Ajoivat myös ilman turvavöitä. Kartturi ohjasi liikkuvaa autoa samalla, kun kuski laittoi vöitä kiinni.Mutta saa nähdä pääsevätkö enää takaisin huoltoon jos vetivät jo osan pätkästäkin sähköllä.
Onhan se rallin tulevaisuuden kannalta tärkeää, että useampi talli pystyy tavoittelemaan voittoja. Oli jo vaarana, että sarjasta tulee korealaisten ja japanilaisten keskinäinen.Craig Breen! Upeaa! Hieno ralliviikonloppu. Ja Ford voittaa. Ralli on taas mielenkiintoista ja jännää.
Onhan se rallin tulevaisuuden kannalta tärkeää, että useampi talli pystyy tavoittelemaan voittoja. Oli jo vaarana, että sarjasta tulee korealaisten ja japanilaisten keskinäinen.
Kunpa vielä ranskalaiset ja saksalaiset innostuisivat uudelleen.
Mikseipä mahtuisi, eihän Breen voinut tehdä tuossa enää mitään, kun Neuville teki ratkaisevan ajovirheen.Mahtuukohan Neuville ja Breen samaan pöytään enään
Tällä nykyisellä Rally1-hybridi aikakaudella tuskin saadaan yhtään uutta merkkiä mukaan. Useampi automerkki on ilmoittanut kiinnostusta sarjaa kohtaan, jos autot muuttuvat kokonaan sähköiseksi.Ois kova jos paluun tekisi Citroen/Peugeot ja vaikka Volkkari.
Samaa mieltä. Kova päätös, mutta taktikointi kuuluu lajiin ja jos olisi tämä mänööveri onnistunut, niin ne Neuvillen pari ekstrapistettä saattaisivat loppukaudesta olla todella arvokkaita.Toisaalta, Breen ajaa vajaan ohjelman eikä siksi missään nimessä aja mestaruudesta, joten eipä tuossa voi hirveästi Hyundaita kritisoida. Eri asia jos täyden ohjelman ajava valjastettaisiin tässä vaiheessa kakkoskuskiksi ja käskettäisiin päästää ykköskuski ohi.
Jos säännöt menevät autotehtaille suotuisaan suuntaan, niin Skoda, joku stellantis yhtymästä ja joku kolmas merkki on ilmaissut kiinnostuksensa rallia kohtaan. Stellantikseen sitten kuuluu ainakin Citroen, Peugeot, Opel ja Lancia. Jos sieltä Skoda ja Citikka esim tulisivat mukaan niin pullat olisi aika hyvin uunissa. Nyt täytyy vain saada päätös aikaiseksi millä autoilla ajetaan.Ois kova jos paluun tekisi Citroen/Peugeot ja vaikka Volkkari.
Ois kova jos paluun tekisi Citroen/Peugeot ja vaikka Volkkari. Audi olisi LEGENDA, mutta mutta menee sinne Formuloihin?
Tarvisi sitten vaan olla vielä saksalainen huippukuski? Sellaista ei ole sitten Röhlin aikojen ollut? Arminilla ei tainnu vauhti riittää aikanaan?
Minusta taas näissä pitäisi aina kritisoida. Aikasakkoleikkiminen vie kyllä urheilun ilon lajista. Loebilläkin on se yksi mestaruus ekstraa näitten aikasakkokikkailujen myötä ja Hirvonen jäi nuolemaan näppejään.Toisaalta, Breen ajaa vajaan ohjelman eikä siksi missään nimessä aja mestaruudesta, joten eipä tuossa voi hirveästi Hyundaita kritisoida. Eri asia jos täyden ohjelman ajava valjastettaisiin tässä vaiheessa kakkoskuskiksi ja käskettäisiin päästää ykköskuski ohi.
Minusta taas näissä pitäisi aina kritisoida. Aikasakkoleikkiminen vie kyllä urheilun ilon lajista. Loebilläkin on se yksi mestaruus ekstraa näitten aikasakkokikkailujen myötä ja Hirvonen jäi nuolemaan näppejään.
Koska viimeksi olisi näin ollut? Mielestäni viimeisiin vuosikymmeniin peilaten kolme tallia joilla kalusto riittää rallien voittoon on jo hyvä tilanne. Toki enemmänkin saa tulla sarjaan ja onhan melko potentiaalisia kuskeja ilman Rally1 autoa tällä hetkellä vaikka samat nimet siellä mm-tittelistä siinäkin tapauksessa kovimmin kilpailisi. Vaikea vain nähdä että olisi hetimiten tulossa. Se mikä toiselle merkille näyttäytyy sopivina teknisinä ratkaisuina ei välttämättä nykyisille merkeille sovi.Toivottavasti vuoden sisällä saadaan päätettyä millä jatketaan tulevaisuudessa. Uusien autojen rakentaminen ottaa kuitenkin aikansa. 5-6 tallia ja niissä se 3 kuskia, olisi jo todella kova juttu
En minäkään noista varsinaisesti tykkää. Aina mieluummin jos ajamalla ratkaistaisiin, ilman tallimääräyksiä ja ilman aikakikkailua. Mutta kun säännöt mahdollistaa tuon niin silloin sitä myös käytetään. Hyundai on pistänyt isosti paukkuja talliinsa jo vuosia mutta menestys on jäänyt siihen nähden laihaksi ja mestaruudet menee koko ajan ohi. Puheet emoyhtiön vetäytymissuunnitelmista on alkaneet lisääntymään ja sieltä on laitettu painetta että menestystä täytyy alkaa tulemaan, niin hölmöähän tuollainen paikka olisi jättää käyttämättä, kun tallin "keikkakuski" on ykköskuljettajan edellä ja mahdollisuus aikasakolla vaihtaa sijoitukset. No, Neuville tuon sitten itse ryssi, niin tulokset meni loppujen lopuksi "oikein".Minusta taas näissä pitäisi aina kritisoida. Aikasakkoleikkiminen vie kyllä urheilun ilon lajista. Loebilläkin on se yksi mestaruus ekstraa näitten aikasakkokikkailujen myötä ja Hirvonen jäi nuolemaan näppejään.
Etenkin heti alkukaudesta tämä kikkailu on todella vastenmielistä. Loppukaudesta sen vielä ymmärtää jotenkin, mutta tämähän toki kuuluu rallin luonteeseen, että kakkos -ja kolmoskuskit ei saa pärjätä, jotta tallin ykköskuskilla on paremmat saumat mestaruuteen.
Lisää pärjääviä talleja ja kuskeja kisoihin, niin loppuisi tuo saamarin kikkailu.
Koska viimeksi olisi näin ollut? Mielestäni viimeisiin vuosikymmeniin peilaten kolme tallia joilla kalusto riittää rallien voittoon on jo hyvä tilanne.