Sääliksi alkaa käydä kyllä jo Meekeä. Nopea ja todella sympaattinen kaveri mutta nyt taitaa olla itseluottamus niin pohjalukemissa että touhu on mennyt ihan samanlaiseksi kuin Latvalalla pahimpina päivinään. Yliyrittämistä, todella typeriä ja alokasmaisia virheitä ja kaikin puolin epävarmaa ajoa. Citikka on kyllä hoitanut kuljettajapolitiikkansa tällä kaudella niin vihkoon että nyt se ainoa kuljettaja joka on tuolla vaikeasti ajettavalla C3:lla edes jonkinlaiseen menestykseen pystynyt on aivan kuutamolla. Toki Meeke itse on se joka niitä virheitä on paljon tehnyt, mutta olisi Citikka tuon voinut paremminkin hoitaa koska Meeke kuitenkin oli ihan kärkivauhdissa kaikissa niissä kisoissa mitä ennen tuota hyllytystään ajoi ja osansa noihin Meeken lukuisiin ulosajoihin on ollut siinä että C3 on ilmeisen vaikea ajaa ja käytökseltään hermostunut auto. Tämänhän vahvisti myös Loeb testatessan autoa, että kuivalla asfaltilla auto käyttäytyy kuin rata-auto mutta märällä muuttuu heti todella levottomaksi.
Voi kyllä olla että Meeken on vaikea ensi kaudelle löytää ajopaikkaa, kuljettajista kun on muutenkin jo tunkua aika reippaasti. Citikka on ilmeisesti halukas tuomaan Loebin takaisin ainakin muutamaan kisaan (Lefevbren tilalle?) ja voi olla että jos Mikkelsen pystyy nyt hyvään suoritukseen niin hänkin on tyrkyllä yhteen autoon. Ogierin Citroen-paluuseen en kyllä usko koska Ogier halunnee voittaja-auton ja toisaalta on käsittääkseni aika hyvin poltellut siltoja Citroenin suuntaan. Ogierillakin on sikäli mielenkiintoinen tilanne että Toyotalle ei taida olla mitään asiaa koska Tommi hakee tiimiin hyvää harmoniaa eikä halua egoilijoita, Hyundai on jo ilmoittanut että ei ole kiinnostunut Ogierista, ja Citikka taitaa olla myös pois luettu vaihtoehto. Joten käytännössä Ogierin vaihtoehdoksi jää jatko M-Sportilla/Fordilla. Mutta jos Ford ei lähde tehtaana mukaan niin M-Sportilla tulee olemaan vaikeuksia riittävän budjetin kokoon raapimisessa, ja saattaa käydä niin että Fordit jää altavastaajiksi näitä "oikeita" tehdastiimejä vastaan, joten haluaako Ogier jäädä jos tietää että hänellä ei ole paras kalusto käytössä? Yhtenä vaihtoehtona on väläytelty myös tätä "sheikkirahoitteista" tiimiä jossa autona olisi Volkkarin Polot, mutta siinäkin on monta kysymysmerkkiä ilmassa. Pärjääkö noilla vuoden vanhoilla Poloilla enää, ja onko tuollainen ilman tehtaan tukea toimiva yksityistiimi sitten yhtään parempi vaihtoehto kuin kokenut M-Sport? Sinänsä kyllä olisi ihan hyvä juttu jos WRC-autoja saataisiin lisää joten sikäli tuo yksityinen Volkkaritiimi olisi hyvä asia. En vaan kyllä jaksa uskoa tuohon tiimiin, koska helpommallahan tuo sheikki tuntuisi pääsevän jos vaan pistäisi rahansa M-Sportin taakse. Eli jääköhän Ogierille muita vaihtoehtoja kuin välivuosi/lopettaminen tai sitten jatko Fordilla.
Olisikohan ensi kauden tiimit sitten jotakin tällaista:
Toyota
Latvala, Tänak, Lappi
Hyundai
Neuville, Paddon, Sordo
Citroen
Mikkelsen, Breen, Loeb (Lefevbre / Al Qassimi)
Ford/M-Sport
Ogier, Evans, Suninen