Mainos

Ralliketju

  • 1 864 305
  • 15 005

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Tällainen leffa on tulossa MM-sarjasta 1983. Vaikuttaa vaan, että Alen ja Mikkola pyyhitty historiasta pois ja tilalla on muita kuvitteellisia henkilöitä. Vai onko parempaa tietoa?



On aika siistiä kun leffassa näköjään Audi ja Lancia ajavat rallia yhtäaikaisesti vuoristoteillä. NOT.

On taas menty leffan tekemisessä sieltä missä aitaa ei ole ollenkaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jee, mustaa! Kuinka edgy ratkaisu!





Eli aika mielikuvitukseton ja tylsä ratkaisu.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Mun mielestä ihan nätti tuo toyotan uus look, ehkä vähän yksiulotteinen mutta todella paljon "ärhäkämmän" näkoinen kuin vanha puna-valkoinen kuosi.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Monte Carlosta lähtien on uusi pistejärjestelmä käytössä.
Perjantai+lauantai kymmenelle ekalle jaetaan pisteitä ja voittaja saa 18 pistettä.

Sunnuntaina jaetaan seitsemälle nopeimmalle pisteitä ja voittaja saa 7 pistettä.
Sunnuntaina ajetaan myös powerstage vanhaan tuttuun tapaan.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche

Monte Carlosta lähtien on uusi pistejärjestelmä käytössä.
Perjantai+lauantai kymmenelle ekalle jaetaan pisteitä ja voittaja saa 18 pistettä.

Sunnuntaina jaetaan seitsemälle nopeimmalle pisteitä ja voittaja saa 7 pistettä.
Sunnuntaina ajetaan myös powerstage vanhaan tuttuun tapaan.
Tämän kaltaista systeemiä mietin itsekin mahdolliseksi, tosin omassa mielessä koko sunnuntai olisi ollut "power day" eli nuo 5-4-3-2-1 pistettä olisi jaettu sunnuntain yhteistuloksissa viidelle parhaalle ja perjantai-lauantai tuloksista perus 25 ykköselle jne. Mutta hyvältä tuokin mielestäni vaikuttaa, nyt on sunnuntaille oikeasti panosta kun voittamalla päivän ja power stagen saat 12 pistettä.

Edit. Kisaakohan kerran keskeyttäneet noista sunnuntain pisteistä samaan tapaan kuten tähänkin asti powerin pisteistä, voisi olettaa että kyllä. Jos näin niin kyllähän ensi kaudesta voisi ennustaa tulevan tiukempi kuin pitkiin aikoihin kun keskeytys ei ole mikään katastrofi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni tuossa kaihertaa voiton merkityksen väheneminen. Nyt voit saada samat pisteet voittajan kanssa jos keskeytät perjantaina ja ajat lauantaina maaliin kuudentena. Sunnuntaina täysi atakki päälle ja siitä täydet pisteet niin saat saman kun koko rallin voittaja. Teoriassa tällainenkin vaihtoehto on mahdollinen.
 

Sambody

Jäsen
Miksi siellä pitää pysyä sunnuntaina tiellä, jotta saa lauantaina pisteet plakkariin? Luulin, että koko idea oli, että sunnuntaina voi koko porukka vetää ihan reikäpäisellä riskillä ja katsoa kuka on nopein. No nyt lauantaina hyvin sijoittuneet joutuvat pitämään vehkeet tiellä vielä sunnuntainakin. Saadaanko sunnutaille sama setti uusia kumeja alle riippumatta onko ajanut siihen mennessä koko kilpailun vai osan siitä? Esim Chilessä oli niin järkyttävä rengas kuluma, että eihän lauantain nopeimmilla ole mitään palaa sunnuntaina, jos siellä on pätevä kuski huomattavasti paremmalla rengassetillä sunnuntaina matkassa.

Silti onhan tämä vähintään steppi oikeaan suuntaan aiemmasta mummoa kirkkoon köröttelystä sunnuntaisin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silti onhan tämä vähintään steppi oikeaan suuntaan aiemmasta mummoa kirkkoon köröttelystä sunnuntaisin.
Tämä nähdään vuoden päästä miten kävi. Voi olla että se köröttely ja renkaiden säästäminen alkaakin jo sitten lauantaina että on sunnuntaina mitä laittaa alle...
 

Outsider

Jäsen
Tavallaan ymmärrän, että tik-tok sukupolvella ei keskittyminen riitä ymmärtämään, että kilpailu kestää useamman päivän, mutta eihän tuossa muuten ole mitään järkeä. Ajaisivat sitten suoraan päivän mittaisia kilpailuita, niin ei tarvitsisi tämmöisiä himmeleitä, missä joku päivä on arvokkaampi kuin toinen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kansallisilta Rallipoluilta myös uutisia, kun Juha Salon lisäksi nyt myös Tahkon Riku ilmoitti että kilpaura päättyi nyt vuoteen 2023. Toki Tahko jatkanee autojen vuokraamispuolella edelleen.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Mitä tässä on nyt pari päivää makustellut mielessään tuota uutta pistelaskusysteemiä, niin pakko sanoa, etten lähtökohtaisesti tykkää. Ennemmin olisin tuonut esimerkiksi etuvetoluokasta tutun piste per pohja-aika systeemin kokonaispidteiden rinnalle, tai lyhentänyt rallit vaikka perjantai-illasta sunnuntain puoleen päivään, jos tapahtumaan lisää sähäkkyyttä ja panoksellisia erikoskokeita halutaan mutta minun mielestäni tuo nyt tuleva systeemi on vain suhteellisen sekava
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tässä on nyt pari päivää makustellut mielessään tuota uutta pistelaskusysteemiä, niin pakko sanoa, etten lähtökohtaisesti tykkää. Ennemmin olisin tuonut esimerkiksi etuvetoluokasta tutun piste per pohja-aika systeemin kokonaispidteiden rinnalle, tai lyhentänyt rallit vaikka perjantai-illasta sunnuntain puoleen päivään, jos tapahtumaan lisää sähäkkyyttä ja panoksellisia erikoskokeita halutaan mutta minun mielestäni tuo nyt tuleva systeemi on vain suhteellisen sekava

Sekava ja onhan se jos kilpailussa 5 sijalle tullut kuski voi silti kerätä enemmän pisteitä kun kisan voittanut niin onhan systeemi rikki. Sekin että olisikohan formaattia pitänyt ensin kokeilla parissa kisassa niin nähty miten toimii käytännössä viikonloppu.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pistelaskujärjestelmän muokkaus ei varmaan ole se helpoin homma, kun taustalla on ajatus että kaikki ajaisivat kokoajan kaasu pohjassa.

Ei se tässä uudessa systeemissä niin tule menemään. Toki kun sunnuntaille piti saada enemmän panosta, muutos oli välttämättömyys.

No, katsellaan nyt muutama kisa ennenkuin haukutaan koko systeemi sudeksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuusi kuskia ajaa täyden kauden, ja kilvoittelee siten kuljettajien maailmanmestaruudesta. Ja noistakin kaksi (Munster ja Formaux) on täysiä oppipoikia. Aika kovaa pitäisi hälytyskellot soida jossain FIA:n officella. Okei, varmaan joskus kasarilla on myös jätetty Safaria välistä tms, mutta on tämä aikamoinen alennustila silti.

Ja koskas viimeksi ei ole ollut koko kauden ajavaa suomalaista kuskia?
 

Sambody

Jäsen
Kuusi kuskia ajaa täyden kauden, ja kilvoittelee siten kuljettajien maailmanmestaruudesta. Ja noistakin kaksi (Munster ja Formaux) on täysiä oppipoikia. Aika kovaa pitäisi hälytyskellot soida jossain FIA:n officella. Okei, varmaan joskus kasarilla on myös jätetty Safaria välistä tms, mutta on tämä aikamoinen alennustila silti.
Muistutetaan, että M-Sport kuljettajia ei ole vielä julkaistu vaan Fourmaux ja Munsterin sopimukset ovat huhuasteella. Toki sama lehti oli hyvin pallon päällä Mikkelsenin Hyundai diilin suhteen, joten voihan tuo paikkansa pitääkin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuusi kuskia ajaa täyden kauden, ja kilvoittelee siten kuljettajien maailmanmestaruudesta. Ja noistakin kaksi (Munster ja Formaux) on täysiä oppipoikia. Aika kovaa pitäisi hälytyskellot soida jossain FIA:n officella. Okei, varmaan joskus kasarilla on myös jätetty Safaria välistä tms, mutta on tämä aikamoinen alennustila silti.
Onhan näitä ollut. Kaudella -96 viisi kuljettajaa ajoi täyden kauden. Seuraavana vuonna kolmella kuljettajalla täysi sarja (neljällä periaatteessa, kun Schwartz vaihdettiin kesken kauden Kankkuseen.). -98 täyden sarjan ajoi kuusi kuljettajaa. Sikäli ei poikkeuksellinen tilanne. Toki lisää kuljettajia kaivattaisiin. Hyundaille neljäs auto ja M-Sportille 3 autoa joka kisaan. Nuo toisivat jo hieman lisää ja tietysti se yksi valmistaja mukaan. 4-5 valmistajaa olisi todella hyvä. Nyt fia hätäpäissään teki korjausliikkeitä ja lähti muokkaamaan pistejärjestelmään idioottimaiseen suuntaa. Pisteytys nyt ei ainakaan ole se ongelmista suurin.
 

Sambody

Jäsen
Ei saanut Oliverikään paikkaa M-Sportilta, joten oletettavasti Red Bull jatkaa heidän tukemistaan. Solberg ilmoitti solmineensa sopimuksen Skodan tehdastiimin kanssa ensi kaudesta.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Käytännössä ensi kaudella mestaruudesta ajaa kolme kuljettajaa, Tänak ja Evans käyvät varmaankin kovimman kamppailun ja Neuville rimpuilee siinä mukana. Täytyy sanoa, että ainakin omalta osalta suurin mielenkiinto kohdistuu ensi kaudella Rally2 MM-taistoon, jossa on kuitenkin vielä kunnolla kilpailua. Toyotan mukaantulo lisää entisestään mielenkiintoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös