Ralliketju

  • 1 800 974
  • 14 558

Sambody

Jäsen
Ralli on raakaa, mutta rehellistä.
Oli kyllä rankka ralli suomalaisille ja myös Toyotalle. Oikeastaan Pajari ainoa joka veti ihan rehellisesti täysin omaan piikkiin sen perjantain mällin minkä johdosta taisi lopulta pallipaikka lipsua käsistä. Lapin mällissä oli ihan helvetisti epäonnea mukana myös. Ogierin sanat tuon pätkän maalissa kertoi paljon, kun sanoi kysymykseen miksei tykkää tuollaisista urista, että ovat ihan lottoa eikä tykkää lotota. No Lapin kohdalla onnenpyörä pyörähti rosvosektorille.

Toyotan tilanne oli vielä ennen lauantai iltapäivän lenkkiä herkullinen. Kaikki merkkipisteitä keräävät Toyotat Hyundai kuskien edellä. Sitten Fowlerin puheiden perusteella vetarin osa minkä ei oletettu käytännössä ikinä pettävän pettää Evansin ja vielä pakoputkiston puolelta minkä johdosta huolto meni pitkäksi. Kirsikaksi kakun päälle sitten vielä sunnuntaina kaksi "tehdasautoa" pihalle ja Hyundaille isompi pistepotti kilpailusta.

Uusi pistesysteemi on huono, mutta Suomessa toimi halutunlaisesti. Ilman sunnuntain pisteitä joka ainoa autokunta olisi ajellut terveisiä. Kenelläkään ei ollut kunnon kilpailutilannetta enää päällä. Nyt pisteet pisti Munsteriä ja ehkä Fourmauxia lukuunottamatta ajamaan ihan kieli vyönalla vielä sunnuntainakin ja sitä myöten myös sattui ja tapahtui.

Mitä tulee huhuun, että olisi ollut ns last dance Rovanperälle Jyväskylässä, niin positiivinen oli Halttusen kommentti somessa missä sanoi "we will try next year".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vähän kohtuutonta kaataa paskaa järjestysmiesten niskaan. Ei ne järjestysmiehet sitä tietä vahdi vaan yleisöä. Tuossa paikassa järkkäri olisi ollut vieläpä täysin väärässä paikassa, jos se olisi ollut tien vieressä kiviä katselemassa kun yleisö oli kuitenkin paljon kauempana. Tehtäviin ei kuulu käydä tarkistamassa tiellä olevia kiviä joka auton jälkeen. Niitä kiviä sinne nousee kuitenkin aika paljon. Oma viimeisin Jyskälä kartturina päättyi samanlaiseen kiveen joka rikkoi auton. Kyllä se vaan oli tälläkertaa oikeasti paska tuuri. Monesti sitä oma virhettä selitetään huonolla tuurilla mutta nyt Kalle ei olisi voinut tehdä mitään toisin. Ja täysin turhaa on myöskin vierittää vastuuta järkkäreille, jotka tekivät sitä heille määrättyä työtä, eli valvoivat yleisön turvallisuutta. Yhtälailla voidaan syyttää sitten järjestäjää, että miksi siihen ei laitettu äläbetonia? Se olisi estänyt leikkaamisen mutkassa ja ne kivet sisämutkassa ei olisi noussut pintaan. Jossittelua yhtälailla, ja turhaa sellaista.
Älä pilaa faktoilla hyvää öyhötystä.

Eiköhän tämäkin keissi käänny iltaan mennessä siihen, että Kalle itse etsi sen pätkän ainoan kiven ja ajoi tahallaan siihen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri tätä koitan tässä selittää. Mua vituttaa kaikenlainen puolivillainen tekeminen, hohhotellaan vaan menemään. Leuka rinnassa pyydellään kaikilta vastaantulijoilta anteeksi ja niiaillaan. Nyt täytyy ryhdistäytyä!
Sä et taida oikeasti tietää miten paljon niitä kiviä sinne reitille nousee? Mitenkään niitä kaikkia ei voida poistaa. Ei mitenkään. Ihan turhaa sitten tässä kohtaa mennä sen taakse että tämä yksi olisi pitänyt käydä sieltä hakemassa varsinkaan kun kukaan ei sitä nähnyt. Kuten totesin, järkkäreiden tehtävä on vahtia yleisöä, eikä kiviä. Jos halutaan että joku poistaa kiviä tieltä, sinne pitää sitten hankkia joka mutkaan erilliset "kivi-järkkärit" joiden tehtävä on siirtää irtokivet tieltä.
 

Pekkis

Jäsen
Vähän kohtuutonta kaataa paskaa järjestysmiesten niskaan. Ei ne järjestysmiehet sitä tietä vahdi vaan yleisöä. Tuossa paikassa järkkäri olisi ollut vieläpä täysin väärässä paikassa, jos se olisi ollut tien vieressä kiviä katselemassa kun yleisö oli kuitenkin paljon kauempana. Tehtäviin ei kuulu käydä tarkistamassa tiellä olevia kiviä joka auton jälkeen. Niitä kiviä sinne nousee kuitenkin aika paljon. Oma viimeisin Jyskälä kartturina päättyi samanlaiseen kiveen joka rikkoi auton. Kyllä se vaan oli tälläkertaa oikeasti paska tuuri. Monesti sitä oma virhettä selitetään huonolla tuurilla mutta nyt Kalle ei olisi voinut tehdä mitään toisin. Ja täysin turhaa on myöskin vierittää vastuuta järkkäreille, jotka tekivät sitä heille määrättyä työtä, eli valvoivat yleisön turvallisuutta. Yhtälailla voidaan syyttää sitten järjestäjää, että miksi siihen ei laitettu äläbetonia? Se olisi estänyt leikkaamisen mutkassa ja ne kivet sisämutkassa ei olisi noussut pintaan. Jossittelua yhtälailla, ja turhaa sellaista.
Vähän kohtuutonta kaataa paskaa palstaveljen niskaan, jos et viitsi lukea edes sen viestejä. Ja toi kartturina toimiminen ei muuta kantaani mihinkään suuntaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vähän kohtuutonta kaataa paskaa järjestysmiesten niskaan. Ei ne järjestysmiehet sitä tietä vahdi vaan yleisöä. Tuossa paikassa järkkäri olisi ollut vieläpä täysin väärässä paikassa, jos se olisi ollut tien vieressä kiviä katselemassa kun yleisö oli kuitenkin paljon kauempana. Tehtäviin ei kuulu käydä tarkistamassa tiellä olevia kiviä joka auton jälkeen. Niitä kiviä sinne nousee kuitenkin aika paljon. Oma viimeisin Jyskälä kartturina päättyi samanlaiseen kiveen joka rikkoi auton. Kyllä se vaan oli tälläkertaa oikeasti paska tuuri. Monesti sitä oma virhettä selitetään huonolla tuurilla mutta nyt Kalle ei olisi voinut tehdä mitään toisin. Ja täysin turhaa on myöskin vierittää vastuuta järkkäreille, jotka tekivät sitä heille määrättyä työtä, eli valvoivat yleisön turvallisuutta. Yhtälailla voidaan syyttää sitten järjestäjää, että miksi siihen ei laitettu äläbetonia? Se olisi estänyt leikkaamisen mutkassa ja ne kivet sisämutkassa ei olisi noussut pintaan. Jossittelua yhtälailla, ja turhaa sellaista.

Juuri näin. Olin itse nyt ensimmäistä kertaa 38-vuotisen Jyskälä-urani aikana järkkärinä (Ruuhimäki) ja sanoisin että talkooväellä ei ehkä olisi virta riittänyt jos 8-23(+matkat, itsellä 1,5h suuntaansa)jos talkoopäivässä olisi rallikansan kaitsemisen(ja lopuksi siimojen+aitojen ja merkkien purku) lisäksi pitänyt kirmata joka auton jälkeen tutkimaan tietä ettei mitään murikoita ole jäänyt mihinkään katveeseen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Juuri tätä koitan tässä selittää. Mua vituttaa kaikenlainen puolivillainen tekeminen, hohhotellaan vaan menemään. Leuka rinnassa pyydellään kaikilta vastaantulijoilta anteeksi ja niiaillaan. Nyt täytyy ryhdistäytyä!

Mikä on nyt kohta vuorokausi ulosajon jälkeen tämän öykkäämisen tarkoitus? Kävi niin kuin kävi ja sillä siisti, tulosta kunnioitetaan. Ensi kesän järkkäritkään tuskin näitä viestejä lukevat. Sitäpaitsi varmasti kokeneet järkkärit tänäkin vuonna aika monta kiveä tuolta pois viskoivat, tämä yksi nyt vaan jäi huomaamatta. Ja niinkuin todettu ei siellä reitillä voi päivystää tiellä kun lyhyin välein tullaan miljoonaa. Nyt ehdottaisin pieniä päivätorkkuja ja rauhoittumista.
 

Pekkis

Jäsen
Mikä on nyt kohta vuorokausi ulosajon jälkeen tämän öykkäämisen tarkoitus?
Totta, mitä noita vanhoja muistelemaan. Ja hyvinhän siellä lopulta pärjäiltiin, Pajari oli neljäs ja Latvala kuudes! ”Öykkääminen” on keskustelupalstan syöpä, joka levitessään vaarantaa hyvän ja leppoisan ilmapiirin. Modet hereillä!
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Vähän kohtuutonta kaataa paskaa palstaveljen niskaan, jos et viitsi lukea edes sen viestejä. Ja toi kartturina toimiminen ei muuta kantaani mihinkään suuntaan.
Hieno tapa keskustella tuollainen. Että lukitaan mielipide jo ennakkoon ja vaikka eteen kannetaisiin sitä kyseenalaistavia faktoja, niin siitä ei jousteta piiruakaan.

En tiedä sinun kokemustasi rallista mutta kyllä tuo kilpaileminen kuitenkin vähän näkemystä tuo siihen, miten hommat tuolla kilpailupaikalla ja kisassa toimii. Puhumattakaan, jos on toiminut itsekin toimitsija-/järkkäritehtävissä ralleissa. Katsojana asiat näkee usein aika paljon suppeammin.

Järkkäreitä on helppo syyllistää tuosta kun katsoo videolta auton sisältä kuvattuja hidastuksia, mutta tilanne näyttää sieltä pellolta ihan erilaiselta. Kuten on jo sanottua, niin järjestysmiesten ensisijainen tehtävä ei ole käydä jokaisen auton välissä skannaamassa tietä, vaan pitää kurissa yleisöä ja tehdä kisasta heille ja kilpailijoille turvallinen. Jokainen, joka joskus on autokilpailussa toimitsijana ollut, tietää että yleisön kanssa riittää välillä tekemistä enemmän kuin tarpeeksi, ja olisi kohtuutonta odottaa että he ehtosivät ja pystyisivät joka auton välissä käymään tiellä ja pystyisivät huomaamaan jokaisen tielle nousseen irtokiven. Siinä on välillä melko pitkä pätkä jokaisen järkkärin valvottavana ja siinä on kaikenlaista pusikkoa ym. edessä, että sinne tielle ei ole joka paikkaan täysin esteetöntä näkyvyyttä vaikka kävisikin siinä tiellä kurkkaamassa joka auton jälkeen.

Joskus kannattaa vaan hyväksyä se, että kaikkeen ei pysty vaikuttamaan ja joskus vaan shit happens.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sä et taida oikeasti tietää miten paljon niitä kiviä sinne reitille nousee? Mitenkään niitä kaikkia ei voida poistaa. Ei mitenkään. Ihan turhaa sitten tässä kohtaa mennä sen taakse että tämä yksi olisi pitänyt käydä sieltä hakemassa varsinkaan kun kukaan ei sitä nähnyt. Kuten totesin, järkkäreiden tehtävä on vahtia yleisöä, eikä kiviä. Jos halutaan että joku poistaa kiviä tieltä, sinne pitää sitten hankkia joka mutkaan erilliset "kivi-järkkärit" joiden tehtävä on siirtää irtokivet tieltä.

Joo ja ei tässä samalla tavalla saada jotain keltaista lippua tai virtuaalista turva-autoa kun formuloissa jos siellä joku järkkäri on tiellä kiveä nostamassa, että onhan tuo ihan turvallisuusjuttukin ettei siellä ole joku kokoajan hyppäämässä. Sitten vielä se että jos poistut siitä omalta paikalta niin mitä käy sen yleisömassan osalta.. pysyykö siinä paikallaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jotensakin täydellinen loopu tämän kauden fiasko-MM-sarjalle olisi kun Ogier veisi vielä mestaruuden. Olisihan se aika huippua kun mestaruuden veisi vajaan sarjan ajanut kuljettaja, jota ei oikeastaan edes kiinnostanut ajaa mestaruudesta. Kunhan nyt vaan puolivahingossa voitti.

Vanhalla systeemillähän Ogier olisi ihan Neuvillen kannassa jo pisteissä, joten sikäli tämä systeemi on tehnyt sen mihin se kehitettiinkin, eli heikentämään näiden keikkakuskien mahdollisuuksia. Mutta siitä en tiedä, voittaako lopulta paras?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sopinee parhaiten tänne:


Tämä henkilö on ollut Suomessa ministeri ja suuren puolueen puheenjohtaja. Toivottavasti Sporde saataisiin osaksi tutkimuskomiteaa, niin ehkä Vidar Nybakkenin osuus tapahtumiin saataisiin selville.

Ei saatana.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Voi vittu nyt oikeasti taas tätä keskustelua :D Kummasti näitä kiviä alkaa nyt nousemaan koronarokotteiden jälkeen. Voisiko takana olla Venäjän provokaatio?

Ihan täyttä paskaa nuo puheet, että jonkun järkkärin pitäisi katsoa tien kuntoa. Järjestysmies valvoo nimensä mukaisesti järjestystä, joka on lähtökohtaisesti yleisöä ja tapahtuman turvallisuutta. Kilpailun teknisistä asioista vastaa sitten ihan eri henkilöt jossain johtokeskuksessa.

Mihin vedetään raja? Jos kivet pitää kerätä pois tai varoittaa, niin miten muut yllättäen muuttuneet olosuhteet? Jos sade tai muta tekee yllättäen tietyistä kohdista odotettua liukkaampia, pitääkö toimitsijan niistäkin varoittaa? Entä Monte Carlossa oleva jää, pitääkö jonkun toimitsijan hiekottaa nekin?

Entä miksi Kalle Rovanperälle pitäisi olla omat säännöt? Miksi Kallen tieltä pitää kerätä kivet, mutta muiden ei? Eikö Lapin, Pajarin tai Latvalan tieltä tarvitse kerätä kiviä? Entä Lutakon mies Takamoto Katsuta, kerätäänkö hänelle kivet? Entä jos paikalla on virolainen järkkäri/toimitsija, saako hän ottaa kiven pois Tänakin tieltä?

Itseltä nousee hattu päästä kaikille rallin järjestykenvalvojille. Homma on aika paska, palkkaa et saa, työpäivät on pitkiä ja tänäkin vuonna ne kellon ympäri menevät työvuorot ovat vuorotellen rankkasadetta ja paahtavaa aurinkoa, pukeudu siinä nyt sitten keliin sopivasti koko päivän ajaksi. Paljon saa vängätä päihtyneen ja kaiken tietävän yleisön kanssa ja kuten sanoin, palkkaa ei lähtökohtaisesti makseta. Luinkohan uutisista, että pelkästään Ouninpohjan erikoiskokeella oli töissä 260 järjestyksenvalvojaa (ilman yhtäkään kivenkyttääjää). Ilman näitä vapaaehtoisia tai talkoolaisia ei rallin järjestämisestä tulisi yhtään mitään. Sen vuoksi järkkärit saavat nyt kohtuutonta paskaa niskaan Kallen ulosajosta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jouhki ottanut harvinaisen selkeästi kantaa Rovanperän tilanteeseen:

Ja sopimuksen mukaisesti tarkoittaa sitä, että hän ajaa kaikki MM-rallit ensi kaudella?

– Juu, juu, juu. Perkele, sehän on ollut jo tiedossa. Se on sanottu jo miljoonaan kertaan, Jouhki jyrähti jämäkästi.
Jouhki harvemmin mediassa on spekuloinut kuljettajiensa sopimustilanteella, joten eiköhän tätä pidä myös uskoa. Ei ainakaan Kallen ralleista tällä kaudella mikään ole varsinaisesti viitannut motivaation katoamiseen lajia kohtaan.

Linkki IS:n uutiseen asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Jouhki ottanut harvinaisen selkeästi kantaa Rovanperän tilanteeseen:
Niinpä, siitä ei ole mitään epäselvää, vaikka täälläkin palstalla on heitelty kaikenlaista, mutta totuushan on, kun tehtiin kuluvan kauden osalta osa-aikainen sopimus, niin samalla tehtiin ensi kaudesta sopimus, joka kattaa kaikki kisat. Alun perinhän oli tarkoitus, että Kalle ajaisi kuluvalla kaudella kaikki kisat ja vasta ensi kaudella vain osan, mutta sopimus tehtiin toisin, koska se kävi molemmille osapuolille.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
”Mahdollisuutta joka välissä...” Jos nyt vaikka Kallea ennen olisi käynyt, ja sitä vispilää ei siitä kukaan olisi sillä aikaa varastanut. Tämä olisi ollut kyllä täysin vältettävissä, koska tiedossa oli se, että tosta kurvista voi vielä irtokiviä kimpoilla ja paikalla oli paljon porukkaa. Informaatio järjestäjien suuntaan ei toiminut. Ei kaikki ole aina huonoa tuuria, siihen on toki helppo usein vedota.
Mitä paskaa selität? Ei todellakaan ole järjestyksenvalvojien tehtävä poistaa tieltä yhtään mitään kiviä, varsinkaan autojen välissä. Lähtöväli kun on kolme minuuttia, pikkuautoilla minuutti. Heidän tehtävä on valvoa yleisöä ja turvallisuutta. Vai meinaatko tosissaan, että jokainen järkkäri tarkistaisi oman kohtansa tiestä jokaisen ohiajavan auton jälkeen? Melko naurettavaa kaataa yhtään mitään järkkäreiden piikkiin.

Eri asia sitten kahteen kertaan ajettavalla pätkällä ensimmäisen ajokerran jälkeen, jolloin järkkärit ja tiimien säämiehet, miksei katsojatkin, kyllä potkivat irtokivet pois tieltä.
 

Patamaja97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rallissa on iät ja ajat kuulunut herramiessääntöihin että järkkärit siitä tehtävänsä ohessa valvovat omaa sektoria ja jos tiellä näkyy oikeasti vaarallisia asioita niin mikäli vain turvallista niin heidän hommansa on kivet ja koivut siitä tieltä pois siivota. Näin toimi muunmuassa moksin puolessa välissä oleva naisjärkkäri kun Takamoto tuhosi semmoisen betoniblokin siihen tielle.

Tosiasia tässä kallen tapauksessa on se että järkkäri tuskin näki kyseistä kiveä koska se oli penkereen takana ja taisi olla vielä osittain maan sisällä? Tämmöistä kiveä ei tietenkään kerkeä ja pysty turvallisesti poistamaan.

Kyllä tämä Kallen ulosajo menee eniten huonon tuurin piikkiin ja tietysti osittain Kallen itsensä piikkiin myös. Yleisöä tästä on turha syyttää ja järkkärikään ei tässä ole yleisöä syylisempi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Luinkohan uutisista, että pelkästään Ouninpohjan erikoiskokeella oli töissä 260 järjestyksenvalvojaa (ilman yhtäkään kivenkyttääjää).

Sitä luokkaa se taisi olla, pelkästään tää turvallisuushenkilöstön määrä. Sitten lisäät siihen lipunmyyjät, liikenteenohjaajat parkkiin, kioskinpitäjät, ek:n päälliköt + viestihenkilökunnan, niin määrä kääntyykin hyvin äkkiä yli 400 henkilön. Ja korvaus tästä on aika mitätön, niin kyllä tuommoiset kirjoitukset missä ruvetaan järkkäreitä syyttelemään Roviksen ulosajosta, pistää kovastikin vituttamaan.
Itse olin Mutasessa töissä pätkän turvallisuuden puolella, heräsin aamulla viideltä ja kotona olin about 21.

Sitten kotona luet Iltalehden toimittajan kirjoituksen että avunsaanti Kakariston onnettomuuspaikalle kesti pitkään, niin kyllä pisti vituttamaan sekin. Näki kyllä että toimittajalla ei ollut mitään kompetenssia siitä, miten tuollaisessa onnettomuustilanteessa toimitaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rallissa on iät ja ajat kuulunut herramiessääntöihin että järkkärit siitä tehtävänsä ohessa valvovat omaa sektoria ja jos tiellä näkyy oikeasti vaarallisia asioita niin mikäli vain turvallista niin heidän hommansa on kivet ja koivut siitä tieltä pois siivota. Näin toimi muunmuassa moksin puolessa välissä oleva naisjärkkäri kun Takamoto tuhosi semmoisen betoniblokin siihen tielle.

Tosiasia tässä kallen tapauksessa on se että järkkäri tuskin näki kyseistä kiveä koska se oli penkereen takana ja taisi olla vielä osittain maan sisällä? Tämmöistä kiveä ei tietenkään kerkeä ja pysty turvallisesti poistamaan.

Kyllä tämä Kallen ulosajo menee eniten huonon tuurin piikkiin ja tietysti osittain Kallen itsensä piikkiin myös. Yleisöä tästä on turha syyttää ja järkkärikään ei tässä ole yleisöä syylisempi.
Millä tavalla ulosajo on Kallen vika? Ajolinja ja nopeus oli Ogierin kanssa täsmälleen samanlainen, mutta Kallella oli keskellä mutkaa kivi. Minusta ulosajo ei ole kenenkään vika, huonoa tuuria oli vaan kun kivi oli sellaisessa mutkassa missä pohja oli melkein tiessä kiinni.
 

Patamaja97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Millä tavalla ulosajo on Kallen vika? Ajolinja ja nopeus oli Ogierin kanssa täsmälleen samanlainen, mutta Kallella oli keskellä mutkaa kivi. Minusta ulosajo ei ole kenenkään vika, huonoa tuuria oli vaan kun kivi oli sellaisessa mutkassa missä pohja oli melkein tiessä kiinni.
Kalle olisi autoa voinut esimerkiksi nostaa ylemmäs niinkuin ilmeisesti monet muut olivat tehneet, jopa Pajari. Toisekseen helppo tietysti jossitella näin jälkikäteen mutta olisiko Kallen kannattanut vähän himmata sitä vauhtiaan? Hänellä oli kuitenkin yli 40 sekunnin johto ja kaksi erikoiskoetta jäljellä ja taisi olla ennen ulosajoaan taas pohja-ajassa kiinni joten ei hän vauhtiaan ollut ainakaan pois ottamassa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalle olisi autoa voinut esimerkiksi nostaa ylemmäs niinkuin ilmeisesti monet muut olivat tehneet, jopa Pajari. Toisekseen helppo tietysti jossitella näin jälkikäteen mutta olisiko Kallen kannattanut vähän himmata sitä vauhtiaan? Hänellä oli kuitenkin yli 40 sekunnin johto ja kaksi erikoiskoetta jäljellä ja taisi olla ennen ulosajoaan taas pohja-ajassa kiinni joten ei hän vauhtiaan ollut ainakaan pois ottamassa.
Itseasiassa Kallen omien puheiden mukaan hän ajoi tuon mutkan hyvinkin varmistellen ja rauhallisesti verrattuna siihen että olisi ollut ns. full send päällä. Autot on matalia down forcen takia mutta se ei ole Kallen vika. 30cm eripaikassa se kivi niin nyt juhittaisiin Kallen voittoa kun ainoa vahinko olisi ollut rengasrikko. Se on pienestä kiinni sanoin Samuli...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalle olisi autoa voinut esimerkiksi nostaa ylemmäs niinkuin ilmeisesti monet muut olivat tehneet, jopa Pajari. Toisekseen helppo tietysti jossitella näin jälkikäteen mutta olisiko Kallen kannattanut vähän himmata sitä vauhtiaan? Hänellä oli kuitenkin yli 40 sekunnin johto ja kaksi erikoiskoetta jäljellä ja taisi olla ennen ulosajoaan taas pohja-ajassa kiinni joten ei hän vauhtiaan ollut ainakaan pois ottamassa.

Nykyisin kun sunnuntai on melkein puolet rallin pisteistä niin ei tuossa oikein saumaa alkaa terveisiä ajella jos haluaa tallipisteitä tuoda ja viedä niitä vastustajalta.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Jouhki ottanut harvinaisen selkeästi kantaa Rovanperän tilanteeseen:


Jouhki harvemmin mediassa on spekuloinut kuljettajiensa sopimustilanteella, joten eiköhän tätä pidä myös uskoa. Ei ainakaan Kallen ralleista tällä kaudella mikään ole varsinaisesti viitannut motivaation katoamiseen lajia kohtaan.

Linkki IS:n uutiseen asiasta.
Tähän voisin lainata J-M Latvalaa:

Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala antoi omissa Suomen MM-rallin ennakkotesteissään Rallit.fille kuitenkin haastattelun, joka ei puhu asian puolesta. Hän totesi, että ”Kallen jatko on varmistettava ensi vuodelle”.

Jos Kallen ensi vuoden täysi kausi olisi varma juttu, Latvala tuskin olisi heittänyt tuollaista kommenttia ilmoille.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs K-Espoo
  • 3.00
  • 4.00
  • 2.14
KalPa vs Jukurit
  • 1.61
  • 4.90
  • 4.40
KooKoo vs Sport
  • 2.12
  • 4.20
  • 2.94
Lukko vs HIFK
  • 1.97
  • 4.20
  • 3.25
Tappara vs Kärpät
  • 2.26
  • 4.15
  • 2.72
Ässät vs TPS
  • 2.10
  • 4.10
  • 3.05
Pelicans vs Ilves
  • 4.75
  • 4.80
  • 1.66
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös