Ralliketju

  • 1 671 407
  • 13 331

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ruuhimäen totaalinen putoaminen reitiltä kyllä yllätti, Laukaan kunta kun on panostanut viime vuosina alueeseen(lähinnä tuohon maaliin) sillä mielellä että saavat näkyvyyttä.

Samma här. Ja kun muistelin että olisi vielä ollut joku sopimuskin voimassa.
Mahtaako olla kyse sitten että kun Ruuhimäki ajettu niin monia vuosia putkeen että välillä pitää tietäkin kunnostaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruuhimäen totaalinen putoaminen reitiltä kyllä yllätti, Laukaan kunta kun on panostanut viime vuosina alueeseen(lähinnä tuohon maaliin) sillä mielellä että saavat näkyvyyttä.

Joo ja onhan Ruuhimäki melkein rallia parhaimmillaan hyppyjen kanssa, olisikohan myös Himos lyönyt hyvät rahat pöytään.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mahtaako olla kyse sitten että kun Ruuhimäki ajettu niin monia vuosia putkeen että välillä pitää tietäkin kunnostaa.

Ruuhimäessä ajellaan ainakin talvisin/syksyisin ties mitä harjoituskisoja ja sprintejä, eli en oikein usko tähän.

Himoksella, varsinkin jos/kun pätkä päättyy Länsi-Himoksen juureen, on suurempi katsoja/vip-potentiaali kun ravintoloita ja majoitusta löytyy aivan vierestä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Semmoinen reitti. Itälenkille peukkua, hymyilyttää vähän tuo Myhinpään paluu, parhaimmillaan voi käydä niin että pääsee käymään siellä toistamiseen tänävuonna rallin merkeissä kun yksi hissekisa tuli siellä vilkuiltua jo alkuvuodesta.

Vähän ihmetyttää Ruuhimäen poistumista ihmettelevät, kun Halttula kuitenkin on kivenheiton päässä siitä. 2010 taitaa olla viimeisin kerta kun Ruuhimäki ei ole ollut ohjelmistossa edes shakedownin muodossa. Ässämäki ja Oittila myös tauolle. Nämä kaksi pätkää kyllä sellaisia että en jää kaipaamaan. Päijälänkin saisi pikkuhiljaa pistää vuoden parin tauolle vaikka onkin parhaiten järkättyjen pätkien joukossa.

Huom: runkipotentiaalisista paikoista ei ole valitettavasti tietoa näin 5kk etukäteen.
Ruuhimäessä ajellaan ainakin talvisin/syksyisin ties mitä harjoituskisoja ja sprintejä, eli en oikein usko tähän.
Tänä talvena viimeksi piti vissiin ajaa joku sprint tuolla seudulla, mutta peruuntui. Ja sitä edellinen kerta oli viime lokakuun lopussa. Ja sitä edellinen Sectossa. Ja sitä edellinen viime vuoden maaliskuussa.

Podiumjuhlallisuudet Himoksella saa myös varovaisen peukun ylöspäin täältä, ei tarvitse helvetillisellä kiireellä ängetä maalipäästä Paville niinkuin tähänmennessä on aina joutunut tekemään.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Ruuhimäessä ole SM-sprintti tuossa noin ihan kohta?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Semmoinen reitti. Itälenkille peukkua, hymyilyttää vähän tuo Myhinpään paluu, parhaimmillaan voi käydä niin että pääsee käymään siellä toistamiseen tänävuonna rallin merkeissä kun yksi hissekisa tuli siellä vilkuiltua jo alkuvuodesta.
...
Pikkuisen veti mullakin suuta hymyyn, kun näki tuon Myhinpään olevan mukana. Meiltä kotoa ei ole ihan hirmuinen matka paikan päälle, n. tunnin ajo, joten pistää kyllä harkintaan nää itäpuolen pätkät... Keli- ja kuntovaraus tietenkin... ja saako vkl-vapaata komentajalta...
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Todella hyvä seikka Suomen MM-ralliin: "Kilpailun järjestäjät ovat päättäneet, että kuljettajat saavat vaihtaa autoihin tuoreet renkaat ennen viimeistä erikoiskoetta eli Power Stagea."

Jääpähän se mummoilu pois sunnuntailta. Erittäin hyvä päätös.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jyväskylän talvirallia tuli katsottua viikonloppuna penkalta käsin, on nuo mm-rallista tutut pätkät vaan komeita talvellakin.

Kiteytettynä - todella onnistunut reissu, ja hienoa on että SM-tason kilpailukin kiinnostaa ihmisiä. Jonkun kuulleen jo kisasta sanoneen että ei muista vuosikymmenten saatossa että sm-sarjan kisaa oisi kehuttu näin paljon. Penkallakin yleisömäärä oli kivasti nousussa. Muutenkin tämän sarjan yläpuolella oleva positiivinen fiilunki on aikas hyvä saavutus kun ottaa huomioon et osallistujamäärä on rallissa ollut viimevuosina laskemaan päin, sääntömuutokset monen mielestä perseestä ja kalusto taas niin perkeleen kallista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jyväskylän talvirallia tuli katsottua viikonloppuna penkalta käsin, on nuo mm-rallista tutut pätkät vaan komeita talvellakin.

Kiteytettynä - todella onnistunut reissu, ja hienoa on että SM-tason kilpailukin kiinnostaa ihmisiä. Jonkun kuulleen jo kisasta sanoneen että ei muista vuosikymmenten saatossa että sm-sarjan kisaa oisi kehuttu näin paljon. Penkallakin yleisömäärä oli kivasti nousussa. Muutenkin tämän sarjan yläpuolella oleva positiivinen fiilunki on aikas hyvä saavutus kun ottaa huomioon et osallistujamäärä on rallissa ollut viimevuosina laskemaan päin, sääntömuutokset monen mielestä perseestä ja kalusto taas niin perkeleen kallista.

Tosiaan, väkeä oli hemmetin hyvin. Itse olin varautunut menemään Killerille perjantaina noin 17:30-18:00 ja olinkin noin 17:30 nousemassa Savelan risteyksestä Kypärämäen läpi kohti Killeriä, mutta autojonoa oli sen verran rajusti että olin parkissa vasta n 18:30, Hannosen kaadon ehdin juuri todistamaan ja videoimaan :D

Yleisömäärä varmasti toi mukavasti pääsylipputuloja järjestäjälle, itsekin tiedän moottoriurheilujärjestöaktiivina että kilpailutapahtumaa on helpompi seurojen järjestää kun viivan alle jää muutakin kuin +/-0 tai pahimmilaan -. Toki yleisömäärä varmaan myös hiukan yllätti erikoiskokeita järjestäneet seurat, Ilomäessä järkkärit yrittivät aluksi hillitä ihmisiä ryntäilemästä enää tien yli Vesangantien loppupään risteysalueella 0-autojen tullessa, mutta lopulta luovuttivat kun ei 3-4 miestä pystynyt vahtimaan satoja ihmisiä, mutta vahingoilta onneksi vältyttiin.

Moksissa todistinkin sitten hiuksianostattavaa tilannetta kun pimeyden kello 18 jälkeen laskeuduttua katsoja seikkaili risteysalueella tiellä juuri kun yksi loppupään pikkufiestoista saapui nypyn ylityksen jälkeen tuohon paikkaan(62°02'48.3"N 25°30'19.1"E). Olin tuolla nypyllä kaverin kanssa ja huutelimme poiskävelevää yleisöä pois tieltä kun ajovalot alkoivat näkyä, mutta tuota sankaria emme pimeydessä havainneet kun hän käveli tuohon risteykseen suunnasta johon emme nähneet, varsinkaan pimeässä. Kuski onneksi ajoitti jarrutuksensa oikein ja pystyi väistämään tuon katsojan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tosiaan, väkeä oli hemmetin hyvin. Itse olin varautunut menemään Killerille perjantaina noin 17:30-18:00 ja olinkin noin 17:30 nousemassa Savelan risteyksestä Kypärämäen läpi kohti Killeriä, mutta autojonoa oli sen verran rajusti että olin parkissa vasta n 18:30, Hannosen kaadon ehdin juuri todistamaan ja videoimaan :D
Orggis suunnitelma oli itsellä et jättääs jonnekin Savelan Nesteen lähistölle ja kävelisi loppumatkan, ois näköjään pitänyt, oisi ollut vieläpä nopein vaihtoehto. Lopulta jätin jonnekin Köhniön kupeeseen ja otin juoksuaskelia. Nolla-auton kuulin kun pääsi porttien sisäpuolelle. Lämmin tuulahdus 2000-luvun alkupuoliskon mmralleista kun Killeri oli se ek jonne kaikki halusi ja lopulta näet vaan muitten takaraivot...

Ts. missasin tuon kaadon lippujonon takia, joka menee varmaankin ikimuistoisimpiin selityksiin syyksi "miksi jäi kaato näkemättä". Yleensä syy tähän on joko eväitten kaivamisen, paikanvaihdon "ei se toimi" tai ns. luonnon kutsumisen välillä mutta tuskin tämmöistä on vielä tapahtunut. Noh, tämän missauksen korvasi sitten EK2:lla yksi risteystökkö, en tiedä oliko kuskilla vähän optimistinen nuotti vai mielessä joku katsomossa ollut isorintainen blondi, aivan ylikovaa paikkaan ja luisulla penkkaan niin että etupää jäi jumiin sinne. Kausi avattu liinan varressa olemisen suhteen siis.

Moksissa joku vanha vaari veti aivan sulkusiiman kupeeseen, huomatakseen vaan että ei hän pääse tästä ajamaan nyt läpi pariin tuntiin. Luulisi toki ettei n. puolen kilometrin pituinen autojono kerro jotain tilanteesta...
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Rallin EM-sarja (ERC) pärähtää käyntiin tänään Portugalista. Tänään ajetaan illasta pelkästään yleisöpyöritys ja lauantaina sekä sunnuntaina ajetaan molempina päivinä kahdeksan pätkää. Starttilistalta löytyy tänä vuonna EM-sarjaan panostava Mikko Heikkilä, joka kilpailee portugalilaisen The Racing Factoryn Skoda Fabialla sekä Michelinin renkailla. Suomalaiskuljettajan mukaan lähtölista on kovatasoinen ja mukana on 10-15 kuljettajaa, jotka voivat kamppailla kilpailun voitosta. Viime kaudella tuli jokunen EM-ralli seurattua livenä C Moren kautta ja pitäähän se nyt viikonloppunakin katsella, milliaseen vauhtiin Heikkilä yltää.

Itselle oli muuten yllätys, että EM-sarjassa on mukana peräti neljä eri rengasvalmistajaa, Hankook, Michelin, Pirelli sekä MRF Tyres. Rallin MM-sarjassakin saisi olla myös useampi rengasvalmistaja.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Olipahan draamaa Portugalissa. Lauantai oli kyllä vähän farssi, kun kolme pätkää peruttiin. Araujolta EK7 aika raju ulosajo, jonka myötä pätkä peruttiin.




EK:t 5, 8 ja 9 peruttiin sitten "turvallisuussyistä", mitä ikinä tarkoittavatkaan.

Näin sunnuntaina (ja toki myös lauantainakin) rengasrikot olivat melkoisen suuressa roolissa, tuntui, että melekin joka pätkällä oli jollain rengasrikko. Ja suomalaisittain nuo rengasrikot osuivat melko paskasti, kun Heikkilä niukassa johdossa Paddonilta ja Östbergiltä ennen power stagea, mutta sitten rengas puhki ja lopputuloksena kahdeksas sija.

Hyvin kyllä pystyi Heikkilä vastaamaan ns. isojen poikien vauhtiin ja jos vauhti pysyy samana on varmasti menestystä luvassa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Rallin EM-sarja (ERC) pärähtää käyntiin tänään Portugalista. Tänään ajetaan illasta pelkästään yleisöpyöritys ja lauantaina sekä sunnuntaina ajetaan molempina päivinä kahdeksan pätkää. Starttilistalta löytyy tänä vuonna EM-sarjaan panostava Mikko Heikkilä, joka kilpailee portugalilaisen The Racing Factoryn Skoda Fabialla sekä Michelinin renkailla. Suomalaiskuljettajan mukaan lähtölista on kovatasoinen ja mukana on 10-15 kuljettajaa, jotka voivat kamppailla kilpailun voitosta. Viime kaudella tuli jokunen EM-ralli seurattua livenä C Moren kautta ja pitäähän se nyt viikonloppunakin katsella, milliaseen vauhtiin Heikkilä yltää.

Itselle oli muuten yllätys, että EM-sarjassa on mukana peräti neljä eri rengasvalmistajaa, Hankook, Michelin, Pirelli sekä MRF Tyres. Rallin MM-sarjassakin saisi olla myös useampi rengasvalmistaja.

Heikkilä meinasi tehdä kyllä miehekkään tempun ja oli kisan johdossa ennen Power Stagea, mutta rengasrikko tiputti miehen kahdeksanneksi. Mutta ainakin hyvä kv-debyytti, Becs Williamskin piti Heikkilää "rallin hahmona"

E: Se mikä tässä Portugalin EM:ssä hiukan mietitytti oli se että nämähän ajeltiin osin samoilla pätkillä kuin toukokuussa oleva MM-ralli(Poweri näytti ainakin olevan sama vanha tuttu Fafe joka on myös MM:n poweri). Ainakin ennen oli käytäntönä että MM-osakilpailuun osallistuvat kuskit saa ajella muutamaan kuukauteen ennen MM-kisaa mitenkään MM-reitillä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Heikkilä meinasi tehdä kyllä miehekkään tempun ja oli kisan johdossa ennen Power Stagea, mutta rengasrikko tiputti miehen kahdeksanneksi.
Hienosti ajoi Heikkilä ja todella harmi juttu oli tuo powerilla tullut rengasrikko. Rallia tuli seurattu lähes jokainen lähetys ja tiukkaa oli kamppailu sekunneista. Heikkilä pyrki karkuun ja Paddon sekä Östberg hiillostivat lähituntumassa.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Ihmetyttää kyllä tämä WRC:n pisteiden jako, jos viivalla on nippanappa 10 Rally1-autoa (niistäkin osa täysiä turisteja), niin mikä järki on antaa pisteitä 10:lle parhaalle? WRC:n pitäisi palata 10-6-4-3-2-1 pisteenjakosysteemiin ainakin siihen asti kunnes varteenotettavia Rally1-autoja on viivalla 15-20kpl kisaan kuin kisaan. Toki Power Stagen pistesysteemi ei enää tuossa mallissa toimisi, joten 1pts Powerin voittajalle olisi minun ehdotus.

Formuloissa toki toimii tämä nykynen pistesysteemi, kun autoja on 20kpl ja kilpailu on kovaa pistesijoista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmetyttää kyllä tämä WRC:n pisteiden jako, jos viivalla on nippanappa 10 Rally1-autoa (niistäkin osa täysiä turisteja), niin mikä järki on antaa pisteitä 10:lle parhaalle? WRC:n pitäisi palata 10-6-4-3-2-1 pisteenjakosysteemiin ainakin siihen asti kunnes varteenotettavia Rally1-autoja on viivalla 15-20kpl kisaan kuin kisaan. Toki Power Stagen pistesysteemi ei enää tuossa mallissa toimisi, joten 1pts Powerin voittajalle olisi minun ehdotus.

Formuloissa toki toimii tämä nykynen pistesysteemi, kun autoja on 20kpl ja kilpailu on kovaa pistesijoista.

Voisiko Powerin pisteet mennä sitten vaikka 3-2-1
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Voisiko Powerin pisteet mennä sitten vaikka 3-2-1

Tuossa tapauksessa mielestäni Powerin pisteiden merkitys kasvaisi liian suureksi suhteessa koko kisassa jaettaviin pisteisiin. Kahdelle parhaalle 2-1 sitten pisteet, jos on pakko antaa muillekin, kun pätkän voittajalle pisteitä.

Edit: viilausta
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Tänakin vehje hyytyi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös