Ralliketju

  • 1 830 104
  • 14 788

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Trenchtown kirjoitti:
Mikähän sille on tullut? Ajovirhe? Ei kai sentään?

Ajanut hiljaa vauhtia lumipenkkaan, ei yleisöä nostamassa tielle, mistä johtui yli 8 minuutin mentys. Ilmeisesti autossa ei mikään mennyt rikki. Tämä vapaasti käännettynä juuri WRC Radion raportista.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Vode kirjoitti:
Joten kaksoisvoitto suomalaisille alkaa olla taputeltu kun Petteri on kolmantena yli kolme ja puoliminuuttia kärjestä.

Kyllähän tässä vielä kerkeää itsekin penkkaan ajamaan tai koneet hajoamaan. Carlos Sainzkin oli kerran 100 metriä vaille maailmanmestari eikä kilvoitellut mistään sijoituksista, kunnes moottori laukesi.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mane kirjoitti:
Kyllähän tässä vielä kerkeää itsekin penkkaan ajamaan tai koneet hajoamaan. Carlos Sainzkin oli kerran 100 metriä vaille maailmanmestari eikä kilvoitellut mistään sijoituksista, kunnes moottori laukesi.

100 metriä plus siirtymä viimeisen pätkän maalista kilpailun maaliin... Eli vaikka moottori olisi lauennut ek:n maalin jälkeen, ja meno olisi pysähtynyt seuraavalle siirtymälle, ei tulos olisi ollut sen kummempi. Nussitaan pilkkua, tiedän, mutta koska tämä on Ralliketju, se lienee sallittua.

Ja luultavasti Fordilla säätävät nyt koneita hieman vähemmän moottorin kestävyyttä rasittavammaksi, koska eroa taakse päin on noin paljon. Varotoimenpide, jota tupataan käyttämään, kun ei ole aivan pakko revittää moottorista ihan kaikkea irti.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Norjassa sataa lunta ilmeisesti varsin runsaasti, joka tekee ajamisen varsin mielenkiintoiseksi. Se selittää osin ek:n 11 suuret aikaerot.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Gianfranco kirjoitti:
100 metriä plus siirtymä viimeisen pätkän maalista kilpailun maaliin... Eli vaikka moottori olisi lauennut ek:n maalin jälkeen, ja meno olisi pysähtynyt seuraavalle siirtymälle, ei tulos olisi ollut sen kummempi. Nussitaan pilkkua, tiedän, mutta koska tämä on Ralliketju, se lienee sallittua.
Se siirtymä oli melkein 100 kilometriä, joten ei ollut edes ihan pienestä matkasta kysymys.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Loeb "ulkona"

Trenchtown kirjoitti:
Loeb on menettänyt kahdeksan minuuttia viime pätkällä, ja on näin ollen ulkona skabasta. Sori Seb, mutta pakko on tuulettaa... LOISTAVAA!!

Mikähän sille on tullut? Ajovirhe? Ei kai sentään?

edit: Sebastian oli jäänyt lumipenkkaan kiinni. Why would you do that Seb? Why, why? Sattuuhan noita näköjään tuollekin miehelle.


Heh heh hyvä että Loebkin välillä ajaa hankeen. Niin edellinen kerta taitaa olla vuonna 2003 ja Korsika kun Loeb sateessa ajautui tieltä pois ja auto jäi pohjastaan maavalliin kiinni. Loeb menetti aikaa mielettömästi ja se maksoi miehelle maailman mestaruuden kaudella 2003. Ranskalaiset puupää katsojat yrittivät saada autoa pois ja sehän kesti. Suomalaiset olisivat nostaneet auton ko. paikasta pois huomattavasti nopeammin..
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Loebilla eroa kuudetta sijaa pitävään Manfred Stohliin reilut 3 minuuttia. Kuudenteen sijaan taitaa Loebilla olla enää mahdollisuuksia, ellei muut kärkimiehet töpeksi. Hyvä niin, kerrankin Sebastian on se joka ajaa taistossa ulos. Nyt vaan Mikolle se uran toinen ykkössija ja Bosselle kakkospaikka.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ek 13 ja Loeb häviää kärjelle lisää yli 9 minuuttia, joten peli on hänen osaltaan pelattu tässä kisassa. Ford-kaksikko jatkaa kärjessä vakuuttavaa menoaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Loeb kiskaisi uudestaan pihalle heti seuraavalla EK:lla yrittäessään hyökätä kahdeksannen sijan kimppuun. Mielenkiintoista on myös nähdä, että ottaako Bosse "yllättäen" Mikon kiinni ja menee ohi. Näitä on nähty ennenkin, sanokaa mitä sanotte. Toivottavasti Hirvonen saa kuitenkin ajaa ykkössijasta loppuun asti. Toisaalta Fordin ollessa kaksoisjohdossa ei olisi varmaankaan tallin kannalta kovinkaan järkevää ajaa ns. täysillä. Katsotaan, katsotaan.

Pari kommenttia täältä:

"Sain kurottua Mikon etumatkaa jo hyvin kiinni, mutta ajoin yhden risteyksen pitkäksi, jossa menetin hankkimani edun, Grönholm kertoi EK13:n tiimoilta."

"Ajamme kilpaa keskenämme. Haluan voittaa tämän rallin. Menetin ek:lla 5-6 sekuntia, kun Sebastien palasi tielle juuri eteeni, Hirvonen kertoi."
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jes jes ja jes. Hyvä Sebastien! Kannattaisiko vähän himmata nyt...

Editti. Koska kyse on ralliketjusta niin mainitaampas että on ne muutkin nimi miehet aikoinaan koheltaneet ja kunnolla.

Saattuuko moni tietään että legendaarinen matadori Carlos Sainz on "keskeyttänyt" kahdesti aikoinaan 90 -luvun loppu puolella kun ajoi Toyotalla. En nyt muista tarkkaan vuotta, jolloin tapahtui, mutta vielä 90 -luvun loppussa ajetussa, ennen Neste Rallia ajetussa Mänttä 200-ajossa (oli maailman vanhin pienoisralli) Sainz keskeytti muistaakseni tekniikka vikaan. Mies "pääsi" jatkaan rallia 0-autolla, mutta nolosti veti Corollan pöheikköön !

Editti: Ai niin, Fordin Malcom Wilson on muuten voittanut tuon kyseisen Mänttä rallin. Vuosi taisi olla 1986 ja autona legendaarinen B-ryhmän Metro
 
Viimeksi muokattu:

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulihan niitä ulosajoja sitten Loebillekin..on kaveri niin takuuvarmaa työtä tehnyt että tää on hyvä homma mestaruustaistelun kannalta. Toivottasti Hirvosen ote kestää loppuun asti ja Mikko sais "kunnon voiton" tililleen. Tällä kertaa ei näköjään Solbergin veljeksistä ollut kiusaajiksi voittotaistelua ajetellen.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Niilo kirjoitti:
Saattuuko moni tietään että legendaarinen matadori Carlos Sainz on "keskeyttänyt" kahdesti aikoinaan 90 -luvun loppu puolella kun ajoi Toyotalla. En nyt muista tarkkaan vuotta, jolloin tapahtui, mutta vielä 90 -luvun loppussa ajetussa, ennen Neste Rallia ajetussa Mänttä 200-ajossa (oli maailman vanhin pienoisralli) Sainz keskeytti muistaakseni tekniikka vikaan. Mies "pääsi" jatkaan rallia 0-autolla, mutta nolosti veti Corollan pöheikköön !

Kieltämättä nolo tapaus. Mutta sen verran tarkennuksena, että 0-auton miehistö on toimitsijatehtävissä, eli näin ollen Sainz ei virallisesti ottaen "keskeyttänyt" kahta kertaa. Ja jos 0-auton puikoissa olisi ollut suomalainen kuljettaja olisi kahauttanut pihalle, niin lisenssi olisi lähtenyt kuivumaan hetimiten...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Toinen ajopäivä on sitten Norjassa takana, ja vahvassa suomalaiskomennossa mennään. Yksi mielenkiintoinen kysymys on että, antaako Wilson poikien ajaa kilpaa loppuun asti vai miten toimitaan tästä eteeenpäin?
Tässä tilanne tänne hetkellä:
HTML:
1. 	4 	M. HIRVONEN 	2:33:45.2 	0:00 	2:33:45.2 	0.0 	0.0
2. 	3 	M. GRÖNHOLM 	2:34:04.5 	0:00 	2:34:04.5 	19.3 	19.3
3. 	7 	P. SOLBERG 	2:37:33.5 	0:00 	2:37:33.5 	3:29.0 	3:48.3
4. 	10 	H. SOLBERG 	2:37:43.4 	0:00 	2:37:43.4 	9.9 	3:58.2
5. 	9 	J. LATVALA 	2:37:32.1 	1:30 	2:39:02.1 	1:18.7 	5:16.9
6. 	5 	M. STOHL 	2:39:56.3 	0:00 	2:39:56.3 	54.2 	6:11.1
7. 	19 	G. GALLI 	2:40:06.9 	0:00 	2:40:06.9 	10.6 	6:21.7
8. 	22 	X. PONS 	2:41:47.0 	0:00 	2:41:47.0 	1:40.1 	8:01.8
9. 	6 	D. CARLSSON 	2:42:08.5 	0:00 	2:42:08.5 	21.5 	8:23.3
10. 	20 	J. KOPECKY 	2:43:28.3 	0:00 	2:43:28.3 	1:19.8 	9:43.1
11. 	26 	R. DALSJØ 	2:44:20.5 	0:00 	2:44:20.5 	52.2 	10:35.3
12. 	17 	A. MIKKELSEN 	2:45:43.2 	0:00 	2:45:43.2 	1:22.7 	11:58.0
13. 	25 	J. HÄNNINEN 	2:46:35.7 	0:00 	2:46:35.7 	52.5 	12:50.5
14. 	27 	T. LINNERUD 	2:48:21.0 	0:00 	2:48:21.0 	1:45.3 	14:35.8
15. 	45 	P. ANDERSSON 	2:49:43.4 	0:00 	2:49:43.4 	1:22.4 	15:58.2
16. 	1 	S. LOEB 	2:51:40.1 	0:00 	2:51:40.1 	1:56.7 	17:54.9 
        .
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Gianfranco kirjoitti:
Ja jos 0-auton puikoissa olisi ollut suomalainen kuljettaja olisi kahauttanut pihalle, niin lisenssi olisi lähtenyt kuivumaan hetimiten...
Ei välttämättä lähde. Riippuu ilmeisesti siitä, että millainen se ulosajo on ollut. Nopealla googletuksella ensimmäisenä osui silmiin tämä. Siinä on ainakin selvitty nollan poistamisesta varoituksella ja etuautokiellolla, joka ilmeisesti tarkoittaa juuri noiden nolla ja vip yms. autojen kuljettamista.

Toki tuo on jo vanha tiedote, voi olla että säännöt ovat muuttuneet, en jaksa alkaa tarkistamaan.

Norjasta sen verran, että suurinta mielenkiintoa ainakin minulle tarjoaa tuo Solbergien kamppailu, neljä pätkää jäljellä ja eroa kymmenen sekuntia. Jos tosissaan molemmat ajavat, niin virheitä saattaa tulla. Ja se taas tarkoittaa Latvalalle pelkkää hyvää, edellyttäen että J-M pysyy itse tiellä:

"En pysty menemään yhtään kovempaa. Puristan niin kovaa kuin näissä olosuhteissa on mahdollista. Olen varmaan onnekas, että olen pysynyt tiellä, Latvala sanoi."
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Trenchtown kirjoitti:
Ei välttämättä lähde. Riippuu ilmeisesti siitä, että millainen se ulosajo on ollut.

Juurikin näin. Karrikoitu ilmaisu meikäläiseltä. Etuautona ei joka tapauksessa tarvitse vähään aikaan yleensä noiden töppäilyjen jälkeen toimia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Trenchtown kirjoitti:
Ei välttämättä lähde. Riippuu ilmeisesti siitä, että millainen se ulosajo on ollut.

Niin tämä Carloksen poistuminen 0-autona oli kylläkin ihan kunnon kaato. Auto ajautui vasemmalle taittuvassa mutkassa (mäen nyppylä) ulos tieltä ja pyöri muutaman kerran katon kautta ympäri...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niilo kirjoitti:
Niin tämä Carloksen poistuminen 0-autona...
Niin, minähän en tuosta Sainzin kaadosta kirjoittanut mitään. Kommentoin Gianfrancon viestiä ja AKK:n rangaistuskäytäntöä suomalaisille kuljettajille, minkä luulisi selviävän kun avaa sen linkin siitä aiemmasta viestistäni.

Gianfranco kirjoitti:
Ja jos 0-auton puikoissa olisi ollut suomalainen kuljettaja...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Trenchtown kirjoitti:
Niin, minähän en tuosta Sainzin kaadosta kirjoittanut mitään. Kommentoin Gianfrancon viestiä ja AKK:n rangaistuskäytäntöä suomalaisille kuljettajille, minkä luulisi selviävän kun avaa sen linkin siitä aiemmasta viestistäni.

Juu et puhunutkaan Carloksesta mitään. Muistelisin että Puhakka olisi kanssa joskus 90 luvulla ulkoiluttanut 0-autoa tai VIP-autoa, jossain rallissa. en ole asiasta täysin varma...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Malcolm Wilson kertoi illalla odotetusti että Ford ei anna tallimääräystä, joka tarkoittaa sitä, että Hirvonen saa ajaa kisan voitosta. Hieno homma ettei tuollaista käskytystä esiinny. Varmasti suomalaiskaksikolle on silti painotettu kaksoisvoiton merkitystä ja kehoitettu välttämään turhia riskejä.

On sälleillä kyllä niin tukeva kaksoisjohto että ei sitä helpolla saa kustua. En millään pysty uskomaan että Grönholm lähtisi aamulla hyökkäämään ja Hirvonen saisi ajaa karkuun verenmaku suussa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Joo, eiköhän tuossa pojat saa ajaa ihan rauhassa. Toisaalta, nyt edelleen mitataan sitä kanttia, nimenomaan Mikon kannalta. Normiajolla näköjään Bosse pysyy sen 15-20 sek takana, mutta siinähän se onkin usein, että kun "kilvanajo" loppuu niin sitten alkaa penkat siirtymään. Toki tuo ero ei vaadi kuin yhden pitkän risteyksen puolin tai toisin, niin homma on lopullisesti siinä.

Mutta jo tähän mennessä on minun nostettava hattua Hirvoselle. Ja todettava ääneen: minä olin väärässä. En olisi koskaan uskonut. Ja kuten jo silloinkin sanoin, mielelläni olen väärässä. Norjan rallin voittoon on tietysti vielä yksi ajopäivä matkaa, mutta en kyllä ole koskaan uskonut, että Hirvonen pystyy tämmöiseen esitykseen aikana Bossen ja Loebin. Hattu päästäni.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Shayne kirjoitti:
Mutta jo tähän mennessä on minun nostettava hattua Hirvoselle. Ja todettava ääneen: minä olin väärässä. En olisi koskaan uskonut. Ja kuten jo silloinkin sanoin, mielelläni olen väärässä.
Se on hienoa kun mies pystyy myöntämään olleensa väärässä. En muista, enkä jaksa tarkistaa että kenen kanssa tästä aiheesta väännettiin kättä viime vuoden jyskäläketjussa. Ne jotka edelleen pitävät jotain Atkinsoneja ynnämuita nopeampina voivat tarkistaa käsityksiään. Hirvonen on huippukuski, eihän siitä mihinkään pääse.

Shayne kirjoitti:
Normiajolla näköjään Bosse pysyy sen 15-20 sek takana, mutta siinähän se onkin usein, että kun "kilvanajo" loppuu niin sitten alkaa penkat siirtymään.
Eiköhän se normiajo jatku molemmilla huomenna. Bossen ei ole mitään järkeä väkisin hyökätä varsinkin kun Seb jää pisteittä tässä rallissa.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Nusastaanpa vielä lisää sitä kuuluisaa pilkkua tuon Carloksen -98 tapahtumien suhteen.

Minun muistilokeroni sanovat, että matkaa oli 400metriä jäljellä kun kone hajosi, mutta pikaisen googletuksen jälkeen löydän vain mainintoja 500metristä.

Mitä Norjan ralliin tulee, niin härregyyd kun on MAHTAVAA!!!!

edit: Kyllähän se on minunkin tunnustettava, että olen ollut väärässä Hirvosen suhteen. Näköjään kaverilta löytyy sittenkin sitä vauhtia. Tässä asiassa olen kyllä enemmän kuin iloinen siitä, että olen ollut väärässä.
 
Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Trenchtown kirjoitti:
Se on hienoa kun mies pystyy myöntämään olleensa väärässä. En muista, enkä jaksa tarkistaa että kenen kanssa tästä aiheesta väännettiin kättä viime vuoden jyskäläketjussa. Ne jotka edelleen pitävät jotain Atkinsoneja ynnämuita nopeampina voivat tarkistaa käsityksiään. Hirvonen on huippukuski, eihän siitä mihinkään pääse.
En minäkään jaksa kaivella, mutta aika tavalla olen Hirvosta tässä ketjussä dissannut, joten nyt on tunnustus paikallaan.

Trenchtown kirjoitti:
Eiköhän se normiajo jatku molemmilla huomenna. Bossen ei ole mitään järkeä väkisin hyökätä varsinkin kun Seb jää pisteittä tässä rallissa.
Niin ei tietenkään ole Bossella järkeä hyökätä. Kettuna se vaan kyttää Mikon virhettä. Jos sitä ei tule, niin hyvä näin. Voitonvarmistelu ei kuitenkaan ole koskaan helppoa, saati sitten ensimmäistä kertaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllä kait itekki dokaisit jos koneet hajoo ja lunta sataa. En mä mikään jumala ole, moon rallikuski.
-Sebastian Loebin puhelu vaimolle

Hienoa, komea kaksoisvoitto siintää jo norjan sunnuntaissa. Toivottavasti janarit jaksaa keskittyä hommaan, eikä ulosajoja/teknisiä vikoja tule.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Shayne kirjoitti:
Voitonvarmistelu ei kuitenkaan ole koskaan helppoa, saati sitten ensimmäistä kertaa.
Miten niin ensimmäistä kertaa, voittihan Hirvonen viime kaudella jo Aussien rallin. Vai tarkoititko että siellä ei ehtinyt varmistelemaan?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös