Ralliketju

  • 1 834 552
  • 14 798

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Latvala sanoi että neljä autoa saavat alkukauden kisoihin eli Katsutan ajamiset ei vaikuta Lappiin tai Ogieriin. Huihain tilanteesta en sitten tiedä.

Sieltä se tuli! Esapekka Lappi sai sopimuksen Toyotalta - myös Kalle Rovanperälle jatkopaperi – Rallit.fi Joo ja tuossa tuo Rovanperän jatko ja Lapin sopimus näköjään julkaistu. Hyundailla taidettu vähän hiljaisempaa olla muutenkin uuden auton osalta vaikka kuskivalinnat tulikin julki. Sohlberg kolmoskuskina kyllä tuntuu siltä että ensikaudesta on enemmän tai vähemmän tulossa välikausi, Toyotan kolmoskuskeihin on niin valtava ero eikä Katsuta myöskään mitenkään erityisen huono kuski ole taustatukea antamassa nelosautossa.
 

Hexa

Jäsen
Sohlberg kolmoskuskina kyllä tuntuu siltä että ensikaudesta on enemmän tai vähemmän tulossa välikausi,
Solberg on kyllä antanut aika heikot näytöt toistaiseksi. Nopeutta kyllä löytyy, mutta varmuuden laita on ollut vähän niin ja näin. Enemmänkin raha ja markkinointi-arvo on puhunut tuossa sopimuksessa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hyundain voisi ainakin kesän testien perusteella olettaa olevan hyvällä takamatkalla ensi vuoden autonsa kanssa, eivät kovin montaa vetoa per päivä saaneet Jämsän/Kuhmoisten alueella testatessaan.

Solberg on kyllä antanut aika heikot näytöt toistaiseksi. Nopeutta kyllä löytyy, mutta varmuuden laita on ollut vähän niin ja näin. Enemmänkin raha ja markkinointi-arvo on puhunut tuossa sopimuksessa.

Oliverilla on isänsä lisäksi äidin puolelta Ruotsissa merkittävä Walfridssonin rallisuku taustalla. En yllättyisi vaikka Ruotsin kansalliseen mestaruussarjaan alkaisi ilmestyä Hyundain R5-autoja kuin sieniä sateella tuon yhteyden kautta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Sambody

Jäsen
Solberg ehkä hieman ohuilla näytöillä pääsee nyt entistä isompiin parrasvaloihin. Toki Hyundailla sillä tapaa hyvä tilanne, että Neuville&Tänäk kaksikon takana on varmasti ihan hyvä ilman suurempia paineita uraa rakentaa. Tuskin Adamokaan turhan paljon menestyspaineita Oliverin niskaan lataa. Vähän sama tilanne kuin pari viime kautta Kallella, kun on päässyt Ogierin ja Evansin takana tehdasautoa pyörittämään. Sielläkin konkarit ovat kantaneet kokonaisuudessa suurimman vastuun tallin menestyksestä vaikka Kalle onkin kehittynyt sellaisin askelin jo tämän parin kauden aikana, että tuloksia voidaan käytännössä rallissa kuin rallissa odottaa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Olihan se odotettavissa, että Solberg jakaa kolmoskuskin paikkaa ensi kaudella, koska pääsi jo joku aika sitten testaamaan Hyundain Rally1 autoa. Vaikkei Solbergin näytöt eivät ole viime aikoina olleet kummoisia, niin eipä ole ollut Huttusellakaan. Molemmat ovat "hölmöilleet" nyt enemmän kuin tarpeeksi. Solbergilla on taustalla osaava ryhmä, managerointi sekä rahaa ja lisäksi kaveri puhuu sujuvaa Englantia, osaa esiintyä ja on muutenkin ulospäin suuntautuva. No Huttunen antaa näissä kaikissa ainakin pikkasen tasoitusta.

Toivottavasti Suninen onnistuu nyt kauden lopuissa kisoissa ja ottaisi paikan ensi kaudelle Hyundain Rally2 tiimistä. Sieltä sitten jalkaa oven väliin ja ei muuta kuin Rally1 autoa kokeilemaan johonkin kisaan.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ihmettelen jos joku talli enää palkkaisi Sunisen ykköstiimiinsä. Kiukutteleva pikkukakakara joka vaihtaa karttureita kuin paitaa näiden pakotettua Teemun ajamaan auton ojaan, puuhun tai katolleen. Asia olisi eri jos Suninen olisi suvereenisti nopein kuljettaja koko sirkuksessa, mutta kun ei ole. Kuka tuollaisen mädän omenan haluaa talliinsa?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Väärävaihto hivenen paljon erimieltä siitä että Huttunen olisi erityisesti hölmöillyt. Pari kisaa päättynyt kahden viime vuoden aikana ulosajoon mutta muuten lähes pelkkää podiumia. Saldona wrc3 maailmanmestaruus ja Puolan mestaruus. Oliveriin verraten varsin ylivoimainen jos pelkkiä tuloksia verrataan. Mutta tuo ei ole pelkkä tulos laji. Ja onhan Oliver kiistatta kova lahjakkuus. Silti olen kyllä taipuvainen väittämään että nyt kiirehditään. Halu saada Kallen esimerkin mukainen junnutähti ajaa nyt kehityksen edelle. Pelkään että tämän hätäilyn takia Oliverin ura päättyy samoin kun muuan Jari-Matin... Liiat paineet ja odotus onnistumisesta ajaa uran väärään suuntaan.
Enkä nyt tarkoita että tuo paikka olisi ollut juuri Huttusen vaikka toki hänelle mahdollisuuden soisinkin. On maailmassa paljon muitakin lahjakkaita kuskeja jotka olisi nyt valmiimpia WRC autoon kuin Oliver...
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
hivenen paljon erimieltä siitä että Huttunen olisi erityisesti hölmöillyt. Pari kisaa päättynyt kahden viime vuoden aikana ulosajoon mutta muuten lähes pelkkää podiumia.
Joo onhan Huttunen tehnyt siis kovaa tulosta, mutta tarkoitinkin nyt ihan viimeisiä edesottamuksia, kaato Viron MM-rallissa, ulosajo EM-rallissa, kaato Suomen MM-rallin testeissä ja lisäksi rallin lopun hypyssä esitetty täysin turha suoritus, missä auto otti osumaa. Toivotaan, että Huttunen saa itseluottamuksen ja varmuuden takaisin ja sitä kautta jyös vauhtia taas lisää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten tuossa on kyllä taustajoukot pettänyt Huttusen kohdalla, kaudella jolloin ajetaan kaksi rallia Suomessa ja lisäksi yksi virossa niin ei saada WRC:llä näytönpaikkaa hankittua.
 

Outsider

Jäsen
Ihmettelen jos joku talli enää palkkaisi Sunisen ykköstiimiinsä. Kiukutteleva pikkukakakara joka vaihtaa karttureita kuin paitaa näiden pakotettua Teemun ajamaan auton ojaan, puuhun tai katolleen. Asia olisi eri jos Suninen olisi suvereenisti nopein kuljettaja koko sirkuksessa, mutta kun ei ole. Kuka tuollaisen mädän omenan haluaa talliinsa?

Eihän Suninen mikään Lapin veroinen persoona ole, mutta vähän tässä nyt ehkä vedetään mutkia suoriksi viimeisten Ford vuosien perusteella. Varmasti vituttaa, jos tavoitteet on korkeammalla kuin pelkässä osallistumisessa ja tallissakin mahdollisesti vaaditaan jotain tuloksia, mutta auto on paska, eikä sitä pääse edes testaamaan. Heti tuli kuitenkin voitto volkkarin R5:lla, vaikka vastassa oli ihan kovia kuskeja kenellä oli autoistaan huomattavasti enemmän kokemusta.

Salmisen kanssa ei homma toiminut syystä tai toisesta, mutta aiemmin useamman kauden kartturina ollut Markkula teki nyt paluun, kun Lehtinen halusi vakituisen työn, eikä Fordin epämääräinen ohjelma sitä mahdollistanut. En tiedä onko kolme kartturia sitten jotenkin erityisen paljon tähän mennessä aktiiviuralla, mutta onhan siellä mm. molemmilla Fordin tämän hetken WRC kuskeilla jo toinen kartturi menossa tälle kaudelle, ja onhan tuolla muutenkin useampi pari mennyt lähiaikoina uusiksi.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Varmasti vituttaa, jos tavoitteet on korkeammalla kuin pelkässä osallistumisessa ja tallissakin mahdollisesti vaaditaan jotain tuloksia, mutta auto on paska, eikä sitä pääse edes testaamaan.
Tää on totta. Samaa kiukutteluahan se oli Lapillakin vastaavassa tilanteessa. Suninen oli Jyväskylässä selvästi vapautuneen oloinen, kun sai ajaa luokassaan kilpailukykyisellä autolla ja ajaa lisäksi testitkin ennen kilpailua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Muistelisin että myös M-sport oli valmis heittämään tarpeen tullen Lapin ja Sunisen ns. bussin alle, vaikka auto oli mitä oli ja testata et saanut. Tuloksia olisi pitänyt kuitenkin autolla koittaa ajaa. Ei kovin hedelmällinen tilanne kuskille, kun talli asettaa odotuksia ja hoitaa oman työnsä vähän sinnepäin.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Eniten tuossa on kyllä taustajoukot pettänyt Huttusen kohdalla, kaudella jolloin ajetaan kaksi rallia Suomessa ja lisäksi yksi virossa niin ei saada WRC:llä näytönpaikkaa hankittua.
Niin onhan Huttunen ajanut kuitenkin kaikkiaan kuusi rallia tällä kaudella, joista viisi Hyundai Motorsportin autolla ja yhden MRF-tiimin autolla. Mutta olen samaa mieltä, että Huttusen taustajoukot, jos ei nyt ihan ole pettäneet, niin eivät ainakaan ole missään nimessä samalla tasolla kuin Solbergilla. Manageri Grönholmilla ei vaan taida aika riittää Huttusen asioiden hoitoon, sillä tasolla kuin pitäisi oman rallicross tallin, kaiken muun bisneksen ja rakennusprojektien pyörittämisen ohessa.
 

Hexa

Jäsen
Muistelisin että myös M-sport oli valmis heittämään tarpeen tullen Lapin ja Sunisen ns. bussin alle, vaikka auto oli mitä oli ja testata et saanut. Tuloksia olisi pitänyt kuitenkin autolla koittaa ajaa. Ei kovin hedelmällinen tilanne kuskille, kun talli asettaa odotuksia ja hoitaa oman työnsä vähän sinnepäin.
Kyllä M-Sport on aina heittänyt suht helposti ja kivuttomasti kaikki kuskit bussin alle. Paitsi tietenkin brittikuskit ja muut hyvät maksukuskit.
 

Hexa

Jäsen
Niin onhan Huttunen ajanut kuitenkin kaikkiaan kuusi rallia tällä kaudella, joista viisi Hyundai Motorsportin autolla ja yhden MRF-tiimin autolla. Mutta olen samaa mieltä, että Huttusen taustajoukot, jos ei nyt ihan ole pettäneet, niin eivät ainakaan ole missään nimessä samalla tasolla kuin Solbergilla. Manageri Grönholmilla ei vaan taida aika riittää Huttusen asioiden hoitoon, sillä tasolla kuin pitäisi oman rallicross tallin, kaiken muun bisneksen ja rakennusprojektien pyörittämisen ohessa.
Kyllähän rallissa saa aina vuokrattua kalustoa, jos on niin sanotusti pinkka kunnossa. Lähinnä sponsoroinnin kauttahan nuo ajopaikat löytyvät aloittelevilla ja nousevilla kuskeilla, ennen vakituista tallipaikkaa. Näyttöjä olisi pystyttävä antamaan tallipäälliköille joka rallissa missä pääsee ajamaan.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kyllähän rallissa saa aina vuokrattua kalustoa, jos on niin sanotusti pinkka kunnossa. Lähinnä sponsoroinnin kauttahan nuo ajopaikat löytyvät aloittelevilla ja nousevilla kuskeilla, ennen vakituista tallipaikkaa.
Niin tästähän on juuri pitkälti kyse onnistuneessa magerisoinnissa. Harvalla kuljettajalla on kuitenkaan laittaa paljoa omaa rahaa tähän touhuun. Tätä varten on palkattu manageri, että hän hommaa taustajoukkouneen rahoitusta, kuljettaja keskittyy olennaiseen eli ajamiseen ja managerin hankkimalla rahoituksella saadaan vuokrattua kalustoa ja antaa niitä näyttöjä osa. jopa WRC:ssä.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Jep, ja silti suurin osa nykykuskeista on Malcolmin löytöjä ja käynyt läpi M-Sportin "koulun". Tänak, Evans, Breen...

Ja näistä kaikki ovat joutuneet hakemaan vauhtia wrc 2 luokasta. Eli ei se vielä Teemulla ohi ole, mutta sen suhteen paha kun tallipaikkoja on niin vähän.

Tuo Huttusen touhu ihmetyttää. Aina hyvässä vauhdissa kun auto antaa myöten. Erikoista, ettei ole saanut wrc:tä kokeilla mm-sarjassa, mutta mistäs näistä mikä on syynä.
 

Hexa

Jäsen
Jep, ja silti suurin osa nykykuskeista on Malcolmin löytöjä ja käynyt läpi M-Sportin "koulun". Tänak, Evans, Breen...
Breen ajoi tosiaan siellä muutaman kauden Fiestalla pienemmässä luokassa. Sattuihan myös Tänakille melko paljon ulosajoja Fordilla ennen varmuuden ja vauhdin yhdistelmän löytymistä. Joistakin kasvaa sitten kovia kuskeja ”koulun” kautta. Välillä taisi kuitenkin M-Sportin luotto olla koetuksella Tänakiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo Huttusen touhu ihmetyttää. Aina hyvässä vauhdissa kun auto antaa myöten. Erikoista, ettei ole saanut wrc:tä kokeilla mm-sarjassa, mutta mistäs näistä mikä on syynä.

Eiköhän siinä ole syynsä miksi Nil Solans ajaa ensikisassa WRC:llä ja Huttunen ei, Raha.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Katalonia on suomalaisittain erittäin mielenkiintoinen kilpailu. Rovanperän vauhti kiinnostaa aina, mutta ainakin omalla kohdalla kiinnostaa nähdä myös Sunisen vauhti Hyundailla verrattuna Huttuseen ja lisäksi parivaljakko Linholm - Heikkilä ovat kiva seurattava. Ja ovathan mukana myös Pajari sekä Joona.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katalonia on suomalaisittain erittäin mielenkiintoinen kilpailu. Rovanperän vauhti kiinnostaa aina, mutta ainakin omalla kohdalla kiinnostaa nähdä myös Sunisen vauhti Hyundailla verrattuna Huttuseen ja lisäksi parivaljakko Linholm - Heikkilä ovat kiva seurattava. Ja ovathan mukana myös Pajari sekä Joona.

Joo ja onhan tuo Sunisen ja Huttusen kohdalla että todella isot näytönpaikat myös, kaluston vauhti ei ole ihan hirveän päätä huimannut, mutta tästä hyvä tulos ja varsinkin tallikaverin voittaminen nostaisi varmasti asetelmia ja varsinkin jos jompikumpi haluaa olla hiarkiassa kurkkimassa seuraavana sitä WRC paikkaa.
 

Sambody

Jäsen
Muistelisin että myös M-sport oli valmis heittämään tarpeen tullen Lapin ja Sunisen ns. bussin alle, vaikka auto oli mitä oli ja testata et saanut. Tuloksia olisi pitänyt kuitenkin autolla koittaa ajaa. Ei kovin hedelmällinen tilanne kuskille, kun talli asettaa odotuksia ja hoitaa oman työnsä vähän sinnepäin.

Varmasti vituttaa, jos tavoitteet on korkeammalla kuin pelkässä osallistumisessa ja tallissakin mahdollisesti vaaditaan jotain tuloksia, mutta auto on paska, eikä sitä pääse edes testaamaan.
M-Sportin tämän hetken hedelmistä pääsevät nyt nauttimaan Furmoo ja Greensmith.
– Fiesta on ollut kilpailukykyinen asvaltilla. Toivon, että Gus ja Adrien voivat todistaa auton suorituskyvyn viikonlopun aikana. He molemmat ovat näyttäneet tällä kaudella, että heiltä löytyy vauhtia asvaltilla, Millener sanoo.
Ei testiä alle, mutta Fiestassa ei vikaa. Alkoi ainakin hiton lujaa, kun ensimmäisellä ek:lla saivat turpaan hitaimmaltakin Toyotan tai Hyundain vakionaamalta yli 10 sekunttia. Greensmith ei ihan ehtinyt edes Nil Solansin vauhtiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös