Ralliketju

  • 1 834 511
  • 14 798

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä korvat vuotaa verta, kun Kalle Rovanperä puhuu 'englantia'.
Kai Toyotan budjetissa voi olla joku lantti kielen opetukseenkin?
Nyt kuulostaa Kallen puhetapa aivan kuin...... en edes keksi yhtä huonoa maaesimerkkiä!

Ja esim. ranskalaisten kuskien aksentti on kuin suoraan Oxfordista? Vähän epäilen, että kukaan Ranskan ”Jatkojan Ralliketjussa” valittaisi Loebin tai Ogierin aksentista ollen huolissaan siitä, että mitäköhän ne muut meistä ajattelee ja voivoi onpa noloa nyt olla ranskalainen.
 

Hexa

Jäsen
Ja esim. ranskalaisten kuskien aksentti on kuin suoraan Oxfordista? Vähän epäilen, että kukaan Ranskan ”Jatkojan Ralliketjussa” valittaisi Loebin tai Ogierin aksentista ollen huolissaan siitä, että mitäköhän ne muut meistä ajattelee ja voivoi onpa noloa nyt olla ranskalainen.
Nykyään ranskalaiset rallikuskit sentään taipuu puhumaan englantia. Ennen eivät edes antaneet haastatteluja englanniksi, vaikka olisivat osanneetkin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eiköhän Toyotalta tule ns. Tallimääräys... Voitolla Ogier siirtyisi "valtaisaan" johtoon MM-sarjassa...
Katsutan aika tulee vielä...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän Toyotalta tule ns. Tallimääräys... Voitolla Ogier siirtyisi "valtaisaan" johtoon MM-sarjassa...
Katsutan aika tulee vielä...
No Ogi johtaa nyt reilulla kahdeksalla sekunnilla joten ei tarvita mitään määräyksiä... Olisin kyllä Takalle voiton suonut mutta kakkos sijakin on ihan hyvä... Mutta vaikea pätkä on vielä jäljellä joten mitä vaan voi vielä sattua...
 

Hexa

Jäsen
No Ogi johtaa nyt reilulla kahdeksalla sekunnilla joten ei tarvita mitään määräyksiä... Olisin kyllä Takalle voiton suonut mutta kakkos sijakin on ihan hyvä... Mutta vaikea pätkä on vielä jäljellä joten mitä vaan voi vielä sattua...
Olikohan tuo jo piilotettu tallimääräys ja Katsuta vain hiljensi hieman sopivasti.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Veljet @Joe Plop ja @Ilmari Ahde tarkoitin sitä johon Veli @Hexa viittasi, et on sanottu Katsutalle, et nosta vähän.
Toyotan kaksoisvoitto vaan vankistaisi Toyotan mainetta Afrikan mantereella. Eiköhän Suomestakin ole jokunen Hiace sinne menny =)
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogierilla oli kyllä rengasetu Takaan nähden. Eli oli pehmeillä liikkeellä ja Taka kovilla. Oli määräys tai ei niin Takalta jälleen loistava suoritus. Kauden tasaisin kuljettaja tähän mennessä. Nyt tulossa eka podium kun maaliin pääsee ja voitto tulee sitten kun on sen aika... Noin lähtökohtaisesti Tojotalle suurin juttu olisi se että Japanilainen kuljettaja voittaa Japanilaisella autolla. Ottaisivat varmasti mieluummin Takan voittajana maaliin jos jotain määräyksiä pitäisi antaa...
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Ja esim. ranskalaisten kuskien aksentti on kuin suoraan Oxfordista? Vähän epäilen, että kukaan Ranskan ”Jatkojan Ralliketjussa” valittaisi Loebin tai Ogierin aksentista ollen huolissaan siitä, että mitäköhän ne muut meistä ajattelee ja voivoi onpa noloa nyt olla ranskalainen.
Aksentti?? Kuuntele vaikka Valtteri Bottasta, missä se 'aksentti' piileskelee.
Ahti Karjalaisen tankeroenglannin matkiminen on pelkkää laiskuutta.

Ja jos sinun ajatuksissani on ensimmäisenä -mitä muut ajattelee- kertoo se jotain sinusta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Katsutalta ihan pirun hieno ralli. Ylipäätään Katsuta on ajanut tasaisen hyvän kauden, merkitsee ihan valtavasti Toyotalle.

Harmi kun Hyundait ajautuivat ongelmiin, Ogier voittaa jo muutenkin maailmanmestaruuden, ei häntä tarvitsisi erikseen auttaa. Greensmithkin nappasi varmalla ajolla (ja Fourmaux'n aikasakolla) hienon tuloksen.

Kallella on vähän oppivuodet nyt menossa, kun tulee vastoinkäymisiä. Viron teiden luulisi sopivan Rovikselle, joten sieltä podiumia hakemaan ja kausi taas paremmille urille. Odotukset ainakin alkavat laskeutua realistisiksi, ei Kallelta mitään mestaruutta voi vielä vaatia.

Safari ilman muuta jatkoon.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Safari ilman muuta jatkoon.
Tämä. Olin varsin skeptinen Safarin suhteen etukäteen mutta kyllä tällaiselle rallille paikka löytyy. Hyvä vaan että on erilaista ja vaikka perinteisestä kisasta ollaan kaukana niin vielä on kestävyys aspektia mukana...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä. Olin varsin skeptinen Safarin suhteen etukäteen mutta kyllä tällaiselle rallille paikka löytyy. Hyvä vaan että on erilaista ja vaikka perinteisestä kisasta ollaan kaukana niin vielä on kestävyys aspektia mukana...

Joo ja kyllähän tämä esimerkiksi Meksikon voittaa mennen tullen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
En ole nähnyt virallista vahvistusta missään, mutta täällä Keniassa somessa väitettiin, että Safari sai sopimuksen WRC:n kanssa vuoteen 2026 saakka.
Kuten jo aiemmin kirjoitin: rallin katsominen oli mahtava kokemus.

Vähemmän mahtavaa oli sitten siirtyminen paikan päälle, johtuen paikallisesta liikennekulttuurista.
Torstaina matkattiin Mombasasta Nakuruun. Viimeisen siirtymän Nairobista Nakuruun piti kestää matatulla (pikkubussilla) alle kolme tuntia. Matka kesti viisi tuntia. Samoin paluu Nairobiin sunnuntaina kesti saman 5 tuntia, koska matatu-kuski päätti kiertää valtatien ruuhkat vuoristoteitä pitkin. Hienot olivat maisemat krapulassakin.

Lauantaina pätkälle (EK9, Soysambu) meno sujui ihan suht hyvin, vaikkakin kaikki katsojat kulkivat samaa tietä pitkin. Tämä johtui siitä, että alue on aidattu luonnonsuojelualue, jolle saa kulkea vain yhdestä portista. Paluu valtatielle kestikin sitten kauemmin, vaikka osa katsojista jäi jatkamaan juhannusfestareita alueelle ja odottamaan iltapäivän toista kierrosta.
Samana iltana sitten paikallisuutisissa olikin kuvaa kunnon ruuhkasta Naivashan huoltoparkin lähettyviltä, jossa osa häntäpään kuskeista joutui kävelemään pari kilometriä hotellille päästäkseen nukkumaan ennen ulkonaliikkumiskieltoa. Poliisin mukaan ruuhka johtui siitä, että katsojat eivät noudattaneet poliisin ohjeistusta, vaan kaksikaistaisella tiellä oli viisi autoa rinnakkain yrittämässä päästä Nairobin suuntaan ja pari rinnakkain pyrkimässä pohjoiseen.

Ylipäätään reissu oli todella hieno kokemus. Nakuru on mukava puolen miljoonan asukkaan kaupunki, jossa ei valkonaamakaan kohdannut rasismia, kuten Nairobissa usein tapahtuu.
Muutoinkin suosittelen Nakurua tukikohdaksi, jos ralli tulevaisuudessakin noudattaa samaa reittiä. Soysambu sijaitsee noin puolen tunnin matkan päässä keskustasta. Sleeping Warrior on kuulemma katsojan kannalta mielenkiintoisempi pätkä, jonne on suunnilleen sama matka kaupungista. Nakurussa oli vielä viikkoa ennen rallia hotellihuoneita hyvin vapaana, koska nairobilaiset olivat täyttäneet Naivashan hotellihuoneet. Tämä aiheutti sen, että pätkältä kaupunkiin päin palatessa valtatie oli auki koko matkan Nakuruun ja Naivashan suuntaan oli parinkymmenen kilometrin jono.
Itse aion mahdollisella seuraavalla kerralla joko siirtyä Nairobin suunnasta Nakuruun viimeistään keskiviikkona tai sitten lentää Eldoretiin, joka sijaitsee Nakurusta pohjoiseen ja josta pääsee helposti siirtymään Nakuruun ilman ruuhkia.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
En ole nähnyt virallista vahvistusta missään, mutta täällä Keniassa somessa väitettiin, että Safari sai sopimuksen WRC:n kanssa vuoteen 2026 saakka.
Kuten jo aiemmin kirjoitin: rallin katsominen oli mahtava kokemus.

Twitterissä oli tällaista:



Vaikuttaa suht viralliselta, mutta tiedä sitten...

Vähemmän mahtavaa oli sitten siirtyminen paikan päälle, johtuen paikallisesta liikennekulttuurista.
Torstaina matkattiin Mombasasta Nakuruun. Viimeisen siirtymän Nairobista Nakuruun piti kestää matatulla (pikkubussilla) alle kolme tuntia. Matka kesti viisi tuntia. Samoin paluu Nairobiin sunnuntaina kesti saman 5 tuntia, koska matatu-kuski päätti kiertää valtatien ruuhkat vuoristoteitä pitkin. Hienot olivat maisemat krapulassakin.

Lauantaina pätkälle (EK9, Soysambu) meno sujui ihan suht hyvin, vaikkakin kaikki katsojat kulkivat samaa tietä pitkin. Tämä johtui siitä, että alue on aidattu luonnonsuojelualue, jolle saa kulkea vain yhdestä portista. Paluu valtatielle kestikin sitten kauemmin, vaikka osa katsojista jäi jatkamaan juhannusfestareita alueelle ja odottamaan iltapäivän toista kierrosta.
Samana iltana sitten paikallisuutisissa olikin kuvaa kunnon ruuhkasta Naivashan huoltoparkin lähettyviltä, jossa osa häntäpään kuskeista joutui kävelemään pari kilometriä hotellille päästäkseen nukkumaan ennen ulkonaliikkumiskieltoa. Poliisin mukaan ruuhka johtui siitä, että katsojat eivät noudattaneet poliisin ohjeistusta, vaan kaksikaistaisella tiellä oli viisi autoa rinnakkain yrittämässä päästä Nairobin suuntaan ja pari rinnakkain pyrkimässä pohjoiseen.

Ylipäätään reissu oli todella hieno kokemus. Nakuru on mukava puolen miljoonan asukkaan kaupunki, jossa ei valkonaamakaan kohdannut rasismia, kuten Nairobissa usein tapahtuu.
Muutoinkin suosittelen Nakurua tukikohdaksi, jos ralli tulevaisuudessakin noudattaa samaa reittiä. Soysambu sijaitsee noin puolen tunnin matkan päässä keskustasta. Sleeping Warrior on kuulemma katsojan kannalta mielenkiintoisempi pätkä, jonne on suunnilleen sama matka kaupungista. Nakurussa oli vielä viikkoa ennen rallia hotellihuoneita hyvin vapaana, koska nairobilaiset olivat täyttäneet Naivashan hotellihuoneet. Tämä aiheutti sen, että pätkältä kaupunkiin päin palatessa valtatie oli auki koko matkan Nakuruun ja Naivashan suuntaan oli parinkymmenen kilometrin jono.
Itse aion mahdollisella seuraavalla kerralla joko siirtyä Nairobin suunnasta Nakuruun viimeistään keskiviikkona tai sitten lentää Eldoretiin, joka sijaitsee Nakurusta pohjoiseen ja josta pääsee helposti siirtymään Nakuruun ilman ruuhkia.

Vaikuttaa hienolta kokemukselta. Afrikka noin yleensä on sellainen kohde, jossa olisi mahtava päästä käymään, ja jos siihen vielä saisi yhdistettyä MM-rallin, niin ai että...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Latvalan mukaan Rovanperän jatkosopimus Toyotalla sinettiä vaille valmis.

 

Hexa

Jäsen
Viron ralli on kyllä maisemien puolesta lähes kuin Suomessa olisi. Harmi että Suomen MM-rallia ei ajeta heti perään, vaan vasta syksymmällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös