Neuville keskeytti kärkipaikalta, nyt siinä on Katsuta mutta Ogier tulee menemään ohi ja rallin voittoon.
/img-s3.ilcdn.fi/79fdb6eb1833052ec6de8cf247c20437cee393e81d3e63fb7dfc4b39e7eb9d84.jpg)
Ei voi olla totta! Rallin ylivoimainen johtaja joutui keskeyttämään
Thierry Neuvillen Safari-ralli jäi vajaaksi.

Naurahdin.
Neuville keskeytti kärkipaikalta, nyt siinä on Katsuta mutta Ogier tulee menemään ohi ja rallin voittoon.
Kyllä korvat vuotaa verta, kun Kalle Rovanperä puhuu 'englantia'.
Kai Toyotan budjetissa voi olla joku lantti kielen opetukseenkin?
Nyt kuulostaa Kallen puhetapa aivan kuin...... en edes keksi yhtä huonoa maaesimerkkiä!
Iltalehden mukaan auton takapelti on ajokelvottomassa kunnossa.![]()
Ei voi olla totta! Rallin ylivoimainen johtaja joutui keskeyttämään
Thierry Neuvillen Safari-ralli jäi vajaaksi.www.iltalehti.fi
Naurahdin.
Eiköhän sillä tarkoiteta iskunvaimentimia. Näin ainakin itse tulkitsen "damper" sanan, jota alkuperäisessä tekstissä käytettiin.Tulee uutta sanastoa näemmä, mitä osaa autosta mahtavat oikeasti tarkoittaa tuolla sanalla?
Nykyään ranskalaiset rallikuskit sentään taipuu puhumaan englantia. Ennen eivät edes antaneet haastatteluja englanniksi, vaikka olisivat osanneetkin.Ja esim. ranskalaisten kuskien aksentti on kuin suoraan Oxfordista? Vähän epäilen, että kukaan Ranskan ”Jatkojan Ralliketjussa” valittaisi Loebin tai Ogierin aksentista ollen huolissaan siitä, että mitäköhän ne muut meistä ajattelee ja voivoi onpa noloa nyt olla ranskalainen.
Takapelti… asia kunnossa. Huollossa olisi sakki ihmeissään kun valittelisi takapellin ajokelvottomuutta.Iltalehden mukaan auton takapelti on ajokelvottomassa kunnossa.![]()
Ei voi olla totta! Rallin ylivoimainen johtaja joutui keskeyttämään
Thierry Neuvillen Safari-ralli jäi vajaaksi.www.iltalehti.fi
Naurahdin.
No Ogi johtaa nyt reilulla kahdeksalla sekunnilla joten ei tarvita mitään määräyksiä... Olisin kyllä Takalle voiton suonut mutta kakkos sijakin on ihan hyvä... Mutta vaikea pätkä on vielä jäljellä joten mitä vaan voi vielä sattua...Eiköhän Toyotalta tule ns. Tallimääräys... Voitolla Ogier siirtyisi "valtaisaan" johtoon MM-sarjassa...
Katsutan aika tulee vielä...
Ei tarvinnut määrätä, Ogier mennyt ohi.Eiköhän Toyotalta tule ns. Tallimääräys... Voitolla Ogier siirtyisi "valtaisaan" johtoon MM-sarjassa...
Katsutan aika tulee vielä...
Eiköhän sillä tarkoiteta iskunvaimentimia. Näin ainakin itse tulkitsen "damper" sanan, jota alkuperäisessä tekstissä käytettiin.
Olikohan tuo jo piilotettu tallimääräys ja Katsuta vain hiljensi hieman sopivasti.No Ogi johtaa nyt reilulla kahdeksalla sekunnilla joten ei tarvita mitään määräyksiä... Olisin kyllä Takalle voiton suonut mutta kakkos sijakin on ihan hyvä... Mutta vaikea pätkä on vielä jäljellä joten mitä vaan voi vielä sattua...
IL:n urheilutoimituksessa asiantuntemus huipussaan.Ihan pätevää journalismia, kun käyttävät käännöksissä Google kääntäjää. Tuo suomennos on suoraan otettu sieltä, rear damper = takapelti.
Aksentti?? Kuuntele vaikka Valtteri Bottasta, missä se 'aksentti' piileskelee.Ja esim. ranskalaisten kuskien aksentti on kuin suoraan Oxfordista? Vähän epäilen, että kukaan Ranskan ”Jatkojan Ralliketjussa” valittaisi Loebin tai Ogierin aksentista ollen huolissaan siitä, että mitäköhän ne muut meistä ajattelee ja voivoi onpa noloa nyt olla ranskalainen.
Tämä. Olin varsin skeptinen Safarin suhteen etukäteen mutta kyllä tällaiselle rallille paikka löytyy. Hyvä vaan että on erilaista ja vaikka perinteisestä kisasta ollaan kaukana niin vielä on kestävyys aspektia mukana...Safari ilman muuta jatkoon.
Tämä. Olin varsin skeptinen Safarin suhteen etukäteen mutta kyllä tällaiselle rallille paikka löytyy. Hyvä vaan että on erilaista ja vaikka perinteisestä kisasta ollaan kaukana niin vielä on kestävyys aspektia mukana...
En ole nähnyt virallista vahvistusta missään, mutta täällä Keniassa somessa väitettiin, että Safari sai sopimuksen WRC:n kanssa vuoteen 2026 saakka.
Kuten jo aiemmin kirjoitin: rallin katsominen oli mahtava kokemus.
Vähemmän mahtavaa oli sitten siirtyminen paikan päälle, johtuen paikallisesta liikennekulttuurista.
Torstaina matkattiin Mombasasta Nakuruun. Viimeisen siirtymän Nairobista Nakuruun piti kestää matatulla (pikkubussilla) alle kolme tuntia. Matka kesti viisi tuntia. Samoin paluu Nairobiin sunnuntaina kesti saman 5 tuntia, koska matatu-kuski päätti kiertää valtatien ruuhkat vuoristoteitä pitkin. Hienot olivat maisemat krapulassakin.
Lauantaina pätkälle (EK9, Soysambu) meno sujui ihan suht hyvin, vaikkakin kaikki katsojat kulkivat samaa tietä pitkin. Tämä johtui siitä, että alue on aidattu luonnonsuojelualue, jolle saa kulkea vain yhdestä portista. Paluu valtatielle kestikin sitten kauemmin, vaikka osa katsojista jäi jatkamaan juhannusfestareita alueelle ja odottamaan iltapäivän toista kierrosta.
Samana iltana sitten paikallisuutisissa olikin kuvaa kunnon ruuhkasta Naivashan huoltoparkin lähettyviltä, jossa osa häntäpään kuskeista joutui kävelemään pari kilometriä hotellille päästäkseen nukkumaan ennen ulkonaliikkumiskieltoa. Poliisin mukaan ruuhka johtui siitä, että katsojat eivät noudattaneet poliisin ohjeistusta, vaan kaksikaistaisella tiellä oli viisi autoa rinnakkain yrittämässä päästä Nairobin suuntaan ja pari rinnakkain pyrkimässä pohjoiseen.
Ylipäätään reissu oli todella hieno kokemus. Nakuru on mukava puolen miljoonan asukkaan kaupunki, jossa ei valkonaamakaan kohdannut rasismia, kuten Nairobissa usein tapahtuu.
Muutoinkin suosittelen Nakurua tukikohdaksi, jos ralli tulevaisuudessakin noudattaa samaa reittiä. Soysambu sijaitsee noin puolen tunnin matkan päässä keskustasta. Sleeping Warrior on kuulemma katsojan kannalta mielenkiintoisempi pätkä, jonne on suunnilleen sama matka kaupungista. Nakurussa oli vielä viikkoa ennen rallia hotellihuoneita hyvin vapaana, koska nairobilaiset olivat täyttäneet Naivashan hotellihuoneet. Tämä aiheutti sen, että pätkältä kaupunkiin päin palatessa valtatie oli auki koko matkan Nakuruun ja Naivashan suuntaan oli parinkymmenen kilometrin jono.
Itse aion mahdollisella seuraavalla kerralla joko siirtyä Nairobin suunnasta Nakuruun viimeistään keskiviikkona tai sitten lentää Eldoretiin, joka sijaitsee Nakurusta pohjoiseen ja josta pääsee helposti siirtymään Nakuruun ilman ruuhkia.