Ralliketju

  • 1 801 176
  • 14 561

waida

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Rehellisesti sanottuna, en kyllä usko. Toki internetissä voi anonyyminä kirjoittaa mitä tahansa "tietoja", joten kovin vakavasti en kyllä tällaista jaksa ottaa.
Kyllä tässä ennemminkin on ollut jopa sellaisia puheita joka suunnalla, että ennemmin siellä Kalle ajaa täyden kauden jatkossa kuin että lopettaa kokonaan. Tämän vuotinen oli puhdas sapattivapaa ns, kaveri nauttii ajamisesta ja elää rallille.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Rehellisesti sanottuna, en kyllä usko. Toki internetissä voi anonyyminä kirjoittaa mitä tahansa "tietoja", joten kovin vakavasti en kyllä tällaista jaksa ottaa.
Jonkinlainen sopimushan Rovanperällä on Toyotan kanssa ja ei tallikaan varmasti helpolla päästä sarjan nopeinta kuskia lähtemään. Eiköhän Rovanperälle tehdä vähintään joku kompromissi osakalenteri kuten tänäkin vuonna. MM-sarjalle nolo homma kyllä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Uskomatonta kyllä miten Jyväskylän voitto tuntuu nyt kiertävän Kallea. Tämänkertaista ei voi laittaa edes omaan piikkiin, oli vaan yksinkertaisesti paskaa tuuria.

Näinköhän tuo Ogier vielä kampeaa itsensä mestaruustaisteluun mukaan kun Evansista ei näytä siihen olevan. Tämä "kaikki pelaa" -pisteenlasku suosii nyt kyllä Neuvillea tässä tilanteessa mutta Ogierin ja Neuvillen välillä on kyllä jonkinlainen ero paineensietokyvyssä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Sanotaanko toki näin, että Kalle jos kuka on henkisesti sen verran vahva tämän käsittelyyn, että laittaa ensi vuonna vielä enemmän muille jauhot suuhun.

Eihän Kallella iän puolesta nyt varsinaisesti kiire ole, Kankkunen oli 32v, Mäkinen 30v ja Bosse 32v kun voitti Jyväskylän ekan kerran. Sen jälkeen kun peli oli ns. auki, niin niitä voittojakin tuli sitten ihan kunnolla.
Varmaan joo. Ja suomessa on tuota legendaosastoa ketä varmaan pystyy auttamaan pettymyksen käsittelyssä. Tallipäällikkökin tietää varmasti miten kuskia käsitellä tässä tilanteessa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan rata-autoilua, kun on käytännössä koko elämänsä ajanut rallia ja voittanut kaksi maailmanmestaruutta niin ehkä sitä nuori mies haluaa tehdä muutakin elämässään. Rahaa on niin paljon että ei tarvi siitä murehtia.
Meinaan että on voitot rallissa näyttänyt Rovanperälle maistuvan. Jyväskylän voitto olisi varmaan hienoimpia hetkiä elämässä, jos sen pystyisi saavuttamaan. Tältä se on ainakin ulospäin vaikuttanut.

Tuoko rata-autoilu sitten hienompia voittohetkiä? Voihan sitä pari kautta käydä harrastelemassa välillä. Sitten takaisin rallin pariin 10 vuodeksi. Kävihän se Michael Jordankin välillä pelaamassa baseballia.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Vihaako se autolla kilpaa ajamista? No tällä hetkellä varmaan vihaa.
Varmaan päinvastoin. Kiinnostaa kokeilla muitakin lajeja nuorella miehellä, kun menestystä näkyy tulevan niistäkin. Rallin MM-kalenteri on niin laaja ja vaatii sitoutumista läpi vuoden eikä aikaa jää oikein mihinkään muuhun ajohommaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jonkinlainen sopimushan Rovanperällä on Toyotan kanssa ja ei tallikaan varmasti helpolla päästä sarjan nopeinta kuskia lähtemään. Eiköhän Rovanperälle tehdä vähintään joku kompromissi osakalenteri kuten tänäkin vuonna. MM-sarjalle nolo homma kyllä.

Varmasti MM-sarjan alakulo vaikuttaa myös suunnitelmiin. Eihän tuolla ajeta Kallen taidoilla käytännössä kuin 2-3 kuskia vastaan ja niistäkin toinen on keikkakuski. Äkkiä pitäisi jotain sarjalle tehdä ettei ole tällaista pelleilyä. Pistelasku vei suuntaa vieläkin huonommaksi kun kuvitteli ettei näin voi enää käydä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eihän tämä nyt oikein hyvää mainosta ole mihinkään suuntaan. Helvetin kalliita liian nopeita autoja ja neljä ajaa maaliin(ehkä), kaikki loput ulos, osa useampaan kertaan. Onhan nuo monstereita nuo autot, mutta ilmeisesti tarvitaan taas henritoivonen, että tullaan järkiin. Ei siinä paljon virtuaaliset shikaanit auta.

Kakkosluokka ykkösluokaksi, niin satavarmasti meillä on pääluokassa 20-30 koko sarjan kiertävää kuskia ajamassa mestaruudesta ja useampi uusi valmistaja. Autot riittävän nopeita ja näyttäviä. Häviää sen pari sekuntia kilometriä kohden noille hybridivehkeille.

Muokataan nyt vielä lisäkommentti, että en usko Rovanperän ajavan enää ainakaan kokonaista sarjaa, korkeintaan yksittäisiä kisoja. Mielenkiinto tuntuu olevan kovempi radan puolelle. Tuleva F1-testi todennäköisesti vaikuttaa paljon.

Vaikka on nuori, niin hänellä on rallikokemusta saman verran kuin osalla yli kolmekymppisistä, mutta ikää niin vähän että voi lähteä vielä tosissaan ratapuolelle.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Meinaan että on voitot rallissa näyttänyt Rovanperälle maistuvan. Jyväskylän voitto olisi varmaan hienoimpia hetkiä elämässä, jos sen pystyisi saavuttamaan. Tältä se on ainakin ulospäin vaikuttanut.

Tuoko rata-autoilu sitten hienompia voittohetkiä? Voihan sitä pari kautta käydä harrastelemassa välillä. Sitten takaisin rallin pariin 10 vuodeksi. Kävihän se Michael Jordankin välillä pelaamassa baseballia.
Voi hyvinkin olla. Pelkkää spekulointia tämä tietenkin on. No toivoittavasti jatkaisi rallin parissa.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Muokataan nyt vielä lisäkommentti, että en usko Rovanperän ajavan enää ainakaan kokonaista sarjaa, korkeintaan yksittäisiä kisoja. Mielenkiinto tuntuu olevan kovempi radan puolelle. Tuleva F1-testi todennäköisesti vaikuttaa paljon.
Kallen ensi kauden sopimus kattaa kaikki osakilpailut, se kerrottiin jo silloin, kun julkistivat kuluvan kauden osa-aikapestin. F1-testi ei vaikuttane mitenkään Kallen urasuunnitelmiin, vaan kyseessä on käsittääkseni samanlainen tilaisuus, kuin aiemmilla rallimestareillakin, jotka pääsivät testaamaan F1-autoa, enemmänkin PR-hommaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kallen ensi kauden sopimus kattaa kaikki osakilpailut, se kerrottiin jo silloin, kun julkistivat kuluvan kauden osa-aikapestin. F1-testi ei vaikuttane mitenkään Kallen urasuunnitelmiin, vaan kyseessä on käsittääkseni samanlainen tilaisuus, kuin aiemmilla rallimestareillakin, jotka pääsivät testaamaan F1-autoa, enemmänkin PR-hommaa.
Muistan kyllä sen, mutta en silti usko. Kyllä ne siitä osittain irti pääsee.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Todella huonoa tuuria. Tällä kertaa ei voi laittaa Kallen piikkiin. Tää vaan kertoo sitä kuinka vaikea on Jyväskylää voittaa.

En usko pätkääkään, että Kalle ei tulevaisuudessa kisaisi vielä Jyväskylässä. Motivaatiota sen voittamiseen kyllä riittää.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Meinaan että on voitot rallissa näyttänyt Rovanperälle maistuvan. Jyväskylän voitto olisi varmaan hienoimpia hetkiä elämässä, jos sen pystyisi saavuttamaan. Tältä se on ainakin ulospäin vaikuttanut.

Tuoko rata-autoilu sitten hienompia voittohetkiä? Voihan sitä pari kautta käydä harrastelemassa välillä. Sitten takaisin rallin pariin 10 vuodeksi. Kävihän se Michael Jordankin välillä pelaamassa baseballia.
Kalle vaikutti todella innostuneelta kun kävi ajamassa rataa Imolassa. Se voitto Porsche- cupissa tuntui maistuvan enemmän kuin rallissa Latviassa tai Puolassa.

Oma veikkaus on, että Kalle haluaa siirtyä ratapuolelle, voi toki ajaa satunnaisia ralleja. Ja Kalle on kova kasvo ja hieno hahmo esim. Red Bullille. Kallelle kyllä aukeaa esim. Le Mans- ikkuna jollakin aikavälillä.

Todella harmittava keskeytys. Siltikin, Kalle oli muita parempi koko viikonlopun, eihän nuo muut oikein voinut sille lopulta mitään, kuten eivät voi olkein muuallakaan.

Kyllä se Jyskälän voitto sieltä vielä Kallelle irtoaa, jos mies jaksaa/haluaa vielä rallia ajaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ogier voittaa mutta ei saa Neuvillee kiinni yhtään, huono poweri vielä.

Koomista jos Hyundai pudottaa vielä Lappia taaksemmas, niin Neuville saa enemmän pisteitä

Pakko vaan kehua taas pistesysteemiä
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Koomista jos Hyundai pudottaa vielä Lappia taaksemmas, niin Neuville saa enemmän pisteitä

Tässä ainakin nyt selostajilta meni ohi se että Hyundai menettäisi tallipisteitä jos pudottaa Lapin alemmas.

E: Tämä siis koska Lappi tippuisi myös Ogierin taa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier voittaa mutta ei saa Neuvillee kiinni yhtään, huono poweri vielä.

Koomista jos Hyundai pudottaa vielä Lappia taaksemmas, niin Neuville saa enemmän pisteitä

Pakko vaan kehua taas pistesysteemiä
Ei ole hyötyä pudottaa Lappia kun samalla myös Ogier nousisi tuloksissa sijan ylöspäin. Eli hyöty +-0...
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Suomi ja Japani yhteen soppii... Japanin kansallislaulu komppaa hyvin suomalaiseen melankoliaan!
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
On kyllä nämä suomen rallit olleet jo niin monta vuotta täyttä antikliimaksia täynnä suomalaisten osalta, että pikkuhiljaa meinaa alkaa kyllästyttämään.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tässä ainakin nyt selostajilta meni ohi se että Hyundai menettäisi tallipisteitä jos pudottaa Lapin alemmas.

Toinen maikkarin selostajien kämmi oli väittää Katsutan voittavan tasatilanteessa supersunnutain(koska voitti powerin), mutta omasta mielestäni päivän ensimmäisen pätkän paremmin ajanut on se voittaja. Ja Esuppi näyttäisi saaneen ne voittopisteet.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Neuvillen johto Ogieriin 27 pistettä, Tänakiin 32 ja Evansiin 37, kun neljä kisaa vielä ajamatta. Vaikka Neuville on ollut aiempina vuosina kohtalaisen hyvä ampumaan omaan jalkaansa niin tuo johto on jo aika vaikeaa tässä nykysysteemissä hukata.

Evansin kantti ja edes nopeus ei näytä nyt riittävän taisteluun, Tänakille tulee ihan liikaa pummeja, joten Ogier näyttää nyt ykköshaastajalta.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Kaikille palstalaisille lienee selvää minun suosikki rallimaailmasta, mutta heitetään vielä yksi loistava linkki Henkkaan Youtubessa. Korsika 1986, 1200 km erikoiskokeita, ei mitään järkeä....
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On kyllä nämä suomen rallit olleet jo niin monta vuotta täyttä antikliimaksia täynnä suomalaisten osalta, että pikkuhiljaa meinaa alkaa kyllästyttämään.
Piti muuten ihan tarkistaa koska mietin voiko olla mahdollista, mutta totta tosiaan. Esapekka Lappi on viimeisin suomalainen Suomen rallin voittanut kuski. Tämä vuonna 2017. Pari kertaa Rovanperä on karannut lepikkoon kärkipaikalta ja kai siellä jotain muutakin epäonnea ihan riittävästi on ollut.

Bonuksena sitten vielä vuosi 2021, silloin Rovaniemellä ajettiin Arctic Rally osana MM-sarjaa niin silloinkin voiton vei Tänak. Perhana.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eihän tämä nyt oikein hyvää mainosta ole mihinkään suuntaan. Helvetin kalliita liian nopeita autoja ja neljä ajaa maaliin(ehkä), kaikki loput ulos, osa useampaan kertaan. Onhan nuo monstereita nuo autot, mutta ilmeisesti tarvitaan taas henritoivonen, että tullaan järkiin. Ei siinä paljon virtuaaliset shikaanit auta.

Kakkosluokka ykkösluokaksi, niin satavarmasti meillä on pääluokassa 20-30 koko sarjan kiertävää kuskia ajamassa mestaruudesta ja useampi uusi valmistaja. Autot riittävän nopeita ja näyttäviä. Häviää sen pari sekuntia kilometriä kohden noille hybridivehkeille.
En usko että wrc2 autot ovat oleellisesti sen turvallisempia kuin wrc1. Ei ne toki ihan samaa kulje, mutta kyllä niilläkin voi ajaa ihan samalla tavalla aitaa päin mitä Craig Breen ajoi. Tokihan tuo wrc1 luokka on ihan kuoleman kielissä vähäisen osallistujamäärän takia että ainahan ne voi sanoa että lopettavat luokan turvallisuussyistä(tai ilmastonmuutoksen, koronan, ukrainan sodan, brexitin tms. takia), mutta eipä se oikea syy olisi.

Ralli tarvitsisi kieltämättä enemmän tiimejä. Se voisi ehkä onnistua kustannuksia karsimalla niin ettei autojen tyyli kärsisi, esim. se hybridi pois kerran se ei auta houkuttelemaan enempää valmistajia mukaan. Kuinkakohan moni katsoja huomasi auton menohaluista ettei esim. Martins Seskisin wrc1 autossa ollut hybridiyksikköä pari kilpailua sitten.

Sensijaan vähemmän räyhäkkäät autot ei välttämättä ole mikään oikotie onneen. Kyllä B-ryhmän aikaan laajin suosia ja tiimien määrä oli jotain aivan toista kuin B-ryhmän lopettamisen jälkeen vaikka osallistumisesta ja auton kehittämisestä tuli huomattavasti halvempaa.

Suurin ongelma lienee se että toi sarja on paskasti johdettu. Ei ole saatu houkuteltua enempää tiimejä, parhaat kuskit ajaa niissä kisoissa missä sattuu huvittamaan ja ihme pelleilyä pistelaskussa. TV-yleisöä ei kiinnosta tarpeeksi ja koska yleisöä ei kiinnosta niin autonvalmistajia ei kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös