kaiteeseen. Vittu on toi saamatonta tuolla et autoa ei saada tieltä pois. Ennemmin lyödään pätkä pois. Tuolla väkimäärällä auto olisi jo siirretty pois. Jengiä vitusti vieressä.
Melkoinen yleisöerikoiskoe tässäkin rallissa ja ei edes autoja saada kuviin....
Sellaista Kallen ylivoimaa. Ogier tuli ja pyyhki tänään tuoreella maailmanmestarilla katalonialaista pikipintaa. No hyvinhän Rovanperä ajoi tänäänkin poislukien sen yhden pätkän sekoilut nappien kanssa. Huomenna sitten nähdään maksoiko tuo kakkossijan rallissa...
Vaikka Kallella yksi asvalttirallin voitto onkin taskussa, niin kyl se on silti se missä eniten on kehitettävää. Se on jännää siinä mielessä, että kun vauhti riittää nyt jo podiumille/voittotaisteluun, niin mitä sit parin vuoden päästä kun on masteroinut asvaltinkin? Oon ennenkin sanonut että Sébastien vol 3.
Kehonkielessä oli mielesätni enemmänkin eilen aamupäivän maalihaastatteluissa vähän sellaista yllättyneisyyttä siitä, että vaikka tuntui tulevan minkä ilman typeriä riskejä pystyi, ei se vaan riittänyt Ogieria vastaan. Tänään Neuville oli lyömässä luuta kurkkuun ennen kuin rengasrikko lopullisesti sinetöi kakkostilan kohtalon. Neuville ja Ogier ovat kovia vetomiehiä assulla, joten huonoille ei Kalle tänä viikonloppuna hävinnyt.Joo ja jotenkin tuntuu että nytkin ottanut aika varmanpäälle ja koittaa selkeästi pelata tallille merkkimestaruutta, vielä taitaisi se yksi pykälä löytyä tarvittaessa. Ehkä tänäään tuota hyökkäystä nähdäänkin kun eilen karkasi kakkostila ehkä vähän vahinkossakin.
Tänak jättää Hyundain kauden jälkeen.WRC
www.wrc.com
Tänak jättää Hyundain kauden jälkeen.WRC
www.wrc.com
Tallipäällikkö Millener ilmaisi kisan jälkeen myös saman asian, kuin mitä Wilsonkin. Itselle oli lopulta kuitenkin aika iso yllätys, että Tänak lähtee valittamisista huolimatta Hyundailta, toki perhesyistä uran lopettaminen olisi ollut järkeen käypä vaihtoehto. Kyllähän se Ford tuntuu luonnollisimmalta vaihtoehdolta, mutta tekisikö M-Sport, niin kovan peliliikkeen, että ajattaisi ensi kaudella kahta palkkakuskia, eli Breen jäisikin talliin? Millenerin aiemmat puheet antoivat se kuvan, että epäonnistumisesta huolimatta Breen saisi vielä mahdollisuuden? Loput tallin kuljettajat toisivat sitten rahaa talliin, paitsi toki Loeb, jos ajaa kisan aina silloin tällöin. Ja pitää muistaa, että nyt Hyundailla on kakkos/ykköskuskin paikka auki, olisiko siellä sitten uusi paikka Breenille? Lisäksi talli ajattanee edelleen kolmatta autoa, jossa kuljettaja vaihtuu kisakohtaisesti, Sordo ja Suninen?Kyl nyt haisee niin lujaa Tänak Fordille. Eilen Powerin jälkeen Wilson sanoi Wrc+ haastattelussa että vaikka kausi on ollut vaikea, he ovat rakentaneet hyvän ja nopean auton, ja Loeb on joka kerta johtanut rallia sillä. Rivien välistä sanoi myös että vain kunnon ykkönen puuttuu.
Kyl nyt haisee niin lujaa Tänak Fordille. Eilen Powerin jälkeen Wilson sanoi Wrc+ haastattelussa että vaikka kausi on ollut vaikea, he ovat rakentaneet hyvän ja nopean auton, ja Loeb on joka kerta johtanut rallia sillä. Rivien välistä sanoi myös että vain kunnon ykkönen puuttuu.
Tämä kävi itselläkin mielessä, että mahtaakohan Evans olla kovin tyytyväinen Toyotalla tällä hetkellä? Hän on Toyotan vakikuljettaja joka ajaa koko kauden sarjan parhaalla autolla, mutta ei ole ottanut yhtään voittoa tällä kaudella kun taas keikkakuski Ogierkin on onnistunut voiton ajamaan. Lisäksi Evansilla on vain 17 pisteen etumatka Katsutaan, joka nyt ei ole kuitenkaan kehityksestään huolimatta ihan näiden kärkikuljettajien tasolla. Ihan varmasti tämä tilanne ja tämä kausi syö Evansia rotan lailla ja täydellinen turpasauna Kallelta voi painaa mieltä aika paljon ensi kauteen valmistautumisessa. Kalle on kuitenkin vasta 21-vuotias ja edelleen kehittyvä kuljettaja. Mutta riittäisikö Rovanperä-Lappi-Katsuta (+ Ogier) -kolmikko sitten vai pitäisikö Toyotan houkutella Ogier ajamaan täysi kausi mikäli Evans siirtyy?Oma lukunsa on, miten Evans suhtautuu (vaikkei aiheesta välttämättä ääneen puhuta) lähtökohtaisesti kakkoskuljettajan rooliin Toyotalla. Tekisikö mieli vaihtaa tallia, kun haluaa kuitenkin taistella täysipainoisesti maailman mestaruudesta. Siinä olisi kova tekijä Hyundaille Neuvillen pariksi. Jos Evans lähtisi Toyotalta, niin sitten siellä olisi taas paikka vapaana. Elämme mielenkiintoisia aikoja nyt tämän Tänakin ilmoituksen jälkeen.
Tai sitten vaan tulisi lisää paineita kun yrittäisi pysyä Tänakin vauhdissa; ei pysy vauhdissa eikä tiellä.Breenkin saattaisi parantaa kun ykköskuskin paineet siirtyisi Tänakille. Nopeutta hänellä kyllä on, varmuus ja tasaisuus vaan puuttuu ykköskuljettajan rooliin.
Voisi kenties näin mennäkin ja, jos Tänak talliin tulee, niin varmastikin tuo mukanaan myös uusia sponsseja ja siihen päälle, kun miettii kaikki mahdolliset ajamisestaan maksavat kuljettajat Loubet, Fourmaux ja varsinkin Greensmith, niin Tänak saa varmastikin kelpo korvauksen ajamisestaan. Ja nythän myös Solberg on käynyt neuvotteluja M-Sportin kanssa joistain kisoista, niin sieltä tulee myös rahaa.Minusta Tänak-Breen-Loubet voisi muodostaa ihan hyvän kuljettajakolmikon, koska Loubet on ollut näistä maksavista kuljettajista tällä kaudella paras ja Breenkin saattaisi parantaa kun ykköskuskin paineet siirtyisi Tänakille. Nopeutta hänellä kyllä on, varmuus ja tasaisuus vaan puuttuu ykköskuljettajan rooliin. Greensmith voisi sitten jatkaa harrasteluaan isän rahoilla varsinaisen tallin ulkopuolella.
Akio Toyoda on varsin selkeästi osoittanut olevansa Tänakin "fani", joten en pitäisi suurenakaan ihmeenä jos Japanissa Ott kättelee Akion kanssa diilin Toyotalle. Toki lajin kannalta paras olisi jos menee Fordille.Eihän Tänäkillä ole muuta vaihtoehtoa kuin Ford tai lopettaminen, eiköhän sillat ole muualle poltettu.