Voiskohan norjassa ta Venäjällä olla mahdollista ajaa talvirallia. Sinällään hassua että pitää esimerkiksi safarirallia saada mukaan mutta sitten rallia ei oikein viedä lähemmäksi europpaan jossa sillä kuitenkin vahva jalansija. Okei onhan tuossa esim. tuolla safarilla melko pitkät perinteet, mutta toisaalta jokainen tämmöinen oudompi kisa myös kokoajan lisää kuluja ja samalla vaikeuttaa myös sitä että kulut lähtee käsistä.
Jos nyt en ihan väärässä oo niin Norjan puolellakin on ollut pätkiä silloin kun Karlstad on ollut rallin keskuspaikkana Ruotsissa.
Venäjä houkuttelisi muuten, mutta saisi suht kauas mennä ennenkuin tuolta löytyisi talviset olosuhteet. Vähän veikkaan myös että ei-autourheilulliset seikat on yksi syy miksei tuonne harkita ees kisaa, samaten mahd. slaavilainen mentaliteetti sijoittua oikeestaan paikkaan kuin paikkaan. (etenkin kun tietää miten "hyvin" Puolassa toimi yleisöjärjestelyt, Venäjä ois todnäk vielä enemmän villilänsi-meininkiä yleisön sijoittumisen suhteen).
Safarin kun mainitsit... Vaikka miten kys kisaa perustellaan klassikkokisana ja "kestävyyskisana", niin omasta mielestä aika on kuitenkin ajanut ohi näin "all live" - aikakaudella. Vaikka kuinka ois kestävyysurheilu kyseessä, niin ennemmin katson Monten, Jyväskylän tai Katalonian tasoisia kisoja joissa ero mitataan sekuntikellolla, eikä kalenterilla, niinkuin takavuosina. 2001 esim. kisan voittaneen Mäkisen ja 5. sijalla olleen Loixin ero vaan kevyet 1h 44min.
Jos johonkin kisaan vertaisin nykyaikakautena tuota n. 20v vanhaa Safarin osallistujaluetteloa niin Meksiko ois aika samantyylinen. Osallistujia huimat 41kpl (Meksikossa viimevuonna n. puolet vähemmän), pirun lämpimät olosuhteet, ei välttämättä mikään turvallisin maaperä ajaa kilpaa jne. Oikeestaan vaan nuo maratonpätkät puuttuu.