Mainos

Ralliketju

  • 1 864 238
  • 15 005

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei ainakaan Fordilta tarvitse odottaa juuri minkäänlaista menestystä tuolla parilla. Toki rattimiehiä, mutta ei riitä tuolla tasolla.

Pitäisin jopa Greensmithiä ammattilaisena näihin verrattuna. Munster toki esitti ihan ok pätkäaikoja yhdessä rallissa, mutta ihan vain rally2 sarjassa tekemistä. Vähän sama kun Solbergin kohdalla että parempi olisi tehnyt rauhassa tuoda rally1 auton rattiin tehdasauton ulkopuolella yksittäisissä kisoissa ja rauhassa kerätä kokemusta. Toki kukaan ei varmaan odota mitään paitsi ettei autoa saa hajottaa.

Noh isoimmat jännitykset taitaakin kohdistua nyt rally2 sarjaan, muutenhan tuo nyt on todennäköisesti monessa rallissa vain ajelua rally1 autojen osalta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tuo Fourmaux-Munster on kyllä yksi köykäisimmistä kuljettajakaksikoista mitä on aikoihin nähty pääuokan tiimeissä. Tuohon kun lisätään, että M-Sport tuskin on saanut kehitettyä autoaan juuri paremmaksi ja ongelmat auton ajettavuuden ja käytöksen kanssa todennäköisesti jatkuvat, niin tuskin on isoa menestystä odotettavissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo Fourmaux-Munster on kyllä yksi köykäisimmistä kuljettajakaksikoista mitä on aikoihin nähty pääuokan tiimeissä. Tuohon kun lisätään, että M-Sport tuskin on saanut kehitettyä autoaan juuri paremmaksi ja ongelmat auton ajettavuuden ja käytöksen kanssa todennäköisesti jatkuvat, niin tuskin on isoa menestystä odotettavissa.

Joo ja miten sitten tällä kokemuksella mitä kuskeilla on saavat autoa edes sen verran kehitettyä/säädettyä mitä mahdollista resursseilla. Onkohan sitten esim. Loebin taival jo kokonaan tallissa ohi voisi olla käyttöä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joo ja miten sitten tällä kokemuksella mitä kuskeilla on saavat autoa edes sen verran kehitettyä/säädettyä mitä mahdollista resursseilla. Onkohan sitten esim. Loebin taival jo kokonaan tallissa ohi voisi olla käyttöä.

Mikä on Loebin motivaatio edes lähteä ajamaan. Voittanut kaiken mahdollisen ja rahaakin on varmasti tilillä sopivasti
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä on Loebin motivaatio edes lähteä ajamaan. Voittanut kaiken mahdollisen ja rahaakin on varmasti tilillä sopivasti

Tuntuu että miestä ei oikein millään saa rallin parista että tiedä häntä, viimekaudella ajoi Skodan rally2 autoa ja pololla rallia. Ensivuona tulisi myös 50v mittariin että vieläköhän kävisi kuitenkin jonkun rallin MM-tasolla vetämässä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
No ei ainakaan Fordilta tarvitse odottaa juuri minkäänlaista menestystä tuolla parilla. Toki rattimiehiä, mutta ei riitä tuolla tasolla.
Eikai kukaan odotakaan? Malcolm otti nuoria kuten aiemminkin ja ne, jotka tuovat rahaa. Firma takoo rahaa kaudesta toiseen. Kyllä sieltä taas aikanaan palataan kärkeen kuten on ennenkin tehty. Samanlaisia pareja ollut ennenkin mm. Östberg-Camilli 2016 tai Gardemeister-Kresta 2005, toki vähän isommalla kokemuksella kuin nyt.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikai kukaan odotakaan? Malcolm otti nuoria kuten aiemminkin ja ne, jotka tuovat rahaa. Firma takoo rahaa kaudesta toiseen. Kyllä sieltä taas aikanaan palataan kärkeen kuten on ennenkin tehty. Samanlaisia pareja ollut ennenkin mm. Östberg-Camilli 2016 tai Gardemeister-Kresta 2005, toki vähän isommalla kokemuksella kuin nyt.

No joo onhan tallissa noita kokemattomia kuskeja ollut mutta yleensä toinen kuski kokenut, tuossakin esimerkiksi kuitenkin Östberg oli jo yhden kisan voittanut ja edellisenä kautena pari kertaa ollut kakkosena. Esimerkkinä tämän nyky kaksikon paras sijoitus 2 edelliseltä kaudelta on 7 sija eli sama sijoitus vaikka munsterin "oppi-isällä" Serderidiksellä.

Enemmänhän tuo näyttää että pistävät ihan läskiksi koko touhun ja lähtevät ensikaudeksi leikkimään sarjaan. Samalla kun vielä Toyota tuo rally2 auton jota varmaan myös paljon kaupaksi menee niin saa nähdä onko koko tallin taru menossa päätökseen kun ei varmaan edes rally2 autoja kaupan mene.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jossakinhan huhuttiin tuota, että M-Sport olisi halunnut vetäytyä jo nyt, mutta sarjasta vetäytyminen kesken sopimuksen olisi laukaissut niin ison sopimussakon, että heille on järkevämpää puuhastella vuosi jonkun Fourmaux'n ja Munsterin kanssa kuin laittaa pillit pussiin. Vuoden päästähän tuo heidän kolmevuotinen sopimus sarjaan osallistumisesta päättyy, joten voi hyvinkin olla että tuleva kausi on Fordin ja M-Sportin viimeinen MM-sarjassa.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Jossakinhan huhuttiin tuota, että M-Sport olisi halunnut vetäytyä jo nyt, mutta sarjasta vetäytyminen kesken sopimuksen olisi laukaissut niin ison sopimussakon, että heille on järkevämpää puuhastella vuosi jonkun Fourmaux'n ja Munsterin kanssa kuin laittaa pillit pussiin. Vuoden päästähän tuo heidän kolmevuotinen sopimus sarjaan osallistumisesta päättyy, joten voi hyvinkin olla että tuleva kausi on Fordin ja M-Sportin viimeinen MM-sarjassa.

Ja samalla varmaan menee sitten mm-ralli nykysäännöillä. Kahden tallin kisailu olisi taas kyllä silkkaa kuraa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tällainen leffa on tulossa MM-sarjasta 1983. Vaikuttaa vaan, että Alen ja Mikkola pyyhitty historiasta pois ja tilalla on muita kuvitteellisia henkilöitä. Vai onko parempaa tietoa?
IMDb:n mukaan Hannu Mikkolaa näyttelee Gianmaria Martini. Ennen kuin reivitään pelihousuja siitä että joku italialainen näyttelee suomalaista niin onhan hänessä vähän samaa näköä kuin Mikkolassa.
IMDb:n listaa on aika puuteelinen mutta selkeesti Volker Bruch on Walter Röhrl ja Esther Garrel on Michèle Mouton. Eli voi olla että Alén, Blomqvist ja Vatanen on ainakin niminä tulosluettelossa mukana. Mutta leffan juonihan on selkeesti stoori tiimimanagerien Roland Gumpertin ja Cesare Fiorion välisestä taistelusta. Ja kuskit on sitten sivuosissa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
IMDb:n mukaan Hannu Mikkolaa näyttelee Gianmaria Martini. Ennen kuin reivitään pelihousuja siitä että joku italialainen näyttelee suomalaista niin onhan hänessä vähän samaa näköä kuin Mikkolassa.

Toistan edelleen ehdotukseni että moinen häpäisy kostetaan seuraavasti:
Ehdotan että Markus Selin ja Renny aloittavat välittömästi Jalkapallon 2006 MM-Turnauksesta kertovan elokuvan tuotannon. Aku Hirviniemi on Gianluigi Buffon, Sami Hedberg Marcello Lippi, ja Marco Materazzina nähdään Mikko Kouki.
 

Outsider

Jäsen
Mikähän tuossa on syynä, jos ja kun suomalaiset on jätetty lähes kokonaan sivuosaan, kun jos nyt jossain niin rallipiireissä Suomi on aina ollut merkittävä ja iso maa. Olisihan se kyllä kova saavutus tehdä tositapahtumiin perustuva elokuva 1983 kaudesta ilman suomalaisia, kun voittoja tuli 7/12 kilpailusta ja lopuista viidestäkin hopeaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ne on kuitenkin ihan ok business. Mutta yhtään Rally2 valmistajaa ei kiinnosta sarjan pääluokkana toimiminen.

Kommenttisi oli lähinnä ironinen. Olen mielestäni jo aiemmin kommentoinutkin tätä että noilla autoilla saa autotehdas laajempaa näkyvyyttä tuotteelleen koska niitä käytetään pääluokkana maanosa- ja kansallisissa mestaruussarjoissa. Tavallaan tämä pistää Jarmo Mahosen aikanaan paaluttaman "MM-sarjan pääluokan autoja ei saa käyttää alemmissa sarjoissa"-linjan kyseenalaiseksi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kommenttisi oli lähinnä ironinen. Olen mielestäni jo aiemmin kommentoinutkin tätä että noilla autoilla saa autotehdas laajempaa näkyvyyttä tuotteelleen koska niitä käytetään pääluokkana maanosa- ja kansallisissa mestaruussarjoissa. Tavallaan tämä pistää Jarmo Mahosen aikanaan paaluttaman "MM-sarjan pääluokan autoja ei saa käyttää alemmissa sarjoissa"-linjan kyseenalaiseksi.
Periaatteessa näin. Mutta tässä viimekauden jälkeen nykyisiltä pääluokan talleilta kysyttiin halukkuutta muuttaa Rally2 pääluokaksi ja sitä ei ollut. Eikä halukkuutta pääluokaksi ole myöskään muilla Rally2 luokassa toimivilla teameilla joilla pääluokassa ei autoa ole eli Skoda ja Citroen, heiltäkin halukkuutta on myös kyselty. Eli ei se pelkästään Mahosen puheiden varassa ole...

Noin ralliromantikkona oma mielipiteeni olisi hyvinkin Rally2 myönteinen. Siinä luokassa on monena vuonna ollut parhaat kilpailut ja mielenkiintoisimmat taistelut. Mutta realisti sitten laskee päässään sen että ilman tehtaiden panostusta ei nykyisen kaltaista MM-sarjaa voi pitää yllä. Ja jos tehtaat haluaa Rally1 niin sitten sillä mennään, kunnes valmistajilta löytyy halukkuutta johonkin toiseen luokkaan. Mikä se luokka sitten ikinä tulee olemaankaan niin en usko että se on Rally2, ainakaan sellaisenaan...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Periaatteessa näin. Mutta tässä viimekauden jälkeen nykyisiltä pääluokan talleilta kysyttiin halukkuutta muuttaa Rally2 pääluokaksi ja sitä ei ollut. Eikä halukkuutta pääluokaksi ole myöskään muilla Rally2 luokassa toimivilla teameilla joilla pääluokassa ei autoa ole eli Skoda ja Citroen, heiltäkin halukkuutta on myös kyselty. Eli ei se pelkästään Mahosen puheiden varassa ole...

Noin ralliromantikkona oma mielipiteeni olisi hyvinkin Rally2 myönteinen. Siinä luokassa on monena vuonna ollut parhaat kilpailut ja mielenkiintoisimmat taistelut. Mutta realisti sitten laskee päässään sen että ilman tehtaiden panostusta ei nykyisen kaltaista MM-sarjaa voi pitää yllä. Ja jos tehtaat haluaa Rally1 niin sitten sillä mennään, kunnes valmistajilta löytyy halukkuutta johonkin toiseen luokkaan. Mikä se luokka sitten ikinä tulee olemaankaan niin en usko että se on Rally2, ainakaan sellaisenaan...

Jep, tuokin oli tiedossa että tallit eivät ainakaan julkisesti hirveästi kannata tuota. Mutta aika selkeää on että olisi pitänyt tehdä päätöksiä jotka eivät välttämättä olisi saaneet autonvalmistajien varauksetonta kannatusta, sillä Rally1 puolella tilanne ei ole missään nimessä kestävällä pohjalla.

Ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä että Mahosen silloin johtama FIA:n rallikomissio teki tosiaan virheliikkeen edellämainitsemassani päätöksessä että MM-sarjan pääluokan autot ovat vain MM-sarjan herkkua jota ei SM/EM/Pacific-sarjoissa nähdä muina kuin näytös/täyteluokkana. Se näkyvyys on se porkkana joka on yleensä houkutellut autotehtaita panostamaan ralliin ja tällä hetkellä pelkkä MM-sarja ei tarjoa toivottua näkyvyyttä autonvalmistajille.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Lancia ois tulossa Rally2-luokkaan jossain vaiheessa. Melkeinpä pidän Rally2-luokkaa mielenkiintoisempana kuin ykköstä. Mitäs merkkejä siellä olisi ideaalitilanteessa eri talleilla käytössä: Skoda, Hyundai, Toyota, Citikka, Ford, Volski, (Lancia)


En postannut tätä uutista kuin vasta neljä viestiä sitten.....
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Jos on mielessä tilata rally tv - palvelu niin nyt kannattaa tehdä koska hinnat nousevat keskiviikkona (10.1.2024). Uudet hinnat 119,99€/kausi tai 12,99€/kuukausi (nyt 99,99€/kausi & 10,99€/kuukausi).

Ensi viikolla pärähtää jo uusi SM-ralli kausi käyntiin Riihimäellä ja suoraan sanottuna hieman heikohkolta näyttää pääluokka (tai ainakin heikommalta vs kausi 2023) kun viime kaudesta on tippunut pois Asunmaa (ajaa toki suurimman osan kisoista, mutta ei Riihimäkeä), Huttunen (rahat loppu?), Joona (kansainväliset kisat), Salo (lopetti), Tahko (lopetti), Kovalainen(???)... Roope Korhoselle pöytä on nyt katettu ja alle tulee Skoda niin ei muutakuin ääntä kohti. Benjamin Korholan kyyti on myös mielenkiintoista nähdä Hyundailla.

Asunmaa ajaa muut talven osakilpailut ja kesän ohjelma selviää myöhemmin eli lienee silti SM-taistossa mukana kun on jopa kaksi "kotikisaa" tarjolla (tuuri & pohjanmaa). Ilmeisesti Teemulla on tällä kaudella tarkoitus ajaa jyskälä, Viron & Ruotsin EM-rallit ja ilmeisesti rahoitusta kerätään Ruotsin MM-rallia varten edelleen (aika käy vähiin).

Muissa luokissa SM2:ssa Herranen, Hokkala, Kallio & Iivari saanee myös hyvät kapinat päälle. Hautamäen Villeä ei näy listoilla yht´äkkiä katsottuna ja Mikko Hirvonen on kartturin roolissa kun poika Roope ajaa SM4-luokassa. Youtubessa jälleen laadukasta seurantaa livenä tällä kaudella tarjoaa moottoriurheilu.tv

Eikä MM-kauden avaukseenkaan ole aikaa kuin vajaa kolme viikkoa!
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Jos on mielessä tilata rally tv - palvelu niin nyt kannattaa tehdä koska hinnat nousevat keskiviikkona (10.1.2024). Uudet hinnat 119,99€/kausi tai 12,99€/kuukausi (nyt 99,99€/kausi & 10,99€/kuukausi).

Ensi viikolla pärähtää jo uusi SM-ralli kausi käyntiin Riihimäellä ja suoraan sanottuna hieman heikohkolta näyttää pääluokka (tai ainakin heikommalta vs kausi 2023) kun viime kaudesta on tippunut pois Asunmaa (ajaa toki suurimman osan kisoista, mutta ei Riihimäkeä), Huttunen (rahat loppu?), Joona (kansainväliset kisat), Salo (lopetti), Tahko (lopetti), Kovalainen(???)... Roope Korhoselle pöytä on nyt katettu ja alle tulee Skoda niin ei muutakuin ääntä kohti. Benjamin Korholan kyyti on myös mielenkiintoista nähdä Hyundailla.

Asunmaa ajaa muut talven osakilpailut ja kesän ohjelma selviää myöhemmin eli lienee silti SM-taistossa mukana kun on jopa kaksi "kotikisaa" tarjolla (tuuri & pohjanmaa). Ilmeisesti Teemulla on tällä kaudella tarkoitus ajaa jyskälä, Viron & Ruotsin EM-rallit ja ilmeisesti rahoitusta kerätään Ruotsin MM-rallia varten edelleen (aika käy vähiin).

Muissa luokissa SM2:ssa Herranen, Hokkala, Kallio & Iivari saanee myös hyvät kapinat päälle. Hautamäen Villeä ei näy listoilla yht´äkkiä katsottuna ja Mikko Hirvonen on kartturin roolissa kun poika Roope ajaa SM4-luokassa. Youtubessa jälleen laadukasta seurantaa livenä tällä kaudella tarjoaa moottoriurheilu.tv

Eikä MM-kauden avaukseenkaan ole aikaa kuin vajaa kolme viikkoa!
Tuossahan näkee myös ERC:n ja Rallicrossin niin hinta ei ole paha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös