Huttusen osakkeet ovat nousussa, Sunisen laskussa.Adamo lupaili Huttuselle mm-startin WRC:llä vielä tälle kaudelle...
Huttusen osakkeet ovat nousussa, Sunisen laskussa.Adamo lupaili Huttuselle mm-startin WRC:llä vielä tälle kaudelle...
Alkua ei, mutta tuota loppua on. Ainakin 70-luvulla tilanne oli jopa se että tuossa Hassin "neljän tuulen risteyksessä" kulki 2 eri pätkää samanaikaisesti rinnakkain, toinen kääntyi tuolta Alhojärvi-Hassi tieltä Juuvantielle kohti Mutasen risteystä ja toinen tuli tuolta Puukkoisten suunnasta ja kääntyi risteyksessä kohti Arvajaa, tietenkin risteys oli jaettu jollain betoniporsailla tms.
Taisi olla urbaanilegendaa se ajansäästö. Rekat euroopasta Tallinnaan tulee monesti laivalla ekaks Helsinkiin ja siitä sitten toisella laivalla tallinnaan... Suunnilleen sama aika menee laivalla Tallinnaan tai tietäpitkin ajamalla Jyväskylään. Via Baltikan kautta taas ei juurikaan ajansäästöä tule verrattuna laivamatkaan. Ajansäästön sijaan kyseessä taisi olla rahansäästö.Eilisen päivän parhaita uutisia ralliin liittyen oli se, että JML tuo Toyotan koko tiimin takaisin Jyväskylään. Viron päässä homma lakkaa ja jatkossa kaikki Toyotan toiminta tapahtuu taas Jyskän toimitiloista käsin.
Pelkästään hieno juttu suomalaisin värilasein, mutta jäin ihmettelemään sitä, että eikös Viroon menty ihan vain ajansäästösyistä? Viroon pysähtyminen kilpailun välillä säästää noin päivän verran matkustusaikaa tiimiltä. Tähän tuskin on tullut mitään muutoksia.
Onko näin että Puuppolassa Tommin kotipihalla ei ole enää mitään toimintaa? Mietinkin tässä joskus, että mitenkähän kiusallista se on Tommille kun hänet "savustettiin" ulos tallipäällikön tontilta, mutta tiimi jatkaa toimintaa hänen kotipihallaan.Taisi olla urbaanilegendaa se ajansäästö. Rekat euroopasta Tallinnaan tulee monesti laivalla ekaks Helsinkiin ja siitä sitten toisella laivalla tallinnaan... Suunnilleen sama aika menee laivalla Tallinnaan tai tietäpitkin ajamalla Jyväskylään. Via Baltikan kautta taas ei juurikaan ajansäästöä tule verrattuna laivamatkaan. Ajansäästön sijaan kyseessä taisi olla rahansäästö.
Tallinnan tehdas rakennus oli Tommin oma. Tämän jälkeen Gazoolla ei ole mitään toimintoja Tommin omistamissa tiloissa...
Ei ole Puuppolassa mitään toimintaa. Kaikki toiminnot siirtyivät viimevuoden lopussa Jyskään.Onko näin että Puuppolassa Tommin kotipihalla ei ole enää mitään toimintaa?
.
Tallinnan tehdas rakennus oli Tommin oma. Tämän jälkeen Gazoolla ei ole mitään toimintoja Tommin omistamissa tiloissa...
Hienoa kuitenkin, että toiminta pysyy edelleen Suomessa. Olisihan Toyota voinut siirtää jälleen rallitiimin toiminnan kokonaan vaikka Kölniin. Toyotalle ei taida kuitenkaan olla niin tärkeää missä päin rallitallin tehdas sijaitsee taloudellisista syistä, vaan tärkeämpää on se miten sujuvasti toimintaa pyöritetään. Tallinnan tehdas taisikin olla enemmän Mäkisen bisnesidea kustannusten säästösyiden vuoksi.Jep. Kyllähän tämä vahvistaa edelleen sen käsityksen että nousevan auringon maassa ei oltu tyytyväisiä Ralli-projektin bisness-puolen hoitoon ja viime syksyiset muutokset johtuivat pääasiassa tästä.
Hienoa kuitenkin, että toiminta pysyy edelleen Suomessa. Olisihan Toyota voinut siirtää jälleen rallitiimin toiminnan kokonaan vaikka Kölniin. Toyotalle ei taida kuitenkaan olla niin tärkeää missä päin rallitallin tehdas sijaitsee taloudellisista syistä, vaan tärkeämpää on se miten sujuvasti toimintaa pyöritetään. Tallinnan tehdas taisikin olla enemmän Mäkisen bisnesidea kustannusten säästösyiden vuoksi.
Ei, ja Mäkinenhän lupasi viime syksynä että työpaikat säilyvät, kun toiminta siirrettiin Puuppolasta Jyskään.Tosin, Toyotallakaan tuskin ollaan niin itsetuhoisia että tuhottaisiin toimivaksi saatu organisaatio siirtämällä sitä muutama tuhat kilometriä, kuitenkin suht kova prosentti työntekijöistä tuskin siirtyisi Saksaan, mikä varmasti näkyisi tiimin toiminnassa negatiivisesti.
Rovanperä kuitenkin seitsemäntenä. Ajamalla ei nouse ylöspäin, mutta kuinkahan moni edelläolevista pääsee ongelmitta maaliin.
Elukoiden takia, ei käytetä muualla kuin Safarissa.Juhannuksen vieton lomassa vilkaistiin rallia. Tyttöystävä kysyi miksi autojen valot vilkkuvat kun autot ajaa? Onko turvajuttuja safarissa vai miksi?
Elukoiden takia, ei käytetä muualla kuin Safarissa.
Kyllä korvat vuotaa verta, kun Kalle Rovanperä puhuu 'englantia'.
Kai Toyotan budjetissa voi olla joku lantti kielen opetukseenkin?
Nyt kuulostaa Kallen puhetapa aivan kuin...... en edes keksi yhtä huonoa maaesimerkkiä!