Ralliketju

  • 1 834 590
  • 14 798

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Himpun verran harmittaa, että tämän vuotinen ralli jää väliin, kun sattui pelireissu muille maille samaan viikonloppuun. Onneksi WRC Live pelastaa. Vähän hotsittais lähteä torstai-illaksi Jyväskylään, mutta seuraavana yönä jo lähtö 300 kilometrin päästä, niin tiukalle menisi aikataulu. Pakko hoitaa vaan rallimakkarat kotiin ja katsoa telkkarista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Himpun verran harmittaa, että tämän vuotinen ralli jää väliin, kun sattui pelireissu muille maille samaan viikonloppuun. Onneksi WRC Live pelastaa. Vähän hotsittais lähteä torstai-illaksi Jyväskylään, mutta seuraavana yönä jo lähtö 300 kilometrin päästä, niin tiukalle menisi aikataulu. Pakko hoitaa vaan rallimakkarat kotiin ja katsoa telkkarista.

Tuo WRC live on jännä nähdä kyllä Suomessa, ennen aina ralliradion parissa viettänyt, joka kylläkin on hyvää viihdettä ollut sekin, aamulla päälle ja yöllä kiini. Nyt sitten pitää miettiä että pyörittääkö liveä ja ralliradio taustalla vai liveä erikoiskokeilla ja tauolla ralliradiota vai pärjäisikö suurimman osan ihan vaan sillä WRC livellä.

Tuossa katsoin muuten telsu.fi ohjelmatietoja, Live erikoiskokeet on seuraavasti neloselta:
To harju 1, klo 20
Pe Harju 2, klo 20
LA Kakaristo 2, klo 16
Su Ruuhimäki 1, klo 9.30
Su Ruuhimäki 2 klo 13

Lisäksi joka päivä kooste puolenyön aikoihin. Tosin mitään virallista lähdettä on löytänyt, nelosen sivut on kömpelöt ja ruudun sivuilla oli vain koosteet ja harjun erikoiskokeet, mutta ilmeisesti tänävuona ei piiloteta mitään maksukanavalle. Ihan kiva linjaus tuokin ja tuo varmaan kanavallekin enemmän rahaa nyt kun moni tilaa tuota wrc liveä niin ei järkeä olisi maksaa muutamaa kymppiä että näkee pari erikoiskoetta. Eli aika hyvä mediänäkyvyys rallille tulee YLE:n ralliradion, WRC Liven ja nelosen kautta ihan täälä kotimaassakin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tuo WRC live on jännä nähdä kyllä Suomessa, ennen aina ralliradion parissa viettänyt, joka kylläkin on hyvää viihdettä ollut sekin, aamulla päälle ja yöllä kiini. Nyt sitten pitää miettiä että pyörittääkö liveä ja ralliradio taustalla vai liveä erikoiskokeilla ja tauolla ralliradiota vai pärjäisikö suurimman osan ihan vaan sillä WRC livellä.
Olen itse vielä sen verran vanhan tekniikan ystävä et perus tai järeähkö työmaaradio mukaan metsäpoluille. Ei pitäisi olla ongelmia. WRCliveä ehtii tuijottaa muissa kisoissa senkin eestä :D

Tässä ei oo kauaakaan aikaa kun Päijälän tai jonkun muun pätkän metsäosuudella oli verkko aivan tukossa kun kaikki tekniikan ihmelapset käytti nettiä radion yms seuraamiseen... + nettiradiossa on AINA vähän viivettä vaikka mikä olisi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nostetaas taas ketjua vähän ylös... Jyskälään aikaa vajaa viikko ja eilen oli juttua maikkarilla Jari-Matin mahdollisesta uran jatkosta. Kyllähän se taitaa olla niin, että nyt loppukaudesta on alettava sitä tulostakin tuleen jos meinaa vielä ensi kaudella ajaa ? Voitto heti Jyväskylästä olisi todella hyvä juttu ja kyllähän tuolla Saksassakin olisi sitten heti perään onnistuttava ?

linkki uutiseen
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jotenkin luotto Latvalaan on iteltä mennyt. Viimekauden Jyväskylän jälkeen huimat 2 kertaa ollut top5-kuskina. Huonoa tuuriakin on ollut enemmän kuin runsaasti, mutta kertoo tuokin karua kieltään.

Fiilis on se et Latvala on huonoin kuski tänävuonna Toyotalta. Ja et Ogier mokaa toista kertaa putkeen. Painetta on Neuvillen johtaessa mm-sarjaa. Tosin Hyundailla ei taida olla vielä 2010-luvun kisoissa yhtään podiumia otettuna nimenomaan suomenmaalta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt rallin lähestyessä myös vedonlyöntitoimistoissa kertoimia, unibetillä menee Suomen rallin voittaja seuraavaksi:
Tänäk 3,5
Latvala 3,75
Lappi 4,5
Neuville 11
Breen 13
Ogier 13
Suninen 13
Evans 21
Mikkelson 26
Östberg 34

En tiedä mutta kun kertoimia katselee niin Suninen ja Ogier saattaa olla vahvoilla kertoimeen nähden. Nyt vielä näyttäisi olevan aika kuivaa ollut että Neuville varsinkin saattaa menettää lähtöpaikan takia aikaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En tiedä mutta kun kertoimia katselee niin Suninen ja Ogier saattaa olla vahvoilla kertoimeen nähden. Nyt vielä näyttäisi olevan aika kuivaa ollut että Neuville varsinkin saattaa menettää lähtöpaikan takia aikaa.

Myös Ogier tulee vielä perjantaina kärsimään auraamisesta. Sunisen kerroin on kyllä houkutteleva, kun lähtöpaikkakin on aika hyvä perjantaina.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myös Ogier tulee vielä perjantaina kärsimään auraamisesta. Sunisen kerroin on kyllä houkutteleva, kun lähtöpaikkakin on aika hyvä perjantaina.

Joo toki tulee kärsimään mutta ei sentään niin paljon kun edelliskausilla kun kakkosena lähtee. Samaa voisi ajatella varmaan myös kolmosena lähtevään Tänäkiin että Toyotan muut kuskit saisi pienen pientä etua. Siinä varmaan se Latvalankin iskupaikka. No jokatapauksessa pitäisi pakka olla aika avoin vielä näin ennakkoon että katsotaan. Toivotaan että puolet ei aja heti alkuun pihalle kuten monesti tuntuu käyvän.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
https://areena.yle.fi/1-4463651 Tässä itse rallia odotellessa pystyy kuuntelemaan tiistain ylen ralli-iltaa uusintana yle areenasta.

Ainakin pitäisi koko ralli olla tänävuona +28 joka päivä joten kuivaa ja hyvää keliä luvassa. Neuville ainakin taitaa kärsiä lähtöpaikasta perjantaina paljon. Suninen ja Latvala on ne jotka ensimmäisenä päivänä pitäisi eniten hyötyä lähtöpaikasta. Sunisella toki on vielä aikaa, mutta Latvalalla se taitaa avauspäivänä olla iso pettymys jos ei johda perjantain jälkeen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyskälän ravistelut menossa ja Citikat yllättävän vahvoja. Päivän KSML:ssa Östberg kehui uusia päivityksiä ja sanoi että auto ei ole koskaan tuntunut niin hyvältä. Huihai odotetusti vähän perässä ja Ford myös Sunista lukuun ottamatta mutta luulen että Fordistakin vauhtia huomenna löytyy. Lappi myös aika kaukana mutta ei ole tainnut tänä vuonna millään testipätkällä ollut kovin korkealla. WRC2:ssa Pikku-Kalle aloitti vahvimmin mikä sinänsä ei ollut yllätys. Nyt alkaa jo vihdoin itselläkin sellainen rallifiilis nousta. Vähän ollut hukassa toistaiseksi...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jepjep, huomenna 7.30 suunta kohti Ässämäkeä ja siitä Moksin kautta Harjulle. Lauantaina Kakaristo ainakin kertaalleen ja ehkä Tuohikotaseen (tai sitten Kakaristo toistamiseen vielä). Sunnuntaina ei taida viitsiä Laukaan suuntaan väen väkisin änkeä..
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Veikkaanpa, että Ogier tulee olemaan aika kova luu, on todennäköisesti aika selvästi nopeampi muita Ford-kuskeja -> ajaa hiukan päivitetyllä autolla.

Toyotat ovat olleet teisteissä nopeita ja nyt se on enää kuskeista kiinni. Hyundai ei tule pärjäämään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Veikkaanpa, että Ogier tulee olemaan aika kova luu, on todennäköisesti aika selvästi nopeampi muita Ford-kuskeja -> ajaa hiukan päivitetyllä autolla..

Päivitetty autokaan ei auta sitä jos häviää liikaa ensimmäisenä päivänä ajaessaan toisena rutikuivilla teillä. Jos pysyy puolen minuutin sisällä johtajasta lauantaihin lähdettäessä, niin silloin voi olla paha kanto kaskessa kelle vaan lauantaina ja sunnuntaina.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niin, tuossahan tarjotaan Toyotan kuskeille nyt hyvää saumaa. Mutta lämpötila on haasteena kaikilla renkaiden suhteen, oli lähtöpaikka mikä tahansa ja tämä saattaa tasoittaa tilannetta... uskon joka tapauksessa Ogierin olevan vahvoilla.
 

scholl

Jäsen
Jotenkin luotto Latvalaan on iteltä mennyt. Viimekauden Jyväskylän jälkeen huimat 2 kertaa ollut top5-kuskina. Huonoa tuuriakin on ollut enemmän kuin runsaasti, mutta kertoo tuokin karua kieltään.

Fiilis on se et Latvala on huonoin kuski tänävuonna Toyotalta.

pää ei tosiaan kestä. Hauska se kuitti Tänakilta Urheiluruudussa, jossa tämä sanoi, että JM:lle ottaa koville, kun häviää nuoremmalle suomalaiselle ja lisäsi olevansa onneksi ainoa eestiläinen tallissa, niin häntä ei sama ongelma paina.

JM valitti, että Ogierin olo samassa tallissa rassasi VW:llä ja oli joutunut turvautumaan jopa psykologin apuun. Sitten kun pääsi Toyotalle ykköskuskin asemaan, rentoutui ja tunsi olonsa hyväksi. Hänninen olikin siinä vierellä selvästi heikompi kuski. Lappi puolestaan vähän harjoittelija vasta, eikä päässyt ajamaan kuin loppukaudesta. Kun Tänakin tulosta huhuttiin vuosi sitten, sanoin että siinä tulee olemaan Toyotan nopein kuski. Latvala kuitenkin sanoi jossain haastattelussa, kun siirto julkistettiin, että hän on itse ollut tallissa kauemmin ja rakentamassa autoa, joten ei ole mitään hätää. Tänak joutuisi opettelemaan niin paljon uutta. No kuinkas kävikään, virolainen oli heti nopeampi. Se söi rotan lailla JM:ää ja jopa Mäkinen on joutunut toteamaan, että Latvalalla on henkisen puolen kanssa ongelmia.

On puhuttu, että miehen tallipaikka on vaarassa. Totuus on kuitenkin se, ettei nyt niin paljon tasokkaita kuskeja ole vapaana. Jos Toyota ajattaa jatkossakin kolmea autoa, niin Latvala saa huonoista otteista huolimatta jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Sääli että tänä vuonna jää väliin. Kaupasta kävin hakemassa illaksi rallimakkaraa Turussa telkkarin ääressä nautittavaksi ja yöllä sitten pelireissulle muille maille.

Citroenin vauhti on lupauksia antava ja henkilökohtaisesti toivon, että Östberg on pallilla kisan jälkeen. Ei minulla mitään Breeniäkään vastaan ole, mutta Östberg Lapin jälkeen se oma suosikki tämän hetkisistä pääluokan kuskeista. Toivottavasti kukaan ei riko autoaan Oittilan alkupäässä. Aivan hirveässä kunnossa on tie.

Hyundai ei tule olemaan nopea tänäkään vuonna, koska se auto ei nyt vaan sovi Jyväskylään. Lisäksi Neuville lähtee auraamaan ja nappisuorituksella on perjantain jälkeen sijoilla 7-10. Paddonilla ja Mikkelsenillä parempi tilanne, mutta auto ei silti sovi tähän kisaan. Latvalalla on pakkovoitto suoraansanottuna. Menee varmasti kovaa ja jos pysyy tiellä sekä vehkeet kestää, niin Tänakin kanssa suurimmat voittajasuosikit. Lappi voi laittaa kapuloita rattaisiin. Perjantain jälkeen ollaan viisaampia, mutta ilman ongelmia kärkikuusikossa uskon silloin olevan kolme Toyotaa, kaksi Citroenia ja Suninen. Sitten Ogier, Hyundai ja Evans.

Rallin kärkikolmikoksi oma veikkaukseni on Latvala, Lappi, Östberg.

WRC2 on todella mielenkiintoinen. Jännä nähdä Rovanperän lisäksi erityisesti Huttusen ja Pietarisen vauhti.

Onneksi WRC All Live on olemassa ja pystyy ulkomaillakin kisaa seuraamaan. Hyvää ralliviikonloppua kaikille! Varmaan joku täältä myös osallistuu tänäkin vuonna jossain roolissa, joten tsemppiä kisaan!
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Shakedown on vaan shakedown, mutta silti yllättää, että kaksi Citikkaa on kärjessä. Latvala ei ainakaan voita, se on joko metsähallitus, tai tekninen vika, ihan fifty-sixty näiden välillä.

WRC2:ssa on myös mielenkiintoinen skaba. Kalle ja Veiby varmaan kärjessä, mutta nyt odottaisin myös Pietariselta kunnon näyttöä. Ei tarvitse edes voittaa luokkaa, mutta pieni ero em. kaksikkoon, niin jää nimi mieleen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier on vanha kettu ja todennäköisesti löytyy lopputuloksista kolmen sakista. Täällä sen tärkein vihollinen on Neuville ja luulen että seuraa sen aikoja tarkasti. Jos/kun Huihai ei pääse kärkivauhtiin niin tyytyy ajamaan hyvistä pisteistä ilman kammoriskiä... Toki jos sauma tulee niin ajaa varmasti voitosta mutta täällä on nyt niin paljon kärkeen haluavia että seuraa tilannetta pari päivää ja kuittaa lopussa...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sellainen avauspätkä sitten, Tänäk otti pohjat 0,7 sek erolla Neuvilleen ja Ogier kolmas 0,8 sek jäljessä. Latvala ajeli jo ensimmäisellä pätkällä terveisiä... Lappi oli odotetusti paras suomalainen 1,7 sek kärjestä. Mutta huomennahan se ralli vasta oikeasti alkaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
JM valitti, että Ogierin olo samassa tallissa rassasi VW:llä ja oli joutunut turvautumaan jopa psykologin apuun. Sitten kun pääsi Toyotalle ykköskuskin asemaan, rentoutui ja tunsi olonsa hyväksi. Hänninen olikin siinä vierellä selvästi heikompi kuski. Lappi puolestaan vähän harjoittelija vasta, eikä päässyt ajamaan kuin loppukaudesta. Kun Tänakin tulosta huhuttiin vuosi sitten, sanoin että siinä tulee olemaan Toyotan nopein kuski. Latvala kuitenkin sanoi jossain haastattelussa, kun siirto julkistettiin, että hän on itse ollut tallissa kauemmin ja rakentamassa autoa, joten ei ole mitään hätää. Tänak joutuisi opettelemaan niin paljon uutta. No kuinkas kävikään, virolainen oli heti nopeampi. Se söi rotan lailla JM:ää ja jopa Mäkinen on joutunut toteamaan, että Latvalalla on henkisen puolen kanssa ongelmia.

On puhuttu, että miehen tallipaikka on vaarassa. Totuus on kuitenkin se, ettei nyt niin paljon tasokkaita kuskeja ole vapaana. Jos Toyota ajattaa jatkossakin kolmea autoa, niin Latvala saa huonoista otteista huolimatta jatkaa.

Niin kyllähän JM oli ihan alttoviulun vinguttaja volkkarilla. Ogier oli niin paljon enemmän etulyöntiasemassa kun oli vuoden verran hinkannut meneen sillä autolla. Ei JM:llä ollut mitään palaa Ogieriä vastaan, nopeudessa hävisi ja sitten kun koetti väkisin hanskalla paikata niin romua tuli. Ja paljon.
Jotain kasetin kestosta kuvasti myös se raju ulosajo Saksassa johtoasemasta sunnuntaina kun ei ollut mitään hätää enään ? Tai niin mä sen muistelen...
Latvalan kannalta oli hyvä päästä uuteen talliin, kaiken pystyi aloittamaan alusta puhtaalta pöydältä.
Yhteistyössä Latvalan, Hännisen ja Lapin kanssa sekä myös itse Mäkisen autosta saatiin loistava. Kemiat toimi varmasti täydellisesti, suomalaiset kuljettajat, suomalainen talli sekä organisaation johtohahmot suomalaisia. Mikä voisi olla parempi ? Volsulla oltiin Sakemannien narussa....
Vauhtiakin vielä piisasi ja silleen....
Sitten kausi 2018 ja kaiken pitäisi olla taas pedattu valmiiksi, tuleekin mies Virosta joka pyyhklii Latvalaa turpaan järjestään. Se jos mikä varmasti sai taas kasetin pettämään ja tulos on nähtävissä MM-pistetaulukossa...
Nyt olisi kasvojen pesun paikka kotikisassa. Nyt olisi pakko voittaa, jos ei koko kisaa niin ainakin tallitoverit.... Helppoa se ei todellakaan tule olemaan. Nöösipojat EP ja Oit varmasti laittavat kampoihin. Ihme on jos koko kolmikko maaliin tulee ehjillä autoilla....

Sellainen avauspätkä sitten, Tänäk otti pohjat 0,7 sek erolla Neuvilleen ja Ogier kolmas 0,8 sek jäljessä. Latvala ajeli jo ensimmäisellä pätkällä terveisiä... Lappi oli odotetusti paras suomalainen 1,7 sek kärjestä. Mutta huomennahan se ralli vasta oikeasti alkaa.

Mitäänhän Harjulla ei voi voittaa, päin vastoin. Jotain "olemuksesta" oli havaittavissa YLEN haastattelussa, en päässyt fiilikseen tjsp ??? Huominen aamu näyttää paljon, tauolle kun tullaan niin itseluottamuksen on oltava kunnossa.
Lähtöpaikkahan pitäisi kait olla Latvalla hyvä ? Tosin paljon ajetaan pikkuteitä tänä vuonna, toisella ajokerralla ne voi olla jo pehmeitä ja ullattavia kiviä voi olla tullut esiin ekan ajokerran jälkeen....
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei siellä Harjulla voi myöskään montaa sekunttia antaa eteen, koska marginaalit ovat niin pienet ja riskit kasvavat puiden keskellä...

Muutama minuutti vielä ja sitten lähtee.
 

scholl

Jäsen
Latvala Toyotalla on kyllä hyvin perisuomalaista meininkiä. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Se ero toki karvanoppacorollaporukkaan, että Latvala on kuitenkin selvinpäin. On se melkoista, kun heti näin aamutuimaan pitää kts. Teksti-tv:stä, onko se pysynyt tiellä vai lipsauttanut lepikkoon.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tänäk aloitti lentämällä Moksissa, aika oli aivan ilmiömäinen kun miettii lähtöpaikkaa. Östberg ja Suninen pystyivät vastaamaan. Lappi pilasi oman rallinsa, kun auto sammui risteykseen. Latvala jäi reilu 9 sek. pohjista.
 

scholl

Jäsen
Lähtöpaikkahan pitäisi kait olla Latvalla hyvä ?
Ekana päivänä paras lähtöpaikka kärkikuskeista. Lappi ja Alén taisivat jossain lehtijutussa mainita, että tuolta paikalta Latvalan pitäisi pystyä voittamaan.

Hyvää Latvalassa on se, että hän on nopea, vaikkei pää kestäkään. Mikko Hirvoselta puuttui vauhti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös