Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Ralliketju

  • 1 867 064
  • 15 014

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lieneekö Citroenille jopa sitten viimeinen oljenkorsi tuo Loebin paluu, muuten melkein pillit pussiin.

Citikan WRC-tallin tulevaisuus ei riipu siitä saavatko Loebin vai ei. Vaan siitä mihin sheikit pumppaavat rahansa.

Ja ensi kaudeksi vapaita kuljettajia toistaiseksi: Ogier, Latvala, Lappi, Paddon, Sordo. Neuvillesta en ole ihan varma, mutta mitään varmaa faktaa en löydä että olisi yli 2018 ulottuva sopimus Hyundain kanssa. Tänak on kiinnitetty Toyotalle ja Mikkelsen Hyundaille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Citikan WRC-tallin tulevaisuus ei riipu siitä saavatko Loebin vai ei. Vaan siitä mihin sheikit pumppaavat rahansa.

Joo mutta hieman havaittavissa että kärsivällisyys on lopussa, pakko jossain kohti alkaa menestystä enemmän tulemaan ja siihen Loeb voisi ehkä yksi ratkaisu olla. Tietenkin jos siinä jonkun 10 miljoonan tarjouksen Ogierille tai Neuville tekisi niin voisihan siirtomarkkinat lähteä pyörimään.Toinen paikka toki mikä voi liikkua Citroenin ykköskuskin paikan lisäksi on sitten Toyotan Latvalan paikka. Olisiko siinä sitten esim. Suniselle tai jopa Rovanperälle mahdollisuus tuohon paikkaan. Jos taas Ogier suuntaa Fordilta pois niin siinä saattaisi joko Latvalalle tai Meekelle ehkä avautua vielä sauma jatkaa uraa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Yksi syy Meeken lähdölle oli myös siinä että mies on auton kehittäjänä suhteellisen heikko ja tämän viime kauden alussa esitellyn Citroenin alustan kehityksen epäonnistuminen on laitettu vahvasti Meeken puutteellisen ja väärän palautteen piikkiin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän toi meeke on vedelly aika huolella ulos noissa kisoissa. Onko vimose 3 v aikana vetäny joka vuosi korsikalla samalla pätkällä ulos. Kyllä aika hyvä kämmi on jos vedät left 3 mutkaan left 5 vauhdilla ?

Mut onhan toi Jaana-Marjatta romuttanu 10 vuotta jo noita autoja ja silti jatkaa. Tänä(kin) vuonna ihan statistina tuolla...

Ogier tuskin Citikalle menee. Taisi silloin aikanaan ns varmistaa et sinne ei ihan äkkiä kysellä ?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iltalehdessä puhuttiin että Kimi olisi F1 kauden jälkeen siirtymässä takaisin rallin pariin ja Toyota voisi olla yksi vaihtoehto yksittäisiin kisoihin. Voisi kyllä rallin suosio lähteä melkoiseen lentoon jos ensikaudella ajaisi Suomessa kimi ja sen lisäksi esim. Rovanperä saisi jostain WRC alle.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Iltalehdessä puhuttiin että Kimi olisi F1 kauden jälkeen siirtymässä takaisin rallin pariin ja Toyota voisi olla yksi vaihtoehto yksittäisiin kisoihin. Voisi kyllä rallin suosio lähteä melkoiseen lentoon jos ensikaudella ajaisi Suomessa kimi ja sen lisäksi esim. Rovanperä saisi jostain WRC alle.

Kenet Ferrari ottaisi Räikkösen tilalle? Leclerc ei taida olla valmis kuski ja Ricciardo taitaa hinnoitella itsensä melko korkealle? Ehkä Ferrarin kannalta järkevintä olisi tarjota Räikköselle vuoden lappua vielä kerran ja antaa Leclercin kasvaa vielä vuoden verran korkoa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kenet Ferrari ottaisi Räikkösen tilalle? Leclerc ei taida olla valmis kuski ja Ricciardo taitaa hinnoitella itsensä melko korkealle? Ehkä Ferrarin kannalta järkevintä olisi tarjota Räikköselle vuoden lappua vielä kerran ja antaa Leclercin kasvaa vielä vuoden verran korkoa?

Eiköhän tuo F1 uran jatkaminen se kiminkin ykkösvaihto ole, mutta ralli on varmasti heti se kakkosvaihto siellä taustalla.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Eiköhän tuo F1 uran jatkaminen se kiminkin ykkösvaihto ole, mutta ralli on varmasti heti se kakkosvaihto siellä taustalla.

Oletettavammin juuri näin. Rallissakin olisi mukavaa nähdä Räikkönen vielä uudelleen ja ehkäpä ensi kauden jälkeen näin tapahtuukin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sardiiinian ralli käynnissä ja JML on vielä 4s pätkän jälkeen tiellä. 25 sekkaa kärkeä perässä.
Saapi nähdä pysyykö tiellä vai löytyykö kivi jostain ?

Niin ja sitikka kait jatkaa 2020 kaudellakin vielä.

Lisää wrc.com
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suniselle pohjat 7 erikoiskokeelle ja ajaa 4 tällähetkellä parhaana suomalaisena. Suomalaisilla ei taida ihan paras tuuri olle kun ilmeisesti sateista keliä ja lähtöpaikasta ei saa etua vaan taitaa jopa hieman haitata menoa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tänakin Toyotasta menee päivän viimeisellä taas ilmeisesti jäähdyttäjä ja peli lienee taas pelattu. Joten maailmanmestaruuden ratkaisevat tänäkin vuonna herrat Ogier sekä Neuville, mikäli keräävät Sardiniasta pisteitä siihen mallin että ero Tänakiin alkaa olemaan 50 pisteen luokkaa.

EDIT: Ja Suninen syvälle sardinialaiseen metsikköön. Päivä taisi olla siinä, jatkanee toki huomenna ellei mitään kriittistä autosta hajonnut. Tänakin viikonloppu sen sijaan lienee paketissa.

EDIT2: Tänak saa sittenkin Toyotan tänään reitille, joten tavoittelee jämäsijoja sekä powerstage toivoen epäonnea Neuvillelle ja Ogierille.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja Latvalalta hajosi laturi autosta ja keskeytys, jos pääsee huomenna jatkamaan niin 10 minuuttia lisää aikaa ja ilmeisesti 7 sijalla olisi kuitenkin, että jotain voi vielä saada, mutta onhan tuossa Toyotalla että nyt ei oikein mikään onnistu, ihme hajoamisia autossa vaikka osa tullutkin ajovirheistä. KOPECKY vielä näyttäisi juuri tuossa Latvalan edessä olevan niin ettei Toyota pysty edes tallimääräystä antamaan että Tänäk saisi lisäpisteitä mestaruuskamppailuun jos Latvala pystyy kisaa jatkamaan. Matkaa sen verran vähän että ei taida Tänäk tuota kaksikkoa kiini saada.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan hyvin latvala toki ajoi tähän asti, mutta vähän vaikuttaisi että Suomessa taidetaan olla tilanteessa että Tulos tai ulos.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihan hyvin latvala toki ajoi tähän asti, mutta vähän vaikuttaisi että Suomessa taidetaan olla tilanteessa että Tulos tai ulos.

Kyllähän toi Latvalan touhu on jo aivan koomista. Nyt kyllä kairataan kovaa ja sitkeesti "kakkoseen" JM:ää ? On kylläkin useita omia kämmejä, mutta jos ei itse sössi, niin sitten pettää tekniikka.

Paineet Jyväskylässä ovat aivan valtavat. Tämä(kin) kausi on taputeltu hyvissä ajoin mestaruuden osalta, mutta Jyväskylässä olisi voitolla aivan uskomattomat vaikutukset ? Kaikki p*ska mitä on laariin satanut, olisi pyyhitty ainakin hetkeksi pois. Etenkin henkisesti ?
Mutta se vaatii aivan maximaalista suorittamista. Jyväskylässä varmasti kaikki menee kovaa ja osa vielä kovempaa ?
Voitosta taistelevat takuulla Latvalan lisäksi Ogier, Neuville, Lappi, Tänäk.... Latvalan osalta hommaa ei todellakaan helpoksi tee että omasta tallista löytyy 2 kunnon kirittäjää ?
Se on niin, että alusta asti on vedettävä todella kovaa, siinä vaan helposti käy niin, että se on se metsä joka kutsuu kun aletaan vetään aivan limitillä.

Se on kuten Pasi totesi: Tulos tai ulos.

- Hieno voitto ja nousu 4 voitolla ohi mm. Juha Kankkusen ja voiton päähän tallipäällikön Jyväskylän voitoista ja nousisi yhdeksi Jyväskylän "legendoista" ?
- Totaalinen tuho yli yrittämisen vuoksi, viimeistään lauantain lenkillä ?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viimeinen pätkä jäljellä Sardiniassa ja Ogier johtaa Neuvillea 0.8 sekuntia. Huikea PowerStage luvassa.

Ogierin yllä kuitenkin ongelmia. Kartturi Ingrassia unohti aikakortin edelliselle EK:lle ja Ott Tänak toi sen. WRC.comin selostajatkaan eivät ole täysin varmoja, onko tässä rikottu sääntöjä. Asiahan tutkitaan tietysti.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Viimeinen pätkä jäljellä Sardiniassa ja Ogier johtaa Neuvillea 0.8 sekuntia. Huikea PowerStage luvassa.

Ogierin yllä kuitenkin ongelmia. Kartturi Ingrassia unohti aikakortin edelliselle EK:lle ja Ott Tänak toi sen. WRC.comin selostajatkaan eivät ole täysin varmoja, onko tässä rikottu sääntöjä. Asiahan tutkitaan tietysti.

Tässä on kyllä jännitystä viimeiseen kymmenykseen asti. Hieno kisa!
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jeees!!! Neuville voittaa vikan EK:n 1,4s ja voittaa koko rallin 0,7s erolla. Pyöristyksillä selittyy kai tuo 0,8s tappio 0,7s voitoksi, vaikka EK-ajoissa voitto on merkitty 1,4s. Erittäin hyvä näin. Välillä Ogierille turpaan näissä, se on muutenkin jo voittanut riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aika tiukka kisa ja hyvä niin. Busse tais aikanaan hävitä 0.3 sek Loebille, mutta rallia en muista ?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän toi Latvalan touhu on jo aivan koomista. Nyt kyllä kairataan kovaa ja sitkeesti "kakkoseen" JM:ää ? On kylläkin useita omia kämmejä, mutta jos ei itse sössi, niin sitten pettää tekniikka.

Ilmeisesti itse aiheutettua tämäkin latvalla mutta jos tää oli jo kolmas keskeytys putkeen jossa vain ilmeisesti vähän osuttu johonkin tai ajettu kiven päältä niin ei kai kaikki voi pelkästään Latvalan vikaa olla, ei kai tuo auto niin muovia voi olla ja esim .sähköt vedetty niin että vähän osuu johonkin niin auto sekoaa.

Latvalaa taidetiin tosiaan vielä sardiniassa lisää kairata linssiin kun Tänäk pesi selkeästi viimeisellä erikoiskokeella ja otti kuitenkin 3 pistettä kun Latvala jäi pisteettä vaikka oikeastaan muuta panosta ei ollut kun napata niitä lisäpisteitä (seiska sija kun on vain 7 sija).

Mitä tulee Suomenralliin niin taidetaan olla jo siinä pisteessä että Latvala ei aja pelkästään ensikauden paikasta vaan ihan että saa edes loppukauden ajaa. Mikähän tuon Hännisen tilanne on, onko edelleen pyörinyt tallin toiminnassa mukana miten? olisiko mahdollista hypätä tämänkauden auton rattiin? olisihan sitten tietenkin myös Meeke vapanaa, esim. wallesin ralliin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mitä tulee Suomenralliin niin taidetaan olla jo siinä pisteessä että Latvala ei aja pelkästään ensikauden paikasta vaan ihan että saa edes loppukauden ajaa. Mikähän tuon Hännisen tilanne on, onko edelleen pyörinyt tallin toiminnassa mukana miten? olisiko mahdollista hypätä tämänkauden auton rattiin? olisihan sitten tietenkin myös Meeke vapanaa, esim. wallesin ralliin.

Harvemmin kyllä nyt kuiteski kesken kauden potkuja jaellaan, aika sataprosenttisella varmuudella uskon että Latvala ajaa Toyotalla ihan normaalisti tämän kauden loppuun. Toyota on kuitenkin vielä mukana merkkimestaruus-taistelussakin ja ei sitä ruveta riskeeraamaan.

Kyllähän Latvalan toivo lepää siinä, että hän saa vielä Toyotalta jatkoa. Vaikea nähdä häntä ainakaan Citröenilla.

Hyundailla on taas Mikkelsen kiinnitettynä ja eiköhän korealaiset pyri kaikin keinoin pitämään Neuvillen riveissään. Sordon hyvä alkukausi varmaan antaa hänellekin hyvän mahdollisuuden jatkaa Hyundailla.

Fordilta tietysti voi paikka jäädä auki, mikäli Ogier lähtee nostamaan Citikkaa takaisin huipulle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Fordilta tietysti voi paikka jäädä auki, mikäli Ogier lähtee nostamaan Citikkaa takaisin huipulle.

Tiedä sitten miten mielellään Fordilla otettaisiin JM takaisin. Niitä autoja tais pari mennä paskaksi ?

Mikähän mahtaisi olla Ogierin mahdollisuus paluuseen Citroenille. Ne välit taisi mennä aika huonoiksi kun pullikoi Loebia vastaan.

Ajat ovat tietenkin muuttuneet mutta Ford taitaa olla aika toimiva paketti Ogierille nyt. Kuinka nopeasti saisi Citroenin sopimaan itselleen ?
Riittääkö siihen 2 v jotka Citroeni on lupautunut olemaan sarjassa ?

Ilmeisesti itse aiheutettua tämäkin latvalla mutta jos tää oli jo kolmas keskeytys putkeen jossa vain ilmeisesti vähän osuttu johonkin tai ajettu kiven päältä niin ei kai kaikki voi pelkästään Latvalan vikaa olla, ei kai tuo auto niin muovia voi olla ja esim .sähköt vedetty niin että vähän osuu johonkin niin auto sekoaa. .

Jostain olin itsekkin lukevinani että on kait osunut johonkin lievästi ? Eihän noi nykypäivän autot kyllä saa ihan pienestä osumasta hajota. Mutta onhan noita autoja ennenkin hajonnut johonkin muutaman euron osaan.
Jyväskylässähän Latvalalta taisi mennä kanssa sähköt kesken kaiken ? Ettei vaan olisi saman tyylinen vika
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mikähän mahtaisi olla Ogierin mahdollisuus paluuseen Citroenille. Ne välit taisi mennä aika huonoiksi kun pullikoi Loebia vastaan.

Ajat ovat tietenkin muuttuneet mutta Ford taitaa olla aika toimiva paketti Ogierille nyt. Kuinka nopeasti saisi Citroenin sopimaan itselleen ?
Riittääkö siihen 2 v jotka Citroeni on lupautunut olemaan sarjassa ?

Niin, vaikea sanoa. Siinä ymmärryksessä vähän olen että Ogierin välit olivat viileät Loebiin ja ex-tallipäällikkö Mattoniin.
Kumpaakaan ei enää tallissa ole ja kyllähän Citikka nyt oikeasti tarvitsee jonkun huippunimen että uusi nousu alkaisi.
Nopeasti se Ogier Fordistakin voittaja-auton teki, vaikka ei Fordkaan kovin huippuiskussa ollut kun Seb sinne siirtyi.


Jyväskylässähän Latvalalta taisi mennä kanssa sähköt kesken kaiken ? Ettei vaan olisi saman tyylinen vika

Joku ajotietokoneen osa sieltä sillo pamahti. Niin ettei mikään toiminut ja taival päättyi Ouninpohjaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Maikkari kertoo et Ogieri on saanu 10000 sakon ja ehdollisen pisterangaistuksen aikatarkastusasemalle jääneen aikakortin vuoksi. Aika naurettava tuomio ? Eikös se olisi ollut hylyn paikka tjsp ? Tai vaikka ihan aikasakko ? Ei taida säännöt olla ihan samat kaikille, mitähän Lappi olisi saanut ?
On niitä suomalaisia hylätty kun on ajopuvun alla olevan alusasun lahkeet kääritty ylös....

linkki
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maikkari kertoo et Ogieri on saanu 10000 sakon ja ehdollisen pisterangaistuksen aikatarkastusasemalle jääneen aikakortin vuoksi. Aika naurettava tuomio ? Eikös se olisi ollut hylyn paikka tjsp ? Tai vaikka ihan aikasakko ? Ei taida säännöt olla ihan samat kaikille, mitähän Lappi olisi saanut ?
On niitä suomalaisia hylätty kun on ajopuvun alla olevan alusasun lahkeet kääritty ylös....

linkki

Tuo rangaistus on kyllä naurettava, taas jossain taidetttiin puhua että sai jättirangaistukset mutta tuo kymppitonni on vähän kun perusduunarille annettaisiin 10euron sakon siitä että ajaa ilman vakuutuksia. Rallissakin vähemmästkin hylätty tai vähintään sakkoja. Kyllähän tuosta voitto olisi pitänyt vähintään mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös