No ei ainakaan Fordilta tarvitse odottaa juuri minkäänlaista menestystä tuolla parilla. Toki rattimiehiä, mutta ei riitä tuolla tasolla.Fourmaux ja Munster M-sportin kuskit:
WRC
www.wrc.com
No ei ainakaan Fordilta tarvitse odottaa juuri minkäänlaista menestystä tuolla parilla. Toki rattimiehiä, mutta ei riitä tuolla tasolla.Fourmaux ja Munster M-sportin kuskit:
WRC
www.wrc.com
No ei ainakaan Fordilta tarvitse odottaa juuri minkäänlaista menestystä tuolla parilla. Toki rattimiehiä, mutta ei riitä tuolla tasolla.
Tuo Fourmaux-Munster on kyllä yksi köykäisimmistä kuljettajakaksikoista mitä on aikoihin nähty pääuokan tiimeissä. Tuohon kun lisätään, että M-Sport tuskin on saanut kehitettyä autoaan juuri paremmaksi ja ongelmat auton ajettavuuden ja käytöksen kanssa todennäköisesti jatkuvat, niin tuskin on isoa menestystä odotettavissa.
Joo ja miten sitten tällä kokemuksella mitä kuskeilla on saavat autoa edes sen verran kehitettyä/säädettyä mitä mahdollista resursseilla. Onkohan sitten esim. Loebin taival jo kokonaan tallissa ohi voisi olla käyttöä.
Mikä on Loebin motivaatio edes lähteä ajamaan. Voittanut kaiken mahdollisen ja rahaakin on varmasti tilillä sopivasti
Eikai kukaan odotakaan? Malcolm otti nuoria kuten aiemminkin ja ne, jotka tuovat rahaa. Firma takoo rahaa kaudesta toiseen. Kyllä sieltä taas aikanaan palataan kärkeen kuten on ennenkin tehty. Samanlaisia pareja ollut ennenkin mm. Östberg-Camilli 2016 tai Gardemeister-Kresta 2005, toki vähän isommalla kokemuksella kuin nyt.No ei ainakaan Fordilta tarvitse odottaa juuri minkäänlaista menestystä tuolla parilla. Toki rattimiehiä, mutta ei riitä tuolla tasolla.
Eikai kukaan odotakaan? Malcolm otti nuoria kuten aiemminkin ja ne, jotka tuovat rahaa. Firma takoo rahaa kaudesta toiseen. Kyllä sieltä taas aikanaan palataan kärkeen kuten on ennenkin tehty. Samanlaisia pareja ollut ennenkin mm. Östberg-Camilli 2016 tai Gardemeister-Kresta 2005, toki vähän isommalla kokemuksella kuin nyt.
Jossakinhan huhuttiin tuota, että M-Sport olisi halunnut vetäytyä jo nyt, mutta sarjasta vetäytyminen kesken sopimuksen olisi laukaissut niin ison sopimussakon, että heille on järkevämpää puuhastella vuosi jonkun Fourmaux'n ja Munsterin kanssa kuin laittaa pillit pussiin. Vuoden päästähän tuo heidän kolmevuotinen sopimus sarjaan osallistumisesta päättyy, joten voi hyvinkin olla että tuleva kausi on Fordin ja M-Sportin viimeinen MM-sarjassa.
IMDb:n mukaan Hannu Mikkolaa näyttelee Gianmaria Martini. Ennen kuin reivitään pelihousuja siitä että joku italialainen näyttelee suomalaista niin onhan hänessä vähän samaa näköä kuin Mikkolassa.Tällainen leffa on tulossa MM-sarjasta 1983. Vaikuttaa vaan, että Alen ja Mikkola pyyhitty historiasta pois ja tilalla on muita kuvitteellisia henkilöitä. Vai onko parempaa tietoa?
IMDb:n mukaan Hannu Mikkolaa näyttelee Gianmaria Martini. Ennen kuin reivitään pelihousuja siitä että joku italialainen näyttelee suomalaista niin onhan hänessä vähän samaa näköä kuin Mikkolassa.
Ehdotan että Markus Selin ja Renny aloittavat välittömästi Jalkapallon 2006 MM-Turnauksesta kertovan elokuvan tuotannon. Aku Hirviniemi on Gianluigi Buffon, Sami Hedberg Marcello Lippi, ja Marco Materazzina nähdään Mikko Kouki.
Ne on kuitenkin ihan ok business. Mutta yhtään Rally2 valmistajaa ei kiinnosta sarjan pääluokkana toimiminen.Lähde: Lancia tekemässä paluun rallin MM-sarjaan - Rallit.fi
Italialaistietojen mukaan Lancia palaa rallipätkille jo ensi vuonna.www.rallit.fi
Jotain ehkä kertoo että Rally2-autoihin on kiinnostusta laajemmalti kuin pääluokkaan.
Ne on kuitenkin ihan ok business. Mutta yhtään Rally2 valmistajaa ei kiinnosta sarjan pääluokkana toimiminen.
Periaatteessa näin. Mutta tässä viimekauden jälkeen nykyisiltä pääluokan talleilta kysyttiin halukkuutta muuttaa Rally2 pääluokaksi ja sitä ei ollut. Eikä halukkuutta pääluokaksi ole myöskään muilla Rally2 luokassa toimivilla teameilla joilla pääluokassa ei autoa ole eli Skoda ja Citroen, heiltäkin halukkuutta on myös kyselty. Eli ei se pelkästään Mahosen puheiden varassa ole...Kommenttisi oli lähinnä ironinen. Olen mielestäni jo aiemmin kommentoinutkin tätä että noilla autoilla saa autotehdas laajempaa näkyvyyttä tuotteelleen koska niitä käytetään pääluokkana maanosa- ja kansallisissa mestaruussarjoissa. Tavallaan tämä pistää Jarmo Mahosen aikanaan paaluttaman "MM-sarjan pääluokan autoja ei saa käyttää alemmissa sarjoissa"-linjan kyseenalaiseksi.
Periaatteessa näin. Mutta tässä viimekauden jälkeen nykyisiltä pääluokan talleilta kysyttiin halukkuutta muuttaa Rally2 pääluokaksi ja sitä ei ollut. Eikä halukkuutta pääluokaksi ole myöskään muilla Rally2 luokassa toimivilla teameilla joilla pääluokassa ei autoa ole eli Skoda ja Citroen, heiltäkin halukkuutta on myös kyselty. Eli ei se pelkästään Mahosen puheiden varassa ole...
Noin ralliromantikkona oma mielipiteeni olisi hyvinkin Rally2 myönteinen. Siinä luokassa on monena vuonna ollut parhaat kilpailut ja mielenkiintoisimmat taistelut. Mutta realisti sitten laskee päässään sen että ilman tehtaiden panostusta ei nykyisen kaltaista MM-sarjaa voi pitää yllä. Ja jos tehtaat haluaa Rally1 niin sitten sillä mennään, kunnes valmistajilta löytyy halukkuutta johonkin toiseen luokkaan. Mikä se luokka sitten ikinä tulee olemaankaan niin en usko että se on Rally2, ainakaan sellaisenaan...
Lancia ois tulossa Rally2-luokkaan jossain vaiheessa. Melkeinpä pidän Rally2-luokkaa mielenkiintoisempana kuin ykköstä. Mitäs merkkejä siellä olisi ideaalitilanteessa eri talleilla käytössä: Skoda, Hyundai, Toyota, Citikka, Ford, Volski, (Lancia)
Ralli | Legendaarinen talli on palaamassa MM-sarjaan – Juha Kankkunen kertoo tietonsa
Juha Kankkunen on mielissään Lancian mahdollisesta paluuta MM-ralliin.www.hs.fi
Tuossahan näkee myös ERC:n ja Rallicrossin niin hinta ei ole paha.Jos on mielessä tilata rally tv - palvelu niin nyt kannattaa tehdä koska hinnat nousevat keskiviikkona (10.1.2024). Uudet hinnat 119,99€/kausi tai 12,99€/kuukausi (nyt 99,99€/kausi & 10,99€/kuukausi).
Ensi viikolla pärähtää jo uusi SM-ralli kausi käyntiin Riihimäellä ja suoraan sanottuna hieman heikohkolta näyttää pääluokka (tai ainakin heikommalta vs kausi 2023) kun viime kaudesta on tippunut pois Asunmaa (ajaa toki suurimman osan kisoista, mutta ei Riihimäkeä), Huttunen (rahat loppu?), Joona (kansainväliset kisat), Salo (lopetti), Tahko (lopetti), Kovalainen(???)... Roope Korhoselle pöytä on nyt katettu ja alle tulee Skoda niin ei muutakuin ääntä kohti. Benjamin Korholan kyyti on myös mielenkiintoista nähdä Hyundailla.
Asunmaa ajaa muut talven osakilpailut ja kesän ohjelma selviää myöhemmin eli lienee silti SM-taistossa mukana kun on jopa kaksi "kotikisaa" tarjolla (tuuri & pohjanmaa). Ilmeisesti Teemulla on tällä kaudella tarkoitus ajaa jyskälä, Viron & Ruotsin EM-rallit ja ilmeisesti rahoitusta kerätään Ruotsin MM-rallia varten edelleen (aika käy vähiin).
Muissa luokissa SM2:ssa Herranen, Hokkala, Kallio & Iivari saanee myös hyvät kapinat päälle. Hautamäen Villeä ei näy listoilla yht´äkkiä katsottuna ja Mikko Hirvonen on kartturin roolissa kun poika Roope ajaa SM4-luokassa. Youtubessa jälleen laadukasta seurantaa livenä tällä kaudella tarjoaa moottoriurheilu.tv
Eikä MM-kauden avaukseenkaan ole aikaa kuin vajaa kolme viikkoa!