Mainos

Ralliketju

  • 1 866 244
  • 15 014

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hieno uutinen Huttusen kannalta. Nyt sitten nopeasti mediaesiintyminen ja kieliasiat kuntoon, niin paikka parhaiden joukossa on omissa käsissä.

En ole ihan varma, miten tallipäälliköt suhtautuvat "syväjäämieheen". Toki teot puhuvat aina enemmän kuin hyvä mediaesiintyminen, mutta sitäkään puolta ei saa väheksyä. Noh, Marcus Grönholm on siellä taustalla ja kyllä maailmanmestari tietää, miten kuuluu edetä ja miten pitää käyttäytyä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Tuo ei varmaan huono valinta ja en näkisi uran kehityksen kannalta välttämättä edes mahdollisesti huonona jos jatkaa tallissa myös myöhemmin jos nämä Ogierit ja kumppanit suunta M-sportilta pois. Toki eihän sitä tiedä hyppääkö toki heti wrc2 jälkeen vielä WRC auton rattiin kun ehkä yksittäisissä kisoissa.

Paras mahdollinen. Jokainen voi vaikka laskea, kuinka moni esim. nykykuskeistakin on tullut mukaan kuvioihin M-Sportin kautta, tai kuinka moni on ajanut jossain vaiheessa uraansa M-Sportilla.

Hattua täytyy nostaa Malcolmille autovuokraamon pyörittämisestä omalla lompakollaan tehdastallien käytännössä rajattomia budjetteja vastaan. Paras auto ja parhaat kuskit, molempien sarjojen johto kun kolme kisaa on jäljellä. Toivottavasti pitää loppuun asti.

Joka kerta muuten kun 2000-luvulla on tuotu uudet autot MM-sarjaan, on voittajana ensimmäisessä kisassa ollut sama auto. Sattumaako?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
M-Sportista puheenollen: Ott Tänak ei ilmeisesti olekaan tarttumassa Mäkis-Tommin täkyyn kuten on vahvasti huhuttu, vaan viimeisten tietojen mukaan olisikin jatkamassa M-Sportilla/Fordilla. Voisikohan käydä niin että tämä avaisi Suniselle mahdollisuuden Toyotalle? Vai mikä lienee Tommin plan-B? Hänninenkin on parantanut loppukaudesta ja Toyotan tiimissä ilmeisesti aika hyvä tiimihenki tällä hetkellä joten täysin mahdotonta ei liene jatkaminen nykyisellä kolmikollakaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veikkaan Mäkisen plan b:ksi Citroenilta/Hyundailta vapautuvaa kuljettajaa. Tidemand voisi myös tulla kysymykseen.

Niin, Mikkelsenhän teki juuri kahden vuoden sopparin Hyundaille ja nähtäväksi jää että joutuuko Sordo vai Paddon väistymään, vai ajattaako Hyundai peräti neljää autoa. Citroenista oli jotain huhua että Meeke saisi ainakin jatkaa tästä karmeasta kaudesta huolimatta joten se tietäisi joko Breenin tai Lefevbren väistymistä Ogierin(?) ja/tai Loebin(?) tieltä. En tiedä että mahtaisiko kumpikaan noista Tommia kiinnostaa. Tidemand nyt voisi tosiaan kiinnostaa WRC-tiimejä mutta jos miettii Tommin kuljettajapolitiikkaa tähän saakka niin Suninen-Tidemand kaksikosta voisi kuvitella että päätyy mieluummin suomalaiseen vaihtoehtoon.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossainhan oli myös sellaista huhua että jatkossa valmistaja saisi ilmoittaa neljä autoa kisaan joista kolme parasta keräisi pisteitä valmistajien MM-sarjaan... Mikäli tuo toteutuu niin paikkoja olisi auki vielä useita...

Huihain uutisessa Mikkelsenin sopparista mainittiin myös että tallilla on voimassa olevat sopimukset myös Paddonin, Neuvillen ja Sordon kanssa. Eli aikovatko ajattaa neljää autoa jokatapauksessa ensi vuonna?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huihain uutisessa Mikkelsenin sopparista mainittiin myös että tallilla on voimassa olevat sopimukset myös Paddonin, Neuvillen ja Sordon kanssa. Eli aikovatko ajattaa neljää autoa jokatapauksessa ensi vuonna?

Itse mietin mahdollisuutta että Neuville sekä Mikkelsen ajaisi koko sarjan ja sitten Paddon sekä Sordo pääasiassa vuorottelisi + ehkä jossain kisassa kaikki neljä..mutta aika näyttää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse mietin mahdollisuutta että Neuville sekä Mikkelsen ajaisi koko sarjan ja sitten Paddon sekä Sordo pääasiassa vuorottelisi + ehkä jossain kisassa kaikki neljä..mutta aika näyttää.

Ihan mahdollinen tai jopa todennäköinen skenaario. Sordon vauhti sorakisoissa on ollut melko vaisua kun taas Paddon on parempi soralla, joten voisi olla ihan järkevä suunnitelma ajattaa juuri noin että Sordo ajelee asfalttikisat ja Paddon sitten loput. Toki toivon että koko nelikko saisi ajaa täyden sarjan.

EDIT: Itse asiassa MIkkelsen olikin vahvistanut tämän, eli hän ajaa Neuvillen kanssa täyden sarjan ja kolmannessa autossa vuorottelee Paddon ja Sordo.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ford vetäytyi rallicrossista pois, voisiko kenties olla haluja panostaa enemmän rallin puolelle? Saattaisi tietää Ogierin jäämistä Fordille ja ei varmaan ogierilla muutenkaan välttämättä haluja heikon kauden ajaneelle citroenille ja varsinkin jos sinne vielä kosiskellaan Loeb mukaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohta alkaa ralli Espanjassa...

Ja ensikauden kuski kuviot vieläkin suloisesti sekaisin. Vaikka Tänakin sopparia on Fordille jo huhuttu kovastikin niin ei vissiin ihan varmaa ole sekään...

Timo Jouhki: "Ihmettelisin suuresti, jos Tänak sittenkin vielä jäisi M-Sportille"

Ogierin päätöstäkään ei taida tietää edes hän itse, muista puhumattakaan...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Latvalan auto on nyt hyytynyt neljä kertaa putkeen. Onko Toyota oikeasti noin tuhnu vai johtuuko se osaksi Latvalan ajotyylistä tms, että auton tekniikka pettää joka kisassa?

Eiköhän tuo melko normaalia ole tallin ensimmäisellä kaudella että niitä teknisiä vikoja alkaa jossakin vaiheessa tulla kun kokeillaan kaikenlaista. Hämmästyttävän vähän niitä ongelmia olikin alkukaudesta. Latvalalle tuntuu nyt osuvan nuo pahimmat viat mutta onhan noita ollut myös Hännisen ja Lapin autoissa ihan riittävästi. Nuo viat on tainneet olla kaikki sellaisia että ei kuljettajan tekemisillä paljon vaikutusta niihin ole.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Hänninen on hurjassa vauhdissa juuri nyt. Tappelee tosissaan kakkossijasta. Meeke on tässä kohtaa aika vahvoilla voittoon. Myös Lappi on saanut nyt ihan hyvän kyydin päälle, kun siirryttiin asfaltille.

ERC:ssä puolestaan Rovanperä kolmantena ja Huttunen luokkajohdossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näyttää käyneen juuri niin kuin olen monta kertaa aikaisemmin sanonut, että kun Hänninen saa edes yhden tai pari onnistunutta ja ehjää kisaa WRC-autolla niin se itseluottamus ja vauhti saattaa alkaa löytymään. Jyväskylässä tuli se ensimmäinen kunnon onnistuminen, heti perään Saksassa toinen hyvä kisa niin nyt näyttää olevan Hännisellä fiilis kohdallaan. Kakkossija ei ole todellakaan mikään mahdottomuus jos tämä vauhti jatkuu, ja Meeke on ollut tällä kaudella niin epävarma että ei voi sanoa että hänen johtonsa vielä varmalla pohjalla olisi. Mikkelsenin vauhti ollut tänään yllättävän vaisua, mutta hän joutuu vielä opettelemaan uutta autoa joten on ihan ymmärrettävää että notkahduksia tulee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taitaa alkaa rallimestaruuskin pikkuhiljaa ratkeamaan. Neuvillelta ratas irti EK 17:lla ja Ogier vahvasti matkalla kakkostilalle. Tuosta kun Ogier vielä ottaa powerilta jonkun pisteen niin eroa Neuvilleen on se 35-40 pistettä. Sitä ei enää kahdessa kisassa kiinni oteta jos ei Ogierille tule jotain ihan käsittämätöntä epäonnea.

Hieno juttu että Meeke näyttää vaihteeksi onnistuvan, jos nyt ei onnistu tuota vielä lopussa ryssimään. Ja Hännisen kolmas perättäinen virheetön kisa myöskin peukun arvoinen suoritus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yllättävän vahvasti ja tasaisesti Hänninen pystynyt ajamaan jo pitkän aikaa tälläkaudella, sen sijaan tuntuu että Lappi on ollut Suomen jälkeen aika hukassa ja ajovirheitäkin tullut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yllättävän vahvasti ja tasaisesti Hänninen pystynyt ajamaan jo pitkän aikaa tälläkaudella, sen sijaan tuntuu että Lappi on ollut Suomen jälkeen aika hukassa ja ajovirheitäkin tullut.

Lappi hakee vielä rajojaan ja opettelee uusia asioita. Hänen aloituksensa oli niin kova että on varmaan omatkin odotukset nousseet ehkä liian korkealle ja se sotkee ajamista osaltaan. Hänninen on hienosti kyllä koonnut itsensä vaikka näytti että hommasta ei tule yhtään mitään ja jatkosopimukseen ei ole mitään asiaa, mutta nyt tuntuu itseluottamus olevan kohdallaan ja ne typerät virheet on jääneet pois. En tiedä että olisiko Hännisen jatkosoppari enää yhtään huono vaihtoehto jos Tänak päättää pysyä Fordsonilla.

Mitenkähän muuten vaikuttaa Fordin jatkokuvioihin se että emotehdas ilmoitti että pistävät ison säästökuurin käyntiin ja pyrkivät rahoittamaan näillä säästöillä sähköautojen kehittämistä?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno juttu Meekelle että se voitto tuli.

Sen verran oli itseluottamus kateissa kauden varrella ja tyhmiä virheitä tuli. Silloin kun ei virheitä tullut, niin ei oikein vauhti riittänyt koska varmaan takaraivossa vaikuttu nuo useat virheet, niin ei uskaltanut sitten ihan täyttä painaa.
Paljon on rallissakin kyse pään sisäisistä asioista.

Hänniseltä myös hyvä ja varma ralli.

Kovasti näyttää se mestaruus lopulta Ogierilla menevän.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
On tämä ralli ihmeellistä. Juuri kun väsyi odottamasta Meekeltä mitään, hän voittaa rallin. Nyt vaan ehjä loppukausi alle, niin Meeke&Citroen voi olla kovakin yhdistelmä ensi vuonna.

M-Sport on enää neljän pisteen päässä valmistajien mestaruudesta, eli se(kin) taistelu näyttää kuivuvan kasaan. Kova temppu kyllä Malcolmilta palata mestaruuskantaan, toki tälle kaudelle he latasivatkin Ogierin takia suurin piirtein kaiken mahdollisen ja ylikin.

Hänninen oli hyvä, kuten on Jyskälän jälkeen ollut muutenkin. Suniselta myös mainio suoritus WRC2:n puolella, kun se uran ensimmäinen asfalttivoitto napsahti plakkariin. Huhut vievät jo M-Sportille...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oli kyllä varmasti Meeken "kasetille" hyvä et voitti. Ja myös Citroenille et auto on myös voittaja-auto.
Toivottavasti paketti on kasassa myös ensi kaudella.
MM-sarja tarvii useampaa voittavaa kuskia / tallia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkähän muuten vaikuttaa Fordin jatkokuvioihin se että emotehdas ilmoitti että pistävät ison säästökuurin käyntiin ja pyrkivät rahoittamaan näillä säästöillä sähköautojen kehittämistä?

Olisikohan jopa kokonaan menossa rahahanat kiini, kokoajan Ogieria huhuiltu muihin talleihin ja Tänäkiä vahvasti Toyotalle. Sen verran monen kuskin päätös tässä venynyt että odotetaankohan siellä jotain julkaisua Fordin tilanteeseen? Luulisi että halukkaita olisi Fordille paljon enemmän jos tilanne olisi edes edelliskausien tasolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisikohan jopa kokonaan menossa rahahanat kiini, kokoajan Ogieria huhuiltu muihin talleihin ja Tänäkiä vahvasti Toyotalle. Sen verran monen kuskin päätös tässä venynyt että odotetaankohan siellä jotain julkaisua Fordin tilanteeseen? Luulisi että halukkaita olisi Fordille paljon enemmän jos tilanne olisi edes edelliskausien tasolla.

Välttämättä ei ole mikään muuttumassa, mutta käsittääkseni tämä kausi on vetänyt Wilsonin pajalta talouden aika kireälle koska Ogier ei tule ihan hyväntekeväisyydestä ajamaan ja Wilson lienee vähän laskeskellut sen varaan josko saisi innostettua emotehtaan ihan kunnolla mukaan. Jos Ford ei lähde mukaan yhtään nykyistä isommalla panoksella niin Wilson joutunee tyytymään sellaiseen ratkaisuun että kuljettajat joutuvat hommaamaan ison osan rahoituksesta itse ja Wilson käyttää kaikki taloudelliset paukut siihen että kalusto ja tiimi on mahdollisimman kilpailukykyiset. Siksi ei varmaan hirveästi kiinnosta näitä jo kykynsä todistaneita kuljettajia jotka haluaisivat ajamisesta hyvän korvauksenkin sen sijaan että pitäisi itse tuoda omat tukijat mukana.

Sunisellehan tämä kuvio voisi tietää hyvää jos vaan onnistuu riittävästi rahoitusta saamaan, koska kyllä siellä Wilsonin pajalla osataan tehdä hyvää ja kilpailukykyistä kalustoa ilman tehtaan tukeakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös