JM valitti, että Ogierin olo samassa tallissa rassasi VW:llä ja oli joutunut turvautumaan jopa psykologin apuun. Sitten kun pääsi Toyotalle ykköskuskin asemaan, rentoutui ja tunsi olonsa hyväksi. Hänninen olikin siinä vierellä selvästi heikompi kuski. Lappi puolestaan vähän harjoittelija vasta, eikä päässyt ajamaan kuin loppukaudesta. Kun Tänakin tulosta huhuttiin vuosi sitten, sanoin että siinä tulee olemaan Toyotan nopein kuski. Latvala kuitenkin sanoi jossain haastattelussa, kun siirto julkistettiin, että hän on itse ollut tallissa kauemmin ja rakentamassa autoa, joten ei ole mitään hätää. Tänak joutuisi opettelemaan niin paljon uutta. No kuinkas kävikään, virolainen oli heti nopeampi. Se söi rotan lailla JM:ää ja jopa Mäkinen on joutunut toteamaan, että Latvalalla on henkisen puolen kanssa ongelmia.
On puhuttu, että miehen tallipaikka on vaarassa. Totuus on kuitenkin se, ettei nyt niin paljon tasokkaita kuskeja ole vapaana. Jos Toyota ajattaa jatkossakin kolmea autoa, niin Latvala saa huonoista otteista huolimatta jatkaa.
Niin kyllähän JM oli ihan alttoviulun vinguttaja volkkarilla. Ogier oli niin paljon enemmän etulyöntiasemassa kun oli vuoden verran hinkannut meneen sillä autolla. Ei JM:llä ollut mitään palaa Ogieriä vastaan, nopeudessa hävisi ja sitten kun koetti väkisin hanskalla paikata niin romua tuli. Ja paljon.
Jotain kasetin kestosta kuvasti myös se raju ulosajo Saksassa johtoasemasta sunnuntaina kun ei ollut mitään hätää enään ? Tai niin mä sen muistelen...
Latvalan kannalta oli hyvä päästä uuteen talliin, kaiken pystyi aloittamaan alusta puhtaalta pöydältä.
Yhteistyössä Latvalan, Hännisen ja Lapin kanssa sekä myös itse Mäkisen autosta saatiin loistava. Kemiat toimi varmasti täydellisesti, suomalaiset kuljettajat, suomalainen talli sekä organisaation johtohahmot suomalaisia. Mikä voisi olla parempi ? Volsulla oltiin Sakemannien narussa....
Vauhtiakin vielä piisasi ja silleen....
Sitten kausi 2018 ja kaiken pitäisi olla taas pedattu valmiiksi, tuleekin mies Virosta joka pyyhklii Latvalaa turpaan järjestään. Se jos mikä varmasti sai taas kasetin pettämään ja tulos on nähtävissä MM-pistetaulukossa...
Nyt olisi kasvojen pesun paikka kotikisassa. Nyt olisi pakko voittaa, jos ei koko kisaa niin ainakin tallitoverit.... Helppoa se ei todellakaan tule olemaan. Nöösipojat EP ja Oit varmasti laittavat kampoihin. Ihme on jos koko kolmikko maaliin tulee ehjillä autoilla....
Sellainen avauspätkä sitten, Tänäk otti pohjat 0,7 sek erolla Neuvilleen ja Ogier kolmas 0,8 sek jäljessä. Latvala ajeli jo ensimmäisellä pätkällä terveisiä... Lappi oli odotetusti paras suomalainen 1,7 sek kärjestä. Mutta huomennahan se ralli vasta oikeasti alkaa.
Mitäänhän Harjulla ei voi voittaa, päin vastoin. Jotain "olemuksesta" oli havaittavissa YLEN haastattelussa, en päässyt fiilikseen tjsp ??? Huominen aamu näyttää paljon, tauolle kun tullaan niin itseluottamuksen on oltava kunnossa.
Lähtöpaikkahan pitäisi kait olla Latvalla hyvä ? Tosin paljon ajetaan pikkuteitä tänä vuonna, toisella ajokerralla ne voi olla jo pehmeitä ja ullattavia kiviä voi olla tullut esiin ekan ajokerran jälkeen....