Loebin tuominen TAAS takaisin olisi kyllä aikamoinen keskisormen näyttö kaikille mahdollisuuttaan odottaville nuorille kuskeille, varsinkin kun voisi veikata että vauhdillisesti Breen olisi huomattavasti parempi vaihtoehto, poislukien Monte ja eräät kestävyyttä painottavat röykyytykset.
Jos Loeb tulee ajamaan joitain kisoja, niin ei hän ole uhka Breenille, josta kaavaillaan ykköskuskia Fordille. Fourmaux ajanee myös täyden sarjan, mutta "harrastekuljettaja" Greensmithin jatko riippuu pitkälti siitä, onko edelleen halua maksaa suuria summia harrastuksestaan. Jotenkin en usko, että öljysuvun poika enää ainakaan koko kautta ajaa. Mikkelsenin nimihän on ollut myös esillä Fordiin liittyen, mutta saa sitten nähdä montako kisaa ajaa, jos ylipäätään ajaa?
Sunisen asema on tällä hetkellä tukala ja oman managerin Jouhkin sekä tallipomo Millenerin lausunnot vahvistavat tätä. Voihan se olla, että ura jatkuu vielä kenties sitten jossain pikkutallissa kuten MRF:ssä tai jossain vastaavassa?
Kuten tässä ketjussa tulee aikaisemmin jo esiin, niin Rovanperä, Evans ja Katsuta ajanevat Toyotalla koko sarjan ja Ogier valikoituja kisoja. Ogierin rinnalle Lappi olisi mitä sopivin ja muutenkin hyvin ilmeinen valinta koko tallin toimintaa ja auton kehitystyötä ajatellen. Lappihan asuukin valmiiksi tallin ja testipätkien lähellä ja lisäksi Lapin osaomistama RTE-Motorsport on myös kohtuullisen matkan päässä. Eikä lienee sattumaa, että kyseinen firma osti juuri Toyota N5-auton vuokrakäyttöön, jota Lappi on SM-rallin lisäksi testannut ahkeraan. Jos vertaa Suniseen, niin Lapilta löytyy vauhdin lisäksi myös varmuutta. Tästä hyvänä osoituksena Printsportin R5 Pololla ajettua kaksi MM-rallia, joista tuli kaksi voittoa.
Hyundain koko sarjan ajava parivaljakko Neuville ja Tänak on selvä homma, mutta sitten tuleekin jo useita vaihtoehtoja? Sordo, Loubet, Solberg, Huttunen ja Breenkin, jos ei jostain syystä siirrykään Fordille. Ja onko sitten vielä joitain muita vaihtoehtoja? Sordo on ollut erittäin hyvä keikkakuski, mutta Loubet ei ole vakuuttanut. Oliverin ja Huttusen pitäisi olla periaatteessa tällä hetkellä suunnilleen samalla viivalla, mutta näinhän ei taida olla? Solbergilla tuntuu olevan rahaa takanaan ja on kielitaitoisena ulospäin suuntautuvalla iloisella persoonallaan mieluisampi vaihtoehto, kuin hiljaisempi suomalaiskuljettaja. Molemmat osaavat ajaa, mutta vaakakupissa painaa myös muut asiat. Näissä hommissa ei koskaan voi korostaa liikaa hyvää kielitaitoa.
En tiedä sitten, onko Grönholm paras vaihtoehto Huttuselle manageriksi? Tässä on kuitenkin jatkuva kilpailutilanne kuka ajaa Hyundailla pikku WRC:ssä missäkin kisassa sekä mahdollisista WRC-tilaisuuksista, niin silloin pitää olla taustajoukkojen valmiina rahoituksen ja kaiken muun kanssa ja ottaa se näytönpaikka. Aika on kuitenkin rajallinen ja Grönholmilla pääpaino lienee on kuitenkin toimia oman pojan Niclaksen taustajoukoissa sekä oman rallicrosstallin toiminnan pyörittämisessä. Mikä toki on täysin ymmärrettävää.