Ralliketju

  • 1 834 297
  • 14 798

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Uskomaton on Kallen vire tällä hetkellä. Hyvin ajo kyllä myös Lappi. Olis ehkä ollu saumoja myös ainakin neljän joukkoon ilman rengasrikkoa. Hienoa, että tuli kuitenkin maaliin ihan ok sijalla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli kyllä taas aivan käsittämätön veto, huh huh. Kun kelin huomasi oletin jotenkin Kallen lähtevän ajamaan varmasti maaliin, mutta mitä vielä. Aivan uskomaton ajo! MM-johto on nyt niin iso, että saa jo aikalailla tössiä jos mestaruus lipsuu käsistä. Mitähän siellä Jyväskylässä sitten?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Rovanperällä 12kk sisään ekasta voitosta 7 voittoa. Suoritus johon on pystynyt vaan Carlos Sainz. Siitä voi jo tehdä jotain päätelmiä minkälainen "miracle child" tällähetkellä rallimaailmaa dominoi.

Kaivoin jo kaikki mahdolliset hilppeet kaapista, jotka kuuluu Suurajot survival kittiin. Eli retkituoli, kylmälaukku yms.

3 viikkoa ja sitten mennään, saatana.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
35 vuotta noin tullut seurattua rallia suurella mielenkiinnolla ja sanattomaksi vetää...

Kalle Rovanperä...toit kertaheitolla takaisin sen, että suomalainen on lajin kärkinimi, ja veit sen ihan nextille levelille. Nyt saa vittu naattia!! Ei malttais oottaa Jyskää!
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Koskahan viimeksi suomalainen on dominoinut tällä tavalla missään lajissa? Toni Nieminen kaudella 1991-1992?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kylläpä vähän hirvitti katsoa tuota Kallen Power Stage-vetoa... Teki mieli huutaa: "Löysää vähän, hyvä mies! Riittää, riittää!!! Mutta - eihän se Kalle millään riskillä tullut, sillä omalla vauhdillaan vain.

Käyköhän tässä niin kuin Ogier vähän vihjaili, että Kallen ylivoiman takia jossain vaiheessa tehdään sääntömuutoksia - Lex Ogierin takia hän joutui auraamaan tietä niin perjantain kuin lauantainakin ajopäivinä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käyköhän tässä niin kuin Ogier vähän vihjaili, että Kallen ylivoiman takia jossain vaiheessa tehdään sääntömuutoksia - Lex Ogierin takia hän joutui auraamaan tietä niin perjantain kuin lauantainakin ajopäivinä.

Onkohan tuo aura-auton rooli edes nykytekniikalla niin paha kun joitakin vuosia sitten vai hallitseeko rovanperä vain tuon roolin niin hyvin? tuntuu että varsinkin aamun pätkillä tuosta jopa pieni "etu" ollut monessa rallissa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joo tai Janne Ahonen kaudella 2004-05. 12 voittoa maailmancupissa, mäkiviikon voitto ja maailmanmestaruus.

Oliko toi se vuosi ku ei tainnu ottaa Mäkiviikon voittajalle kuuluvaa Audia? koska somalaine verottaja olisi rangaissut siitä, tuntuvasti.

Oli muuten ihan jäätävä veto Kallelta taas. Ei tolle taida pysäyttäjää löytyä? Toivottavasti pysyy tiellä, eikä tule sitä oikein rajua ulosajoa, joka vaikuttaisi uraan? Hirvosen Urrian rysäys taisi vähän vaikuttaa Mikkoon ?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Oliko toi se vuosi ku ei tainnu ottaa Mäkiviikon voittajalle kuuluvaa Audia? koska somalaine verottaja olisi rangaissut siitä, tuntuvasti.
Joo tai liekö jopa useamminkin jättänyt sen vastaanottamatta. Verottajaa tosiaan kiinnostaa kyseinen asia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Onkohan tuo aura-auton rooli edes nykytekniikalla niin paha kun joitakin vuosia sitten vai hallitseeko rovanperä vain tuon roolin niin hyvin? tuntuu että varsinkin aamun pätkillä tuosta jopa pieni "etu" ollut monessa rallissa.
No, liukas on liukasta tekniikasta huolimatta, mutta Kalle kun tietää tilanteen, on osannut ottaa sen huomioon mm. säädöissä ja kaverin kyky orientoitua eri pinnoille nopeasti on ihan poikkeuksellista.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE

Reaktio noihin väliaikoihin ollut varmaan samanlaista vähän kaikkialla. Olosuhteet kun näki niin oletti että Toyotat ottaa jotain pisteitä ja varman päälle. Evans lähti ajamaan ja oletin että Kalle ottaa vähän varman päälle. Kalle vetää heti kärkeen +10sek hyvää jo Evansin muihin nähden todella rivakkaan vauhtiin.

Mikähän on fiilis Tänakin leirissä kun jätti tuon tallin ja katsoo nyt kun Rovanperä pyyhkii tuolla tavalla yli.

Onhan tuo auto varmasti aivan loistava, mutta eihän tässä voi kun hattua nostaa. Kuskikin on jo nyt legendaluokkaa. On nuo sellaisia suorituksia, että sanat loppuu.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Joo tai Janne Ahonen kaudella 2004-05. 12 voittoa maailmancupissa, mäkiviikon voitto ja maailmanmestaruus.
Virpi Kuitunen 06-07 ja Tero Pitkämäki 07 kai vielä tuon jälkeen menevät vastaavaan sarjaan. Kuitunen voitti maailmanmestaruuden, maailmancupin ja molemmat lajicupit, kahdeksan maailmancupin osakilpailua sekä Tour de Skin. Pitkämäki taas hävisi vain kaksi kilpailua ollen molemmissa toinen Thorkildsenin jälkeen.

Rallikuskeista vastaavan tason tykitykseen muistelisin pystyneen kaikkien kolmen Ranskan maailmanmestarin, suomalaisista Grönholmin, Mäkisen ja Salosen ja Biasionin. Suoraanhan näitä ei toki voi verrata, kun vielä pitkälle 90-luvulle kukaan ei ajanut täyttä kautta ja kilpailuohjelmissa oli huomattavia eroavaisuuksia. Kaukokisat ja Ruotsi varsinkin jätettiin väliin, minkä takia voittajaluettelosta löytyvät mm. Kenjiro Shinozuka, Ian Duncan ja Ingvar Carlsson.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nykyisen pistejärjestelmän aikana ylivoimaisin mestaruus on Ogierin mestaruus 2013. Silloin mestaruus tuli 290 pisteellä ja 114 pisteen marginaalilla seuraavaan.
Nykyisellä tahdilla Kalle olisi menossa mestaruuteen 325 pisteellä ja 154 pisteen marginaalilla seuraavaan.
 

Fordél

Jäsen
Koskahan viimeksi suomalainen on dominoinut tällä tavalla missään lajissa? Toni Nieminen kaudella 1991-1992?
Tero Pitkämäki keihäänheitossa vuonna 2007. Saavutuksina mm.:
-Maailmanmestaruus
-IAAF:n yleisurheilufinaalin voitto
-Valinta Euroopan yleisurheiluliiton vuoden eurooppalaiseksi miesyleisurheilijaksi
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
On tuo ero MM-pisteissä kyllä valtava. Neuvillen pitää voittaa Rovanperä keskimäärin 14 pisteellä kaikissa lopuissa ralleissa, jotta voittaisi mestaruuden pisteen erolla. Jos Rovanperä ottaa 30p Jyskälästä ja Neuville 22p, niin tuo on jo 19p per ralli. Melkoinen ero kiinni ajettavaksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikka Kallen johto on luokkaa ylivoimainen, niin takaraivossa kannattaa pitää mielessä se, että moottoriurheilussa voi joskus sattua ihan kirjaimellisesti mitä vain. Ei tarvitse ottaa kuin yksi vähän rajumpi ulosajo, ja siinä voi tulla rallin tai useamman mittainen poissaolo. Eikä sen tarvitse tapahtua edes rallissa, muistanko oikein, että Loeb loukkasi itsensä maastopyöräilyssä kaudella 2006 ja joutui jättämään neljä viimeistä rallia ajamatta? Voitti silti mestaruuden.

Joku tilastonikkari voi tulla muistuttamaan onko moisia loukkaantumisia tapahtunut rallissa miten usein, ainakaan kärkitaiston osalta. Kimi teki tämän joskus Formuloissa, mutta hänkään ei tainnut olla mukana pyttyjahdissa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku tilastonikkari voi tulla muistuttamaan onko moisia loukkaantumisia tapahtunut rallissa miten usein, ainakaan kärkitaiston osalta. Kimi teki tämän joskus Formuloissa, mutta hänkään ei tainnut olla mukana pyttyjahdissa?

Pieniä yksittäisiä loukkaantumisia/sairastumisia taitaa enemmän olla. Toisaalta viimevuosina esimerkiksi korona tuonut omaa maustetta soppaan, jollekin yksi kisa pois ja muutamassa epäonnea niin yli 50 pisteellä voi toista lyhyessäkin ajassa ottaa kiini. Kysehän on lopulta siitä että jos ero on alle 30 pistettä niin yksittäisessä kisassa voi tapahtua kaikkea. No ero nyt niin murskaava ettei Kallen tarvitse Suomessa varmistella, mutta sen jälkeen kaikkia riskejä pitää välttää.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Joku tilastonikkari voi tulla muistuttamaan onko moisia loukkaantumisia tapahtunut rallissa miten usein, ainakaan kärkitaiston osalta.
Vuonna 1995 Carlos Sainz loukkasi itsensä maastopyörällä ajaessaan ja joutui jättämään solisluuleikkauksen takia Uuden-Seelannin rallin väliin. Saiz oli tuolloin MM-taistossa mukana ja hänen tallikaverinsa Colin McRae voitti Uuden-Seelannin rallin. Sainz ja McRae lähtivät kauden päätökseen RAC ralliin tasapisteissä ja McRae käänsi rallin itselleen ja nappasi maailman mestaruuden. Tuolloin osakilpailuja oli vain kahdeksan, joten yhden kisan väliin jättäminen oli Sainzin kannalta varsin harmittava juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös